7 Μαΐ 2010

Η εκπαίδευση και με αφετηρία λόγια μεγάλων ανδρών

Η εκπαίδευση είναι ένας κοινωνικός θεσμός που έχει σαν στόχο
1. τη μετάδοση χρήσιμων γνώσεων για τον άνθρωπο, την κοινωνία και τη φύση.
2. τη δημιουργία δεξιοτήτων ώστε ο άνθρωπος να είναι χρήσιμος στην κοινωνία.
3. να προάγει νέους τρόπους σκέψης.
4. να αναδεικνύει αρετές και αξίες που προάγουν την κοινωνική συνοχή, τον σεβασμό για τη ζωή, την προστασία του περιβάλλοντος και την συνεργασία με τα άλλα μέλη της κοινωνίας.
Σαν παιδαγωγική πράξη επεμβαίνει στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου και τον κατευθύνει στη μελλοντική του πορεία αφ’ ενός για την προσωπική του ευτυχία και αφ’ ετέρου για την ομαλή εξέλιξη της κοινωνίας.
Όμως, το εκπαιδευτικό σύστημα πάντα βρίσκεται στις προτεραιότητες της εκάστοτε κυβέρνησης που το εναρμονίζει στην γενική κατεύθυνση που απαιτεί το Σύστημα. Η εκπαίδευσή μας συχνά ενοχοποιεί την μελλοντική μας πορεία. Πέρα από την τέχνη, την επιστήμη και την πνευματική διεύρυνση, η εκπαιδευμένη μας λογική, θα μας καθοδηγεί στην υπόλοιπη ζωή, αν εν τω μεταξύ αποφύγουμε να βάλουμε μόνοι μας τουλάχιστον κάποια τάξη στο άτακτο πνευματικό μας οικοδόμημα.
Κάτω από την στενή παρακολούθηση της εξουσιαστικής δύναμης που μας μόρφωσε, θα κινούμαστε έκτοτε, πιστεύοντας ότι οι κινήσεις μας είναι αυτόβουλες και προσωπικές. Πολλά μας αποκρύφτηκαν και άλλα τόσα μας τα διαστρέβλωσαν, για να εναρμονιστούν στους στόχους του Συστήματος.
Η αλλοτρίωση του Συστήματος έκανε καλή δουλειά.
Χρέος τώρα έχουμε, να από-αλλοτριωθούμε, τουτέστιν να απελευθερωθούμε!


Ο Albert Einstein έλεγε «η εκπαίδευση είναι το μόνο που μένει, όταν ξεχάσεις αυτά που έμαθες στο σχολείο».
Ο άνθρωπος δεν πρέπει να μένει σ’ αυτά που έμαθε. Αυτά γρήγορα θα γεράσουν και θα ξεπεραστούν. Το παλιό θα δώσει τη θέση του στο καινούριο και οι παλιές ιδέες θα καταδικαστούν γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Είναι νόμος της διαλεκτικής και αποτελεί νομοτέλεια. Ακριβώς σ’ αυτήν την νομοτέλεια στηρίζεται η εξελικτική διαδικασία.
Το δόγμα είναι ο χειρότερος εχθρός, που σαν φύλακας, φυλακίζει το μυαλό και το αλυσοδένει για πάντα, στερώντας του την αλήθεια. Γι αυτό, το δόγμα, η χαλκευμένη παράδοση και η πλαστογραφημένη ιστορία, το σύστημα επέλεξε να λέγεται ξανά και ξανά, ώστε το ψέμα να παραμένει ζωντανό στο μυαλό, εξυπηρετώντας τους σκοπούς του Συστήματος.




«Δογματισμός και σκεπτικισμός είναι και τα δύο, από μία άποψη, απόλυτες φιλοσοφίες» έλεγε ο Bertrand Russel. «Ο οπαδός του πρώτου είναι βέβαιος ότι γνωρίζει, ο οπαδός του δεύτερου ότι δεν γνωρίζει. Εκείνο ακριβώς που πρέπει να εξαλείψει η φιλοσοφία είναι η βεβαιότητα, η βεβαιότητα είτε της γνώσης είτε της άγνοιας».
Πραγματικά, η φιλοσοφία γεννήθηκε στη Ελλάδα κι αυτό δεν ήταν τυχαίο. Παγκόσμιο κέντρο εμπορίου η Μίλητος του 7ου αιώνα γίνεται πνευματικό κέντρο στο οποίο καταφθάνουν λογής λογής λόγιοι και άνθρωποι των γραμμάτων. Ο φυσιοκρατικός υλισμός, σαν κοινωνικό φαινόμενο και αλληλένδετος με τη δημοκρατία, αποτέλεσε την προοδευτικότερη κίνηση στην Ελλάδα. Η πρώτη φιλοσοφική σχολή ιδρύεται εκεί, με επικεφαλής τον Θαλή τον Μιλήσιο, έναν εκ των 7 σοφών της αρχαιότητας, που κατάφερε να βρει απαντήσεις ρωτώντας κατευθείαν τη φύση. Παρατηρώντας και υπολογίζοντας με τη λογική και όχι απευθυνόμενος σε κάποιο μαντείο ή ιερατείο, όπως συνήθως γινόταν ως τότε ή με την προσευχή σε κάποιο θεό.
Για πρώτη φορά ο άνθρωπος πατώντας γερά πάνω στη γη, τα μάτια του, η σκέψη του, αλλά και ο νους του, μετρώντας και υπολογίζοντας, πετούσε στα άστρα!
Την εποχή εκείνη δεν είχε τόσο σημασία αν έβρισκε κανείς την αδιαμφισβήτητη αλήθεια, όσο ότι τις απαντήσεις του θα τις αναζητούσε, έκτοτε, στη φύση, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες που έχει ο ίδιος.
Ο άνθρωπος, επιτέλους, στεκόταν στα πόδια του!

«Κάθε μέρα μαθαίνουμε κάτι καινούργιο» έλεγε ο Bill Vaughan «όμως, πολλές φορές αυτό που μαθαίνουμε, είναι ότι αυτό που μάθαμε την προηγούμενη ημέρα, ήταν ένα μεγάλο λάθος».
Πόσο ωραιότερος θα ήταν ο κόσμος μας αν έλλειπε αυτός ο εγωισμός που μας δένει με το χθες και δογματικά μας αποτρέπει να γνωρίσουμε το αύριο! Όμως και πόσο θαυμαστός είναι ο κόσμος της επιστήμης που συσσωρευτικά συγκεντρώνει την αλήθεια του παρελθόντος και με το πείραμα αποδεικνύει ή διαψεύδει την πληροφορία. Το επιστημονικό οικοδόμημα γίνεται στέρεο και ακλόνητο γιατί εκφράζει την αλήθεια που επιβεβαιώνει ο νόμος και το γεγονός.
Η μεταφυσική και η θεολογία κλονίζεται γιατί δεν στηρίζεται πια πουθενά, καταρρέει και σωριάζεται το υπερβατικό σαν τραπουλόχαρτο, γιατί δεν έχει κανένα νόημα και καμιά χρησιμότητα στον έλλογο άνθρωπο που μαθαίνει να αποφασίζει με το μυαλό πατώντας γερά στη λογική και στο έργο της που λέγεται Επιστήμη.

Ο επιστημολόγος ο Thomas Kuhn έλεγε «Οι προτάσεις “υπάρχουν αλήθειες απρόσιτες στην ανθρώπινη νόηση” ή “ο Θεός είναι ένας” δεν είναι ούτε αληθείς ούτε, αν θέλετε, ψευδείς, απλώς δεν υπάρχει τρόπος να επαληθευτούν και επομένως στερούνται τιμής αλήθειας. Αντίθετα οι επιστημονικές προτάσεις μπορούν να επιβεβαιωθούν ή να απορριφτούν από τα εμπειρικά δεδομένα, ικανοποιούν το κριτήριο επαλήθευσης και έχουν μία τιμή αλήθειας».
Αυτό ακριβώς είναι που διαφοροποιεί τη θρησκεία από την επιστήμη και οδηγεί τις θρησκευτικές ιδέες σε παρακμή, αναγνωρίζοντας στην επιστήμη το μέσον για την πρόοδο του ανθρώπου και την ανακάλυψη της αλήθειας.
Στην επιστήμη έπεσε και ο άχαρος λόγος να παλέψει με τις δεισιδαιμονίες, τις προλήψεις και κάθε παραλογισμό που ψυχωτικά άτομα στο παρελθόν παρέσυραν όχι μόνο τη λογική του ανθρώπου αλλά και τη σταδιοδρομία του, δημιουργώντας έναν παράλογο ψυχόκοσμο στον οποίο τάχατες κυριαρχούσαν αόρατες δυνάμεις και τον κατηύθυναν πότε από δω και πότε από κει. Ο άνθρωπος πήρε τη ζωή του λάθος, όταν αποφάσισε να καθοδηγηθεί από το Φόβο και την Ελπίδα, την Τιμωρία και την Ανταμοιβή, αποφεύγοντας την Κόλαση και αναζητώντας τον Παράδεισο στους δαιδαλώδεις λαβύρινθους της σκέψης του.

Όπως έλεγε ο George Bernard Shaw «ο λογικός άνθρωπος προσαρμόζει τον εαυτό του στον κόσμο. Ο παράλογος επιμένει να προσαρμόζει τον κόσμο στον εαυτό του».
Πράγματι. Ο λογικός άνθρωπος γνωρίζει τις δυνατότητές του και μ’ αυτές παλεύει για να φτιάξει τον δικό του κόσμο και το μέλλον των παιδιών του.
Ο παράλογος φτιάχνει τον κόσμο στο μυαλό του και τοποθετείται εντός, σαν τον πιστό που αποξενωμένος στον κόσμο του αγωνίζεται να κατακτήσει το ιδεατό, αυτό που ο ίδιος έφτιαξε μέσα στο κεφάλι του. Αλλοτριωμένος και καταδυναστευμένος από υπερφυσικές δυνάμεις, βρίσκεται σιδεροδέσμιος σε έναν απατηλό κόσμο, που αντί να τον εξουσιάζει εξουσιάζεται, ελπίζοντας πως θα τον κατακτήσει… μετά θάνατον! Είναι αλήθεια, ο άνθρωπος μόνος φτιάχνει τη φυλακή του και αλυσοδένεται σ’ αυτήν. Εκεί τρέφεται με τα ψέματα που μόνος ανακάλυψε και τις φοβίες που το δικό του μυαλό έπλασε.

Ο Niels Bohr ήξερε ότι «το αντίθετο μίας ορθής δήλωσης είναι πάντα μία ψευδή δήλωση» όμως σαν ανοιχτό μυαλό που ήταν γνώριζε ταυτόχρονα ότι «και το αντίθετο από μια μεγάλη αλήθεια μπορεί να είναι μια άλλη μεγάλη αλήθεια» που τόσο καιρό ο άνθρωπος αγνοούσε.
Ο άνθρωπος έζησε χιλιάδες χρόνια πιστεύοντας στο παράλογο, γιατί τις ερωτήσεις που είχε για τη φύση δεν τις έθεσε στην ίδια, παρά ρωτώντας το ιερατείο, το μαντείο και κάθε αλλοπαρμένο σοφό, το ίδιο, παράλογη απάντηση έπαιρνε, εξώκοσμη και παραφυσική, όχι σπάνια αλλά πάντα αστήρικτη και γελοία. Γελοιοποιούσαν τον άνθρωπο και ο ίδιος ανήμπορος να αντιληφθεί το γελοίο το δικαιολογούσε με την πίστη και την άφατη λογική. Οι πνευματικοί του ταγοί μέρα με τη μέρα τον αποξένωναν ακόμα πιο πολύ. Μετά από χιλιάδες χρόνια ήταν ανήμπορος να αντιληφθεί τον κατήφορο του παραλογισμού που τον οδήγησε, όχι τόσο η άγνοια, αλλά η αφέλεια της πίστης, ο εγωισμός και το μίσος για τους άλλους! Το δόγμα μονοπωλούσε.
Τα παιδιά απορροφώντας την παραδοσιακή πληροφορία δίχως το επιστημονικό φίλτρο της απόδειξης και της διάψευσης από τους γονιούς, διαιωνίζουν όχι μόνο ψέματα και κακοήθεια, αλλά κάθε ανοησία γεννημένη σε εποχές που η ανθρωπότητα βούλιαζε στην δεισιδαιμονία, την άγνοια και την λαϊκή πρόληψη.

«Αν κατασκευάσεις μία ιστορία που δεν είναι αληθινή, τότε με το να την μεταφέρεις διαμέσου των αιώνων δεν θα γίνει καθόλου πιο αληθινή» έλεγε ο Richard Dawkins αντικρούοντας την συντηρητική κατεύθυνση των πιστών ότι δήθεν πιστεύουν ό,τι και οι γονείς τους, που από τα βάθη των αιώνων τάχα φέρνουν την «Γνώση» και την «Αλήθεια».
Όμως αυτή η «αλήθεια» δεν ήταν ούτε μια ούτε δυο. Ατέλειωτες θρησκείες εμφανίστηκαν και εξαφανίστηκαν στη διάρκεια των αιώνων, μέχρι να εμφανιστούν οι τρεις αποκαλυπτικές θρησκείες που κυριάρχησαν με βία πάνω στις παλιές. Ανάμεσα στους ζηλωτές πιστούς στήθηκαν κανονικές μάχες και χύθηκε αίμα πολύ, μόλις με τη βία κυριάρχησαν. Αλλά και τότε δεν κόπασε ο αγώνας τους. Η μια ομάδα εναντιώθηκε στην άλλη για ασήμαντες δογματικές λεπτομέρειες που στόχο είχαν, όχι την αλήθεια, μα απλά την κατάληψη της εξουσίας. Η δόξα και ο εγωισμός τότε γεννά τέρατα. Ατέλειωτες καταδίκες στις οποίες προηγήθηκαν απάνθρωπα και ανήκουστα βασανιστήρια που ξεσηκώνουν ρίγη ακόμα, στιγματίζουν την ανθρωπότητα, συντηρώντας μίση και διχόνοια μεταξύ τους, τόσο, που ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί να το χωρέσει. Κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει, πώς στο όνομα του θεού, χύθηκε τόσο αίμα χωρίς να κλονίζεται η πίστη τους, χωρίς να ξεσηκώνει την αντίδραση έστω κι εκείνου του ρομαντικού πιστού, όπου η βία βρίσκεται απέναντι από την αγάπη! Με θράσος είπαν τη θρησκεία τους «θρησκεία της αγάπης» χωρίς να ντρέπονται που η ιστορία τους διαψεύδει.
Τούτα τα θύματα είναι οι πιστοί στο σύνολό τους: επικυρίαρχοι και αιρετικοί. Παραδοσιακοί και σχηματικοί: ορθόδοξοι, καθολικοί, προτεστάντες, ευαγγελικοί, μάρτυρες του Ιεχωβά και κάθε καρυδιάς καρύδι. Ιουδαίοι, ισλαμιστές, μορμόνοι!
Οι βασανιστές της ψυχής κατάφεραν να αλλοτριώσουν τα θύματά τους και οι ίδιοι φυλακίστηκαν στις αυταπάτες τους.


Οι τελευταίοι, ζουν σε ένα ψεύτικο κόσμο και αντικαθιστώντας τον κόσμο με την ιδέα και την αλήθεια με το ψέμα είναι έτοιμοι, τι κρίμα, να δώσουν και τη ζωή τους ακόμα, προκειμένου να αφήσουν ανέπαφα τα τείχη που ύψωσαν γύρω τους!
Δεμένοι με το παλιό, το αναχρονιστικό και το δεισιδαίμον ζουν τον δικό τους κόσμο, αναπνέοντας τον ίδιο αέρα με μας. Αυτό το τελευταίο πρέπει να μας οπλίζει με δυνατή υπομονή, αναγνωρίζοντας κάθε στιγμή, τι είναι αυτό που αδυσώπητα μας σπρώχνει προς τα πίσω, βάζοντας εμπόδια και υψώνοντας τείχη για το μέλλον.
Γκρεμίστε τα!








We don't need no education
We dont need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teachers! Leave them kids alone!
All in all it's just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall.


Η επόμενη ανάρτηση είναι έκπληξη!

22 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δε διάβασα πουθενά ότι η παιδεία αναπαράγει τα στερεότυπα της κοινωνίας, ότι ουσιαστικά υπάρχει μόνο για τη διαιώνιση του κάθε συστήματος αξιών, κανόνων και κοινωνικών υποταγών.

Άθεος είπε...

Δεν κατάλαβα τι εννοείς δεν διάβασες. Εδώ δεν το διάβασες ή γενικά…
Αν εννοείς εδώ, κακώς! Παντού αυτό υπονοείται!

Dyer είπε...

Μπράβο φίλε Άθεε. Μέκανες να ξεχαστώ λίγο με την υπέροχη ανάρτηση.
Βέβαια μόλις τελείωσε ο συνειρμός ήταν σχεδόν αυτόματος. Μήπως αιτία των δεινών μας είναι η στρεβλή, δογματική, μεγαλομανής παιδία μας; Μήπως αντί να αντιμετωπίζουμε την αντικειμενική πραγματικότητα (όσο δυσάρεστη και αν είναι) ελπίζουμε να την παρακάμψουμε με την βοήθεια του Μεγαλοδύναμου; Μήπως μας εκπαίδευσαν έτσι ώστε να ελπίζουμε ότι πάντα θα την γλιτώνουμε; Και τέλος μας εκπαίδευσαν ώστε να επιβιώνουμε ακόμα και όταν χάνουμε; Και όλα αυτά βέβαια εδώ και τώρα χωρίς μεταφυσικά παραμύθια.

Μαρια Νικολαου είπε...

To συμφέρον των "μεγάλων" και των "πολλών" είναι εκείνο που μας κρατάει πίσω. Απλό ...
Αυτό θέλουν. Να είμαστε υπό.

φωτο vango είπε...

... ΕΥ ΓΕ ...

Άθεος είπε...

Κι εγώ εν αναμονή της ανάρτησης έκπληξης που έρχεται, νόμιζα ότι αυτή δεν θα άρεσε, επειδή δεν σηκώνει άμεση αντίδραση. Όχι ότι θέλω να προκαλώ, αλλά επειδή τα θέματά μου, από την φύση τους, προκαλούν, όπως και να τα αναπτύξει κανείς.
Άλλωστε ο Dyer το έγραψε στο τέλος: …χωρίς μεταφυσικά παραμύθια. Η πραγματικότητα είναι τέτοια που στο φινάλε, με τέτοια παιδεία, τέτοια λαμόγια βγάζαμε και στο τέλος η διαφθορά μας έπνιξε! Όχι βέβαια ότι οι άλλοι έχουν καλύτερη παιδεία, αλλά «κάτι τις» πρέπει να το έχουν καλύτερο, όταν από ευθιξία δίνουν και καμιά παραίτηση. Για να μην το πάμε προς την επικαιρότητα των ημερών, ας μείνουμε σ’ αυτά, αφού σε δυο-τρεις αναρτήσεις θα ξαναμιλήσουμε για την αλλοτρίωση και θα θίξουμε το θέμα καλύτερα.
Απλά εδώ οι αντιθέσεις μεγαλώνουν και τα εξουσιαστικά κέντρα θέλουν να πλήξουν τον ελληνικό λαό και να κάνουν την Ελλάδα προτεκτοράτο. Σαφώς, Μαρία μου, θέλουν να είμαστε «υπό». Βλέπεις έχουμε και πετρέλαια και ανυπομονούν να τα βάλουν στο χέρι. Η δεκαετία που έρχεται πολύ κρίσιμη για όλο τον κόσμο και όπως φαίνεται άρχισαν από μας (στην Ευρώπη).
Όμως, αυτό δουλεύεται εδώ και δεκαετίες. Έτσι δουλεύουν οι εξουσιαστές, με μεγάλο βάθος χρόνου. Η εκπαίδευση είναι από κει που αρχίζει κανείς. Είναι τα θεμέλια του μετέπειτα οικοδομήματος. Μας έμαθαν να κτίζουμε γύρω μας τείχη. Εμείς πρέπει, αν δεν τα γκρεμίσουμε, τουλάχιστον να βρούμε τρόπο να τους βάλουμε παράθυρα.
Το Εύγε, φώτο vango ανήκει σε αυτούς που επιθυμούν να κοιτάξουν ΕΞΩ, outside the wall, που λένε και οι Pink Floyd!

Artanis είπε...

Αυτό το "λόγια μεγάλων αδρών" πολύ με πείραξε...Από όλα όσα διάβασα όμως, μένω στον Dawkins, τα υπόλοιπα λίγο πολύ τα σκέφτεται κάθε λογικός άνθρωπος, τον συλλογισμό τον δικό του όμως, δεν τον κάνουν πολλοί...Όσοι καταφέρουν και αντιληφθούν την ύπαρξη αυτής της παγίδας, είναι ήδη κατα το ήμισι, απελευθερωμένοι: Τα θέσφατα του παρελθόντος καταρρίπτονται ευκολότερα την θέση του στεγνού δόγματος καταλαμβάνει η αμφιβολία περι της ορθότητάς του...

Dyer είπε...

Και ένα σχόλιο καθαρά από την ανάρτηση.
«ο λογικός άνθρωπος προσαρμόζει τον εαυτό του στον κόσμο. Ο παράλογος επιμένει να προσαρμόζει τον κόσμο στον εαυτό του».
Ένα μήνυμα με πολλούς αποδεκτές προς διάφορες κατευθύνσεις.
Και δυστυχώς σαυτο τον παραλογισμό δεν πέφτει μονο ο πιστός.

Άθεος είπε...

Μα φυσικά, Artanis, όλα αυτά λίγο-πολύ τα σκέφτεται κάθε λογικός άνθρωπος. Τα «λόγια μεγάλων αδρών» δεν υπονοούν ότι είπαν κάτι πολύ σπουδαίο, ιδιαίτερα στο θέμα αυτό. Ο καθένας διέπρεψε σε διαφορετικό επίπεδο και για διαφορετικούς λόγους. Εγώ τους χρησιμοποιώ μόνο σαν αφετηρία για να αναπτύξω το θέμα μου. Πρόσχημα είναι ο λόγος τους.
Αυτό που σου άρεσε στον Dawkins μάλλον αυτό πρέπει να βγάζει και την μεγαλύτερη αντίδραση. Είναι σπουδαίο, γι αυτό και το έβαλα στο τέλος, ώστε να επιστεγάσω ολόκληρο το άρθρο. Η ουσία όμως βρίσκεται στον πρόλογο (εκπαίδευση) και τον επίλογο (όπου τα τείχη πρέπει να γκρεμιστούν).

Μια οπτική βρίσκεται εκεί που επικεντρώνεις εσύ, Dyer, εμένα με εκφράζει περισσότερο αυτό «Κάτω από την στενή παρακολούθηση της εξουσιαστικής δύναμης που μας μόρφωσε, θα κινούμαστε έκτοτε, πιστεύοντας ότι οι κινήσεις μας είναι αυτόβουλες και προσωπικές. Πολλά μας αποκρύφτηκαν και άλλα τόσα μας τα διαστρέβλωσαν, για να εναρμονιστούν στους στόχους του Συστήματος».
Το μοντέλο αυτό θέλει γκρέμισμα!

skeptic είπε...

Το λυπηρό είναι πως απέχουμε πολλά έτη για να φτάσουμε σε μια παιδεία,που θα ήταν εφάμιλλη των προγόνων μας.Κι αυτό γιατί η κατευθυνόμενη εκπαίδευση από το ιερατείο,δεν πρόκειται να αναχαιτιστεί τόσο εύκολα όσο υπάρχουν σκουριασμένα μυαλά.Ακόμα πιο λυπηρό είναι αυτό που προσπαθούν να πετύχουν τα μεγάλα κεφάλια της high society σε συνεργασία με τα ιερατεία,να οδηγηθούμε σε μια πλήρης προβατοποίηση,έτσι ώστε το βίντεο κλιπ των πινκ φλοιντ με τα παιδιά μέρος της μηχανής,να γίνει πραγματικότητα.Για ποια παιδεία μιλάμε;Δείτε εδώ:

http://diarkeiserevna.blogspot.com/2010/05/economist-meeting-challenges-through.html

http://www.primeminister.gr/2010/05/04/1775

Dimos El Grec είπε...

Άλλη μια πλήρης ανάρτηση! Νομίζω σου έχω ξαναπεί ότι τα post σου δεν μοιάζουν με post αλλά με κεφάλαια από βιβλίο,ε;
Ένα σχόλιο επί του γενικού της αναρτήσεως, όσο αφορά την χώρα μας το πόσο άσχημα βλέπουν την παιδεία οι "καθηγητές" στην Ελλάδα, το ξέρει οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος έχει περάσει και από τις 3 βαθμίδες. Δυστυχώς ακόμα και σε ανθρωπιστικές κ ανθρωποκεντρικές επιστήμες (φιλοσοφία, ιατρική κ.α.) οι καθηγητές διδάσκουν δογματικά. Και το πόσο κλειστόμυαλοι είναι φαίνεται όταν τους κάνεις μια ερώτηση και προσπαθούν να σου απαντήσουν οτιδήποτε κι ας μην ξέρουν, για να μη φανεί ότι δεν ξέρουν. Ενώ στο πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης ρωτάς και δεν έχουν πρόβλημα να σου πουν "δεν το ξέρω/θυμάμαι τώρα, θα στο πώ αύριο" ή ακόμα καλύτερα "θα το κοιτάξω και θα σου στείλω mail"! Δεν λέω ότι όλοι οι καθηγητές είναι άσχημοι στην Ελλάδα, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό αυτών είναι!

'Οσο για το ότι γενήσαμε την φιλοσοφία, κάτι άσχετο αλλά επίκαιρο... την περασμένη Παρασκευή μιλούσα με τον καθηξητή της ψυχιατρικής και μου λέει "Εσείς που γεννήσατε την Ιατρική και την Φιλοσοφία, πώς τα έχετε κάνει έτσι σκατά τώρα;;;"... Άντε να του εξηγήσεις την διαφορά του τότε που γενήσαμε Ιατρική και Φιλοσοφία με το τώρα...

Κατά τα άλλα συμφωνά απόλυτα με τα λόγια των μεγάλων αντρών και με την κομματάρα των Floyd που σημάδεψε την Rock!

Άθεος είπε...

Αρκετά συνειδητοποιημένους σας βρίσκω skeptic και Dimos El Grec.
Δεν νομίζω να κάνατε τίποτα φοβερό για να φτάσετε σ’ αυτήν την συνειδητοποίηση. Λίγη καχυποψία μόνο χρειαζόταν και θέληση να βρείτε την αλήθεια. Δεν σας ικανοποιούσαν οι αναχρονιστικές ιδέες χιλιετιών που σας σερβίρισαν σαν «αλήθειες», έτσι δεν είναι;
Αυτό λοιπόν δεν μπορούν να το καταφέρουν οι περισσότεροι. Ίσως επειδή στα χρόνια που πέρασαν οι κυβερνήσεις ήταν πιο αυταρχικές και η κοινωνία πιο σφιχτή στις παραδόσεις και τον αναχρονισμό. Θεώρησαν αναγκαίο καλό τη θρησκεία και την ηθική της. Να τα αποτελέσματα αυτής της αναχρονισμένης αντίληψης. Όλα άρχισαν από αγνές και επιφανειακά ανυποψίαστες αντιλήψεις, ότι η θρησκευτική καθοδήγηση μπορεί να μας κάνει καλούς ανθρώπους και να δημιουργήσουμε σωστές κοινωνίες.
Ένα μεγάλο ψέμα! Μας οδήγησαν στην αλλοτρίωση, δήθεν για καλό σκοπό, ενώ οι εξουσιαστές ήξεραν το αποτέλεσμα: Διαιώνιση του ψέματος, φοβικά σύνδρομα, αποξένωση της ζωής, ιδιοτελή αντίληψη, μίσος για πάσης φύσεως αλλόδοξους και υποταγή στο παλιό, καταστέλλοντας κάθε σκέψη για αλλαγή. Η αυταρχικότητα του συστήματος δεν φαίνεται από μέσα. Όμως για να βγεις έξω να τη δεις σχεδόν αδύνατο, όσο η αλλοτρίωση σε καθοδηγεί!
Ευχαριστώ skeptic και Dimos El Grec πρώτα για τις ιδέες σας και μετά για τα καλά σας λόγια και την συμβολή σας σχολιάζοντας.

zoyzoy είπε...

Δεν ξέρω αν φταίει ο δογματισμός στην παιδεία.Γεγονός είναι ότι οι αρχαίοι υμών πρόγονοι διέθεταν ένα οξύ μυαλό μια φιλοσοφία και εκπαίδευση που όμοιά της δεν έγινε πουθενά!
Και μεις σαν πρόγονοι αυτών των μεγάλων ανδρών κοντεύουμε να χάσουμε και την πατρίδα μας απαξιώνοντας αρχές και αξίες απο τους ίδιους του πολιτικούς μας!
Πιστεύεις αν καταργηθούν σύμβολα και εικόνες στην εκπαίδευση θα κρατηθεί περισσότερο η ενότητα αυτού του έθνους??
(Σε τρέχω πολύ μπροστά:))

Άθεος είπε...

Δεν με τρέχεις καθόλου μπροστά. Σε κάθε ανάρτηση τα λέω. Όμως ο δογματισμός και το σύστημα της παιδείας που καθιερώσαμε, μας αλλοτριώνει συνεχώς. Η αλήθεια διαστρέφεται και αντί για ομορφιά προωθείται το ψέμα, η ασχήμια και το συμφέρον. Η ηθική μας καταρρακώνεται, η κοινωνία μετατρέπεται σε ζούγκλα. Αν θέλεις όμως να το πιάσεις από την αρχαιότητα ρίξε μια ματιά σε μια παλαιότερη ανάρτηση και θα καταλάβεις τι εννοώ.
Στο τέλος της ανάρτησης γράφω: Όταν λέμε ότι η Αθεΐα είναι Αρετή, δεν υποστηρίζουμε ότι οι άλλοι δεν έχουν αρετές, αλλά ότι οι αρετές μας δεν γεννιούνται από την ιδιοτελή ανάγκη μιας μελλοντικής ανταμοιβής ή από το φόβο μιας μελλοντικής καταδίκης. Η ηθική μας δεν εκπορεύεται από κανένα θεό, αλλά από καθήκον, όχι μόνο απέναντι στους άλλους ανθρώπους, αλλά απέναντι σε κάθε ον, σε κάθε πράγμα, νιώθοντας στην κυριολεξία σαν ολόνιο μέσα σε ένα Όλο, σαν μια μονάδα μέσα στο Κοσμικό Σύμπαν!
Μαχόμαστε, φίλοι μου αναγνώστες, πονάμε και αγαπάμε την ομορφιά, θαυμάζουμε την αρμονία και το κάλλος, όχι επειδή μας συμφέρει ή μας ανταμείβει, αλλά γιατί ικανοποιεί μια εσωτερική μας αίσθηση!
Αν δεν σου λένε τίποτα τα λόγια, zoyzoy, δες το video των Pink Floyd. Κι αν δεν σου λέει τίποτα η εικόνα, διάβασε ιστορία.

Dyer είπε...

Ο δογματικός τρόπος σκέψης θέλει αξίες και αλήθειες απόλυτες και διαχρονικές.
Φυτεύεται στην ανθρώπινη σκέψη από τη θρησκεία, αλλά τους καρπούς, τους απολαμβάνουν πολλοί.
Η χαλάρωση, η πνευματική ραστώνη, μετά την κατάκτηση της απόλυτης αλήθειας και τάξης, σε κάνει ευάλωτο σε κάθε απρόβλεπτο, διαφορετικό, ρεαλιστικό.

Άθεος είπε...

Ακριβώς έτσι είναι και τότε δύσκολα βγαίνεις από το γρανάζι του συστήματος.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλή ανάρτηση. Εγώ προσωπικά προτιμώ την προσέγγιση που κάνει ο Christopher Hitchens ο οποίος γενικά καταλύει τα θρησκευτικά ψέυδη χρησιμοποιώντας τις λογικές αντιφάσεις τους. Και σε ΟΛΕΣ τις θρησκείες, δεν αφήνει έξω τους μουσουλμάνους όπως κάνουν μερικές κότες.

Στο τέλος για μουσική υπόκρουση(εγώ προσωπικά) θα προτιμούσα το "(Don't need) Religion" των Motorhead. Υπάρχει βέβαια και το "Father, you're not a father" των Immolation αλλά είναι λίγο ακραίο (και εκτός θέματος)

Infidel Boy

Άθεος είπε...

Σωστές οι παρατηρήσεις σου Infidel Boy όμως αντιπροσωπευτικότερο κομμάτι για το γκρέμισμα του τοίχου που περιορίζει την εκπαίδευση και το μέλλον δεν νομίζω να υπάρχει πέρα από το wall. Βρίσκεται ακριβώς στο πυρήνα της ανάρτησης.

ΗΩΣ είπε...

Σαν να βλέπω την Ελληνική παιδεία ένα πράγμα :P. Πάντως πολύ ωραίο θέμα, συγχαρητήρια κι από εμένα.

Άθεος είπε...

…κι έλεγα Ηώ ότι δεν θα άρεσε!
Αφού το λες κι εσύ…
…ευχαριστώ!

ΣΤΑΥΡΟΣ είπε...

-Χωρίς πολλά πολλά Άθεε, θα πω πως:
- Το να προσπαθούν κάποιοι ή κάποιος,να οδηγήσουν κάποιους θρησκόληπτους στην αντικειμενική , υλική και λογική αντίληψη του κόσμου μας, είναι σαν να προσπαθούν να μάθουν ένα καβούρι να περπατάει ευθεία...!!!!

Άθεος είπε...

Ένας θρησκόληπτος, Σταύρε, τι αντικειμενική, τι υλική και τι λογική αντίληψη να έχει… Γι αυτόν όχι ευθύ περπάτημα δεν υπάρχει αλλά ακόμα και το καβούρι δεν είναι αντικειμενικό. Βρίσκεται σαν ιδέα στο μυαλό του!

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014 σελ. 306) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (2010 δοκίμιο 608 σελίδες) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (1998 μυθιστόρημα 348 σελίδες) Εξαντλημένο. Λίγα κομμάτια μόνο στο βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχαμός" Μαυροκορδάτου 7 Αθήνα σε προσιτή τιμή. Τηλέφωνο 2103824629

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.

Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!

Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!

2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;


3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»

4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία

5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους

Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!

6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!

Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!

7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing


Σχολιάστε το blog στο σύνολό του

Σχολιάστε το blog στο σύνολό του
Κάντε κριτική, πέστε τη γνώμη σας. Πείτε τη γνώμη σας άφοβα, ελεύθερα, ξάστερα!
Λόγω μεγάλου αριθμού σχολιαστών, παρακαλώ στο τέλος των σχολίων επιλέξτε Νεώτερο ή πατήστε εδώ.





Χριστιανικοί Βανδαλισμοί

Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.

Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους

Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους. Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC. Καλή διασκέδαση. Religulous 1 Religulous 2 Religulous 3 Religulous 4 Religulous 5 Religulous 6 Religulous 7 Religulous 8 Religulous 9 Religulous 10 Religulous 11 …και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα

Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins

Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel) Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5