Πριν καταπιαστείτε με τη λύση του προβλήματος, προσπαθήστε να αντιληφθείτε την νοοτροπία του ανθρώπου που χάνει την πατρίδα του. Είναι κάπως σαν να χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του! Ας αρχίσω με την νοοτροπία αυτού του ατίθασου λαού, του Ισραήλ, για να αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε και τη νοοτροπία των λαών που βρίσκονται πέριξ αυτού που τώρα έχουν την ίδια αίσθηση αφού βιώνουν τα ίδια συναισθήματα, κάτω από μια παρόμοια Αποκαλυπτική θρησκεία με ίδιες ρατσιστικές και οι εθνικιστικές αντιλήψεις που συντηρούν την έχθρα και το μίσος αφού δεν τους χωράει πια ο τόπος και τόσοι λαοί βρίσκονται ο ένας επάνω στον άλλον.
Τελικά, πώς οι Εβραίοι βρέθηκαν στη διασπορά για σχεδόν δυο χιλιάδες χρόνια και με την επιστροφή τους διατάραξαν όλη τη Μέση Ανατολή;Προσπαθώντας να αποτυπώσω στο άρθρο αυτό μια περιληπτική διαδρομή της εμφάνισης ενός νεοσύστατου έθνους που έχει ριγμένες τις ρίζες του στην θρησκευτική μυθολογία, μέσω της οποίας προσπάθησαν οι επινοητές να μεταδώσουν στον λαό τους και να εδραιώσουν την πίστη στο νέο έθνος, πρέπει να ακολουθήσουμε την μετανάστευση της φυλής εκείνης που κατέβηκε από την Ουρ των Χαλδαίων της Μεσοποταμίας στη χώρα της Χαναάν. Δεν έχει μεγάλη σημασία αν ο αρχηγός εκείνης της φυλής λεγόταν Αβραάμ ή πότε ακριβώς έγινε αυτό, αλλά πώς οι ποιμένες εκείνοι, που ήταν ταυτόχρονα και πολεμιστές, αναζητώντας καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, θα διεκδικήσουν τα εδάφη αυτά όπως θα δούμε παρακάτω.
Πάτα πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση |
Ακολούθησαν νέες αιχμαλωσίες και ντροπιαστική συμπεριφορά για ένα έθνος που καθοδηγείται από τον ίδιο το θεό. Δεν ήταν λάθη του θεού, αλλά η βούλησή του που εκδικείται τον λαό επειδή, ζηλότυπος ο ίδιος, συνεχώς πίστευε ότι ξεστράτισε ασπαζόμενος ξένους θεούς. Μετά την κατάκτησή τους από τους Έλληνες, αλλοιώθηκε και ο τρόπος συμπεριφοράς της κοινωνίας, πράγμα που τους έκανε ακόμα πιο ακραίους φονταμενταλιστές και εθνικιστές, ειδικά όταν οι νέοι κατακτητές αλλοίωναν με τον τρόπο συμπεριφοράς τους τις πατροπαράδοτες θρησκευτικές παραδόσεις τους. Μετά το πέρασμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ο Ισραήλ κυριεύτηκε από τους επιγόνους του. Ο Αντίοχος έκτισε πολλές πόλεις με γυμναστήρια και θέατρα, επιβάλλοντας έναν τρόπο ζωής, αντίθετο με τις παραδόσεις των Ιουδαίων και δίνοντας Ελληνικό χρώμα στο οπισθοδρομικό και καταθλιπτικό τοπίο της Παλαιστίνης. (βλέπε Β΄ Μακ. 4.7-14 και Ιώσηπο «Ιουδαϊκές Αρχαιότητες» ΙΕ΄ VIII 1Η).
Η Ελληνική γλώσσα άρχισε από πολλού να χρησιμοποιείται και οι Ιουδαϊκές συνήθειες (περιτομή και Σάββατα κυρίως) λησμονήθηκαν. Τους Ιουδαίους κυρίευσε εκείνη η μόδα που είχε κυριεύσει και πολλούς Έλληνες, όταν η Ελλάδα ρωμαϊοποιήθηκε. Εξελληνίζοντας τα ιουδαϊκά τους ονόματα, έκαναν τον Ιησού Ιάσων, τον Ελιακείμ Άλκιμο, το Μανεσέχ Μενέλαο και ούτω καθεξής. Το μίσος για τους ξένους θεούς δαιμονοποιήθηκε κάτω από τη λογική της ειδωλολατρίας που επηρέσε βαθιά και τον Χριστιανισμό.
Ας μην πλατειάσω περισσότερο στο θέμα αυτό στο περιληπτικό αυτό άρθρο. Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο μου «Χαλκεύοντας την Ιστορία», στο κεφάλαιο «Οι Εβραίοι» σελ. 44-70 από όπου και θα πάρω τα περισσότερα στοιχεία που θα παραθέσω στη συνέχεια.
Ακολούθησαν οι Ρωμαίοι όπου το εγωκεντρικό και μονολατρικό εβραϊκό πνεύμα, τους καθιστά ξεχωριστούς, ιδιότροπους, αλλά και απομονωμένους από όλους τους γνωστούς τότε λαούς και ιδιαίτερα από τον Ελληνορωμαϊκό κόσμο της μεσογείου όπου εξαπλώνονται. Το ζηλοτυπικό πνεύμα του πολεμικού θεού τους και η μονολιθικότητα που τους εμπνέει, τους κάνει υπερεθνικιστές και καχύποπτους απέναντι σε κάθε Ελληνορωμαϊκή αντίληψη, τόσο μέσα στην Παλαιστίνη, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο όπου είναι διασπαρμένοι με τόσες εξορίες που υπέστησαν. Οι Εβραίοι στην κυριολεξία, εξαπλώνονται παντού. Οι Εβραϊκές κοινότητες της Αλεξάνδρειας, της Αντιόχειας, της Ρώμης και πολλών άλλων πόλεων, κατάφεραν εκμεταλλευόμενοι τους νόμους να αναγνωριστούν σαν μειονότητες με δικαιώματα, σχεδόν ίδια με των Ρωμαίων πολιτών. Οι ίδιοι συσπειρώνονται γύρω από τις συναγωγές τους, κρατώντας σφιχτούς δεσμούς με την ταλαιπωρημένη πατρίδα και ολόκληρη τη διασπορά. Όμως, απεχθάνονται τον Ελληνορωμαϊκό τρόπο ζωής, τη θρησκεία και τις συνήθειές τους. Γι’ αυτούς μόνο ο Ισραήλ σαν «εκλεκτός λαός του Γιαχβέ» υπάρχει. Όλοι οι άλλοι παίρνουν το όνομα «Εθνικοί». Όλες οι θρησκείες μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι. Μόνο ο Νόμος του Μωυσή βρίσκεται απέναντι στην «εθνική θρησκεία» που ασπάζονται οι λαοί της Μεσογειακής λεκάνης. Το αντάρτικο που οργανώνεται από τους Ζηλωτές, θα σκορπίσει για πολλά χρόνια τον τρόμο και την αναστάτωση στην περιοχή της Παλαιστίνης (από την εβραϊκή λέξη Κεναΐμ ή την αραμαϊκή Καναγιά. Cana που στα Εβραϊκά σημαίνει ζήλος, φανατισμός! Για την «τρομοκρατική» αυτή οργάνωση βλέπε και Ιώσηπο «Ιουδαϊκές Αρχαιότητες» Κ΄ VIII 5-6 και 10 καθώς επίσης και «Ιουδαϊκοί Πόλεμοι» Ζ΄ VIII). Εξοπλισμένοι με ένα κρυφό γυριστό μαχαίρι (sica) οι λεγόμενοι, από τους Ρωμαίους, Σικάριοι, δολοφονούν Ρωμαίους και πλούσιους Εβραίους υποτελείς τους που λυμαίνονται το λαό με τις απάτες και την αντιιουδαϊκή τους συμπεριφορά. Τα κίνητρά τους πολιτικά, αλλά σύμφωνα με την Εβραϊκή συνήθεια, ντύνονται με θρησκευτικό μανδύα.Όσο τα μέτρα καταστολής δυνάμωναν, τόσο δυνάμωνε και το πείσμα των Εβραίων, που αποφασιστικά αμύνονταν στον Ελληνορωμαϊκό τρόπο ζωής και τους ξενόφερτους θεούς. Οι εξεγέρσεις στις μεγάλες πόλεις της διασποράς, όπου κατοικούσαν, είχε γίνει ρουτίνα.
Απ’ όλες τις πόλεις περισσότερο μισούσαν τη Ρώμη, την πρωτεύουσα των εθνών και μητέρα όλων των πορνών, όπως έλεγαν. Η πυρπόληση της το 64, χωρίς αμφιβολία, είναι έργο Ιουδαίων και όχι του… Νέρωνα για να γράψει ποίημα! Τι ηλίθια δικαιολογία… Απορώ ποιος έδωσε την ιδέα που ακόμα ασπάζονται μερικοί αφελείς, χωρίς να ντρέπονται.
Οι έρευνες των Ρωμαϊκών αρχών στη Ρώμη, αποφάνθηκαν ότι οι εμπρησμοί ήταν έργο Ιουδαίων μεταναστών. Η Ρώμη αγανακτισμένη κατέστρωσε σχέδιο αντιμετώπισης της τεταμένης Παλαιστινιακής ατμόσφαιρας, που συγκλονίζεται από επαναστατικά κινήματα και εξεγέρσεις ενάντια στον ξένο κατακτητή πότε από τον έναν και πότε από τον άλλον. Τέτοιοι προφήτες επαναστάτες αναφέρονται ακόμα και στην «Καινή Διαθήκη» (βλέπε «Αιγύπτιος»)
Το 66 επικεφαλής των λεγεώνων της ανατολής βρίσκεται ο Βεσπασιανός, μαζί με τον Αλεξανδρινό Ιουδαίο επίτροπο Τιβέριο Ιούλιο Αλέξανδρο που πολεμούν τις εξεγέρσεις των Εβραίων. Τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά το θάνατο του Νέρωνα, διεκδικώντας τον θρόνο, τον έφεραν πίσω στη Ρώμη, αφήνοντας στην Παλαιστίνη το γιο του Τίτο.
Το 70 όπως γνωρίζουμε ήδη, ο Τίτο πολιορκώντας τα Ιεροσόλυμα, εισέβαλε στην πόλη τη μέρα του Πάσχα, όταν ο ναός κατακλυζόταν από χιλιάδες Ιουδαίους της διασποράς. Ήταν, και πάλι, μέρα εκδίκησης και μίσους. Ο ναός κάηκε, οι προσκυνητές σφαγιάστηκαν, άλλοι εκτελέστηκαν και άλλοι πουλήθηκαν σαν δούλοι. Οι Ιουδαίοι κυνηγήθηκαν άλλη μια φορά από την πατρίδα τους και η διασπορά μεγάλωσε ακόμα πιο πολύ. Την άνοιξη του 73 οι Ρωμαίοι κατέκτησαν και το απόρθητο φρούριο της Μασσάντα στη Νεκρά θάλασσα. Οι τελευταίοι στρατιώτες της, προτίμησαν να αυτοκτονήσουν παρά να πέσουν στα χέρια των εχθρών. Ο Μεσσίας που τόσο σίγουροι ήταν ότι θα ερχόταν, τελικά ούτε τώρα εμφανίστηκε. Μεγάλωσε όμως την ελπίδα!
Η επόμενη εξέγερση έγινε 42 χρόνια μετά με ιδιαίτερη σφοδρότητα. Ξεσήκωσε ολόκληρη την Ανατολή από τη Βαβυλωνία μέχρι την Κύπρο και από τη Συρία μέχρι την Αίγυπτο και την Κυρηναϊκή. Το 132 όμως οι εξεγερμένοι Ιουδαίοι αναγνωρίζουν στον αρχηγό τους Μπαρ Κεχομπά την έλευση του Μεσσία. Τον θεωρούν, σύμφωνα με την υπόδειξη του μεγάλου Ραβίνου τους, Ακίμπα, σαν τον «Υιό του Αστέρος». (Σύμφωνα με τον τέταρτο χρησμό του Βαλαάμ «…αστέρι θα ανατείλει από τον Ιακώβ, και θα αναστηθεί σκήπτρο από τον Ισραήλ…» Αρ. 24.17). Όπως ο Ιούδας από τα Γάμαλα έτσι και αυτός ανακηρύσσεται ηγεμόνας του Ισραήλ, κόβοντας μάλιστα και νομίσματα με την επιγραφή «Για τη λευτεριά της Ιερουσαλήμ». Τρεισήμισι χρόνια ταλαιπωρούσαν τους Ρωμαίους, που με δυο λεγεώνες στρατό πολεμούσαν το Μπαρ Κεχομπά και τους ηρωικούς οπαδούς του. Οι Ρωμαίοι τελικά νίκησαν, μόνο αφού έφτασε από τη Μεγάλη Βρετανία ο Ιούλιος Σεβήρος. Ο Μπαρ Κεχομπά σκοτώθηκε και ο θεοσέβαστος Ακίμπα γδάρθηκε ζωντανός. Όσοι επέζησαν πουλήθηκαν σαν σκλάβοι και στους υπόλοιπους απαγορεύθηκε να ξαναβάλουν το πόδι τους στην Ιουδαία. Ακόμα και το όνομά της άλλαξε. Τώρα λεγόταν Συρία Παλαιστίνη και η Ιερουσαλήμ Αίλια Καπιτωλίνα, όπως αρχικά την είχε ονομάσει ο Αδριανός (117- 138). Αυτός ήταν και ο λόγος που οι Ιουδαίοι είχαν εξεγερθεί, γιατί στη θέση του κατεστραμμένου, από τον Τίτο ναού, ο Αδριανός ανήγειρε νέο, προς τιμήν του Δία Καπιτώλιου! Τώρα μπροστά στο ναό του Καπιτώλιου Δία υψώνεται ο έφιππος ανδριάντας του Αδριανού μαζί με το μεγαλοπρεπές άγαλμα του μεγάλου Έλληνα θεού!Η Ιουδαϊκή παράδοση θέλει το τελευταίο φρούριο στη Μπετάρ (Βηθήρ) όπου σκοτώθηκε ο Μπαρ Κεχομπά, να πέφτει την ίδια μέρα (9η μέρα του μήνα Αβ) που καταστράφηκε ο πρώτος ναός από το Ναβουχοδονόσορα το 568 και την καταστροφή του δεύτερου ναού από τον Τίτο το 70! Τη μέρα αυτή οι Ιουδαίοι την καθιέρωσαν σαν μέρα εθνικού πένθους!
Αργήσαμε πολύ, όχι μόνο οι Ρωμαίοι, αλλά όλοι μας, να καταλάβουμε τι σημαίνει Γιαχβέ και προστάτης θεός. Είναι ο αναμφισβήτητος θεός του Ισραήλ, σύμβολο πίστης για τον εκλεκτό του λαό, που δεν έχει δικαίωμα κανείς να τους αμφισβητήσει τη λατρεία με οποιονδήποτε τρόπο. Τα τελευταία λόγια του Μεσσία Μπαρ Κεχομπά ήταν «Σεμά Ισραήλ…» (Άκου Ισραήλ…) που δεν έχει το δικαίωμα κανείς να παραβλέψει, χωρίς να γνωρίζει και τη συνέχεια… Είναι το πιστεύω του Ισραήλ που σώζεται στο Δευτερονόμιο (ΣΤ΄ 4-14).
«Άκου, Ισραήλ· ο Κύριος ο Θεός μας είναι ένας Κύριος (!) Και θα αγαπάς τον Κύριο το θεό σου με ολόκληρη την καρδιά σου, και με ολόκληρη την ψυχή σου, και με ολόκληρη τη δύναμή σου… Δε θα πάτε πίσω από άλλους θεούς, από τους θεούς των εθνών, που σας περικυκλώνουν, (επειδή, ο Κύριος ο θεός σου είναι θεός ζηλότυπος), για να μη εξαφτεί ο θυμός τού Κυρίου τού Θεού σου εναντίον σου, και σε εξολοθρεύσει από προσώπου της γης».
Για την οικονομία του χώρου παραπέμπω τον αναγνώστη στον Ιεζεκιήλ (38.18-39.20) που χωρίς ντροπή περιγράφει τη δυστυχία που θα προκαλέσει στη χώρα του Μαγώγ και Γώγ ο Γιαχβέ όταν θα ανάψει ο θυμός του και με την καταστροφή που θα προκαλέσει θα αποδείξει… τη μεγαλοσύνη και την αγιότητά του στα έθνη, για να μάθουν ποιος είναι ο Γιαχβέ! Θυμηθείτε αυτά τα λόγια, ακόμα τα λένε οι πιστοί Ισραηλινοί!
Αν η ιστορική αυτή επισκόπηση, σε ορισμένες περιόδους της επεκτάθηκε πέρα από τη σύντομη αναφορά, ήταν αυτοί ακριβώς οι λόγοι που επέβαλαν τη μακρηγορία, προκειμένου να καταδειχθεί η ιδιοτροπία αυτού του λαού. Ενός λαού που τον κάνει τόσο διαφορετικό από τους άλλους. Η πίστη (για την μονοθεϊστική λατρεία και τους εθνικιστικούς λόγους και μόνο) ότι μόνο ένας θεός υπάρχει και οι ίδιοι αποτελούν τον εκλεκτότερο λαό της γης, τους καθιστά μοναδικούς και ιδιάζοντες σε ολόκληρο τον κόσμο. Αργότερα βέβαια, αυτή την νοοτροπία ακολούθησαν και οι άραβες όταν ασπάστηκαν την Βίβλο των Εβραίων, δημιουργώντας την δική τους θρησκεία, κάτι σαν αίρεση του Ιουδαϊσμού, κάτι αντίστοιχο και του Χριστιανισμού που δημιουργήθηκε λίγους αιώνες νωρίτερα.
Πάτα πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση |
Μα και όταν κατακτήθηκαν από τους Χριστιανούς, πάλι
καταπιέζονταν, αμφότεροι τότε, Ισραηλινοί και άραβες. Η επαναστατική πολιτική
του Μωάμεθ απελευθερώνοντας τη Μέση Ανατολή, την Βόρεια Αφρική, μέχρι την
Ισπανία, ήταν πόλεμοι λυτρωτικοί. Ακόμα και οι Χριστιανοί είδαν τον Προφήτη του
Ισλάμ σαν απελευθερωτή. Έτσι μεγάλωσε η επιρροή των Ισλαμιστών. Οι Μπιν Λάντεν
φτιάχνονται από το Σύστημα, επειδή εξυπηρετούν τα συμφέροντά του, όμως όταν
σταματούν να μας είναι χρήσιμοι, γίνονται τρομοκράτες! Παλιά συνταγή. Επόμενο
επίσης είναι, ο κάθε πολιτισμένος άνθρωπος να αντιδρά όταν η αγανάκτηση
ξεχειλίζει και έτσι αναπόφευκτο είναι να ξεφυτρώνουν και οι φονταμενταλιστικές
οργανώσεις που με την ίδια λογική θα υπεραμυνθούν για την προάσπιση των πατρώων
παραδόσεων και της θρησκευτικής πίστης τους με βία. Η θρησκεία ξέρει καλύτερα
απ’ όλους να την χρησιμοποιεί με τον επίπλαστο μανδύα της υποκριτικής αγάπης, των
λυτρωτικών της διδαγμάτων και των εκβιαστικών διλλημάτων για τη μέλλουσα ζωή.
Οι πιστοί δεν αντιλαμβάνονται ούτε τα ψέματα ούτε την υποκρισία. Σαν τα πρόβατα
πηγαίνουν όπου τους σπρώχνει η «Ελπίδα» η πίστη και οι καθοδηγητές, αφού
πιστεύουν ήδη ότι οι αποφάσεις τους δεν είναι δικές τους, αλλά του θεού κι ας
μιλάμε για τους ίδιους φανταστικούς ουράνιους θεούς, που ο ένας τον λέει Γιαχβέ
και ο άλλος Αλλάχ! (ο τρίτος τον λέει Κύριο).
Τι ειρωνεία να γίνεις αυτό που κάποτε μισούσες! Ευτυχώς, την νοοτροπία των ναζί δεν την έχει σύσσωμος ο Ισραηλινός λαός. Όμως, δυστυχώς, πάντα λίγοι θα είναι εκείνοι που μπορούν να αγωνιστούν για να αλλάξουν τον κόσμο και με την μικρότερη δύναμη, το χρήμα. Δυστυχώς, τον κόσμο τον κινεί το χρήμα: αυτός είναι ο πραγματικός θεός, όπως έλεγε ο Μαρξ. Όσοι δεν είναι πωρωμένοι, ακούν. Οι υπόλοιποι κλείνουν τα αφτιά τους.
Δυστυχώς κανένας πολιτικός ηγέτης, πλην αυτών που διακηρύττουν τον διεθνισμό δεν μπορεί να δώσει λύση χωρίς να καταλύσει την ρίζα του κακού, που είναι ο φανατισμός της θρησκευτικής πίστης! Αυτό, εύκολα το λες, όμως δύσκολα μπορεί να γίνει πράξη. Ακόμα και αυτοί που ανέλαβαν κάποτε να μας ξελασπώσουν, δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν όσα υποτίθεται πίστευαν. Φρίκη! Οι νομοτελειακοί νόμοι αργούν πολύ και ίσως δεν έρθουν ποτέ! Να γιατί οι πόλεμοι στην Μέση Ανατολή ποτέ δεν θα σταματήσουν, επειδή δεν αντιλαμβανόμαστε τι πρέπει να αλλάξουμε. Και δεν θα το αντιληφθούμε μέχρι να παραδεχτούμε ότι οι διαμάχες αυτές έχουν αιτία τη θρησκεία και ότι πρέπει να τις εκλαμβάνουμε πάντα όπως ορίζουν οι κανόνες της φιλοσοφίας. Οι πόλεμοι λοιπόν στην Μέση Ανατολή είναι θρησκευτικοί πόλεμοι, άσχετα από τις επικαλυπτόμενες δικαιολογίες του έθνους, του οικονομικού συμφέροντος ή άλλης επίπλαστης ρατσιστικής αιτίας. Για τις αιτίες αυτές η πολιτική βρίσκει λύσεις, όμως για την πραγματική αιτία πρέπει να «θέσουμε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων»! Τραβηγμένο αυτό που θα πω, όμως είναι αλήθεια: Αν δεν καταργηθούν οι θρησκείες ή έστω ο φανατισμός που τις υποστηρίζει, στη Μέση Ανατολή, λύση δεν πρόκειται να βρεθεί. Ας το καταλάβουμε επιτέλους: οι θρησκείες δηλητηριάζουν τη ζωή μας!
1 σχόλιο:
Όπως πάντα πολύ καλό!
Δημοσίευση σχολίου