31. Χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία, ο Κύριος μετά σου!
-
Νέκταρ οι χυμοί του οργασμού
και της Άνοιξης
που γονιμοποιούν τη γη
και κάνουν τη φύση
να ανθίζει!
1 Ιουν 2011
Αγάπη: η φενακισμένη ηθική του χριστιανισμού
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Έντυπες δημοσιεύσεις: Άρθρα και Συνεντεύξεις
- Συνέντευξη του Απόστολου Λυμπερίδη στην Γιώτα Σαλμά στο clevernews.gr
- Συνέντευξη του Απόστολου Λυμπερίδη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο στην "Κουλτουρόσουπα".
- ΑΠΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ: Μεσσίες παλιάς και νέας κοπής (από το ένθετο περιοδικό της εφημερίδας Documento «ΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ»)
- Συνέντευξη στην Press Publica για το βιβλίο «Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ»
- Η στάση της Εκκλησίας στις απαρχές της Ελληνικής Επανάστασης (από το ένθετο περιοδικό της εφημερίδας Documento «ΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ»)
- Συνέντευξη στο ένθετο περιοδικό του Ελεύθερου Τύπου "ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ": Η αθεΐα απορρίπτει την ύπαρξη της ψυχής
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ του BLOG (νέος κύκλος)
- 170. Από την συνωμοσιολογία στις Παγκόσμιες Μυστικές Οργανώσεις
- 171. Μυστικές Οργανώσεις (1ο Μέρος)
- 172. Μυστικές Οργανώσεις (2ο Μέρος)
- 173. Η φαιδρότητα της συνωμοσιολογίας
- 174. Από την πατριαρχία στην κακοποίηση!
- 175. Η δίωξη και ο θάνατος του Θεόφιλου Καΐρη
- 176. Αναπόφευκτος ο θάνατος
- 177. Κωνσταντίνος, αν και αβάφτιστος, ο πρώτος χριστιανός Αυτοκράτορας
- 178. Χωρίς την ισότητα των φίλων και τα παιχνίδια ρόλων στο σεξ διαστρεβλώνουν το νόημα της ζωής
- 179. Επιστημονική αλήθεια: η πιο αξιόπιστη αντίληψη του κόσμου μας!
- 180. Ο κόσμος μας είναι συναρπαστικός!
- 181. Τι είναι η επιστημονική θεωρία; Λίγα για την «Θεωρία της Σχετικότητας»
- 182. Η δομή της ύλης στην κβαντομηχανική
- 183. Μονισμός της ύλης
- 184. Τι λέμε πραγματικότητα και από τι αποτελείται;
- 185. Η θεολογία να μην ανακατεύεται στην επιστήμη
- 186. Το πείραμα στην επιστήμη
- 187. Αλλοτρίωση μέσω της κοινωνίας του θεάματος
- 188. Πώς βρέθηκαν οι Εβραίοι σε παλαιστινιακό έδαφος και στη συνέχεια στη διασπορά;
- 189. Πώς ο μύθος εξελίσσεται σε παράδοση και γίνεται «ιστορία»;
- 190. Από την κοινοκτημοσύνη στην φιλανθρωπία
- 191. «Φίλοι» παντού, φιλία πουθενά! (μέρος 1)
- 192. «Φίλοι» παντού, φιλία πουθενά! (μέρος 2)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ BLOG (169 διαχρονικά και επίκαιρα άρθρα)
- 169. Η νοημοσύνη κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά για την εποχή επίπεδα!
- 168. Γιατί οι θεωρίες συνωμοσίας έλκουν τους αφελείς;
- 167. Και όμως υπάρχουν ακόμα Αρνητές του Κορωνοϊού
- 166. Τα φαντασιακά σενάρια κυριαρχούν στα μυαλά των αφελών
- 165. Τα πρώτα χρόνια της Επανάστασης του 1821, πριν από 200 χρόνια
- 164. Υπάρχει ελευθερία βούλησης;
- 163. Τυχαιότητα και κβαντομηχανική
- 162. Η θεωρία του χάους
- 161. Ο νόμος των πραγματικά Μεγάλων αριθμών
- 160. Τύχη, ξέρουμε τι είναι;
- 159. «Διεπιστημονικό συνέδριο»; Οι μάσκες πέφτουν!
- 158. Συνωμοσιολογικός πυρετός
- 157. Ενδεχόμενα εξαφάνισης του ανθρώπινου είδους από τον πλανήτη
- 156. Η αφέλεια στα χρόνια του κορωνοϊού
- 155. Ποιος «ευφυής σχεδιαστής» επινόησε τα μικρόβια;
- 154. Έρωτας, γάμος, διαζύγιο και ανόητη θρησκευτική ηθικολογία!
- 153. Έρωτας: το ισχυρότερο αντικείμενο του πόθου για ζωή, ενάντια στο ψυχονευρωτικό παραλήρημα των θρησκειών
- 152. Σεξουαλική απελευθέρωση, σεξισμός, ταμπού και στερεότυπα
- 151. Οι Μαύρες τρύπες των θρησκειών
- 150. Στην μνήμη του φίλου μου και αγωνιστή Βλάση Ρασσιά.
- 149. Η πίστη στο θεό είναι παιδικός εμβολιασμός. Εγγυημένη ανοσία στην ανοησία!
- 148. ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ: Περί φιλοσοφίας, επιστήμης και αθεΐας (2ο Μέρος)
- 147. ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ: Περί φιλοσοφίας, επιστήμης και αθεΐας (1ο μέρος)
- 146. Περί αλλοτρίωσης και υποκρισίας, απάτης και ηλιθιότητας
- 145. Πρόλογος από το βιβλίο μου "Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ"
- 144. Η κίνηση είναι τρόπος ύπαρξης της ύλης.
- 143. Αγώνας δρόμου για τον μονισμό της ύλης
- 142. ΑΠΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ: Μεσσίες παλιάς και νέας κοπής
- 141. Η πίστη ανέχεται την απάτη;
- 140. Πρώτη παρουσίαση του βιβλίου "Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ"
- 139. Η στάση της Εκκλησίας στις απαρχές της Ελληνικής Επανάστασης
- 138. Αιώνια η πάλη ανάμεσα στην ύλη και την ιδέα
- 137. Χορός έλξης και ζευγαρώματος από τον μικρόκοσμο μέχρι τον μακρόκοσμο
- 136. Αθεΐα είναι ακτιβισμός. Μίλα, φώναξε, αντέδρασε στην πλάνη και τη διαστρέβλωση!
- 135. Αγύρτες, απατεώνες και αφελείς στην καθημερινή ζωή μας
- 134. Αγύρτες και τσαρλατάνοι μας κατακλύζουν ακόμα
- 133. Η Αθεΐα είναι συμπέρασμα που συνάγεται από την υλιστική ερμηνεία του κόσμου
- 132. Για το προζύμι χάθηκε η Πόλη;
- 131. Η Πόλη δεν αλώθηκε, παραδόθηκε!
- 130. Ευσεβίου Κόλακος Εγκώμιον
- 129. Η ανέλιξη του Κωνσταντίνου στην εξουσία και η εξουσιαστική δύναμη του χριστιανισμού
- 128. Η Δραματοποίηση της Ιστοριογραφίας και η Παραδοξολογία της
- 127. Το Ιστορικό Πλαίσιο (2ο Μέρος)
- 126. Το Ιστορικό Πλαίσιο (1ο Μέρος)
- 125. Εθνοταλιμπανισμός: έθνος και ρατσισμός (2ο Μέρος)
- 124. Εθνοταλιμπανισμός: έθνος και ρατσισμός (1o Μέρος)
- 123. Αγωνία για την Παλμύρα! Άλλη μια ευκαιρία για να ξυπνήσεις ανθρωπάκο!
- 122. Διάλεξη στον "Κήπο των Αθηνών": Η Υλιστική Φιλοσοφία από την Αρχαιότητα μέχρι Σήμερα
- 121. Όταν η ρίζα του κακού είναι η θρησκεία, εσύ μην στρουθοκαμηλίζεις!
- 120. Εθνοταλιμπανισμός
- 119. Αναγκαιότητα και τυχαίο
- 118. Δοξάρι στα χέρια του Συστήματος η αλλοτριωμένη συνείδηση
- 117. Ο θρησκευτικός εθνικισμός των τζιχαντιστών και οι πολιτικοί Τζιχαντιστές της Δύσης
- 116. Μπορεί η θρησκευτική αγάπη να πυροδοτήσει μίσος και απεχθείς εγκληματικές πράξεις;
- 115. Όταν η θρησκεία διαφεντεύει ακόμα τη ζωή μας
- 114. ΕΙΣΑΓΩΓΗ από το βιβλίο μου "ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»
- 113. Πρώτη παρουσίαση του βιβλίου «Οι Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχαίας Ελλάδας»
- 112. Διάλεξη στον "ΕΚΑΤΗΒΟΛΟ" Η δύναμη του συμβόλου από την Αρχαιότητα μέχρι τον Χριστιανισμό
- 111. 3η Διάλεξη στο Nosotros: Τι είναι «αλήθεια», τι είναι «επιστήμη»;
- 110. 2η Διάλεξη στο Nosotros: Από τον Μηχανιστικό στον Διαλεκτικό Υλισμό
- 109. 1η Διάλεξη στο Nosotros: Ιστορική διαδρομή του Υλισμού από την αρχαιότητα μέχρι τον Ουμανισμό
- 108. Οι διαλέξεις για την «Αθεΐα» από τον Nosotros
- 107. Απολογισμός του blog
- 106. Τριέσπερον
- 105. Ο καιρός γαρ εγγύς
- 104. Διάλεξη στο "Άστρον" Από το σύμβολο του Ήλιου στα Ηλιούγεννα και τα Χριστούγεννα
- 103. Η ηθική πολιτεία του χριστιανού (4ο Μέρος)
- 102. Η ηθική πολιτεία του χριστιανού (3ο Μέρος)
- 101. Η ηθική πολιτεία του χριστιανού (2ο Μέρος)
- 100. Η ηθική πολιτεία του χριστιανού (1ο Μέρος)
- 99. Ο δαιμονικός κόσμος των χριστιανών
- 98. Η πόρνη Θεοδώρα και η καπάτσα Αντωνίνα
- 97. Η γελοιότητα και η αντινομία των θαυμάτων στη χριστιανική θρησκεία
- 96. Ο εξωγήινος και ο χριστιανός
- 95. Τι είναι η φιλοσοφία;
- 94. Πώς δημιουργήθηκε η ζωή; (2ο Μέρος)
- 93. Πώς δημιουργήθηκε η ζωή; (1ο Μέρος)
- 92. Big Bang: πού φτάνει η επιστημονική θεωρία και πού αρχίζει η θρησκευτική προκατάληψη;
- 91. Το Σύμπαν είναι δημιούργημα;
- 90. Ένα μικρό εργαστήριο Παραψυχολογίας
- 89. Παραψυχολογία: η επιστήμη των ιδεαλιστών
- 88. Οι τρεις ιεράρχες σύμβολο παιδείας του νοσύστατου «Ελληνικού Έθνους»
- 87. Επαναστάτες του γλυκού νερού οι "Κβαντοπληγμένοι" της Μοντέρνας Φυσικής
- 86. Περί βλακείας ο λόγος
- 85. Από την μηχανιστική φυσική του Νεύτωνα στην σχετικότητα του Αϊνστάιν
- 84. Η κρίση της φυσικής τον 19ο αιώνα και το ξεπέρασμά της με την μοντέρνα φυσική
- 83. Η διάρρηξη της Μεσαιωνικής σκέψης από την Καρτεσιανή «μας» λογική
- 82. Το πρόβλημα του θεού προεπιστημονικά και μέχρι το Μεσαίωνα
- 81. Η ανυστεροβουλία της επιστήμης
- 80. Η εκπαιδευμένη μας λογική
- 79. Ο παπάς Μεσλιέρ
- 78. Ο... σκόλοψ της ζωής
- 77. Μνήμες απ’ την Γαλλική Επανάσταση (2ο Μέρος)
- 76. Μνήμες απ’ την Γαλλική Επανάσταση (1ο Μέρος)
- 75. Βασανιστήρια και θανατώσεις στο Βυζάντιο
- 74. Τα βασανιστήρια στη Δύση και ο θάνατος στην πυρά
- 73. Αγάπη: η φενακισμένη ηθική του χριστιανισμού
- 72. Το παράδοξο της ταύτισης με την ομάδα
- 71. Η διαφωνία δεν είναι καβγάς
- 70. Γιατί είμαι άθεος
- 69. Ανύπαρκτος ο Ιησούς από την ιστοριογραφία του 1ου αιώνα
- 68. Οι νοθείες και ο Ευσέβιος
- 67. Ο ιστορικά ασήμαντος Ιησούς (υποθετικό συμπέρασμα)
- 66. Ο Χριστός σαν προαιώνιο σύμβολο Σωτηριολογίας
- 65. Προσεχώς: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
- 64. Στην παρέα του blog η ανοησία δεν έχει λόγο
- 63. Αλλοτρίωση: το σύνδρομο της διανοητικής στρέβλωσης του ανθρώπου (3ο Μέρος)
- 62. Αλλοτρίωση: το σύνδρομο της διανοητικής στρέβλωσης του ανθρώπου (2ο Μέρος)
- 61. Αλλοτρίωση: το σύνδρομο της διανοητικής στρέβλωσης του ανθρώπου (1o Μέρος)
- 60. Από την Πολιτεία του Πλάτωνα στην Πολιτεία του Θεού
- 59. Από τη μυθολογία στη φιλοσοφία του Πλάτωνα
- 58. Ο μυστικισμός της Ανατολής επηρεάζει την ελληνική σκέψη
- 57. Διαχρονική η δεισιδαιμονία των πιστών
- 56. ...ο παράδεισος μπορεί να περιμένει
- 55. Από το μεσαιωνικό μοντέλο του κόσμου στην επιστημονική εξήγηση (βιολογία)
- 54. Το μεσαιωνικό μοντέλο του κόσμου (κοσμολογία)
- 53. Μεσαίωνας, το πραγματικό πρόσωπο του Χριστιανισμού
- 52. Από το μύθο στο λόγο
- 51. Πρόλογος από το βιβλίο μου ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
- 50. ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ: πρώτη παρουσίαση!
- 49. Η εκπαίδευση και με αφετηρία λόγια μεγάλων ανδρών
- 48. Όταν οι απαντήσεις μας φοβίζουν οι ερωτήσεις αποφεύγονται!
- 47. Ανοιχτή επιστολή προς όλους τους γονείς
- 46. Ανοιχτή επιστολή του Dawkins προς την κόρη του Juliet
- 45. Επιστήμη, ξέρουμε τι είναι;
- 44. Τι είναι η αλήθεια;
- 43. Απ’ τον σκεπτικισμό στον αγνωστικισμό και στην τύφλα μας τη μαύρη
- 42. Απ’ τον υλισμό στη διαλεκτική
- 41. Η Ιστορία της Υλιστικής Φιλοσοφίας με λίγα λόγια (νεώτεροι χρόνοι)
- 40. Η Ιστορία της Υλιστικής Φιλοσοφίας με λίγα λόγια (αρχαιότητα)
- 39. Αν υπήρχε θεός, λέμε τώρα, πώς θα συζήταγε μ’ έναν άθεο;
- 38. Το 2012 θα γίνει η συντέλεια του κόσμου ή θα αντιληφθούμε πόσο βλάκες είμαστε…
- 37. "Ανώνυμοι" οι κουκουλοφόροι του internet
- 36. Γιατί η Αθεΐα είναι Αρετή
- 35. Ιπτάμενο ΜακαρονοΤέρας εναντίον Δημιουργιστών του Ευφυούς Σχεδιασμού
- 34. Περί Δημιουργίας, Δημιουργιστών και παρακείμενων ηθικών διλημμάτων (2ο Μέρος)
- 33. Περί Δημιουργίας, Δημιουργιστών και παρακείμενων ηθικών διλημμάτων (1ο Μέρος)
- 32. Περί Θεού, Ευτυχίας και Μέλλουσας Ζωής (2ο Μέρος)
- 31. Περί Θεού, Ευτυχίας και Μέλλουσας Ζωής (1ο Μέρος)
- 30. Η εσχατολογία των τριών Αποκαλυπτικών Θρησκειών
- 29. Οι τρεις Αποκαλυπτικές Θρησκείες: Ισλαμισμός
- 28. Οι τρεις Αποκαλυπτικές Θρησκείες: Χριστιανισμός
- 27. Οι τρεις Αποκαλυπτικές Θρησκείες: Ιουδαϊσμός
- 26. Από το Μεσαίωνα στην Άλωση της Πόλης!
- 25. Τα χρονολογικά όρια του Μεσαίωνα
- 24. Ο θάνατος του Ιησού και πώς τον φαντάστηκαν οι ευαγγελιστές
- 23. Σωτηριολογία: Από τον Ορφέα στον Ιησού
- 22. Η Ελληνική Νομαρχία, η Επανάσταση του 1821 και ο ρόλος του πατριαρχείου (2ο Μέρος)
- 21. Η Ελληνική Νομαρχία, η Επανάσταση του 1821 και ο ρόλος του πατριαρχείου (1ο Μέρος)
- 20. Περί τελειότητας, ηθικής και αθεϊστικής αναγκαιότητας
- 19. Μπορεί ο Θεός σας να κάνει το τάδε και το δείνα;
- 18. Ο εκκλησιανισμός προκαλεί τύφλωση
- 17. Ηλιούγεννα ή ο μύθος των Χριστουγέννων
- 16. Άθεος ή αθεϊστής; Περί αθεΐας, αθεϊσμού και παράλογων ορισμών ο λόγος
- 15. Βασανιστήρια, πίστη και νευροθεολογία
- 14. Το άδικο κοινωνικό σύστημα ή πώς μετατρέπουμε τη δύναμη σε δίκαιο και την υποταγή σε καθήκον
- 13. Όσοι θεολογούν μπορούν να συμμετέχουν σε επιστημονικές συζητήσεις; Η θεολογία είναι επιστήμη;
- 12. Μήπως είμαι κομπλεξικός και μαζοχιστής;
- 11. Αντλείστε Σοφία ακόμα και μέσα από την Ειρωνεία
- 10. Πού είναι ο Αόρατος Κηπουρός;
- 09. Όχι στον νηπιοβαφτισμό! Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου! Χωρισμός Κράτους- Εκκλησίας!
- 08. Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών;
- 07. Αθεΐα και ηθική
- 06. Ας ταξιδέψουμε με μουσική
- 05. Αθεΐα και Αρετή είναι το ίδιο πράγμα
- 04. Πρόλογος από το βιβλίο μου "Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ'
- 03. Το ανεξίτηλο στίγμα της ανθρωπότητας
- 02. Τα δυο στρατόπεδα της φιλοσοφίας
- 01. Το πρόβλημα της φιλοσοφίας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ
1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.
Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!
Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!
2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»
4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία
5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους
Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!
6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!
7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing
Χριστιανικοί Βανδαλισμοί
Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.
Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους
Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους.
Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC.
Καλή διασκέδαση.
Religulous 1
Religulous 2
Religulous 3
Religulous 4
Religulous 5
Religulous 6
Religulous 7
Religulous 8
Religulous 9
Religulous 10
Religulous 11
…και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα
Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins
Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel)
Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης.
Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5
35 σχόλια:
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΕΤΣΙ. ΕΙΣΑΙ Ο ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ ΜΑΣ !!!
όταν γράφεις, θέλω να σε διαβάζω με πολύ προσοχή. τούτες τις μέρες είμαι και κουρασμένη και διαρκώς νυσταγμένη λόγω έλλειψης ύπνου. θα ξαναπεράσω μόλις θα νοιώσω πως αντιλαμβάνομαι κάθε σου λέξη.
σε φιλώ γλυκά
Τα δυο πιο πάνω σχόλια ήρθαν ακριβώς την ώρα που τα επιθυμούσα και λίγο πριν απογοητευτώ ότι τελικά ο «έλληνας» δεν διαβάζει, δεν προβληματίζεται, γενικά αδιαφορεί!
Βλέποντας σε σχετική σελίδα με «άθεους» στο facebook όπου ανάρτησα και το κείμενο αυτό, μια φράση ξεκάρφωτη και ασύνταχτη για το αν ο σύντροφός μας είναι πιστός, μέσα σε λίγη ώρα μάζεψε 100 σχόλια και το κείμενο αυτό… κανένα! Εσείς γιατί λέτε;
Γιατί κανένας δεν το διάβασε!
Προτιμούμε ένα σχόλιο που διαβάζεται στο πόδι, κι ας είναι και χαζό, παρά μια μελέτη που απαιτεί έστω και πέντε λεπτά διάβασμα!
Μου φαίνεται το «ξύπνημα» δύσκολη υπόθεση φίλοι μου!
Σ’ ευχαριστώ Μάρκο για την προτροπή!
Και σε σένα Λύχνε, καλή ξεκούραση! Με έπεισες ότι διάβασμα κοιμισμένο δεν θέλεις και το εκτιμώ αφάνταστα αυτό!
Ευχαριστώ και σε σένα την αφοσίωσή σου και την προσοχή σου σε ό,τι γράφω!
Αν συνεχίσεις όπως λες και τις δύο επόμενες αναρτήσεις με βασανιστήρια θα το σκεφτώ πολύ να σε διαβάσω.
Έκανα την καρδιά μου πέτρα και τα διάβασα στο βιβλίο σου δεν θέλω να υποβληθώ και δεύτερη φορά σ'αυτό το μαρτύριο.
Μετά απ'αυτές τις περιγραφές πιστεύω ότι ο μεσαίωνας ήταν η χειρότερη εποχή για τον άνθρωπο ούτε να τον σκέφτομαι δεν θέλω.
Αυτήν την περίοδο διακρίνω και'γω μια αποστροφή των αναγνωστών γενικά για ότι τους προβληματίζει.
Σημείο των καιρών πιστεύω!
Καλό Μήνα εύχομαι με θαλασσινά!
πάντα είχα την εξής απορία: η λέξη ''αγάπη'' δεν υπήρχε πριν την έλευση του χριστιανισμού; κι αν υπήρχε,ποιο το περιεχόμενό της ακριβώς; δεν ρωτάω καθόλου ρητορικά! απλά ανέκαθεν είχα την εντύπωση πως οι χριστιανοί εξισώνουν την έννοια της αγάπης με αυτήν την εκδίκησης και του βαθέος μίσους-σαν να λένε δηλαδή ''εμείς είμαστε οι σωστοί,οι ενάρετοι,οι αγαθοί,οι πράοι,οι αγαπημένοι του θεού,οι άκακοι και όποιος δεν είναι σαν και εμάς ,ας υποφέρει,ας τιμωρηθεί,ας εξαφανιστεί''. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει αγάπη που χωρίζει...πάντως θα ήθελα να μου απαντήσεις σ'αυτό Αποστόλη,θα ήθελα να ξέρω τη γνώμη σου. Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Ναι, Αποστόλη. Δύσκολη υπόθεση το ξύπνημα... Μεγάλη κουβέντα, αλλά δεν την ανοίγω και λόγω χρόνου, αλλά κι επειδή είναι ΚΑΙ εκτός θέματος. Καλησπέρα!
Zoyzoy μάλλον υποπτεύομαι ότι θα χαθούμε!
Εσύ διάβασες αυτά ακριβώς που εγώ αποφάσισα ότι πρέπει να τα διαβάσουν κι εκείνοι που δεν διάβασαν το βιβλίο. Μπορεί να μην το διαβάσουν ποτέ, ε να μην μάθουν και μια πλευρά της ιστορίας που τους αποκρύφτηκε;
Ξέρω, είναι σκληρό, αλλά έχουμε χρέος να μάθουμε πού οδηγεί η συγκίνηση και η ταύτιση, ακόμα κι όταν ο άνθρωπος υψώνει το βλέμμα του ψηλά… κι εκεί που θα περιμέναμε να εξευγενιστεί από το ζώο, επιστρέφει στην αγελαία συμπεριφορά με περισσότερη επιθετικότητα. Η ιστορία δεν έχει πάντα έρωτες με την Σεχεραζάντ και την Κλεοπάτρα, αλλά συχνά πολέμους, δυστυχία και πόνο. Κάποιοι μαρτύρησαν για την ελευθερία της συνείδησης, ώστε σήμερα να μπορούμε να τους μνημονεύσουμε τουλάχιστον! Ας τους αποδώσουμε την μνήμη μας.
Έχε υπ’ όψιν σου ότι εγώ πόνεσα πριν από σας!
Καλή ερώτηση Μαύρο Μέλι. Λες οι αρχαίοι πριν τον χριστιανισμό να μην αγαπούσαν; Πίσω από τη λέξη αγάπη βρίσκεται μια ολόκληρη φιλοσοφία. Σε κάποιους μόνο ο πλατωνικός έρωτας είναι γνωστός. Σε άλλους ο Εμπεδοκλής πολύ πριν από τον Πλάτωνα, στήριξε ολόκληρη φιλοσοφία στην αγάπη.
Πίσω από τη γέννηση και τη φθορά, κρύβεται η ένωση και η διάλυση των στοιχείων. Αυτή γίνεται με την αμοιβαία έλξη και απώθηση που ο Εμπεδοκλής την αναφέρει σαν φιλότητα (αγάπη) και νείκος (μίσος) αντίστοιχα.
Αργότερα ο Αριστοτέλης γράφοντας για το κινούν ακίνητο, την παγκόσμια αυτή δύναμη την όρισε σαν έρωτα. Όπως δηλαδή το αντικείμενο του έρωτα κινεί τον εραστή έτσι και ο Θεός-Έρως κινεί το σύμπαν ολόκληρο, σαν αντικείμενο αγάπης! («κινεί δε ως ερώμενον» Αριστοτέλης «Μετά τα Φυσικά» 1072b 2).
Η αγάπη για τον Παυσανία είναι η ευγνωμοσύνη που έχουν για τον θεό οι πιστοί και η ευσπλαχνία που έχει ο θεός για κείνους. Σε αυτήν ο Παυσανίας εύρισκε την αγνή και ανιδιοτελή αγάπη του πιστού προς τον θεό του Ελέους. Ο θεός αυτός παίρνει όνομα, αλλά αυτό μετράει μόνο για τους θρησκευτικούς τύπους της λατρείας. Οι θεοί ταυτίζονται και το έλεος είναι κοινό για όλους. Δεν νιώθει μίσος για κανέναν θεό. Όλους τους αγαπά, ακόμα κι εκείνους που δεν γνωρίζει και σ’ αυτούς αφιερώνει έναν Βωμό (Άγνωστο θεό).
Η αγάπη, στον χριστιανισμό, μπορεί να αφορά αλλήλους, όμως μόνο όταν αυτή απευθύνεται σε ομόθρησκους. Οι θανατώσεις και οι βασανισμοί, το λιντσάρισμα των ιερέων και των αλλόδοξων, οι εξορίες των φιλοσόφων, οι λεηλασίες των ιερών και οι πυρπολήσεις των βιβλιοθηκών που χαρακτηρίζονταν από τους χριστιανούς «κιβωτοί δαιμονικής γνώσης» μόνο αγάπη δεν δείχνουν. Η ιστορία σε Δύση και Ανατολή αυτό μας αποκαλύπτει.
Άνεμε πιάστηκες από τα σχόλια και καλά έκανες. Μέσα στο θέμα είσαι πάλι. Δυστυχώς το ραχάτι του καναπέ δεν μας επιτρέπει ούτε δυσάρεστες ενασχολήσεις. Έρχονται μέρες όμως που η ζωή μας θα γράψει ιστορία ξανά! Το απεύχομαι, αλλά μου φαίνεται το ραχάτι κράτησε πολύ και δεν το εκμεταλλευτήκαμε όσο έπρεπε!
Τα αποσπάσματα από το βιβλίο σου παρουσιάζουν πολύ γλαφυρά την «αγάπη» των χριστιανών. Μάλλον την «φλογερή αγάπη» του χριστιανικού ιερατείου για εξουσία και χρήμα που δεν δίστασε να αναστηλώσει ακόμα και τις ανθρωποθυσίες! Και πόσο αλλοτρίωσε τις συνειδήσεις, μεγάλης μερίδας πιστών, ώστε αυτές οι θυσίες να θεωρούνται πράξεις «αγάπης και εξαγνισμού»;
Καλό μήνα φίλε.
ΥΓ «Έρχονται μέρες όμως που η ζωή μας θα γράψει ιστορία ξανά!». Ελπίζω να είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτή την ιστορία στο μέλλον!
Αθεε καλημερα
Νομιζω αδικα διαμαρτηρεσε για την
ως προς το διβαζμα(μελετη) των αρθρον σου
Ξερεις μερικες φορες η πληρωτητα και το ειδος των αρθρων σου δεν αφηνει στους αναγνωστες σου(τουλαχιστον σε μενα)και πολλα περιθωρια σχολιασμου.
Συμφωνω μαζι σου για τον <>
που εκφραστηκε η χρηστιανηκη αγαπη
στους λαους ολου του κοσμου ιδιαιτερα ,οπως γραφεις ,κατα τη διαρκια του μεσαιωνα.
Θα ηθελα ομως (αν δεν ειμαι εκτος θεματος)να επισημανω και αλλη μια πλευρα της χρηστιανικης <>,
αυτην της ελεημοσυνης.
Η προτροπη...ο εχων δυο χειτωνας να
διδει τον εναν..και το.. μαριοι οι
ελεημωνες..εδωσε τη δυνατοτητα στην εκλησια ,και οχι μονο, να στησει μια απο τις ποιο βρωμικες
και ψηχοφθορες επιχηρησεις.
Η συσωρευση πλουτου μεσω διαφορων
ερανικων επιτροπων και φιλοπτωχων
ταμειων καθως η κρατικη επιχωρηγηση
προς το ιερατειο για την ασκηση
<> δινουν την δυνατοτητα στο ιερατειο οχι μονο να
συσωρευει προσωπικο πλουτο αλλα να
διαφθηρει συνηδησεις να δημιουργησει εξαρτημενους και το κυριωτερο να εμφανιζει αγαθο προσωπο, προσωπο αγαπης στους εξαρτημενους αφελεις του ποιμνιου της
ΠΕΝΕΣΤΑΣ 2-6-11
Τραγικό, πραγματικά τραγικό, πώς γίνετε ο άνθρωπος να κατακρίνει και να αποδοκιμάζει τα εγκλήματα του ναζισμού, του κομμουνισμού και άλλων, ενώ τα εγκλήματα της Θρησκείας να τα εγκωμιάζει και τους εγκληματίες της να τους κάνει Αγίους και πρότυπα.
Σχετικά με το διάβασμα, δυστυχώς τα τελευταία 15 χρόνια οι Νεοέλληνες δεν διαβάζουν, προτιμούν να ακολουθούν μόδες ηλίθιων τηλεοπτικών εκπομπών.
Dyer καλά τα λες, όμως δεν θα ήθελα να γράψω ιστορία και ειδικά τέτοια ιστορία όπου υποθηκεύω το μέλλον των παιδιών μου!
Penesta γεια σου!
Ήξερα ότι οι περισσότεροι βαριούνται να διαβάσουν, να μελετήσουν και να προβληματιστούν. Όμως σε τέτοιο βαθμό… λες και βρισκόμαστε στο Αφγανιστάν όπου η μάθηση θεωρείται αμάρτημα! Σκέψου να πιάσουν και οι ζέστες!
Όσο για την ελεημοσύνη μην το ψάχνεις φίλες μου. Πίσω από την ελεημοσύνη βρίσκονται οικονομικά συμφέροντα, ασύλληπτα μπορώ να πω, διαφορετικά δεν θα είχε λησμονηθεί τόσο γρήγορα η κοινοκτημοσύνη! Η ελεημοσύνη μπορεί να ιδιοποιηθεί εύκολα βλέπεις! Αλλιώς πώς τόσος συσσωρευμένος πλούτος και κάποιοι, μην λέμε ονόματα (κάποιος είναι και στην φυλακή με πενταετή ποινή) τον ιδιοποιούνται προσωπικά. Δεν αναφέρομαι στον Εφραίμ που ιδιοποιείται μοναστική περιουσία, αλλά προσωπική που ανέρχεται σε εκατομμύρια Ευρώ!
SkyclaD σε παρακαλώ όχι πολιτικές αναφορές και βγούμε από το θέμα! Εκεί, στο κάτω-κάτω τα πράγματα είναι σχετικά και όχι απόλυτα όπως στις θρησκείες όπου πίσω από το εγωιστικό και προσωπικό συμφέρον εγκωμιάζονται όπως γράφεις εγκληματίες και δημιουργούνται πρότυπα και «αγιότητες». Ακριβώς αυτό ήταν το προηγούμενο θέμα μας, όπου η ταύτιση με την πίστη δημιουργεί στρεβλώσεις στην συμπεριφορά και την θεσμοθετημένη με νόμους ηθική μας!
Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία σου παρατήρηση. Απορώ πώς πανηλίθια τηλεοπτικά σήριαλς, σαν αυτά του MEGA, έχουν τέτοια απήχηση στον κόσμο της «ελληνο»φρένειας! Τόση σάχλα σε σήριαλ ποτέ δεν είδα! Κατάπτυστα, κι όμως τα βλέπουν! Πολύς ύπνος, φίλε μου, πολύς!
Αν γράψουμε εμείς ιστορία φίλε Άθεε θα είμαστε υπερήφανοι, αν την ιστορία τη γράψει η τρόικα και οι συνοδοιπόροι της ντροπή μας.
Και για να το δέσω λίγο με την ανάρτηση. Ανθρωποθυσίες των εργαζόμενων απαιτεί η τρόικα για να εξευμενίσει το μένος των αγορών. Ένα σύγχρονο δόγμα είναι το μνημόνιο και απαιτείται άνευ όρων αποδοχή και εφαρμογή για να κερδίσουμε ….. μετά θάνατον ζωή!
Το σπιράλ της ζωής!
Όταν έχεις λαό θρησκευόμενο εύκολο είναι να επιβάλεις δόγματα!
Με Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης, ούτε με ανθρωποθυσίες ο τόπος αυτός έχει Μέλλουσα Ζωή!
Η κυβέρνηση μιμείται την Ιερή Εξέταση μου φαίνεται!
Καλησπέρα Αθεε..
τα περισσότερα ειπώθηκαν και δεν μπορώ να προσθέσω τίποτα παραπανω -που να είναι ουσιαστικό- παρά μόνο 3 σκέψεις που μου γέννησε το απόσπασμά σου.
1. Δεν ξερω αν ο Τουρκοεμάδας ήταν καριερίστας και κυνηγούσε την προσωπική επιτυχία. Θα πω οτι σίγουρα ήθελε να διατηρήσει την θέση εξουσίας (και η προσωπική επιτυχία έρχεται μέσα απο αυτήν) που κατείχε και παράλληλα να εξασφαλίσει την δύναμη του οργανισμού στον οποίο ανήκε (και του έδινε αυτή την εξουσία): της θρησκείας ως οργανισμού εξουσίας.
2. για να το πετύχει αυτό δούλεψε οργανωμένα κι ορθολογικά: αποφασίσε ποιά μέσα θα χρησιμοποιήσει για να μεινει στην εξουσια, με ποιον τρόπο θα τα χρησιμοποιήσει, πότε θα καταφεύγει στη βια και πότε μονάχα στην απειλη βίας. Απο αυτο και μονο θα εκφρασω μια μικρή ενσταση σε αυτό που γραφεις στην πρώτη παραγραφο: οτι η ενστικτωδη, δηλαδή ακριτη και επιρρεπής στο δόγμα, σκέψη παλευει με την ορθολογική σκεψη. Ο Τουρκοεμάδας (οπως και καθε εξουσια) εχει και τα δύο. Και δόγμα και κάποιο βαθμο ορθολογικότητας.
3. Το οτι ο μεσαιωνας δεν εχει περασει είναι φανερο ακομα και απο μη-θρησκευτικες (όπως θελουμε να πιστευουμε) ανθρωπινες πρακτικες (οπως η πολιτικη). Ο τροπος σκεψης του μεσαιωνα και του καθε θρησκευτικου δογματος, απλως εκκοσμικευθηκαν και περασαν στην πολιτικη (καθιστώντας την πολιτικη θεολογία): μαρξισμος, φιλελευθερισμος, και σύγχρονος οικονομισμός έχουν στοιχεία δογματικά. Ειναι τοσο αποτελεσματικος αυτος ο τροπος που δύσκολα (κατα τη γνώμη μου) θα ξεπεραστει.
Αλλα σταματώ εδώ, γιατι ήδη μάλωσες τον SkyclaD για πολιτικές αναφορές.
ΥΓ. Το ότι τα σχόλια μπορει να καθυστερησαν ίσως οφείλεται στις τρέχουσες πολιτες συγκυρίες. το θέμα των θρησκευτικών βασανιστηρίων και της συγκάλυψης της αλήθειας δεν μοιαζει τόσο επειγον ή επικαιρο αυτές τις μέρες. Ισως..
Καλώς τον!
Χαίρομαι fidelio από τις επισκέψεις σου γιατί τα σχόλιά σου κρύβουν από τη μια, μια ελεγχόμενη επιθετικότητα κι από την άλλη δεν επιδέχονται σοβαρή αντίρρηση! Αυτή η ευαίσθητη λογική ισορροπία μου αρέσει γιατί αντί να οξύνει τα πνεύματα τείνει σε μια σύμπνοια, σε μια συμφωνία γιατί δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Ένας δογματικός χριστιανός για παράδειγμα θα έπαιρνε τη θέση του Τουρκοεμάδα αδιαφορώντας για την καριέρα του, αφού ήταν αναγκασμένος να προασπίσει τη θρησκεία με ήπιες μεθόδους καταστολής, αποδεικνύοντας ότι η θρησκεία του είναι πράγματι μια θρησκεία της αγάπης. Απορώ, ένας τέτοιος δογματικός ή καλύτερα φονταμενταλιστής χριστιανός, πώς θα το έθετε μπροστά στα ιστορικά στοιχεία που θα τον διέψευδαν.
Όμως στην ένστασή σου δεν θα συμφωνήσω γιατί δεν είναι το δόγμα που βρίσκεται σε αντίθεση με τον ορθολογισμό, αλλά η ενστικτώδη σκέψη. Ο χριστιανός βλέπει ορθολογικά το δόγμα και γι αυτό δεν αντιλαμβάνεται ότι βρίσκεται μπροστά σε μια αντίθεση που αντιφάσκει με τη λογική. Θεωρεί το δόγμα σαν λογική και πορεύεται χωρίς τύψεις! Γι αυτό και η ταύτιση με την πίστη του δεν έχει αντιθέσεις που πρέπει να ξεπεράσει! Δεν αντιλαμβάνεται με λίγα λόγια την αντινομία.
Στο επόμενο σχόλιο όμως θα συμφωνήσω κι ας προεκτείνεσαι στην πολιτική. Όχι μόνο ο SkyclanD παραδρόμισε αλλά και ο Dyer και εν συνεχεία κι εγώ. Οι καιροί φταίνε που είναι πονηροί! Έχεις δίκιο λοιπόν όταν λες ότι η θρησκεία και δη ο Μεσαίωνας εκκοσμικεύθηκε περνώντας στην πολιτική. Οι μέθοδοι της Ιερής Εξέτασης χρησιμοποιήθηκαν απ’ όλες τις μυστικές υπηρεσίες, όλων των χωρών, προκειμένου να προασπίσουν το καθεστώς για το οποίο δούλευαν! Ακριβώς αυτό έκανε και ο Τουρκοεμάδας!
Τέλος, τα σχόλια δεν καθυστέρησαν απλά από τη σελίδα του face book, αλλά δεν δύναται να γίνουν! Σπάνια χρήστης του fb να προβληματιστεί σοβαρά και να δουλέψει διαβάζοντας και γράφοντας. Γι αυτό άλλωστε επέλεξε το φατσοβιβλίο ώστε τσεκάροντας το «μ’ αρέσει» να έχει την αίσθηση ότι επικοινωνεί χωρίς να κουράζεται!
Ακόμα κι όταν αποφασίζουν να σχολιάσουν, σχολιάζουν μόνο σε ρηχότητες απαντώντας σε ερωτήσεις που λέγονται σε μια ανάσα!
Φαίνεται περισσότερος χρόνος τους πνίγει κι ας τα απανωτά σχόλια μπορούν να τους φάνε όλη την βραδιά σχολιάζοντας περί ανέμων και υδάτων! Εδώ που τα λέμε δηλαδή καλύτερα που δεν σχολίασαν γιατί η ποσότητα θα απέβαινε σε βάρος της ποιότητας κάτι που, έστω και εκ των υστέρων, αντεύχομαι!
Καλύτερα έτσι!
Αν ο χριστιανός βλέπει ορθολογικά το δόγμα του και γι αυτο δεν αντιλαμβάνεται την αντινομία, πώς θα έπρεπε να το βλέπει για να την αντιληφθεί; Ο ορθολογισμός δεν ξεσκεπάζει τις αντιφάσεις;
Ίσως κάτι δεν καταλαβαίνω στη διατύπωσή σου, είναι και αργά..
Εφ’ όσον αναφέρομαι στους Χριστιανούς, αναφέρομαι στην θεολογική σημασία του όρου.
Σε έναν δογματικό ορθόδοξο χριστιανό έπρεπε να απευθύνεις την ερώτηση αυτή fidelio που θεωρεί το δόγμα Λόγο Ορθό.
Ποιος είναι ορθολογιστής;
Αυτός που θεωρεί την σκέψη και την κρίση του κατά τον ορθό λόγο. Στον μεταφυσικό ορθολογισμό το πραγματικό συνταυτίζεται με το λογικό και λογικό στους ιδεαλιστές είναι αυτό που ικανοποιεί την φιλοσοφική τους θεώρηση (Χέγκελ).
Έχουμε κάνει τόσες φορές τη συζήτηση αυτή…
Αθεε..
Όλοι τείνουμε να ταυτίσουμε το λογικό με την φιλοσοφική μας θεώρηση. Πόσες φορές ακους καποιον να λέει : μα δεν είναι λογικό; Ο δημοκρατης (για τον οποίο ολοι οι ανθρωποι είναι ίσοι, θα πει : είναι λογικο να είμαστε ισοι απεναντι στο νομο, να ψηφίζουμε ολοι, οι ψήφοι να είναι ισες κλπ). Ο ναζιστής (για τον οποίο ολοι οι άνθρωποι δεν είναι ισοι) θα σου πει κατι αλλο ως λογικο. Λογικο φαινεται αυτο που ικανοποιεί (και συμφωνει με) την φιλοσοφικη θεωρηση του καθενος.
Μαλλον πρεπει να κανουμε διακρισεις αναμεσα σε ορθολογισμο, λογικό, εκλογίκευση κλπ. αλλα είναι εκτος θεματος οποτε το αφήνω.
Πάντως με ταυτολογικόυ ορισμους (ορθολογιστής είναι εκείνος που θεωρεί την σκέψη και την κρίση του κατα τον ορθό λόγο, δογματικός είναι εκείνος που θεωρεί την κρίση και την σκέψη του κατα το δόγμα κλπ.) άκρη δε θα βγάλουμε :-)
ΥΓ. Θύμησε μου λίγο τη σχετική συζήτηση..
Όχι, όχι fidelio, δεν εννοώ έτσι τη λογική, δεν θεωρώ την «λογική» σαν τρόπο του λέγειν. Αν ανοίξεις μια εγκυκλοπαίδεια για τον ορθολογισμό θα δεις και την μεταφυσική άποψη. Περίπου αυτό συζητάγαμε στην 42η ανάρτηση «Απ’ τον υλισμό στη διαλεκτική».
Αν και βγήκες από το θέμα θα αναφερθώ εν συντομία στην εγκυκλοπαίδεια «Υδρεία» για παράδειγμα που γράφει «Από θεολογική άποψη ο ορθολογισμός, εκφράζει την αντίληψη σύμφωνα με την οποία πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη μόνο στη λογική σκέψη και να παραδεχόμαστε από τα θρησκευτικά δόγματα εκείνο που αναγνωρίζεται λογικό και ικανοποιητικό»!
Αυτή η άποψη προφανώς υπάρχει για κείνους που θεωρούν ότι οι αισθήσεις δεν είναι αρκετές ώστε να χρησιμοποιηθούν σαν κριτήριο της αλήθειας. Τώρα αν σκεφτείς τι λένε οι υποκειμενικοί ιδεαλιστές (Μπέρκλεϋ), άστα να πάνε!
αγαπημένε μου Απόστολε, η ανθρώπινη πρόοδος πολύ συχνά συναντά στο δρόμο της εμπόδια από τον άγριο παραλογισμό της θρησκείας. γι’ αυτό, η ανθρωπότητα έχει ανάγκη από παθιασμένους ορθολογιστές που να μη φοβούνται να θίξουν προαιώνιες πεποιθήσεις.
οι θρησκείες εγκολπώνονται ορισμένες ιδέες που τις ονομάζουν ιερές ή άγιες ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. σαν να λένε: δεν επιτρέπεται να πεις τίποτα διαφορετικό. γιατί όχι; διότι δεν επιτρέπεται!
κι όμως. αν το δεις ορθολογικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην είναι και οι θρησκείες εξίσου ανοικτές στο διάλογο όπως οτιδήποτε άλλο. όμως, διάλογος σημαίνει ακούω, συμμετέχω, τεκμηριώνω. και οι θρησκευόμενοι δεν έχουν μάθει σ’ αυτόν.
χαίρομαι σε σένα που παραθέτεις επιχειρήματα μέσα από σκέψη, αλλά και γεγονότα χωρίς να προσβάλλεις και χωρίς να μεταχειρίζεσαι τη θρησκεία με περισσότερη αβρότητα απ’ όση θα επιφύλλασες σε οποιοδήποτε άλλο ζήτημα.
αντίθετα, οι οπαδοί της χωρίς ρίζες ηθικότητας βρίζουν, καταριούνται, αφορίζουν, σκοτώνουν, βασανίζουν εν… ονόματι της θρησκευτικής τους ανάγκης και της υποτιθέμενης του θεού τους αγάπης!!!
συγνώμη που φλυάρησα υπέρ του δεόντως…
σε γλυκοφιλώ και περιμένω την συνέχεια…
Ε, κάτι είναι κι αυτό! Από φανατικός έγινα παθιασμένος ορθολογιστής!
Χε χε χε, εκτιμώ τους χαρακτηρισμούς σου και χαίρομαι όχι μόνο που τους εκφράζεις ανοιχτά αλλά λίγο λίγο διαφοροποιείσαι γιατί όλο και πιο αντικειμενικά και πιο ολοκληρωμένα διαμορφώνεις γνώμη.
Πράγματι Βίκυ μου, στην αρχή όλοι νομίζουν ότι από φανατισμό κανείς παθιάζεται, όμως όταν δουν ότι χωρίς να βγαίνει κανείς εκτός εαυτού, αναπτύσσοντας επιχειρηματολογία και χωρίς να βρίζει, είναι ό,τι πιο φυσικό να επιμένει στην κρίση του αφού την στηρίζει στην ιστορία πρώτα πρώτα και δευτερευόντως στην λογική και την φιλοσοφία. Αν δεις ποτέ να βγαίνω από αυτά τα όρια να μου το πεις χωρίς ενδοιασμούς.
Όταν έδωσα το χειρόγραφο στον εκδότη μου ξέρεις τι μου είπε;
«Απορώ πώς γράφεις τέτοια πράγματα και δεν βρίζεις! Πολλές φορές αυτό γίνεται χωρίς να το θέλουμε, όμως εσύ μπορείς να μαστιγώνεις ακόμα και με πούπουλα. Αυτό είναι που μου αρέσει στο βιβλίο αυτό!»
Τέλος, απορώ κι εγώ με σένα που όντως ποιήτρια, που ζει την ομορφιά των λέξεων και των ανθρωπίνων συναισθημάτων, επιμένει να διαβάζει την πιο ανατριχιαστική πλευρά της ιστορίας μας, τα βασανιστήρια που επινόησαν διεστραμμένα μυαλά για να κάνουν αφόρητους τους πόνους συνανθρώπων τους επειδή δεν πίστευαν κι εκείνοι όπως κι αυτοί!
Και μόνο για σένα θα αφιέρωνα τον χρόνο μου για να σου αποκαλύψω ότι επιμελώς σου απέκρυψαν. Όμως μαζί με σένα να ξέρεις περιμένουν κι άλλοι και δεν είναι λίγοι. Η ιστορία σιγά σιγά απομυθοποιείται!
«Όσοι έχουν αφτιά να ακούν, ας ακούν» έλεγε ο Νίτσε!
....Δέν έχω να προσθέσω κάτι εφόσων καλύφθηκα.
Δυστυχώς θα συμφωνήσω σε έναν ρητορισμό που έκανες ανωτέρω ''Μήπως είναι μία νέα ιερά εξέταση''
λέγοντας οτι πιστεύω οτι ναί,είναι μία νέα ιερά εξέταση.
Καλό μήνα λοιπόν και καλές αναρτήσεις.
ΥΓ.Καιρό είχα να σε σχολιάσω λόγω υποχρεώσεων και ενός ιστοχώρου που ετοιμάζω εδω και λίγο καιρό.Δέν σε ξεχνώ όμως και περνάω ανελειπώς ακαταλληλες ώρες να λάβω την γνώση.
Καλά κάνεις Μάκη.
Όπου μπορούμε να δίνουμε γνώση, ας δίνουμε, από κείνη που με παίδεμα πήραμε κι εμείς, ώστε να σταματήσουμε την πνευματική διάδοση των «αξιών» του Μεσαίωνα!
Καλή επιτυχία στον ιστοχώρο σου!
καλησπέρα δάσκαλε και λοιποί 'φίλοι
μου φαίνεται περίεργο ότι δεν μπορώ να διαφωνήσω σε κανένα σημείο τον γραπτών και τον σκέψεων σου...
υπάρχει όμως μια μεγάλη αλήθεια την οποίαν δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε και αυτή είναι....
ότι ο τωρινός έλλην' είναι ότι του λένε
ότι ντε και καλά είναι απόγονος τον αρχαίων ελλήνων και ως εκ τούτου τα ξέρει όλα και ότι δεν έχει ανάγκη το διάβασμα είτε και καλλίτερα την μελέτη και ότι πες ρε ederfe ότι δεν τα ξέρει όλα εκεί φυσικά του πάσαραν και τον πάνσοφο theo ότι τάχα μου ο θεός ξέρει,πρώτα ο θεός.θεός φυλάξει και λοιπές μπούρδες που λέει και η γιαγιά μου φυσικά!
y.g.
μιας και το έγραψα και λόγο έλλειψης χρόνου (φόρτος εργασίας) και μηδαμινή δυνατότητα σύνταξις σκέψεων το αφήνω και συνεχίσω κάποια άλλη στιγμή...
y.g2 η γνώση και η μάθηση ανήκει σε λίγους(πλάτων)
Σπάνιο πράγμα να μην μπορούμε να διαφωνήσουμε zickos αλλά κάπου κάπου το χρειαζόμαστε κι αυτό. Πολλές φορές πέντε άτομα είμαστε και πέντε διαφορετικές γνώμες έχουμε!
Η ιστορία πρέπει να είναι αντικειμενική και μόνο η υποκειμενική μας άποψη πρέπει να διαφέρει, κυρίως από τον φιλοσοφικό μας προσανατολισμό. Όμως το δυστύχημα είναι ότι σε πολλούς διαφέρει ακόμα και σ’ αυτό που θα έπρεπε να το λαμβάνομαι μόνο αντικειμενικά, στο γεγονός δηλαδή. Δυστυχώς κι αυτό αλλάζει ανάμεσα σε πολλούς κι αυτό είναι το χειρότερο, γιατί πίσω από την εσκεμμένη διαστρέβλωση βρίσκεται εκτός από τα συμφέροντα και ο εγωισμός! Πώς καταπολεμείται αυτός; Φυσικά καταπολεμώντας την πίστη που είναι πάντα υποκειμενική και αυθαίρετη γιατί αντικατοπτρίζει το νου κι όχι την πραγματικότητα που βρίσκεται έξω από μας!
εισαι ο θεός μας !!!!!!
Αχ... Κούλη...!
Καλησπέρα Άθεε,
εντύπωση μου εκανε το σχόλιο στο Προφίλ σου:
"Πέστε μου ποιός είναι πιο άθεος από μένα για να απολαύσω τη διδασκαλία του!"
------------------------
Μου θύμισες εμενα - διοτι εγω το 'εκφράζω' λιγο τροποποιημένα:
"Αν εγω πιστέψω στον Χριστιανισμό, τοτε δεν πρεπει να υπάρχει άνθρωπος πανω στον πλανήτη Γη, που δεν πιστεύει"!
Λοιπον Άθεε, τι γνώμη εχεις;
Μυρμιδόνας
Καλησπέρα Μυρμιδόνα και καλωσόρισες!
Μπορώ να πω ότι έχει λίγη έπαρση η δική σου ρήση, αλλά μ’ αρέσει γιατί δείχνει σιγουριά και θέληση για να μην πω πίστη και κάποιοι αλλοπαρμένοι το πάρουν διαφορετικά. Φυσικά το «δικό μου» τσιτάτο είναι του Νίτσε, έτσι όπως το μετέφρασε ο Καζαντζάκης από τον «Ζαρατούστρα» και δείχνει όχι έπαρση αλλά επιθυμία να ακούσουμε κάθε λόγο που να προωθεί την υπόθεση της αθεΐας περισσότερο απ’ όσο μπορούμε να τον προωθήσουμε εμείς! Σαν να λέει δηλαδή ένας σεφ πέστε μου ποιος μαγειρεύει καλύτερα από μένα για να απολαύσω ένα υπέροχο γεύμα!
Μ’ αυτό το πνεύμα το αναρτώ και στο προφίλ.
Άθεε,
η έπαρση μακρια απο μένα!
Πίστεψε με φίλε, μεσα απο ΠΟΝΟ βγηκε η παραπάνω 'δηλωση' μου!
Ας σε μιμηθώ λοιπον, ας δώσω και εγω μια μικρη επεξήγηση τι εννοώ με το σχόλιο μου :)
Ισως το εξης:
Υπήρξα τοσο Άθεος και τοσο Δύσπιστος στην ζωή μου - σε βαθμο ΑΗΔΙΑΣ!
Ελεγα οτι δεν θα βρεθει άνθρωπος να 'κοροιδεψει' εμενα!
(Ναι, εδω μπορεις να μιλησεις για έπαρση, βλεπεις, τότε ημουνα και αρκετά νεότερος - ισως το δικαιολογούσε η ηλικια)
Εγω και 'πρόβατο'; Χα! Δεν με σφάξανε!
Εγω και 'θα μπω σε ενα μανδρι' να 'κουμαντάρουνε' την προσωπικη μου ζωή; Χα! Ας γελάσω!
--------------
Καμία έπαρση φίλε μου!
Εξαλλου η Πίστη ειναι ο τελευταιος τομέας για τον οποιον καποιος μπορει να περηφανευτεί!
Δεν μπορεις δηλ να παριστάνεις τον 'εξυπνο' ή 'προχωρημένο' επειδή πιστευεις!
Υ.Γ.: πρώτη φορα μπηκα σημερα στο ιστολογιο σου, δεν ηξερα καν οτι υπήρχε, μαλλον απο καποια άλλη σελιδα το βρηκα!
Σε ευχαριστω για το καλωσορισμα!
Καλως σας βρηκα λοιπον :):):)
Μυρμιδόνας
Σε πιστεύω Μυρμιδόνα. Δεν έχει σημασία πώς φαίνεται μια φράση, όταν αυτός που την επινοεί δίνει τη δική του εξήγηση, εκτός κι αν είναι ασύνταχτη. Όμως δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σου. Εσύ έχεις τον λόγο και την δική σου κρίση εμπιστεύομαι. Μου άρεσε όμως που το διευκρίνισες κι έτσι σε αντιλαμβάνομαι απόλυτα!
Δημοσίευση σχολίου