16 Οκτ 2011

Η ανυστεροβουλία της επιστήμης

Στην προηγούμενη ανάρτηση είδαμε, σε σύγκριση με την υλιστική (αντικειμενική) θεώρηση του κόσμου, πόσο η ιδεαλιστική (υποκειμενική) θεώρηση φαίνεται εξώκοσμη και χωρίς λογική. Αν για έναν λογικό άνθρωπο, όπου η εκπαιδευμένη λογική του Συστήματος, έστω και αργά, αντιμετωπίστηκε ως έπρεπε, η ιδεαλιστική θεώρηση του κόσμου φαίνεται όχι μόνο να είναι εξώκοσμη και χωρίς λογική, αλλά κυρίως άδικη και ηθικά πενιχρή πολύ. Άδικη γιατί δεν αναγνωρίζει στην επιστήμη την πρόοδο της υλικής μας ευμάρειας και φτωχή γιατί στα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας δεν της αποδίδεται η ανυστεροβουλία.
Σε έναν κόσμο όπου το αυτοκίνητο και το αεροπλάνο μικραίνουν τις αποστάσεις, η ραδιοφωνία και η τηλεόραση γίνονται ανοιχτά παράθυρα στον κόσμο και το κινητό τηλέφωνο μαζί με το pc και το internet αναπόσπαστο καθημερινό εργαλείο φυσικό είναι να μην αντιλαμβανόμαστε την ευμάρεια αυτή, όταν ξεχνούμε μία συνηθισμένη μέρα του μακρινού παρελθόντος, την καθημερινή ταλαιπωρία ακόμη και των πιο πρόσφατων προγόνων μας. Και να φανταστεί κανείς ότι ανέφερα, ανάμεσα στα χιλιάδες, μόνο έξι επιτεύγματα της επιστήμης που τα χρησιμοποιούμε καθημερινά. Όμως, αν στην επιστήμη δεν αναγνωρίζουμε την υλική μας ευμάρεια, την αδικούμε οικτρά όταν δεν της αποδίδουμε ανυστεροβουλία.


Ακριβώς αυτό είναι το θέμα μας, φίλοι μου, στην ανάρτηση αυτή. Οι επιστημονικές θεωρίες, η έρευνα και το πείραμα, αυτό καθαυτό, όταν ακολουθούν την επιστημονική μεθοδολογία δεν διαστρεβλώνονται, δεν αποβλέπουν σε ίδιο όφελος, δεν εξυπηρετούν συμφέροντα ή οποιαδήποτε άλλη σκοπιμότητα εκτός από την αναζήτηση της αλήθειας αναζητώντας νόμους και πρακτικές εφαρμογές. Η αντικειμενική θεώρηση είναι απαλλαγμένη από την υστεροβουλία και πάντα αντικειμενική και ειλικρινής. Εδώ ακριβώς βρίσκονται οι αξίες της επιστήμης κι αυτές οι αξίες είναι ανιδιοτελείς και παντοτινές, γιατί είναι πέρα ως πέρα αληθινές και άμεπτες από την ανθρώπινη πονηριά. Όταν έγραφα την προηγούμενη ανάρτηση ούτε που είχα στο μυαλό την οπτική αυτή. Μαθημένος κι εγώ από την εκπαιδευμένη μου λογική μηχανικά πίστευα ότι αξίες μπορεί να βρει κανείς μόνο όταν ηθικολογεί για την ζωή. Στους φυσικούς νόμους δεν μπορεί να βρει κανείς ηθική γιατί οι νόμοι είναι αυστηροί και δεν προβλέπουν ηθικές παραμέτρους, άσχετα από τους επιστήμονες που μπορεί να είναι ηθικοί ή ανήθικοι ή πώς το Σύστημα θα χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή. Για παράδειγμα στο νόμο της βαρύτητας αδιαφορούμε για το ηθικό ποιόν του Νεύτωνα. Ένας νόμος ποτέ δεν εξαρτάται από την ηθικολογία που ενστερνίζεται εκείνος που τον ανακαλύπτει. Αν και εβραίος ο Νεύτων, βαθιά θρησκευόμενος, ανακαλύπτοντας το νόμο της βαρύτητας φοβόταν ότι γενικά οι νόμοι θα στερούσαν από τους ανθρώπους την γοητεία του κόσμου, την γοητεία του μυστηρίου, μειώνοντας την ανάγκη των ανθρώπων να ενδιαφερθούν για την ύπαρξη του Θεού. Και δεν είχε άδικο. Όσο θέτουμε ερωτήματα στη φύση και η ίδια μας τα απαντά, τόσο περισσότερο αντιλαμβανόμαστε ότι η ιδέα του Θεού όχι μόνο αχρείαστη γίνεται αλλά και αφελής, καθιστώντας την επιστήμη μοναδική αυθεντία για την εξήγηση του κόσμου.
Άλλωστε τα ιδανικά που ενέπνευσαν την Γαλλική Επανάσταση, εκτός από την αναζήτηση της ελευθερίας από τα δεσμά των φεουδαρχών ήταν και η πεποίθηση ότι η χρήση της λογικής σε συνδυασμό με την επιστήμη που εμφανιζόταν τότε θα δημιουργούσε συνθήκες για μια καλύτερη ζωή, απαλλαγμένη από το δογματισμό της πίστης. Ήταν η εποχή, όπως λέει Βάκων που «η γνώση συνάντησε τη δύναμη».
Σε ολόκληρη την διάρκεια του Μεσαίωνα, όταν η θρησκεία θεωρούνταν σαν μοναδική αυθεντία, ο πιστός στρεφόταν στα ιερά κείμενα για να βρει απαντήσεις σε ό,τι δεν γνώριζε. Έχουμε ασχοληθεί και στο παρελθόν και γνωρίζουμε τα ευτράπελα των απαντήσεων που έδιναν αυτά, για τη ζωή, τον άνθρωπο, τα σύμπαν και με τι μένος τα υποστήριζαν, οδηγώντας στον θάνατο χιλιάδες αθώους ανθρώπους όταν δεν συμφωνούσαν μαζί τους.

Ο άνθρωπος του Μεσαίωνα, ο πιστός δηλαδή, πίσω από κάθε απορία έβαζε τον σκοπό και όχι το πώς και το γιατί. Για το Θεό όλα είχαν το σκοπό τους. Αυτός που ρωτούσε «πώς» και «γιατί» κινδύνευε να βρεθεί απέναντι, στιγματισμένος σαν αιρετικός, γιατί ήταν σαν να αμφισβητούσε τον σκοπό και τη θέληση του Θεού. Δεν υπήρχε αμφιβολία για τον σκοπό του Ήλιου στο στερέωμα ή γιατί ο… Δημιουργός να το κάνει έτσι κι όχι αλλιώς. Ο ήλιος μπήκε στον ουρανό για να μας φωτίζει!
Δεν υπήρχε γιατί. Έτσι ήθελε ο θεός. Αυτός ήταν ο δημιουργός! Εμείς δεν έπρεπε να ρωτάμε γιατί η αμφισβήτηση αμφισβητεί τον ίδιο τον Δημιουργό!
Να ένα παράδειγμα εκπαιδευμένης λογικής: Ποιος δημιούργησε τον κόσμο;
Η εκπαιδευμένη μας λογική δέχεται τον κόσμο σαν δημιουργία. Συνεπώς υπάρχει και δημιουργός!
Από την ερώτηση ακόμα απαντάται ο δημιουργός. Το αίτημα ταυτίζεται με το αποτέλεσμα, που λέγαμε και στην προηγούμενη ανάρτηση. Δεν απαντούμε απλά στην ερώτηση, αλλά η ίδια η ερώτηση περικλείει την απάντηση! Σαν να είναι δεδομένο ότι ο κόσμος είναι δημιούργημα!
Ποιος το λέει αυτό;
Η Πεντάτευχος!
Ανατρίχιασα!
Ακόμα και τα χείλη των πιστών μειδιούν στην απάντηση αυτή!
Ας μην το σχολιάσω. Στην επόμενη ανάρτηση ακριβώς μ’ αυτό θα ασχοληθούμε.

Όμως ας επιστρέψουμε στις αξίες. Ο Άγιος Αυγουστίνος έλεγε ότι αυτές απορρέουν μόνον από τη θέληση του Θεού! Και το έλεγε αυτό τόσο σοβαρά όσο σοβαρά δεχόταν κι ο Καντ ότι αυτές πρέπει να στηρίζονται στη λογική (κατηγορική προσταγή) ή άλλων, όπως του Τζέρεμι Μπένθαμ ή του Καρλ Μαρξ που δεχόταν ότι οι ηθικές αξίες πρέπει να εξασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή ευτυχία όσο δυνατόν για μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων. Άρα λοιπόν οι ηθικές αξίες πρέπει να έχουν χρηστική αξία εξασφαλίζοντας στον άνθρωπο μεγαλύτερη άνεση και να κάνουν ευκολότερη τη ζωή. Αν αναλογιστούμε την υλική ευμάρεια που η επιστήμη παρέχει στον άνθρωπο, αναγνωρίζουμε την παγκοσμιότητα της επιστήμης, σαν αξία, ώστε η ζωή μας να γίνει όσο το δυνατόν πιο εύκολη και κυρίως ευτυχέστερη. Τα δώρα αυτά η επιστήμη τα παρέχει ανεξάρτητα από τη φυλή, το έθνος, τις θρησκευτικές ή πολιτικές πεποιθήσεις.
Τούτο το χαρακτηριστικό είναι πραγματικά παγκόσμιο κι ας μην πιαστούν κάποιοι εριστικοί πιστοί από αυτό, πως τάχατες θεωρούμε την επιστήμη σαν θρησκεία. Μακριά από μας τέτοιες λογικές. Να άλλο ένα παράδειγμα εκπαιδευμένης λογικής. Όμως πρέπει να γίνει κατανοητό ότι κάθε πεποίθηση, κάθε πιστεύω, όταν γίνεται καθολικό δεν αποτελεί λατρευτική πίστη αλλά απλά μία νοητική παραδοχή και κυρίως χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε ιδεαλιστικές υπερβάσεις. Η πίστη σε ένα πράγμα γίνεται λατρεία όταν φετιχοποιείται, όταν θεοποιείται και δογματίζεται. Στο χώρο της γνώσης και της επιστήμης δεν χωρούν δόγματα.
Η επιστήμη μπορεί να μας υποδείξει τις δυνατότητες που έχουμε σαν ανθρώπινα όντα, όμως για το τι υποχρεώσεις έχουμε δεν είναι θέμα της επιστήμης αλλά της λογικής. Αυτή είναι αρμόδια να κρίνει το καθήκον του ανθρώπου να πράττει «καλώς» μέσα στην κοινωνία όπου ζει.
Να λοιπόν, ακόμα και για τις ηθικές αξίες δεν μας χρειάζεται πίστη μεταφυσική, αλλά σαν υλικά όντα, μπορούμε να καθορίσουμε τους κανόνες μόνοι μας. Η εποχή όπου οι συμβουλές του θεού έρχονταν σε πέτρινες πλάκες πέρασε. Ο Μωσαϊκός νόμος δεν είναι απλά φτωχός, αλλά γελοίος.
Κάποιοι πρέπει να καταλάβουν ότι οι εποχές προχώρησαν. Δεν διασχίζουμε πια καμιά έρημο για χρόνια κι αυτό ήδη άρχισαν να το αντιλαμβάνονται και οι πιστοί ιουδαίοι.

Λέξεις όπως «απόλυτο» και «τέλειο» δεν έχουν καμιά χρηστική αξία γιατί δεν μπορούν να εκφράσουν την πραγματικότητα. Σαν λέξεις έχουν μόνο φιλοσοφική αξία που εκφράζουν την ιδεαλιστική σκέψη και την ουτοπία. Πρέπει να απορρίψουμε από την σκέψη μας το Τέλειο και το Απόλυτο. Να μας γίνει συνήθεια να θεωρούμε τα πάντα σχετικά, χωρίς να κινδυνεύουμε να περάσουμε από την άλλη πλευρά της παγίδας, ας πούμε στον αγνωστικισμό, που θεωρεί ότι η γνώση μας είναι ατελής γιατί δεν εκφράζει την πλήρη και απόλυτη εκδοχή. Να η παγίδα και εδώ! Δυστυχώς και εδώ κανένας δεν μας δίδαξε ότι η επιστήμη, η γνώση μας για τον κόσμο και γενικά αυτήν που θεωρούμε αλήθεια είναι πάντα σχετική και ιστορικά καθορισμένη. Τίποτα δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με απόλυτη βεβαιότητα, γιατί δεν υπάρχει τέλος στη γνώση και στο διηνεκές. Ο χρόνος δεν έχει τέλος, όπως δεν έχει και αρχή. Η εξέλιξη πάντα θα υπάρχει γιατί είναι κίνηση στο χρόνο. Αφήστε την τελειότητα και το απόλυτο σαν όρους να τους χρησιμοποιούν μόνον οι ιδεαλιστές που όλα τα ξέρουν και έχουν την ακλόνητη βεβαιότητα για τα πάντα, ακόμα και γι αυτά που δεν επαληθεύονται ή που δεν μπορούν να διαψευστούν.
Εμείς στο μόνο που είμαστε σίγουροι είναι ότι απόλυτα βέβαιο είναι ότι κάτι τέτοιο είναι μόνο το σχετικό. Είμαστε… απόλυτα σχετικοί και την σχετική βεβαιότητά μας την εκφράζουμε μόνο σε ότι μπορούμε να αποδείξουμε ότι επαληθεύεται ή διαψεύδεται. Επιστημολογικός κανόνας φίλοι μου είναι ότι αποδεχόμαστε μόνο ότι μπορεί να αποδειχτεί ή να διαψευστεί. Στη λογική μόνο τότε έχουμε τιμή αληθείας. Στα υπόλοιπα, όπως είναι ο θεός, τα δεδομένα μας αναγκάζουν να δεχτούμε ότι συμβαδίζει με τη λογική, την ιστορία και τα επιστημονικά δεδομένα που είναι η συνισταμένη των δυο πρώτων με οδηγό την Διαλεκτική.
Ας κλείσουμε με την τελευταία παρατήρηση που δυστυχώς σε κανένα σχολείο δεν μας δίδαξαν:
α) Στην ζωή πρέπει αμετάκλητα να καταδικάζουμε το δόγμα.
β) Πριν αποφανθούμε για την αλήθεια πρέπει πρώτα να σκεφτόμαστε.
γ) Να μην πιστεύουμε για να καταλάβουμε, σαν τον Άνσελμο, αλλά να προσπαθούμε να καταλάβουμε πριν πιστέψουμε.
δ) τέλος, πρέπει να αντιληφθούμε ότι είναι πιθανό κάποτε να κάνουμε και λάθος!
Τις αιρέσεις εμείς δεν τις καταδικάζουμε. Όλα υπόκεινται σε έλεγχο και πάντα θα αναζητούμε νέα δεδομένα!

ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
Αναζητήστε τα στα περιεχόμενα του blog:

·  45. Επιστήμη,ξέρουμε τι είναι;

Μαθητές του εκπαιδευτικού μας συστήματος που αρίστευσαν στα θρησκευτικά

12 σχόλια:

Andreas είπε...

Γιατι αγαπητε αθεε υποβιβαζεις τους εξαδελφους μας τοσο χαμηλα.Στη θεσι τους επρεπε να βαλεις τους χριστιανους.{για την τελευταια φωτογραφια μιλω}.Κατα τα λλα το αρθρο σου αψογο οπως παντοτε.

zoyzoy είπε...

πρέπει να αντιληφθούμε ότι είναι πιθανό κάποτε να κάνουμε και λάθος!
Το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό γιατί λίγοι παραδεχόμαστε τα λάθη μας!
Ο εγωισμός μας δεν μας αφήνει να τα παραδεχτούμε λες να'ναι αποτέλεσμα της ευμάρειας που ζούμε?

Τώρα που μάθαμε στην καλοπέραση καλούμαστε ν'αρνηθούμε τα τεχνολογικά επιτεύγματα και να γυρίσουμε στο παρελθόν!
Είναι δυνατόν??

SkyclaD είπε...

Με έχεις εκπλήξει με τα άρθρα σου! Υπέροχα θέματα με εξαιρετική ανάλυση, αμφιβάλλω αν υπάρχουν άλλα παρόμοια σε Ελληνικά Αθεϊστικά blog.
Στο θέμα τώρα, η επιστήμη κ' τα επιτεύγματα της δυστυχώς αγνοούνται εσκεμμένα απο τον κόσμο ακόμα κ' σήμερα, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η ζωή του χρόνο με το χρόνο γίνεται καλύτερη χάρη στην επιστήμη. Ο Μεσαιωνικός άνθρωπος έψαχνε την απάντηση στο Θεό κ' την πλήρωσε πολύ ακριβά σε αίμα, δυστυχία κ' φόβο. Προτίμησε να κάψει τον ιατρό στην πυρά ως αιρετικό κ' να υποφέρει από την πανώλη του 14 αιώνα. Δυστυχώς όμως αυτός ο άνθρωπος υπάρχει ακόμα κ' σήμερα κ' στη χώρα μας υπερτερεί αριθμητικά. Τρέχει στις εκκλησίες για τάματα κ' μετά στο γιατρό, πάει στην Μονή Χρυσοβαλάντου για να αποκτήσει παιδιά κ' δεν συμβουλεύεται έναν γιατρό. Αλλά κ' αν πάει σε έναν γιατρό κ' αποκτήσει πάλι θα πεί ότι ο Θεός το έκανε. Δεν έχει όμως καθίσει να αναρωτηθεί γιατι η θρησκεία δεν κατάφερε ποτέ να κάνει θαύματα σε ακρωτηριασμένους ενώ η επιστήμη αντίθετα βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη αυτού του "θαύματος", είδη η μεταμοσχεύσεις βρίσκονται σε σημαντικό στάδιο επιτυχίας σήμερα, παρά τη σφοδρή επίθεση που δέχονται απο τη θρησκεία. Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι η επιστήμη είναι η μοναδική ελπίδα αυτού του κόσμου, χάρη σε αυτή ο άνθρωπος κατέκτησε ωκεανούς κ' ηπείρους, νίκησε ασθένειες κ' έκανε πιο εύκολη τη ζωή του, η θρησκεία του έδωσε μόνο θλίψη, ψεύτικη χαρά, φόβο κ' δυστυχία. Πρόσφατα διάβαζα ένα έργο του Isaak Asimov, τη γαλαξιακή αυτοκρατορία κ' σε ένα σημείο αναφέρεται σε ένα συμβάν που γίνεται στον αστερισμό του Ανακρέοντα, όπου οι κάτοικοι του πρέπει να διαλέξουν τον συντηρητισμό κ' να αποστραφούν την επιστήμη που τους δίνει το Θεμέλιο. Και ακολουθεί μια μεγάλη εξέργεση γιατι οι κάτοικοι του Ανακρέοντα δεν μπορούν να ζήσουν δίχως την επιστήμη, άλλο τόσο κ' εμείς στον πραγματικό μας κόσμο.

Άθεος είπε...

Andreas
Ποιος είπε φίλε μου ότι υποβιβάζω τους ξάδερφούς σου… Αυτοί που έβαλα χριστιανοί είναι, όπως το είπες, που δεν θέλουν να ξεκολλήσουν από τους δικούς τους αδερφούς! Δεν ακούν, δεν βλέπουν και δεν μιλούν για να μην αμαρτήσουν!
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Το παλεύουμε!

Άθεος είπε...

Zoyzoy
Αν και εντόπισες ένα καλό στο άρθρο αυτό, του δίνεις τόση έμφαση σαν να θέλεις να στιγματίσεις τα άλλα! Δείγμα της εκπαιδευμένης μας λογικής;
Μα η επιστημονική μεθοδολογία μας δείχνει τον δρόμο: ή απόδειξη και επιβεβαίωση ή διάψευση και διαγραφή! Πόσο έμφαση έδωσαν οι καθηγητές μας σ’ αυτήν την καθ’ όλα οφθαλμοφανή αλήθεια;
Τώρα αν σκεφτείς, πόση έμφαση έδωσαν στο δόγμα για να λέγεσαι Ορθόδοξη Χριστιανή και πόσα μαθήματα σου παρέδωσαν για να σου διδάξουν να το σέβεσαι, θα αντιληφθείς τι σημαίνει «εκπαιδευμένη λογική».
Μετά από αυτά τι λες και για τις άλλες τρεις παρατηρήσεις που παρέλειψες:
Α) να καταδικάζουμε το δόγμα
Β) να σκεφτόμαστε
Γ) να καταλαβαίνουμε πριν πιστέψουμε κι όχι το αντίθετο.
…διαφορετικά ποτέ δεν θα αντιληφθούμε ότι κάνουμε λάθος!
Τέλος, ποιος είπε ότι γυρνάμε στο παρελθόν;

Άθεος είπε...

SkyclaD
Χαίρομαι φίλε μου που αντιλαμβάνεσαι αυτήν την ποιότητα. Μερικοί θεωρούν αθεΐα να βρίζουν παπάδες ή να δημοσιεύουν πιπεράτα θέματα που διχάζουν και προκαλούν! Αυτό δεν είναι επανάσταση. Η επανάσταση πρέπει να αρχίζει από μας. Η εκπαιδευμένη μας λογική, μας εναπόθεσε έναν εχθρό μέσα μας που μας εξουσιάζει χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ακόμα κι όταν αντιδρούμε, με αντεστραμμένη λογική (αλλοτρίωση του πνεύματος) έχουμε την ψευδαίσθηση ότι αντιδρούμε, ενώ κάνουμε ακριβώς το αντίθετο. Τα τρία άρθρα για την αλλοτρίωση και 4-5 για τον διαλεκτικό υλισμό είναι τα πλέον αθεϊστικά άρθρα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Αν βρεις άλλα αντίστοιχα πες μου να τα διαβάσω κι εγώ. Αυτό ακριβώς σημαίνει η Νιτσεϊκή ρήση «Πέστε μου ποιος είναι πιο άθεος από μένα για να απολαύσω τη διδασκαλία του»! Χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι άλλα blogs δεν κάνουν δουλειά. Απλά εδώ το πήραμε πιο… πατριωτικά, πιο επιστημονικά γιατί αντιληφθήκαμε ότι αλλού βρίσκεται το πρόβλημα. Οι επόμενες τρεις αναρτήσεις είναι οι πιο δύσκολες, όσο πλησιάζω προς το τέλος της ζωής αυτού του blog! Κάποτε θα γινόταν και αυτό!
Κάλυψα θέματα ιστορίας, θρησκειολογίας και τώρα επιστημολογίας που είναι το μεγαλύτερο μανίκι! Όμως πρέπει να ριχτώ και σε τούτη τη μάχη γιατί παράγινε το κακό με τους ειδήμονες σοφούς, ειδικά εδώ στην μπλοκόσφαιρα. Εύχομαι να το πετύχω, γιατί είναι θεματάκι δύσκολο.
Χαίρομαι αναγνώστες σαν κι εσένα. Μου το έδειξες άλλωστε και σε άλλα σχόλια. Ο Isaak Asimov ήταν ο αγαπημένος μου, πάντα!

Andreas είπε...

Τον εαυτο μου δεν το εβγαλα αθεε απο τους εξαδελφους μας γιατι εβγαλες τον εαυτο εσυ?Η ανηκει εσυ σε αλλη ρατσα?Οτι και να πεις ομως ειναι εξαδελφια ολων μας. Υ.Γ.Ειμαι ο ιδιος που σε διαβαζει μανιασμενα απο τους αντιποδες.
Την καλημερα μου και καλη δυναμι στο εξαισιο εργο που επιτελεις.

Άθεος είπε...

Δεν κατάλαβες! Δεν τον έβγαλα καθόλου. Απλά διαχωριστήκαμε πνευματικά (διανοητικά)! Αυτοί στην φωτογραφία τέτοιοι είναι που συνεχίζουν με το ίδιο μυαλό πάντα. Μιμούνται τους λογικούς! Δεν θέλουν να ακούν, να βλέπουν και να μιλούν με ό,τι τους διαφοροποιεί! Παραμένουν αμετάπειστα δογματικοί!
Ευχαριστώ για την μανιασμένη σου αποδοχή! Μαζί κάνουμε το έργο. Αν δεν υπήρχατε εσείς να με διαβάζετε τα άρθρα αυτά δεν θα είχαν καμιά αξία φυλακίζοντάς τα μέσα σε ένα συρτάρι! Στα 100 σταματώ!

penestas είπε...

Θα ήμουν ο τελευταίος,φίλε Άθεε, που θα αμφισβητούσα την ορθότητα των γραπτών σου .Θέλω όμως να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία και γιατί όχι και τις απόψεις μου για το κατά πόσο συνολικά τα επιτεύγματα της επιστήμης ΟΤΑΝ ΥΛΟΠΟΙΟΎΝΤΕ ευκολύνουν και κάνουν καλύτερη την ζωή των ανθρώπων.Ανήκω σε κείνη τη γενιά που έζησε και καλλιέργησε τη γης στη δεκαετία του πενήντα,ο τρόπος και τα μέσα που χρησιμοποιούσαμε σχεδόν σε τίποτα δεν διέφερε από αυτά που περιγράφει ο Ησίοδος 2600 χρόνια πριν.
Η απόλυτη φτώχεια και αγραμματοσύνη δεδομένες.Όμως το γέλιο το τραγούδι
η ανθρωπιά ,παρά τα εμφυλιοπολεμικά μίση,ήταν επίσεις δεδομένα. Στις αρχές της δεκαετίας του εξήντα άρχισε η εκμηχάνιση των καλλιεργειών η χρήση λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων,σύγχρονου γενετικού υλικού.Η αύξηση της παραγωγής ήταν κατακόρυφη. Εισέβαλε στη ζωή μας το ηλεκτρικό το ραδιόφωνο το αυτοκίνητο και πολύ αργότερα το τηλέφωνο. Σήμερα ένας μέσος αγρότης ζει περίπου όπως ένας μικροαστός της πόλης .Όμως ποιο είναι το τίμημα για αυτή την
<>? Καταστράφηκε το περιβάλλον η βιοποικιλότητα η άγρια χλωρίδα και πανίδα αντικαταστάθηκε από μονότονες μονοκαλλιέργειες, το τιτίβισμα των πουλιών από την απόλυτη σιωπή,η μάλλον από τις στριγκλιές των τρακτέρ.Η ανθρωπιά η αλληλεγγύη εξέλιπαν.
Σίγουρα με την έρευνα και πείραμα η επιστήμη ερευνά την αλήθεια διαλύει τα σκοτάδια γκρεμίζει τις θρησκευτικές προκαταλήψεις βοηθά τον άνθρωπο, όμως την ίδια στιγμή η κακή της χρήση,λόγο ιδιοτέλειας επιφέρει τεράστιες καταστροφές τόσο στον άνθρωπο όσο και στον πλανήτη

Άθεος είπε...

Φίλε μου panesta, φαίνεσαι ένας λαϊκός άνθρωπος με αισθήματα και ηθικές αρχές. Πολύ σωστά εντοπίζεις όλα τα καλά και στιγματίζεις αυτά που τελευταία μας πληγώνουν! Συμφωνώ, όμως αυτά τα δυο είναι άσχετα μεταξύ τους. Μπορεί να συμβαίνουν ταυτόχρονα, όμως δεν είναι ταυτόσημα! Η ανηθικότητα των ανθρώπων και η καταστροφή του περιβάλλοντος δεν είναι αποτέλεσμα της επιστήμης. Και τα δυο άπτονται του κοινωνικού συστήματος που κυριαρχεί στις σχέσεις παραγωγής. Το εντόπισα και στην ανάρτηση αυτό «Στους φυσικούς νόμους δεν μπορεί να βρει κανείς ηθική γιατί οι νόμοι είναι αυστηροί και δεν προβλέπουν ηθικές παραμέτρους, άσχετα από τους επιστήμονες που μπορεί να είναι ηθικοί ή ανήθικοι ή πώς το Σύστημα θα χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή». Η καταστροφή του περιβάλλοντος φαίνεται να σχετίζεται με την ανάπτυξη της επιστήμης, όμως κι αυτό όχι μόνο δεν άπτεται με την ίδια, γιατί κάλλιστα θα μπορούσε να αναπτυχθεί έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά κι αυτό είναι αποτέλεσμα κακοδιαχείρισης από το σύστημα που αδιαφορεί γιατί οι σχέσεις παραγωγής είναι πλουτοπαραγωγικές και ασύδοτες ακόμα και με τους νόμους, που υποκριτικά ψηφίζει για τα μάτια, το ίδιο το σύστημα. Τα ξέρεις αυτά κι εσύ και όλοι μας! Το παράδειγμα με το ψωμί και το μαχαίρι νομίζω είναι χαρακτηριστικό εδώ που το έχω θίξει και σε άλλη ανάρτηση.

Dyer είπε...

Η επιστήμη ξετυλίγει το κουβάρι της φύσης. Την κλωστή που παίρνεις μπορεί να την υφάνεις αλλά μπορεί και να την κάνεις σκηνή για να πνιγείς. Είναι θέμα επιλογών.
Αλλά ας μην είμαστε αντιδραστικοί. Σίγουρα η χρήση της επιστήμης δημιούργησε και προβλήματα στη ζωή μας, αλλά μας έχει προσφέρει τόσα, που για τους ανθρώπους που έζησαν λίγους αιώνες πίσω θα έμοιαζαν με γλυκά παραμύθια. Το ότι στη γη ζουν 7 δις άνθρωποι νομίζω ότι λεει πολλά. Είναι εύκολο να λες ότι στο παρελθόν ήμασταν ευτυχισμένοι. Ευτυχισμένοι με τόσες ασθένειες που ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να κόψουν τη ζωή σου ή τη ζωή των αγαπημένων σου; Για ρωτήστε μια μάνα που έχασε το παιδί της από φυματίωση.
Η επιστήμη δεν προσφέρει ευτυχία, βοηθά να κατανοήσουμε τη φύση, ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε απ΄ αυτή τα αναγκαία, για να υπάρχουν οι υλικές προϋποθέσεις, ώστε να γίνουμε ευτυχισμένοι.
Φίλε Άθεε ήταν τόσο ολοκληρωμένο το άρθρο σου που πραγματικά δεν βρήκα να προσθέσω κάτι.
Έγραψα λοιπό και γω ένα σχόλιο για τους σκεπτικιστές της επιστήμης.

Άθεος είπε...

Dyer μην κάνεις και συ το ίδιο λάθος που κάνουν εκείνοι που εχθρεύονται την επιστήμη για να εξυψώσουν το δόγμα. Η επιστήμη προκαλεί προβλήματα; Όχι! Ο νόμος της βαρύτητας ευθύνεται γιατί το σύκο πέφτει από τη συκιά και πατώντας το εσύ πέφτεις... Μην μπερδεύουμε την επιστήμη με την τεχνολογία και απ' αυτούς που ασύδοτα την χρησιμοποιούν για να αποκομίσουν ακόμα περισσότερα κέρδη! Είσαι βιοτέχνης άλλωστε και με καταλαβαίνεις, είμαι σίγουρος.
Όσο για την ευτυχία, ο νόμος δεν προσφέρει ευτυχία, αλλά όταν ανακαλύπτοντάς τον τον χρησιμοποιούμε για να κάνουμε πιο εύκολη τη ζωή μας, σίγουρα!
Ευχαριστώ που αναγνωρίζεις ότι η ανάρτηση ήταν πλήρης, αν και νομίζω ότι είναι λίγο τετριμμένη, όμως αναγκαία για τις επόμενες, που θα προσφέρουν πολλά σε κείνον που αναζητεί την αλήθεια και για την αντίληψή μας για τον κόσμο. Περίμενε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις αναρτήσεις εκείνες με τις οποίες θα αποχαιρετίσουμε αυτόν τον χρόνο! Ξέρω τι λέω!

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014 σελ. 306) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (2010 δοκίμιο 608 σελίδες) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (1998 μυθιστόρημα 348 σελίδες) Εξαντλημένο. Λίγα κομμάτια μόνο στο βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχαμός" Μαυροκορδάτου 7 Αθήνα σε προσιτή τιμή. Τηλέφωνο 2103824629

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.

Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!

Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!

2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;


3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»

4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία

5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους

Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!

6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!

Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!

7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing


Σχολιάστε το blog στο σύνολό του

Σχολιάστε το blog στο σύνολό του
Κάντε κριτική, πέστε τη γνώμη σας. Πείτε τη γνώμη σας άφοβα, ελεύθερα, ξάστερα!
Λόγω μεγάλου αριθμού σχολιαστών, παρακαλώ στο τέλος των σχολίων επιλέξτε Νεώτερο ή πατήστε εδώ.





Χριστιανικοί Βανδαλισμοί

Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.

Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους

Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους. Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC. Καλή διασκέδαση. Religulous 1 Religulous 2 Religulous 3 Religulous 4 Religulous 5 Religulous 6 Religulous 7 Religulous 8 Religulous 9 Religulous 10 Religulous 11 …και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα

Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins

Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel) Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5