20 Ιουν 2010

Μεσαίωνας, το πραγματικό πρόσωπο του Χριστιανισμού

Αναφερόμενος και σε άλλη ανάρτηση για το Μεσαίωνα τον χαρακτήρισα σαν μια χρονική περίοδο πνευματικού παγετώνα που κράτησε τουλάχιστον χίλια χρόνια, στην οποία ο θρησκευτικός φανατισμός και η οπισθοδρόμηση φαίνεται να κυριαρχούν. «Περίοδος αναστολής χιλίων ετών» τον ονομάζουν άλλοι, γιατί αναστέλλει την εξέλιξη της ανθρωπότητας για μια πολύ μεγάλη χρονική περίοδο στην οποία καταστέλλονται οι καθολικές ανθρώπινες αξίες που κυριάρχησαν στον αρχαίο κόσμο και ιδιαίτερα στην Αρχαία Ελλάδα. Στην ακμή της η ελληνική φιλοσοφία, σαν σύστημα αντιλήψεων γενικών εννοιών, είναι η αντιπροσωπευτικότερη φιλοσοφία, που στο κέντρο του ενδιαφέροντός της βάζει τον άνθρωπο και τον κόσμο που τον περιβάλλει, θέτοντας παράλληλα τα ουσιωδέστερα θεμελιακά ζητήματα των ποικιλόμορφων πεδίων έρευνας της ζωής και της γνώσης. Η Αρχαία Ελλάδα, ακόμα και τους ίδιους τους θεούς της, τους τοποθετούσε μέσα και όχι έξω από το σύμπαν, που υπόκειντο τον έλεγχο της Ειμαρμένης, αυτό που αργότερα θα αναγνωριστεί σαν νόμος της φύσης και θα ορίζει αυστηρά τον κόσμο και τα φαινόμενά του σαν νόμος του αιτίου και του αιτιατού.
Όμως αν «η αρχαιότητα τελειώνει με την άνοδο της Κωνσταντινούπολης και το τέλος του μεσαίωνα συνδέεται αναπόσπαστα με την πτώση της» (Ένγκελς) τότε η μεσαιωνική περίοδος αρχίζει με την επικράτηση του χριστιανισμού και λήγει με την εμφάνιση του ουμανισμού που επιδίωξε την αποκατάσταση ακριβώς αυτών των αξιών που κατέλυσε.

Η μεσαιωνική περίοδος λοιπόν εκφράζει τη ζοφερή και σκοτεινή περίοδο όπου κυριαρχεί ο θρησκευτικός δογματισμός, ενώ η ελεύθερη φιλοσοφική σκέψη υποχωρεί κάτω από την επικράτηση ενός αυστηρού και αυταρχικού θεοκρατικού συστήματος που λίγο πολύ το μάθαμε χωρίς να μας το διδάξουν στα σχολεία. Κάτι που βέβαια ήταν αναπόφευκτο να μην μαθευτεί, όμως δεν φαίνεται να το συνδέουμε και με την ανάπτυξη, την πρόοδο και τον πολιτισμό, προκειμένου να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα. Πέραν των άλλων, την περίοδο εκείνη, είδαμε μια βαθιά ηθική κατάπτωση στην οποία η πίστη έσπρωξε τον άνθρωπο ακόμα και στο έγκλημα ή την κατάλυση της ειρήνης αφού θρησκευτικοί πόλεμοι δίχασαν ανθρώπους και αναστάτωσαν χώρες και ηπείρους επί σειρά ετών, χύνοντας, για τη δόξα του θεού, ποταμούς αίματος, διασπείροντας το μίσος και τη διχόνοια ανάμεσά τους.
Όμως το ζήτημα δεν είναι μόνο ηθικό. Η ανθρωπότητα οπισθοδρόμησε σε όλα τα επίπεδα ή παρέμεινε χωρίς προαγωγή του βιοτικού της επιπέδου. Οι επιστήμες και η τεχνολογική επανάσταση άργησε να βγάλει τον άνθρωπο από το τέλμα της συντήρησης, την πνευματική μιζέρια, την δεισιδαιμονία και το παράλογο, ασκώντας παράλληλα ένα μισητό θεοκρατικό σύστημα τρομολαγνείας, όπου η απειλή του θανάτου και η μεταθανάτια κρίση, σαν απειλή, αυταρχικά κυριαρχούσε για να υποτάξει ψυχικά, πνευματικά και σωματικά το σύνολο των πιστών της.

Ο αυστηρός θρησκευτικός δογματισμός χώρισε τους ανθρώπους, ευνοώντας έριδες, ταραχές και εμφύλιους πολέμους ανάμεσα στους πιστούς. Ο αυταρχικός και «θεόσταλτος» αυτοκράτορας του Βυζαντίου, κάτω από την πίεση ενός κομπλεξικού ιερατείου, κυβέρνησε πραγματικά με βάναυσο και τυραννικό τρόπο τους υπηκόους του. Το ίδιο έκαναν και στη Δύση, όμως τον 15ο αιώνα, όταν στη Δύση γεννιόταν το ανθρωπιστικό κίνημα και η Αναγέννηση, σαν προάγγελος του Διαφωτισμού, η Ελλάδα, κυριαρχημένη απ’ το μυστικισμό της Ανατολής, θα έπεφτε σε βαθύτερο ύπνο, κάτω από το άγρυπνο μάτι του Σουλτάνου και τις προτροπές του πατριαρχείου! Σφιχταγκαλιασμένοι και οι δυο, κάτω από ιδιοτελή συμφέροντα, ενάντια στη Δύση, τις παραμονές της εμφάνισης του ουμανισμού, οι αποστάτες του Ελληνικού πνεύματος θα έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν ώστε να αποφύγουν να δουν στην Πόλη παπική καλύπτρα!
Το τουρμπάνι ήταν επιθυμητό.

Στη Δύση τότε, η εστίαση του ανθρώπου στο πνεύμα του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού, δυνάμωνε τις προϋποθέσεις για πνευματική επανάσταση και αναγέννηση απ’ τη νέκρα του σκοτεινού μεσαίωνα. Η πίστη για ζωή, γνώση, έρευνα και αισθητική δημιουργία ήταν πεδία που απλώνονταν προκλητικά μπροστά τους σαν γήινος και χειροπιαστός παράδεισος. Η ανθρώπινη δυνατότητα και προοπτική ήταν ελεύθερη να εκφραστεί, να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο.

Η φιλοσοφία, συχνά γίνεται το μέσον, όχι μόνο για την αφύπνιση αλλά και για τον ύπνο.
Όπως έγραφε ο Bertrand Russell η φιλοσοφία είναι μία μεγάλη δεξαμενή γνώσεων. Αυτή τη δεξαμενή χρησιμοποίησε κάποτε ο άνθρωπος για να θεολογοποιήσει και από ό,τι φάνηκε πνίγηκε στα βαθιά της τα νερά. Αυτή την ίδια δεξαμενή, δυτικοί και ανατολικοί φιλόσοφοι, έχοντας την αρχαία ελληνική φιλοσοφία στις αποσκευές τους, επιχείρησαν να τη βγάλουν από το πυκνό σκοτάδι που πρωτύτερα την καταχώνιασαν φίλαυτοι και κομπλεξικοί θεολόγοι του Μεσαίωνα.

Την θυμόσαστε εκείνη τη σειρά των άρθρων για τον υλισμό και την διαλεκτική που μέσω της αλήθειας καταλήξαμε στην επιστήμη...
Σε κείνη την τελευταία ανάρτηση λοιπόν («Επιστήμη, ξέρετε τι είναι;») πήρα ένα σχόλιο που, ούτε λίγο ούτε πολύ, θεωρούσε τον διαχωρισμό της επιστήμης από την θρησκεία, ανοησία!
Αυτή η σειρά των άρθρων θα δείξει, μέσα από την ιστορία των Επιστημών, ότι όχι μόνον ανοησία δεν είναι, αλλά επιτακτικά θα πρέπει η επιστήμη από τη θρησκεία να διαχωριστεί, όπως χωρισμένη παραμένει η πίστη από τη λογική, αφού το ένα αναιρεί το άλλο. Δεν ξέρω τι δικαιολογία θα βρουν οι χριστιανοί για να αντιπαρατεθούν στην ανάρτηση αυτή, όμως είμαι περίεργος να δω με τι μούτρα θα αντιμετωπίσουν χίλια και πλέον χρόνια πνευματικής καθυστέρησης.
Με την ανάκτηση της εξουσίας, οι χριστιανοί επέβαλαν πνευματική συσκότιση φράσσοντας την αρχαία γνώση, την ομορφιά και την ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο, εκπορνεύοντας τις αρετές των αρχαίων Ελλήνων με μιαρούς διαβόλους και ανταλλάσσοντας την αρχαία ελληνική φιλοσοφία με την Δαιμονοαγγελογονία των Εβραίων.

Δυο παραδείγματα θα χρειαστώ μόνον για να καταδείξω, μέσα από την ιστορία των Επιστημών, τον πνευματικό παγετώνα που επέβαλλε ο χριστιανισμός στην ανθρωπότητα στερώντας την γνώση από τον άνθρωπο και την ανθρωπιά από τη ζωή τους. Επειδή δεν σκοπεύω με τα άρθρα αυτά να δώσω κανένα επιχείρημα για δικαιολογημένη αντίδραση, όλα τα στοιχεία που χρησιμοποιώ αντανακλούν την ιστορική πραγματικότητα που σήμερα πια δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Τα παραδείγματα που αφορούν τη στέρηση της γνώσης θα αναρτηθούν σε δύο άρθρα που θα αφορούν την κοσμολογία το πρώτο και τη βιολογία το δεύτερο. Όμως η στέρηση της ανθρωπιάς από τη ζωή, ιστορικά αφορά εκείνη την περίοδο για την οποία κατέστη το ουμανιστικό κίνημα αναγκαίο προκειμένου να απαλλαγεί ο άνθρωπος απ' τον μηδενισμό στον οποίο για αιώνες η Εκκλησία είχε οδηγήσει τον πιστό.

Ορόσημο για την ιστορία ο Ουμανισμός που εκδηλώνει την επιθυμία του ανθρώπου να γνωρίσει τη φύση όσο και τη σχέση που έχει η φύση με τον ίδιο. Σκοπός του ανθρώπου τότε δεν ήταν να κυριαρχήσει την φύση, όσο να την γνωρίσει. Ξυπνώντας από τον λήθαργο διαπίστωσε στην πράξη τη ρήση του Ηράκλειτου ότι τίποτε δεν μένει στάσιμο και αμετάβλητο. Το ουμανιστικό κίνημα ήταν προάγγελος του Διαφωτισμού που σε λίγο καιρό θα σάρωνε το μεσαιωνικό όραμα της αμετάβλητης κοινωνικής και ουράνιας τάξης. Όχι, η αλήθεια δεν ήταν αμετάβλητη και δοσμένη μία για πάντα από το Θεό, τον Δημιουργό των Πάντων και η Εκκλησία κακώς πανικόβαλε με την αναμονή της συντέλειας του κόσμου και τις υστερικές κραυγές της Ιερής Εξέτασης ότι η Αγία Γραφή έλεγε την αλήθεια.

Ο θρησκευτικός φόβος, η μεταθανάτια κρίση και τα βασανιστήρια του Άδη καταπίεζαν βάναυσα την συνείδηση του ανθρώπου. Οι παμπάλαιες και αντιεπιστημονικές ιδέες της Αγίας Γραφής στραγγάλιζαν την ελεύθερη σκέψη απομακρύνοντας τον άνθρωπο από κάθε δημιουργική δραστηριότητα, αποξενώνοντάς τον από τον κόσμο της πραγματικότητας.

Η αστυνομοκρατία της Ιερής Εξέτασης επέβαλε θεοκρατικό καθεστώς στερώντας την αυτοτέλεια των υπηκόων πιστών ώστε να μην σκέφτονται, να μην δημιουργούν και καλλιεργώντας δουλικά αισθήματα ταπεινοφροσύνης να σέρνονται μπροστά στο ψέμα, την πλάνη και την απάτη.
Οι παραβάτες ανελέητα βασανίζονταν και όσοι δεν μετανοούσαν δημόσια καίγονταν ζωντανοί σε υπαίθριες φιέστες που διοργάνωνε η Εκκλησία με σύμμαχο την πολιτική εξουσία. Αυτός που έπαιρνε τη θέση πάνω στο ικρίωμα συχνά ήταν ένας φιλήσυχος πολίτης που η παράβασή του ήταν ότι αναζητούσε την αλήθεια στους νόμους της φύσης, στα μαθηματικά, στην ανατομία του ανθρώπινου σώματος ή στην κίνηση των πλανητών του ουρανού που όμως, ώ δυστυχία του, βρισκόταν σε μεγαλειώδη αντίφαση με την «αλήθεια» της Αγίας Γραφής!

«Η ιεροστρατοκρατική σκηνοθεσία της πομπής του κατάδικου, μέσα απ’ τα πλήθη, απ’ την μια εκφόβιζε και υπογράμμιζε την ισχύ της εξουσίας, εκτονώνοντας κάθε εξεγερτική τάση κι απ’ την άλλη τόνωνε την συναισθηματική του φόρτιση για θρησκευτική πίστη και υποταγή. Η γελοιοποίηση του «παραβάτη» μπροστά στο λαϊκό πλήθος, η θεαματική επίδειξη δύναμης της εξουσίας, η αγωνία του κατάδικου να αφήσει έστω μια στιγμή νωρίτερα την τελευταία του πνοή, η απόδοση «δικαιοσύνης» του κλήρου μπροστά στο ποίμνιό του και το θέαμα του αργού και βάναυσου θανάτου, αποτελούν σίγουρα όχι μόνο θρίαμβο της απολυταρχίας, αλλά και την πιο επαίσχυντη εικόνα στην ιστορία του ανθρώπου».

«Μπορεί ο χρόνος ν’ αλλοιώνει και να σβήνει τον λόγο του ανθρώπου, όπως θα σβήσει και τον δικό τους λόγο κάποια μέρα. Το φως που εκπέμπει όμως το ολοκαύτωμα ενός δίκαιου ανθρώπου δεν θα σβήσει ποτέ, γιατί το μήνυμα της άδικης καταδίκης του, θα συνεχίζει να φωτίζει σαν το φως των άστρων που οδεύει στο μέλλον, παρόλο που το άστρο έχει πεθάνει πριν χιλιάδες χρόνια!»




(Το κείμενο με τους έντονους χρωματισμένους χαρακτήρες είναι απόσπασμα από το βιβλίο μου «Η Κτηνωδία της Αγιότητας» σελ. 137 και 147 αντίστοιχα).





Θέμα της επόμενης ανάρτησης (1/7/10) «Από το μεσαιωνικό μοντέλο του κόσμου στην επιστημονική εξήγηση (κοσμολογία)»

47 σχόλια:

φωτο vango είπε...

...για άλλη μιά φορά ένα άρτιο άρθρο. Εύ γε για το κουράγιο σου...

Άθεος είπε...

Προσπαθώ vango, προσπαθώ, τουλάχιστον για όσους μπορούν να εκτιμήσουν!

Artanis είπε...

Αυτό το βιβλίο πρέπει με κάποιο τρόπο να το πάρω στα χέρια μου...Θα σου στέιλω μέηλ, να δούμε πώς μπορεί να γίνει...

Dyer είπε...

Ο εναγκαλισμός κράτους και εκκλησίας κατά την διάρκεια του μεσαίωνα είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία, στην ανατολή, του θεοκρατικού Βυζαντίου. Ο συνεταιρισμός αυτός στην εξουσία είχε συνέπεια σειρά αυστηρότατων νομών κατά των αιρετικών χριστιανών και κατά «της πλάνης των Ελλήνων» (γιατί βέβαια μονο Έλληνες δεν ένοιωθαν οι χριστιανοί της εποχής εκείνης), των Ελλήνων δηλαδή που δεν απαρνήθηκαν τα πιστεύω τους, τη φιλοσοφία τους, τον τρόπο ζωής τους, χάριν του χριστιανισμού. Οι ποινές εξοντωτικές. Θάνατος, δημεύσεις περιουσιακών στοιχείων, καταστροφές αρχαίων ναών και αγαλμάτων και ανέγερση στη θέση τους χριστιανικών.
Αυτός είναι ο χριστιανισμός προ του σχίσματος και ας μην επαίρονται οι ορθόδοξοι ότι αυτοί δεν είχαν ποτέ ιερά εξέταση. Αυτά έκαναν όσο καιρό είχαν την δύναμη, αφανισμός των διαφωνούντων, ΑΝΘΡΩΠΟΘΥΣΙΕΣ για την σωτηρία της ψυχής τους.
Πόσα χρόνια πίσω οδήγησαν τον κόσμο;
Μετά βέβαια ήρθε η τουρκοκρατία και λούφαξαν. Το παίζανε φιλελεύθεροι καθ ότι η τουρκοκρατία δεν τους έδινε τέτοια δικαιώματα. Ο αφορισμός όμως πήγαινε σύννεφο. Όσο μπορούσαν περιθωριοποιούσαν κάθε τι διαφορετικό, προοδευτικό, που τους μίκραινε τη πίτα που απλόχερα τους είχε χαρίσει ο Σουλτάνος.
Φίλε Άθεε καλα τα λες, αλλά δυστυχώς ακόμα έχουμε νοσταλγούς του μεσαίωνα.
Καληνύχτα μας.

Άθεος είπε...

Καλά τα λέω εγώ Dyer, καλά τα καταλαβαίνεις κι εσύ, όμως πόσοι θα ξυπνήσουν;
Ούτε είναι το θέμα μας, αν ήταν Ορθόδοξοι ή Καθολικοί. Και οι Προτεστάντες έκαναν δολοφονίες, όπως και οι Ισλαμιστές! Οι τελευταίοι συνεχίζουν ακόμα. Δεν τα έχουμε με τους χριστιανούς, αλλά με οποιονδήποτε, όταν τα δεδομένα διαστρεβλώνονται και ο νους αδυνατεί να εξηγήσει σωστά τον κόσμο. Η αλλοτρίωση της συνείδησης είναι το ζητούμενο!

βρομιστεράκι είπε...

Άθεε δεν κουράστηκες να διαφημίζεις τα βιβλία σου;

φώτο vango είπε...

...φοβάμαι, φίλοι μου, πως δέν θα ξυπνήσουμε. Είναι η βαθύτερή μου άποψη. Αυτό με κανένα τρόπο δέν εννοεί ότι πρέπει να πάψουμε να σκεφτόμαστε όσο πιό λέφτερα μπορούμε. Έχοντας μπεί στην λεγόμενη τρίτη ηλικία & στρέφοντας το βλέμμα πίσω, μικρές βελτιώσεις βλέπω να έχουν γίνει. Και αυτό με ''φοβίζει'' πως θα είμαστε βαλτωμένοι για πολύ χρόνο στους βούρκους, που μας αρέσει να κολυμπάμε. Θέλουμε να εξουσιαζόμαστε, είτε θρησκευτικά, είτε πολιτικά, είτε ποδοσφαιρικά, είτε με ουσίες, είτε με ό,τι μας δεσμεύει...

Άθεος είπε...

Άλατις, βρομιστεράκι!
Πού βλέπεις να διαφημίζω τα βιβλία μου;

Ο στοιχειωμένος Ανώνυμος μεταφέρθηκε στη Χαβούζα!

Φίλε μου vango μην περιμένεις στην εφήμερη ζωή σου να δεις άσπρη μέρα! Αλλά ούτε και μετά γιατί δεν θα μπορείς! Αιώνες πέρασαν και ανόητοι σαν τον προηγούμενο ανώνυμο μας πνίγουν ακόμα.
Η βλακεία πεθαίνει τελευταία, πιο αργά κι απ’ το μίσος!

φώτο vango είπε...

...μα εκείνη τη στιγμή θα περάσω στο 'χώρο', που ήμουν πρίν γεννηθώ (και άσε τον 'λουλουδένιο' να λέει τα δικά του στο μαγαζί του τις κυριακές)...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ξέρεις, κάπου θα διαφωνήσω. Σαφώς και πνευματικά ο μεσαίωνας ήταν σκοταδιστικός, αλλά στον τομέα της τεχνολογίας και της οικονομίας σαφώς και ήταν καλύτερος. Δεν μπορούμε να βλέπουμε μόνο από την πνευματική σκοπιά (φανατισμός και κάποια εμπόδια στις επιστήμες), γιατί σαφώς και ήταν καλύτερος από την αρχαιότητα.

zoyzoy είπε...

Σιγά-σιγά θα το διαβάσουμε όλο το βιβλίο σου:))
Και σήμερα στην εποχή μας ο Μωαμεθανισμός κρατά σε πολλή χειρότερη κατάντια τον άνθρωπο της ανατολής.
Πίσω απ'αυτούς όμως κρύβονται άλλα συμφέροντα που οδηγούν στην αμάθεια και στον σκοταδισμό την ανθρωπότητα.
Πιόνια τους είμασταν πάντα και θα είμαστε ώσπου να καταλάβουμε την πραγματική δύναμη που κρύβουμε σαν αν-θρωποι!

Την καλησπέρα μου!

Άθεος είπε...

Τελευταία, όλο διαφωνείς δείμο του πολίτη.
Δεν είναι κακό να διαφωνεί κανείς, ούτε δύσκολο.
Δύσκολο είναι να διαφωνεί κανείς με επιχειρήματα κι εσύ δεν αιτιολόγησες γιατί ο Μεσαίωνας ήταν καλύτερος από την αρχαιότητα.

Όχι μόνο εσύ zoyzoy, αλλά κι άλλοι, γιατί έχετε την εντύπωση ότι οι αναρτήσεις μου είναι παρμένες από το βιβλίο;
Πιο πάνω το βρομιστεράκι μου έγραψε, ότι διαφημίζω το βιβλίο μου!
Κι αυτή πρέπει να είχε την ίδια εντύπωση!
Ούτε μια φράση δεν πήρα από το βιβλίο ακόμα, πέρα από τον πρόλογο στην 51η ανάρτηση.
Ούτε να περιμένετε να διαβάσετε το βιβλίο από το blog. Εσείς θα χάσετε, αν δεν το διαβάσετε. Είναι τόσο επίκαιρο και θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας. Αν δεν σας ενδιαφέρει, δεν βλέπω και το λόγο να επισκέπτεστε και το blog.
Γιατί έρχεστε εδώ; Κάποιο ενδιαφέρον βρίσκετε, έτσι δεν είναι;
Συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενά σου zoyzoy. Ακριβώς αυτό είναι το θέμα του βιβλίου. Η αλλοτρίωση της συνείδησης.

Άθεος είπε...

Είμαι βέβαιος, zoyzoy, ότι δεν διάβασες καθόλου την ανάρτηση που σχολιάζεις.
Κι αυτό επειδή δεν διάβασες στην έκτη παράγραφο που σχολιάζω ένα σχόλιο που μου έκαναν στην 45η ανάρτηση «Επιστήμη, ξέρουμε τι είναι;»
Τώρα αν σου πω ότι το σχόλιο ήταν δικό σου τι θα πεις;
Τυχαίο;
Δεν νομίζω!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κοίτα η διαφωνία είναι η μήτηρ της σκέψης και της κρίσης... Πάντα διαφωνούσα, εξάλλου. Δεν είδες ότι δε διαφωνώ στο σύνολο σχεδόν του κειμένου, αλλά μόνο σε ένα κομματάκι ανούσιο για το Χριστιανισμό;

Πάντως για την ιστορία σημείωσα ότι ο Μεσαίωνας οικονομικά ήταν ανώτερος από την αρχαιότητα (περισσότερη παραγωγή, καλύτερη διατροφή, αύξηση του πληθυσμού, σύσταση πόλεων, διακίνηση χρήματος υπό τη μορφή τραπεζογραμματίων-επιστολών κτλ) και κοινωνικά (δεν υπήρχαν δούλοι με δικαίωμα ζωής και θανάτου, πιο ελεύθερες οι μετακινήσεις κτλ -χω΄ρις να σημαίνει ότι υπήρχε πλήρης ελευθερία).

Άθεος είπε...

Καθόλου ανούσιο για τον χριστιανισμό. Αυτός έφτιαξε τον κόσμο στα μέτρα του!
Οικονομικά λες ο Μεσαίωνας ήταν ανώτερος. Μα φυσικά ήταν ανώτερος. Αυτό το κατέδειξε και ο ιστορικός υλισμός. Το φεουδαρχικό σύστημα είναι ανώτερο από το φεουδαρχικό, όπως και το καπιταλιστικό ανώτερο από το φεουδαρχικό. Όμως σε κάθε αλλαγή, που είναι πάντα κοινωνική και με πρωτεργάτη το λαό, κι εδώ καπελώθηκε. Οι ίδιοι δουλοκτήτες ήταν αυτοί που έγιναν φεουδάρχες και αργότερα οι τελευταίοι, καπιταλιστές, τα νέα αφεντικά. Έτσι η εκμετάλλευση γίνεται μεγαλύτερη, άσχετα αν ο εργάτης μπορεί να φάει μια μπουκιά περισσότερο. Όμως αναλογικά, σε σχέση με τα αφεντικά, ο λαός οικονομικά εξελίχθηκε περισσότερο; Οι άμαξες έγιναν πιο αναπαυτικές για την μετακίνηση, αλλά για ποιον; Για τον εργάτη της γης ή για τον μεγαλοτσιφλικά;
Δεν μας ενδιαφέρει όμως το ζήτημα αυτό, αλλά η κατάλυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που τον Μεσαίωνα χρειαστήκαμε το ουμανιστικό κίνημα για να επαναφέρουμε τις αρετές της ζωής και να αποκαταστήσουμε την ομορφιά και την ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο. Μπορεί να μην υπήρχαν οικονομικοί δούλοι, όμως υπήρχαν πνευματικοί. Υποτακτικοί στην επιβαλλόμενη θεοκρατική εξουσία και δέσμιοι ενός συστήματος οπισθοδρόμησης όπου οι ανθρώπινες αξίες καταλύονται, εκπορνεύοντας τις αρετές των αρχαίων Ελλήνων με μιαρούς διαβόλους και ανταλλάσσοντας την αρχαία ελληνική φιλοσοφία με την Δαιμονοαγγελογονία των Εβραίων. Αυτά μας οπισθοδρόμησαν πάνω από χίλια χρόνια.
Στην αρχαιότητα δεν άναβαν κάθε απόγευμα μια φωτιά για να κάψουν αιρετικούς, αλλά στο Μεσαίωνα.
Αν είναι δυνατόν… είμαστε και Έλληνες… να συγκρίνουμε την Ιερά Εξέταση του Μεσαίωνα με τη Δημοκρατία του Περικλή!

zoyzoy είπε...

Τώρα τι να πω εγώ που απ'τη μια συμφωνείς με το σχόλιό μου και απ'την άλλη με κατηγορείς ότι απαντώ στα τυφλά ο))
Οτι σου δίνω τροφή απ'τα σχόλια μου για ανάρτηση αυτό σημαίνει πολλά για μένα και όχι τυχαίο ;))

Θα ψάξω το νέο σου βιβλίο που είναι δοκίμιο ελπίζω να το βρώ!

Άθεος είπε...

Κοίτα zoyzoy, εκεί που συμφωνώ μαζί σου δεν είναι το σημείο που σε κατηγορώ!
Αλλού συμφωνώ και αλλού σε κατηγόρησα. Αν διάβαζες την ανάρτηση θα καταλάβαινες ότι δεν είναι δυνατόν να γράφω στο βιβλίο για το σχόλιό σου!
Έτσι δεν είναι;
Όμως είδες, που το σχόλιο εκείνο, έκανε αίσθηση και μετά από μήνες το έλαβα σοβαρά υπ’ όψιν;
Τυχαίο;
Όχι βέβαια! (ταυτόχρονα κλείνουμε και το στυλό!)
Μα βρε zoyzoy, εσύ μια φίλη του blog και σταθερή, πώς μπορείς να μην διαβάσεις το βιβλίο που εγώ παιδευόμουν σχεδόν δέκα χρόνια να γράψω… Από περιέργεια και μόνο, εγώ θα το έπαιρνα. Είναι φτηνό για 610 σελίδες… έχει και φωτογραφία μου, χε, χε, χε, για τους περίεργους! Όμως, περισσότερα δίνει στους πιστούς, παρά στους άθεους. Πίστεψέ με!

sykaki είπε...

ωραιο το αρθρο σου και εντυπωσιακοοοο
καλημερουδιαααααααα
btw ωαραια η δουλεια που εκανες με το κειμενο αλλαμην παρουν τα μυαλα σου αερααα

Άθεος είπε...

Εδώ sykaki δεν πήραν τα μυαλό μου αέρα με το βιβλίο, με το αρθράκι αυτό θα πάρουν;
Πάντως το προηγούμενο σχόλιο που έσβησες ήταν καλύτερο.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Θα περιμένω και κριτική για το βιβλίο!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κι όμως ο Μεσαίωνας στα 'ανθρώπινα' δικαιώματα ήταν πιο προοδευτικός από την Αθήνα του Περικλή. Και τούτο γιατί το δικαίωμα μη θανάτωσης (πλην εξαιρέσεων με βάση το δίκαιο της εποχής) είχε απλωθεί σε περισσότερο κόσμο, σε περισσότερα κοινωνικά στρώματα. Βέβαια, θα βρούμε αντίθετες περιπτώσεις, αλλά πρέπει πριν τις εκθέσουμε να θυμηθούμε ότι η αρχαία δημοκρατία είχε και εμφύλιες ή τυραννικές σφαγές σε πόλεις και γεωγραφική δυσαναλογία (οι Μέσοι Χρόνοι απλώνονται σε όλη την Ευρώπη για περισσότερους αιώνες από την αστική δημοκρατία μερικών πόλεων). Εξάλλου, ορισμένα βασαναστήρια ή ακρωτηριασμοί ήρθαν να αντικαταστήσουν τον ίδιο το θάνατο.

Άθεος είπε...

Το θέμα μας δείμε του πολίτη είναι πόσο μας οπισθοδρόμησε ο χριστιανισμός.
Ας μην εθελοτυφλούμε!
Στο Μεσαίωνα δεν θα προλάβαινε να αρθρώσει λέξη ένας Δημόκριτος, να δούμε μια ανακάλυψη από έναν Αρχιμήδη, έναν Ευκλείδη ή να διατυπωθεί μια σκέψη του Αρίσταρχου, για το γεωκεντρικό και διαβολοκεντρικό ηλιακό σύστημα.
Μην κουράζεσαι να υπερασπιστείς μια γνώμη, που η ιστορία έχει διαφορετική άποψη.
Τα πιο πάνω ονόματα της αρχαιότητας κυριαρχούν και λάμπουν. Αντίθετα στο Μεσαίωνα, οι καύσεις του Τζορντάνο Μπρούνο, του γιατρού Μιχαήλ Σερβέτους, οι καταδικαστικές αποφάσεις για τον Ανδρέα Βεσάλιο, τον Κοπέρνικο, τον Γαλιλαίο και τόσων άλλων δείχνουν ότι οι επιστήμες ήταν ανεπιθύμητες.
Ούτε θρησκευτικοί πόλεμοι γινόταν στην αρχαιότητα. Αιώνες οι αντιμαχόμενες θρησκευτικές παρατάξεις πολεμούσαν η μια ενάντια στην άλλη, χιλιάδες εξοντώθηκαν απ’ όλες τις παρατάξεις, ενώ στην Αθήνα του Περικλή, οι μετανάστες ελεύθερα ασπάζονταν το θεό τους σε ιερά και ελεύθερα πίστευε κανείς σε γνωστούς και άγνωστους θεούς. Στην αρχαιότητα δεν είχαμε νύχτες σαν εκείνη του Αγίου Βαρθολομαίου, ούτε την αστυνομοκρατία της Ιεράς εξέτασης.
Αν δεν υπήρχε κατάλυση των ανθρωπίνων αξιών, δεν θα υπήρχε ανάγκη για το ουμανιστικό κίνημα, με το οποίο, έλιξε ο Μεσαίωνας!
Τέλος, τα αρχαία ιερά και τα αριστουργήματα τέχνης, από τους χριστιανούς καταστράφηκαν. Ένα απέραντο νεκροταφείο έργων τέχνης κατάντησε η Ελλάδα!
Απορώ, πώς μπορεί κανείς με τόσα παραδείγματα να έχει διαφορετική γνώμη!

NoN SeRViaM είπε...

Αυτό που μου φαίνεται αδιανόητο, όπως παρατήρησε κι ο φίλος Dyer, είναι πως, υπάρχουν ακόμη, εν έτη 2010, νοσταλγοί του μεσαίωνα, νοσταλγοί των σκοτεινών χρόνων..
Τι να πεις..

Εξαιρετική η ανάρτηση φίλε Άθεε.
1000 χρόνια οπισθοδρόμηση. Ούτε κομήτης να μας είχε χτυπήσει.

Άθεος είπε...

Τους θυμάσαι τους χριστιανούς που έγραφαν φίλε μου NoN SeRViaM…
Πού είναι;
Κατάλαβαν ότι μια τρύπα στο νερό έκαναν!
Είναι προτιμότερο, σκέφτηκαν, να βρίζεις ανώνυμα. Βγάζεις και τα απωθημένα σου!
Μετά από σένα, ένας τέτοιος νοσταλγός του Μεσαίωνα εμφανίστηκε και πήρε το δρόμο για τη φυσική του θέση: στη χαβούζα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αφού θυμίσω την ιστορική ιδιότητά μου κι όχι την ερασιτεχνική μου ενασχόληση, θα σημειώσω ότι ο χριστιανικός σκοταδισμός είχε συνέπειες κυρίως στο χώρο της φιλοσοφίας. Η Ιστορία -εκτός αν βιβλιογραφικά μου αποδείξεις το αντίθετο- έχει αυτή την άποψη.

Απλά, ο πρώτος καπιταλισμός ήθελε να προβάλλει μόνο την αρνητική οπτική του Μεσαίωνα ως μία περίοδο που οπισθοδρόμησε την κοινωνία. Ωστόσο, το είπα και συμφώνησες ότι οικονομικά η κοινωνία προχώρησε και αναλόγως κοινωνικά.

Σε αντίθετη λογική, μπορώ να επικαλεστώ πολύ περισσότερο επεισόδια καταγεγραμμένα από την αρχαιότητα με βιαιοπραγίες. Εξάλλου, κάνεις το αντεπιστημονικό λάθος να συγχέεις συγκεκριμένα λίγα πρόσωπα-φιλοσόφους, και μόνο της Ελλάδας, με ολόκληρη τη σχεδόν χιλιόχρονη Ευρώπη. Και να θυμάσαι ότι κάθε αρχαίος φιλόσοφος δε γινόταν αποδεκτός από την κοινωνία...

Άθεος είπε...

Ο μόνος λόγος που δικαιολογεί την ασυμφωνία μας είναι ότι πρέπει να παρανόησες το κείμενο δείμε.
Το θέμα είναι πόσο επιβράδυνε την ανθρωπότητα ο χριστιανισμός κι όχι ποια κοινωνία ήταν πιο μπροστά!
Οι νόμοι της εξέλιξης ευνοούν την μεταγενέστερη εποχή γιατί χρησιμοποιεί τις ανακαλύψεις και την πρόοδο που συντελέστηκε μέχρι τότε. Οι ιδέες όμως είναι άλλο πράγμα. Πού θα ήμασταν χωρίς τον χριστιανισμό;
Πώς μπορεί κανείς να δείξει το μέτρο της εξέλιξης που απωλέσθηκε;
Αν κάναμε αλλού βηματάκια μπροστά και αλλού βήματα προς τα πίσω πώς μπορείς να το δείξεις αυτό;
Σου έγραψα πολλά παραδείγματα, μέσα από την ιστορία. Τα ονόματα που σου έγραψα δεν είναι λίγα, αλλά αντιπροσωπευτικά.
Βρες μου μόνο τόσα από την αρχαιότητα!
Και κυρίως, πες μου, για να μην τα λέω όλο εγώ.
Απάντησέ μου: Τι επεδίωξε ο ουμανισμός;

Βλάχος είπε...

Ιεροστρατοκρατική σκηνοθεσία της πομπής του κατάδικου, μέσα απ’ τα πλήθη, απ’ την μια εκφόβιζε και υπογράμμιζε την ισχύ της εξουσίας, εκτονώνοντας κάθε εξεγερτική τάση κι απ’ την άλλη τόνωνε την συναισθηματική του φόρτιση για θρησκευτική πίστη και υποταγή.

Φίλε μου Ας μιλήσουμε σοβαρά !
Ας αφήσουμε την αιρετική θρησκευτική Δύση και ας έρθουμε στην πραγματικότητα στην Ελλάδα μας ουδέποτε η ορθοδοξία χρησιμοποίησε την ιεροστρατοκρατική σκηνοθεσία της πομπής του κατάδικου, όπως εσύ λες τον Χριστό οι φαρισαίοι άρχοντες του δήθεν λαού δεν κάναν έτσι τον Χριστό μέχρι να Σταυρωθεί.
Αυτό το σκοταδιστικό σύστημα ανήκει στην πολιτική του αθεϊσμού. Μόνο που το κάνουν με ποιο ύπουλα μέσα ξέρεις και μην το παίζεις εκτός πραγματικότητας μπορεί κάπου να μην συμφωνούμε αλλά η Ορθοδοξία και η Ιεραρχία δεν είναι αυτή που έβλαψε τον λαό της Ελλάδας;


Βλάχος

Dyer είπε...

Κατά τη γνώμη μου μπορούμε να έχουμε μια εικόνα για το πώς ήταν η κοινωνία τον Μεσαίωνα, όταν εκκλησία και εξουσία πήγαιναν μαζί, αν κοιτάξουμε τα μουσουλμανικά καθεστώτα της ανατολής. Με λίγο αφαιρετική σκέψη εύκολα καταλαβαίνουμε την τροχοπέδη στην εξέλιξη που βάζουν οι θρησκείες όταν έχουν δύναμη.

Άθεος είπε...

Δεν χρειάζεται αφαιρετική σκέψη φίλε μου Dyer, απλά λίγο χρόνο, για να μάθει ο αναγνώστης, διαβάζοντας ιστορία, ότι η εικόνα που έδωσα στο μυθιστόρημά μου είναι απόλυτα σωστή! Ακόμα και η παραπλεύρως εικόνα, αυτό ακριβώς δείχνει, παρόλο που την τελευταία, μόλις προχθές την κατέβασα από το internet, ενώ όσα εξιστορώ στο βιβλίο μου, τα έγραψα πριν 15 χρόνια. Απόλυτη ταύτιση!
Όμως, Βλάχε μου, δεν φαίνεται να αντιδράς με το αληθές αυτό ιστορικό στοιχείο, όταν αναφέρεται στην Δύση, αλλά αντιδράς όταν αναφέρεται στην Ανατολή, έτσι;
Πολύ εγωιστικό, να θεωρείς το 80% των χριστιανών αιρετικό και το 20% των ορθοδόξων απόλυτα σωστούς!
Δεν το σχολιάζω. Ο εγωισμός και η Υπερηφάνεια της θρησκείας «μας» φταίει για όλα.
Πιο κάτω για την Ιεροστρατοκρατική σκηνοθεσία της πομπής του κατάδικου, δεν κατάλαβα τι λες… δεν κάνανε τα ίδια και οι εβραίοι;
Τα γραφτά έτσι λένε ότι έκαναν κι αυτοί αλλά δεν πιστεύουμε τους συγγραφείς, αφού ο Χριστός δεν ήταν υπαρκτό πρόσωπο.
Όμως, για ποιο σκοταδιστικό σύστημα λες ότι ανήκει στον αθεϊσμό; Υπάρχει τέτοιο πράγμα;
Μόνο μη μου λες ότι είμαι εκτός πραγματικότητας. Ένας υλιστής, ποτέ δεν είναι εκτός πραγματικότητας, αλλά ένας αλλοτριωμένος πιστός που είναι αποξενωμένος από τον υπαρκτό κόσμο, που ονειρεύεται ουτοπίες (Κολάσεις και Παραδείσους).
Τέλος, φαίνεται ότι είσαι ένας ρομαντικός πιστός που έμεινε στην κατηχητική διαπαιδαγώγηση του δημοτικού. Ακριβώς η θρησκεία και η Ιεραρχία της, έκαναν το μεγαλύτερο κακό στον ελληνικό λαό.
Σε παραπέμπω αν όχι στην ιστορία, γιατί κάποιοι ιεράρχες έγραψαν και τέτοια, για να ευλογήσουν τα γένια τους, αλλά σε ένα κείμενο της εποχής, την πασίγνωστη Ελληνική Νομαρχία. Αφού το αναγνώσεις, γράψε μου!

Βρομιστεράκι είπε...

Άθεε ελπίζω να κατάλαβες ότι αυτό το βρομιστεράκι που λέει για τα βιβλία σου δεν είμαι εγώ.
Πολύ θα ήθελα να ξέρω όμως ποιός μαλάκας αργόσχολος με παριστάνει στα ιστολόγια που διαβάζω...

Άθεος είπε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Στο μέλλον θα γίνει μια ανάρτηση για τις Γκεμπελίστικες μεθόδους ελεεινών υποκειμένων που προσπαθούν με πονηριά να ρίξουν βρομιά σε ήσυχους και ανυποψίαστους ανθρώπους για δικό τους όφελος!
Τέτοια υποκείμενα είναι πάντα ακροδεξιοί πολιτικά και χριστιανοί θρησκευτικά!
Αν δεν σας έπεισε το άρθρο για το Μεσαίωνα που κάποιοι έχουν ακόμα στη συνείδησή και τη λογική τους θαυμάστε την υποκρισία ενός χριστιανού που έδωσε ρεσιτάλ προβοκάτσιας στο blog αυτό και σε άλλα παρεμφερή λίγες μέρες πριν.
Ρίξτε μια ματιά στο σχόλιο αυτής της ανάρτησης, λίγο πιο πάνω.
Το σχόλιο αυτό που υπογράφεται σαν «βρομιστεράκι» δεν είναι δικό της!
Κάποιος πλαστογράφησε τη διεύθυνση και το όνομά της γράφοντας μια προβοκάτσια, ελπίζοντας να συκοφαντήσει εμένα και το βιβλίο μου από τη μια και τον χώρο της αθεΐας και τη φιλία μου με το βρομιστεράκι!
Εσείς, σε ποιο χώρο λέτε να ανήκει το υποκείμενο αυτό…;
Ένας φασίστας χριστιανός ήταν!
Φωτογραφίζεται θαυμάσια με την ενέργειά του αυτή.
Λίγους μήνες πριν αν θυμόσαστε, κάποιος έφτιαξε ένα blog με το όνομα «Άθεος» ελπίζοντας ότι γράφοντας ό,τι θέλει θα με συκοφαντεί καθημερινά.
Λίγο πιο πριν εμφανίστηκε και χριστιανικό blog με το όνομα «Αθεΐα», αλλά ίσως η ενέργεια αυτή να μην είναι τόσης σημασίας όσο οι υπόλοιπες!
Στην προκειμένη προβοκάτσια τώρα.
Όσο και να είχα τις υπόνοιες ότι κάτι δεν πάει καλά, δεν μπορούσα να ισχυριστώ ότι δεν ήταν έτσι, εξασφαλίζοντας την αγαστή φιλία με την φίλη μου (βρομιστεράκι).
Όταν ο προβοκάτορας χριστιανός την συκοφαντούσε αυτή έλλειπε διακοπές. Απόψε που επέστρεψε έμεινε με ανοιχτό το στόμα, αφού πήρε κάποια email από θιγμένους bloggers!
Ποτέ δεν ράγισε όμως ούτε η φιλία, ούτε ο άνισος αγώνας που δίνουμε για να μαθευτεί η αλήθεια. Οι χριστιανοί χρησιμοποιούν, σχολεία, ιδρύματα, εκκλησίες, μοναστήρια, κατηχητικά, μακροχρόνια ψευδή “παράδοση” και κυρίως απειλή κοινωνικής φύσεως, όπου ο διαφωνών με το κατεστημένο, κρίνεται σαν μαύρο πρόβατο της καθεστηκυίας τάξης.
Αντιλαμβάνεστε τι θέλω να πω!
Μην λυπάσαι φίλη μου, βρομιστεράκι…άλλος έχει το όνομα κι άλλος τη χάρη!
Θα επανέλθω.

Άθεος είπε...

Παρέλειψα να σας πω, ότι ακριβώς κάτω από κείνο το σχόλιο προβοκάτσια, ο ελεεινός χριστιανός προβοκάτορας δεν δίστασε να με βρίσει και ευθέως!
Φυσικά Ανώνυμα. Είναι ο «στοιχειωμένος Ανώνυμος» που πέταξα τότε στη Χαβούζα!
Τυχαίο;
Δεν νομίζω!

Βλάχος είπε...

Φίλε μου μην αμφισβητείς την μόρφωσή μου ξέρω όσα δεν μπορείς να φανταστείς ! φαίνομαι ότι είμαι ένας ρομαντικός πιστός που έμεινε στην κατηχητική διαπαιδαγώγηση του δημοτικού. Μην σε ξεγελάει το όνομα χα χα χα μου άρεσε πάντως.

Θα έρθουν και άλλες ευκαιρίες να τα πούμε Χάρηκα που τα είπαμε έστω διαφωνώντας !

Άθεος είπε...

Μακάρι φίλε μου να ξέρεις τόσα πολλά!
Αν διάβασες πολλά βιβλία, θα έχεις διαβάσει και τον Ανώνυμο Έλληνα. Οπότε δεν έπρεπε να μου γράψεις ότι είμαι εκτός πραγματικότητας.
Όμως, διαβλέπω ότι είσαι ένας μορφωμένος άνθρωπος, άσχετα αν δεν ασχολήθηκες με τη σωστή μελέτη, γιατί δεν ερίζεις, δεν βρίζεις όπως κάποιοι άλλοι χριστιανοί. Γι αυτό κι εγώ φιλοτιμήθηκα να γράψω πρώτος στο blog σου και με χιουμοριστική διάθεση, όπως και ο ίδιος επιθυμείς!
Εύχομαι συχνά τα λέμε, ακόμα κι αν δεν συμφωνούμε. Η καλή διάθεση είναι ένα καλό βήμα και για τους δυο μας!

Dannossiel είπε...

και απο αποψη κοινωνικη ηταν χειροτερος ο μεσαιωνας απ την αρχαιοτητα ρε παιδια

οι ανθρωποι ηταν μες τη βρωμα και τρεφονταν οικτρα
το ενα πεμπτο της ευρωπης πεθανε απ την πανουκλα να πουμε

η ιατρικη ηταν καθαρα βασανιστηρια

γενικα πολυ απαισια περιοδος

οσο η εκκλησια και οι εμποροι της

Άθεος είπε...

Ε, διάβασες και τα χρόνια της πανούκλας και έμαθες δυο πράγματα για τον Μεσαίωνα. Άλλοι το βλέπουν υποθετικά. Μεταγενέστερος πολιτισμός, άρα καλύτερα, λένε. Δεν ξέρουν ότι το καλύτερα ήταν μόνο για τους φεουδάρχες και την Εκκλησία…

Dannossiel είπε...

δεν ξερω αν το λες ειρωνικα το οτι διαβασα κατι κι εμαθα 2 πραγματα...
εχω διαβασει πολλα κι εχω μαθει παραπανω απο 2 πραγματα
αλλα παντα υπαρχουν πραγματα να μαθει κανεις
μεταγενεστερος δε σημαινει κατ αναγκην και πιο εξελιγμενος.

Άθεος είπε...

Ακριβώς, μεταγενέστερος δε σημαίνει κατ ανάγκην και πιο εξελιγμένος.
Κακώς υπέθεσες ότι σε ειρωνεύτηκα. Τα «δυο πράγματα» είναι σχήμα του λόγου. Θα μπορούσε να είναι πενήντα ή εκατό. Δεν μπορώ να γνωρίζω. Ίσως εγώ να ξέρω και λιγότερα. Σίγουρα όμως ασχολήθηκες με το θέμα και δεν έμεινες σ’ αυτά που σου εμφύτευσαν στο σχολείο! Φαίνεται, άλλωστε ο άνθρωπος, με το που θα γράψει μια φράση.

Dannossiel είπε...

respect αθεε...
το κακο με τα γραπτα ειναι οτι μπορει να παρερμηνευσεις τον τροπο που καποιος λεει κατι.

Άθεος είπε...

Ακριβώς γι αυτό υπάρχουν οι διευκρινήσεις Dannossiel

zoyzoy είπε...

Ξέρω αν και Άθεος δέχεσαι ευχές για την ονομαστική σου γιορτή.
Χρόνια Πολλά με υγεία πρωτίστως για σένα και την οικογένειά σου.
Κάθε επιθυμία σου ευχή μου!

Άθεος είπε...

Πάλι προσωπικό σχόλιο εδώ;
Στο τέλος των ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ δίπλα από το Προφίλ γράφω το email μου.
Όσοι έχουν facebook επίσης μπορούν να με βρουν εκεί.
Γιατί εδώ;
Θα έπρεπε να το σβήσω, αλλά δεν μου πάει, εσύ να μου εύχεσαι κι εγώ να σε βιάζω στη… χαβούζα!
Αλλά, ας το αφήσω για να βλέπουν κάποιοι πωρωμένοι χριστιανοί, ότι η προκατάληψη, ο εγωισμός και η έπαρση δεν είναι καλά πράγματα.
Όποιος μου εύχεται τον ευχαριστώ. Δεν θα πάθω τίποτα! Και στο σπίτι αν έρθει, θα τον κεράσω!
…πάντως κερί στην εκκλησία δεν άναψα! Και κυρίως, εγώ είμαι ένας Απόστολος, που υπάρχει και η …αποστολή μου καθοδηγημένη από την συνείδηση και ανιδιοτελής!
Ευχαριστώ zoyzoy για τις ευχές σου!

Ορθόδοξος είπε...

Καλημέρα άθεε, τι κάνεις;

Μετά από τόσο καιρό που γνωρίζω το blog σου και συμμετέχω φυσικά κατά περιόδους σε αυτό, αποφάσισα να γίνω και εγγεγραμμένο μέλος. Η απόψεις μας πάνω στο θέμα της αθεΐας διαφέρουν κατά πολύ αλλά νομίζω ότι αυτό δεν είναι κάτι που απαγορεύει το διάλογο. Ελπίζω να μην σε ενοχλεί για κάποιο λόγο αυτή η πρωτοβουλία μου.

Όσον αφορά μια απάντηση που έδωσες στον NoN SeRViaM (24 Ιουνίου 2010 9:08 μ.μ. ) και του έλεγες συγκεκριμένα …

«Τους θυμάσαι τους χριστιανούς που έγραφαν φίλε μου NoN SeRViaM…
Πού είναι;
Κατάλαβαν ότι μια τρύπα στο νερό έκαναν!»

θα ήθελα απλά να σου πω ότι εγώ προσωπικά δεν έχω την εσφαλμένη εντύπωση ότι με ένα ιστολόγιο θα προσφέρω τίποτα ουσιαστικό στον κόσμο. Νομίζω ότι το blog μου είναι κάτι το τόσο μικρό που ίσως να μην αξίζει καν να συζητιέται αλλά ελπίζω στο μέλλον να μπορέσω να κάνω κάτι ουσιαστικό και πάνω σε αυτό το θέμα.

Άθεος είπε...

Η εγγραφή όχι μόνο κλειστή δεν είναι αλλά και τυπική.
Η επιμονή σας και η ταυτόχρονη απουσία σας με έκανε να υποθέσω ό,τι απάντησα στον NoN SeRviaM.
Στην τελευταία σου παράγραφο, ανάμεσα στην πρώτη και τελευταία φράση υπάρχει μια αντίφαση μεταξύ του «τίποτα ουσιαστικού» και του «κάτι ουσιαστικού».
Το blog σου, ανάμεσα στις εκατοντάδες των χριστιανικών σελίδων που υπάρχουν, ίσως να μην προσφέρει πολλά. Η συμβολή του δικού μου όμως, ανάμεσα σε 5-10 blogs, ίσως είναι πιο καθοριστική. Γι αυτό και περιμένω κάτι ουσιαστικό. Δυστυχώς, ο κόσμος είναι ανημέρωτος και πρέπει κάπου ο πεινασμένος να βρει τροφή.
Στο τραπέζι μας λοιπόν, είσαι ευπρόσδεκτος!

NoN SeRViaM είπε...

Ποτέ δεν είπαμε για το αν το ιστολόγιό σου θα κάνει οτιδήποτε Ορθό.
Όταν λέμε "μια τρύπα στο νερό έκαναν", εννοούμε τους θρησκόληπτους όπως εσύ που γράφουν στον παρόν ιστολόγιο, και το υπονοούμενο είναι πως δεν μπορείτε να αρθρώσετε ένα επιχείρημα της προκοπής για να υπερασπίσετε τη θέση σας απέναντι σε τόσες σελίδες ιστορίας που παρατέθηκαν.

Άθεος είπε...

Άλλη μια από τα ίδια, Ορθόδοξε, με άλλα λόγια!

Ανώνυμος είπε...

''Η επιμονη 'σας' και η απουσια 'σας' ''

Κατ'αρχας να δηλωσω φανατικα αθεος και εναντιος του καθε προσιληστικου περιεχομενου καθε θρησκειας -δογματος.
Μα γιατι 'σας' αθεος???
Ακουστηκε σαν να ξεχωριζεις μια μεριδα ανθρωπων επειδη απλα ειχαν την ατυχια να μεγαλωσουν σε ενα περιβαλλον που τους επεβαλε να πιστεψουν καθε ειδους τρομοκρατικο ψεμα.
Καταλαβαινω οτι δεν εχεις τετοιες προθεσεις γιατι καιρο τωρα παρακολουθω τον χωρο που εχεις φταιξει και οφειλω να ομολογησω οτι ειναι μακραν απο τους πιο δημοκρατικους του ειδους.
Παρ'ολα'υτα πιστευω οτι περαν απο καθε διαφορα στον τροπο ζωης ολοι ειμαστε ιδιοι και δεν μου αρεσει οταν ξεχωριζουμε μεριδες ανθρωπων απλα για ενα λαθος που εχουν κανει.
Παιρνω το θαρος να πω ''λαθος'' γιατι εκει ημουν βουτηγμενος και εγω εδω και χρονια.
Ανοιξα τα ματια μου ομως και ειδα περα απο το ουτοπικο παραμυθακι των υποσχεσεων της θρησκειας και να καταλαβω αυτο που ακουσα καποτε σε πολυ γνωστη ταινια ''No fate but what we make''
Κανενας θεος δεν οριζει την τυχη μας
Κανενας αορατος σωσιας δεν θα προβλεψει το μελλον
Οποιος το εκανε ειχα πολυ καλη γνωση της αοριστιας των πραγματων και ηξερε οτι η ιστορια επαναλαμβανεται ΠΑΝΤΑ
Κανενας δεν θα σας ανοιξει τα ματια θρησκοληπτοι παρα μονο ο εαυτος σας και η αναζητηση της αληθειας, ΟΧΙ αυτης που σερβιρουν οι ιερεις στο πιατο
Συγνωμη αν σας κουρασα
Φιλικα παντα
Θωμας <---(γιατι τα nicknames δεν με εκφραζουν)

Άθεος είπε...

Έχεις δίκιο Θωμά. Όλοι περάσαμε από κει, όταν εν αγνοία μας, μας κόλλησαν την ετικέτα. Μπορεί να αργήσαμε να την ξεκολλήσουμε, όμως τα καταφέραμε. Κάποιοι τώρα ενοχλούνται που η κόλλα δεν ήταν εφ’ όρου ζωής. Έτσι τους έμαθαν να επιβάλλονται στους άλλους.
Να είσαι καλά και να περνάς από τα μέρη μας!

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ανθολογία 5 διηγημάτων Ε.Φ. (2019 σελ. 204) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014 σελ. 306) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (2010 δοκίμιο 608 σελίδες) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (1998 μυθιστόρημα 348 σελίδες) Εξαντλημένο. Λίγα κομμάτια μόνο στο βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχαμός" Μαυροκορδάτου 7 Αθήνα σε προσιτή τιμή. Τηλέφωνο 2103824629

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.

Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!

Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!

2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;


3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»

4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία

5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους

Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!

6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!

Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!

7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing


Σχολιάστε το blog στο σύνολό του

Σχολιάστε το blog στο σύνολό του
Κάντε κριτική, πέστε τη γνώμη σας. Πείτε τη γνώμη σας άφοβα, ελεύθερα, ξάστερα!
Λόγω μεγάλου αριθμού σχολιαστών, παρακαλώ στο τέλος των σχολίων επιλέξτε Νεώτερο ή πατήστε εδώ.





Χριστιανικοί Βανδαλισμοί

Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.

Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους

Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους. Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC. Καλή διασκέδαση. Religulous 1 Religulous 2 Religulous 3 Religulous 4 Religulous 5 Religulous 6 Religulous 7 Religulous 8 Religulous 9 Religulous 10 Religulous 11 …και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα

Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins

Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel) Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5