1 Μαρ 2009

Η Ελληνική Νομαρχία, η Επανάσταση του 1821 και ο ρόλος του πατριαρχείου (1ο Μέρος)


Τον Ιούνιο του 1797 τα Ιόνια νησιά έγιναν το προγεφύρωμα των Γάλλων για την κατάκτηση της Ανατολής. Οι καρδιές των επτανήσιων πλημμύρισαν αισιοδοξία, χαρά και ελπίδα και τα επαναστατικά τραγούδια του Ρήγα γεμίζοντας με τρόμο τα στήθη των Τούρκων και των ραγιάδων χριστιανών. Οι τελευταίοι μαζεύτηκαν φοβισμένοι εναποθέτοντας τις ελπίδες τους, άλλοι στους Τούρκους, άλλοι στους Ρώσους [1] και άλλοι στο θεό. Τα κηρύγματα μίσους έδιναν και έπαιρναν. Οι «βδελυροί αντάρτες του θεού…καταλύοντας την ευταξία και την ειρήνη» των ρωμιών μόλυναν τις ψυχές τους «με τον ιό της αποστασίας». «Βασιλοκτονία, αθεΐα, αναρχία!, με το δέλεαρ της Ελευθερίας και της ισότητος» καταπάτησαν φιλία και θεσμούς! Τέτοια ήταν τα κηρύγματα των τυράννων. Μπροστά στην εξέλιξη αυτή, οι Τούρκοι, συμμάχησαν με τους Ρώσους! Η τσαρίνα Αικατερίνη η Β΄ στο πλευρό των Τούρκων αποφάσισε να αναχαιτίσει τη δύναμη του Βοναπάρτη. Μαζί τους και οι χριστιανοί του πατριαρχείου. Σύσσωμοι, σαν μία γροθιά, ενάντια στην απελευθέρωση της Ελλάδας!
Οι ελπίδες των Επτανησίων καταποντίστηκαν, μαζί με τις προσδοκίες των Φαναριωτών! Όσο όμως ο Βοναπάρτης έστρεφε το βλέμμα στη Ρωσία, αδιαφορώντας για την Ελλάδα, τόσο απογοητευόταν και ο Κοραής και ο απόδημος Ελληνισμός της Δύσης που επένδυε στις προσδοκίες των Γάλλων.
Αμφότεροι απογοητευμένοι.



«Ελληνική Νομαρχία Ήτοι Λόγος Περί Ελευθερίας – Συντεθείς και Τύποις εκδοθείς ιδίοις αναλώμασι προς ωφέλειαν των Ελλήνων ΠΑΡΑ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ – Εν Ιταλία 1806».

Αυτή την ώρα επέλεξε ο Ανώνυμος Έλλην να εκδώσει το φλογερό και ρωμαλέο κείμενο της «Ελληνικής Νομαρχίας» εμψυχώνοντας το πεσμένο ηθικό των Ελλήνων από τις πρόσφατες εξελίξεις.

Είναι ντροπή μας να περιμένουμε απελευθέρωση από τους ξένους. Εθνική συμφορά όταν δεν πιστεύουμε στις δικές μας δυνάμεις. Όσοι πατούν σε θρόνο είναι όλοι τους τύραννοι. Δεν πρέπει να τους εμπιστευόμαστε. «Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά» έγραφε ο Ρήγας και ελεύθεροι ήταν μόνο οι πρόγονοί μας που με την ελευθερία και τη γενναιότητά τους είχαν μεγαλουργήσει. «Η Ελλάς γεννά ακόμα Λεωνίδες και Θεμιστοκλείς» ενώ αντίθετα το ιερατείο και η ολιγαρχία παρατείνουν τη σκλαβιά.
Ο ηρωικός στο πνεύμα «Ανώνυμος Έλλην» με ευστοχία παραδειγμάτων αναλύει το πολιτικό καθεστώς όπου άρχουν οι νόμοι (νομαρχία) δίνοντας εγγυήσεις για ένα κράτος δικαίου στο οποίο η ευδαιμονία των ανθρώπων ήταν απόλυτα εφικτή. Για να επιτευχθεί όμως αυτό και η Αρετή να κυριαρχήσει πρέπει πρώτα-πρώτα να στηλιτευτεί το Ιερατείο και να καταδικαστεί στις συνειδήσεις των αληθινών Ελλήνων.
Στη μακρά κατηγορία του ο «Άγνωστος Έλληνας» καταδικάζει το πατριαρχείο και την ανθελληνική του στάση. Αρχιεπισκόπους, επισκόπους, κληρικούς και μοναχούς που στο βωμό της αμάθειας και της αγάπης τους για το χρήμα, ανενδοίαστα συνεργάζονται με τον κατακτητή. Είναι αγύρτες και προδότες που κηρύσσουν, χωρίς ντροπή, την εθελοδουλία και την υπομονή, ζητώντας αγόγγυστα να υποφέρουμε την τυραννία με ελαφρά την καρδιά, γιατί έτσι πρέπει να πληρώνουμε τα αμαρτήματά μας. Ούτε μια φορά δεν κήρυξαν από τον άμβωνα «Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος».
Πραγματικός καταπέλτης ιδεών ο «Ανώνυμος Έλλην» στηλιτεύει το άδικο και την παρανομία.
Μέσα από τη θρησκεία και τους νόμους, κάνουν όσα η κακία τους διδάσκει και γι’ αυτό δε διαφέρουν σε τίποτα από τους Οθωμανούς. Αδικούν, κλέβουν, σκοτώνουν, ρημάζουν τον τόπο, συκοφαντούν.
Το ιερατείο συσκότισε τη σκέψη, υπέταξε με τη θεολογία την παιδεία, τις επιστήμες με τους μύθους. Κατέστησε τους Έλληνες δούλους, αμαθείς και δεισιδαίμονες, γεμάτους φόβο απέναντι στους τυράννους.

Πάνω από 100000 αργόσχολοι ρασοφόροι ζουν και τρέφονται από τον ιδρώτα των πτωχών και ταλαίπωρων Ελλήνων. Πώς να ξυπνήσουν οι Έλληνες από την ομίχλη της τυραννίας όταν ιεροκήρυκες αρχίζουν τα κηρύγματά τους από την ελεημοσύνη και καταλήγουν στη νηστεία...
Όλα τα δεινά αυτά αμαυρώνουν το αίσθημα της ελευθερίας και της ισότητας ανάμεσα στους ανθρώπους. Η τελευταία χωρίζει τους ανθρώπους σε πλούσιους και φτωχούς. Πρέπει να ανατριχιάζει κανείς από το ελεεινό αυτό θέαμα της ανισότητας, βρίσκοντας από έναν άνθρωπο σε άλλον, περισσότερες διαφορές απ’ όσες μπορεί να βρει κάποιος ανάμεσα σ’ έναν άνθρωπο και σ’ ένα ζώο.

Εστιάζοντας το θέμα στο πολυπληθές στοιχείο των ομογενών του εξωτερικού, στιγματίζει τη λησμονημένη τους συνείδηση που πολλές φορές χαυνωμένοι στην τύρβη και την κραιπάλη ξεχνούν ολότελα την καταγωγή τους. Το ίδιο και οι έμποροι που η ομιλία τους «αρχινά από τα βαμπάκια και τελειώνει στα φασούλια». Κι όμως, όλοι αυτοί οι ομογενείς μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.
Μέσα από τις 266 σελίδες της «Νομαρχίας» ο «Άγνωστος Έλληνας» ενθουσιάζει τις ελληνικές καρδιές με το θείο έρωτα της ελευθερίας. Μόνο ένας έρωτας δικαιολογείται για την Ελλάδα. Εκείνος προς την πατρίδα. Γιατί, όπου Πατρίς εκεί και η Ευτυχία.

Ο «Ανώνυμος Έλληνας» καλεί ολόκληρο το Ελληνικό γένος να ξυπνήσει απ’ τη δουλική ληθαργία, μιας και η φιλομάθεια έδιωξε την αδιαφορία, ενώ οι μορφωμένοι δεν περιπαίζονται πια και οι φιλοπάτριδες πληθαίνουν καθημερινά, αναζητώντας έναν αρχηγό για να γίνουν άπαντες οπαδοί απαιτώντας τη χιλιοπόθητη ελευθερία.
«Εμπρός να δοξάσουμε το όνομα της Ελλάδος και σκιρτίζοντας να αλλάξωμεν: Ζήτω η Ελευθερία των Ελλήνων εις αιώνες αιώνων. Γένοιτο. Γένοιτο».
Αν πλάτειασα το θέμα της Ελληνικής Νομαρχίας είναι επειδή θεώρησα ότι είναι τόσο επίκαιρο και σήμερα ακόμα, ώστε οι εθνικές, πολιτικές και κοινωνικές του προεκτάσεις καταστούν πολύτιμος οδηγός στον καθένα μας που όπως φαίνεται, στο σύγχρονο μεσαίωνα η ληθαργία εμφανίζεται με νέο πρόσωπο, έχοντας όλα τα χαρακτηριστικά της Λερναίας Ύδρας. Αδημονώντας να ενθουσιάσω τις ελληνικές καρδιές με το θείο έρωτα της ελληνικής ψυχής ευελπιστώ στη γέννηση των Νέων Ηρακλείδων.
Για την πατρότητα του έργου, η φιλολογική έρευνα δεν κατέληξε σε κανένα, πέραν πάσης αμφιβολίας, συγκεκριμένο πρόσωπο. Κατά καιρούς εμφανίστηκαν πιθανολογούμενοι συγγραφείς, όπως αυτό του Κοραή ή του γιατρού Μιχαήλ Χρησταρή από τα Γιάννενα. Όμως τίποτα δεν είναι βέβαιο. Βεβαιότατο μόνο είναι ότι αποτελεί μνημείο για την ελευθερία και εγερτήριο εθνικής συνείδησης για τους Έλληνες, βάζοντας σαν ύψιστο σκοπό στη ζωή τους, να παλέψουν για την ελευθερία, υποχρεώνοντάς τους, να νικήσουν ή να πεθάνουν.
Και αυτό έκαναν.

Το σύνθημα «Ελευθερία ή Θάνατος» πάγωσε το αίμα στις φλέβες των τυράννων.
Χριστιανών και Μουσουλμάνων.
Η Ελληνική Νομαρχία γέμισε τους Έλληνες με αυτοπεποίθηση και γενναιότητα. Δημιούργησε αίσθημα εθνικής ενότητας.
Η προοπτική της ειρηνικής και βαθμιαίας αλλοτρίωσης των Τούρκων από τους Έλληνες δεν ήταν μόνο χρονοβόρα, αλλά ενέχοντας αβεβαιότητα και πολλούς κινδύνους απορρίφθηκε σαν μη εφικτή.
Οι προσδοκίες επίσης βοήθειας εκ των έξωθεν, είτε Γάλλοι ήταν αυτοί είτε Ρώσοι, έπρεπε να αποκλεισθούν. Οι Έλληνες γνωρίζοντας τις δυνατότητές τους έπρεπε να στηριχτούν στις δικές τους δυνάμεις, χωρίς να περιμένουν να ελευθερωθούν από άλλους, διαφορετικά, θα άλλαζαν απλά δυνάστη. Δεν έπρεπε η απελευθερωτική προσπάθεια των Ελλήνων να εμπλέξει καμιά ξένη δύναμη, βάζοντας την Ελλάδα στη σκακιέρα των διεθνών ανταγωνισμών. Τούτη ήταν η μεγάλη συμβολή του «Ανώνυμου Έλληνα» πείθοντας για τη νίκη της Επανάστασης. Η Ελλάδα δεν έπρεπε να γίνει ούτε προγεφύρωμα των Γάλλων, βλέποντας ανατολικά, ούτε ανάχωμα των Ρώσων, βλέποντας δυτικά.
Η επανάσταση, έλεγε ο Ανώνυμος Έλληνας, για να ευδοκιμήσει πρέπει να συνειδητοποιηθεί και να γίνει υπόθεση όλων.



Η εθνική ενότητα, με άκρα μυστικότητα, έγινε πράξη από τη Φιλική Εταιρία που έβαλε τις βάσεις της στην Οδησσό το 1816.
Οι ρίζες της όμως ρίχτηκαν στο Παρίσι το 1809, μεταξύ άλλων από το Θεσσαλονικιό Γρηγόριο Ζαλίκη και το Γιαννιώτη Αθανάσιο Τσακάλωφ, έχοντας σαν σκοπό αρχικά την ανάπτυξη της Ελληνικής παιδείας και αργότερα την προετοιμασία και την οργάνωση για το απελευθερωτικό κίνημα στο οποίο θα βοηθούσε και ο Ναπολέων Βοναπάρτης. Όταν οι ελπίδες από τους Γάλλους χάθηκαν, ο Τσακάλωφ αναζήτησε στήριγμα στην Οδησσό, γνωρίζοντας εκεί το Σκουφά (1814).
Σαν συνέχεια, λοιπόν, του «Ελληνόγλωσσου Ξενοδοχείου» ο Αθανάσιος Τσακάλωφ, μαζί με τον επαναστάτη Νικόλαο Σκουφά και τον αρχι-τέκτονα των μυστικών οργανώσεων Εμμανουήλ Ξάνθο, σχεδίασαν και οργάνωσαν, τα επόμενα εξίμισι χρόνια, κάθε φιλόπατρι Έλληνα ομογενή του εξωτερικού καταρχάς και φλογερό επαναστάτη αργότερα στο εσωτερικό της χώρας, τον ξεσηκωμό για την ανάσταση του Γένους.

Όταν στις 12 Απριλίου του 1820, με υπόδειξη του Ιωάννη Καποδίστρια, ορίστηκε αρχηγός της ο Αλέξανδρος Υψηλάντης [2] όλα ήταν έτοιμα, περιμένοντας, από τη μια άκρη της Ελλάδας μέχρι την άλλη, το εγερτήριο σάλπισμα.
Αυτό έγινε στις 24 Φεβρουαρίου του 1821. Ήταν η μέρα που ο Αλέξανδρος Υψηλάντης έδωσε το σύνθημα της επανάστασης από το Ιάσιο της Μολδαβίας. «ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ». «Η ώρα ήλθεν ώ Άνδρες Έλληνες…» άρχιζε η προκήρυξη που κυκλοφόρησε φθάνοντας αρχικά μέχρι τις παραδουνάβιες περιοχές και κατέληγε «Εις τα όπλα λοιπόν φίλοι, η Πατρίς μας προσκαλεί».
Στην Ελλάδα η επανάσταση αποφασίστηκε, αν και όχι ομόφωνα, στη Μυστική συνέλευση της Βοστίτσας [3] (26-29 Ιανουαρίου) με τις πειστικές παραινέσεις του Παπαφλέσσα, που φέροντας συστατική επιστολή του Υψηλάντη, σαν «άλλος εγώ», κατόρθωσε να πείσει κάποιους πως η επανάσταση θα πετύχαινε, ούτως ή άλλως. Πιθανότατη μέρα οριζόταν η 25η Μαρτίου, όμως αυτή παρέμενε ακόμα μυστική.



(Η συνέχεια στις 15 Μάρτη)

(Το κείμενο προστατεύεται με νόμο περί Πνευματικών Δικαιωμάτων και αποτελεί μέρος βιβλίου που θα εκδοθεί πιθανότατα αρχές του 2010 από τον υποφαινόμενο δημιουργό του blog)

Ελληνική Νομαρχία - Ο Προδοτικός Ρόλος της Εκκλησιας στην Τουρκοκρατία



Βλέπε ακόμα: Το Πραγματικό Πρόσωπο των Ρασοφόρων κατά την Ζοφερή Οθωμανοκρατία

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1] Τα Ορλωφικά ήταν κίνημα των Ρώσων που εκδηλώθηκε το 1770-1774, όμως σε αυτό συμμετέχοντας και Ελλήνες επαναστάτες, ώθησε το πατριαρχείο να τους καταδικάσει για την πανουργία και τη δολιότητά τους να διαφθείρουν την πίστη και τον όρκο υποταγής (σαδακάτι) που οι ραγιάδες έδωσαν στην κραταιά βασιλεία του Σουλτάνου, προτρέποντας τους χριστιανούς να τους καταδίδουν, και τους ιερωμένους να τους αλυσοδένουν και σιδηροδέσμιους να τους ξαποστέλνουν στην Βασιλεύουσα για τα περαιτέρω. Όσοι δεν υπακούσουν θα πάθουν τόσα όσα δεν μπορούν να φανταστούν, χωρίς έλεος και μετανοώντας ανωφελώς.
[2] Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1792. Σπούδασε στην Πετρούπολη και υπηρέτησε στο ρωσικό στρατό φτάνοντας στο βαθμό του στρατηγού. Πολέμησε το στρατό του Ναπολέοντα χάνοντας το δεξί του χέρι στη μάχη της Δρέσδης (1813). Ήταν στενός φίλος του Ιωάννη Καποδίστρια που κι αυτός έφτασε σε υψηλό υπουργικό θώκο. Ήταν υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας. Μετά το θάνατο του Σκουφά (1819) ο Υψηλάντης δέχτηκε να τεθεί επικεφαλής των Ελλήνων. Το τέλος του όμως δε φαντάστηκε ότι θα ήταν τόσο οδυνηρό. Αποδεκατισμένος μετά την ήττα του Δραγατσανίου παραδόθηκε στους Αυστριακούς όπου και φυλακίστηκε (Ιούνιος 1821). Αποφυλακίστηκε το 1827 και τον επόμενο χρόνο πέθανε, απογοητευμένος, πριν καταφέρει να φτάσει στην Ελλάδα.
[3] Σλαβικό όνομα του Άργους που έφερε από τον 8ο αιώνα.

38 σχόλια:

φώτο vango είπε...

...καλή σου μέρα & μήνα. Πλήρες το άρθρο σου. Συγχαρητήρια. Περιμένω & το 2ο μέρος...

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ φίλε φώτο vango!
Καραούλι περίμενες το άρθρο;
Χαίρομαι που ήσουν ο πρώτος και συνάμα τόσο γρήγορος!
Το δεύτερο μέρος θα είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον.

Anemos είπε...

Μπράβο ρε φίλε! Καιρός σωστός ο Μάρτιος να ασχοληθείς με το θέμα...

Ανώνυμος είπε...

Αυτή τη φορά ένα μπράβο στον άθεο.Πρέπει να προσέχεις το ύφος των κειμένων σου ώστε να μην έρχονται σε σύγκρουση Έλληνες Χριστιανοί με Έλληνες άθεους η πιστούς αρχαίων θεών.Η διχόνοια πρέπει να μπει στο περιθώριο της ιστορίας.Ομονοείτε καθώς οι καιροί πονηροί.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Περιμένω κι εγώ με ενδιαφέρον το δεύτερο μέρος.

στο μεταξύ κάνω την εξής σκέψη:

"Είναι ντροπή μας να περιμένουμε απελευθέρωση από τους ξένους. Εθνική συμφορά όταν δεν πιστεύουμε στις δικές μας δυνάμεις. Όσοι πατούν σε θρόνο είναι όλοι τους τύραννοι."

Θα συμφωνήσω με την τελευταία πρόταση, ως προς τις δυο πρώτες όμως έχω επιφυλάξεις.

Δεν νομίζω ότι είναι δυνατόν μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα να "ελευθερωθεί" μόνη της. Δεν είναι δυνατόν να παρακάμψει κανείς τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής του και να δράσει ερήμην τους. Νομίζω ότι συμμαχία με τους ισχυρούς είναι εκ των ων ουκ άνευ για να ασκήσει κανείς την πολιτιή που επιθυμεί - δυστυχώς.

Ο ηρωισμός ωραίος είναι, αλλά από μόνος του δεν αρκεί πλέον στην εποχή μας (ούτε αρκούσε το 1821). Θέλει αρετή και lobbying η ελευθερία!

ΙωάννηςΚ (πρώην ioannisk) είπε...

Μου κίνησες το ενδιαφέρον να αγοράσω το βιβλίο. Η επανάσταση δεν ξεκίνησε την 25η Μαρτίου αλλά στις 23 στην Καλαμάτα. Επιλέχτηκε η 25η επειδή είναι γιορτή της ορθοδοξίας...

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ για τα μπράβο σας παιδιά.
Και κανένα σχόλιο, σαν την Αόρατη Μελάνη, να διαμορφώσουμε γνώμη σφαιρική!

Λοιπόν, Μελάνη μου, τώρα θα με πας και στην αποφράδα μέρα, που αν μας βοηθούσαν οι Δυτικοί, δεν θα χάναμε τίποτα!
Αλλά αφού και μόνοι βγάζουμε τα μάτια μας…
Όμως, αν σκεφτείς πόσο υποτελείς γίναμε, αφού δεχτήκαμε και το βασιλιά που μας έδωσαν…
Ακόμα δεν μπορούμε να απαλλαχτούμε από δαύτο!
Όμως και τι βοήθεια μας έδωσαν οι ξένοι στην επανάσταση;
Καμιά! Φτιάξαμε κόμματα και άλλοι πήγαν με τους Άγγλους και άλλοι με τους Γερμανούς!
Μετά ήρθαν οι διχασμοί!
Χωρίς την εμψύχωση του Ρήγα στην αρχή, του Ανώνυμου μετά και της Φιλικής Εταιρίας στο τέλος, δεν θα γινόταν τίποτα!
Την ψυχή δεν μας την δάνεισε κανείς!
Δεν μας έφταναν οι Τούρκοι, είχαμε και το πατριαρχείο, τα τσιράκια του Σουλτάνου και τους Κοτζαμπάσηδες στα πόδια μας, σαν να ήθελες να τρέξεις και κόλλαγες μέσ’ τη λάσπη για να μη πω τίποτα χειρότερο!

Φίλε ΙωάννηΚ, έτσι όπως τα λες είναι. Εγώ έγραψα (για την ώρα) πως «πιθανότατη μέρα οριζόταν η 25η Μαρτίου, όμως αυτή παρέμενε ακόμα μυστική». Στο επόμενο μέρος γράφω ακριβώς αυτό που λες. Υπομονή και ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου!

enjoy the silence είπε...

Θεωρώ αναπόφευκτη την σύγκρουση που αναφέρει Ανώνυμος, όσο αναπόφευκτες ήταν και όλες οι θρησκευτικές συγκρούσεις κατά καιρούς ανά την υφήλιο. Ο μόνος τρόπος αποφυγής των θρησκευτικών συγκρούσεων είναι η κοινή αποδοχή από όλους τους λαούς της μη ύπαρξης θεού. Βλέπε Γαλλία με την κατάργηση της μαντίλας και τελευταία την Αγγλία με την μεγάλη εκστρατεία υπέρ της αθεΐας, όπου τα λεωφορεία είχαν γεμίσει συνθήματα χωρίς βέβαια να προσβάλουν κανέναν.
THERE IS PROBABLY NO GOD. NOW STOP WORRYING AND ENJOY YOUR LIFE.

Ένα εύγε για το άρθρο σου. Εν αναμονή...

Άθεος είπε...

Φίλε enjoy the silence πραγματικά αναπόφευκτη είναι η σύγκρουση, αφού το πατριαρχείο συνεργαζόταν με τους Τούρκους! Ακόμα και σήμερα, τα μοναστήρια δείχνουν τους τίτλους που τους έδινε ο Σουλτάνος. Φαντάσου, τότε τι γινόταν! Περίμενε και το δεύτερο μέρος να διαμορφώσεις σφαιρικότερη αντίληψη, αν δεν την ξέρεις ήδη.

Dyer είπε...

Από την σύντομη περιγραφή του περιεχομένου του κειμένου της Ελληνικής Νομαρχίας (δεν γνώριζα ούτε την ύπαρξη του) γίνεται αντιληπτό ότι το ζητούμενο για μια ‘ευτυχισμένη κοινωνία’ είναι η ύπαρξη κοινωνικά δίκαιων νόμων οι οποίοι θα είναι σεβαστοί και θα ισχύουν για όλους τους πολίτες (ανύπαρκτα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία). Για να συμβεί βέβαια αυτό προϋποθέτει ένα κράτος ελεύθερο και ανεξάρτητο το οποίο θα μπορεί να νομοθετεί με γνώμονα το καλό των πολιτών. Και στις μέρες μας αυτό δεν είναι ζητούμενο;
Ο Ανώνυμος Έλλην στην Ελληνική Νομαρχεία καταδικάζει το Πατριαρχείο σαν συνέταιρο με την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην άσκηση της εξουσίας για την υποταγή των Ελλήνων. Και στις μέρες μας η εκκλησία συνερίζεται με το κράτος για να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη.
Τελικά οι εξουσίες δεν αλλάζουν νοοτροπίες.
Πολύ καλό Άθεε. Εν αναμονή του 2.

Άθεος είπε...

Πόσα πράγματα έπρεπε να διδαχτούμε στο σχολείο, Dyer, και δεν τα ακούσαμε ποτέ!
Σήμερα, την εποχή της πληροφόρησης, στα σχολεία μπορεί να ακουστεί ο Ανώνυμος Έλλην. Όμως κομμάτια που δεν θα ενοχλούσαν καθόλου το σύστημα. Το ίδιο και στα πανεπιστήμια. Εκτός κι αν κάποιος θελήσει να μάθει περισσότερα κι ασχοληθεί ιδιαιτέρως. Για όλους εκείνους όμως που δεν άκουσαν, σε ολόκληρη τη ζωή τους τίποτα για τόσο ουσιώδη πράγματα, είμαι ευτυχής αν τους μαθαίνω κάτι, δείχνοντας έστω το δρόμο για να τα μάθουν οι ίδιοι!
Το ξέρεις ότι το Πατριαρχείο ήταν «κώλος και βρακί» με τους Τούρκους. Ότι αφόρισαν το Ρήγα Φεραίο και το σκότωσαν, το ίδιο αφόρισαν τον Ανώνυμο Έλληνα, τον Θεόφιλο Καΐρη. Το ήξερες ότι αφόρισαν τους Αρματολούς και τους Κλέφτες, την επανάσταση του 1821, τον Σούτσο και τον Υψηλάντη…
Μόνο ψέματα ξέρουν να μας σερβίρουν στα σχολειά. Για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό για τα κρυφά σχολειά, ότι η ηγεσία των χριστιανών αγωνίζονταν ενάντια στους Τούρκους. Όλα ψέματα!
Στο δεύτερο μέρος θα τα πούμε όλα!

Anemos είπε...

"I don’t care if your kids are Greeks, I care only if they are Greek Orthodox in faith"
Ιάκωβος, ο Αμερικής. Μάιος 1977

«Δυστυχώς οι δύο λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων, όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι, το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές»
Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

Όσες φορές εθελοτυφλούν οι "με το δικό τους τρόπο" Χριστιανοί Νεορωμιοί, τόσες φορές το γιαταγάνι των παπάδων θα πέφτει στο σβέρκο τους. Ο ανώνυμος εκτός των άλλων προσπάθησε με νύχια και με δόντια να πείσει τους τη πεποίθηση Ρωμιούς πως είναι όντως Έλληνες. Η επανάσταση πέτυχε κατά το ήμισυ, αφού στρεφόταν και κατά της εκκλησίας του Γαλλιλαίου. Αλλά χωρίς τον ανώνυμο, δε θα συνειδητοποιούσαν καν πως είναι ανάγκη να ελευθερωθούν. Δεν ήξεραν πως ήταν σκλαβωμένοι. Εκεί τους είχαν οι "τα του καίσαρος τω καίσαρι". Σόρυ για την επανεμφάνιση, αλλά πιάστηκα από τα περί συνεργασίας της εκκλησίας με το σουλτάνο. Λεπτομέρειες για τα... ποσοστά της φαντάζομαι θα έχεις στο δεύτερο μέρος, αφού αναφέρονται στο κείμενο. Απλώς προσπαθώ να δείξω πως το κείμενο είναι και σήμερα επίκαιρο όπως και τότε. Οι "με τον τρόπο τους" Χριστιανοί, μπορούν να πιστεύουν στο Ραββίνο τους, χωρίς αυτό να προαπαιτεί πως πρέπει όλοι οι υπόλοιποι να είναι σκλαβωμένοι στους "ποιον θα σώσω;"
Καλησπέρα.

Άθεος είπε...

Δεν μ’ ενοχλεί φίλτατε Άνεμε που επανεμφανίστηκες, αφού έφερες επαναστατικό άνεμο με το σχόλιό σου. Πραγματικά, ο Ανώνυμος Έλλην δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την επανάσταση του 1821. Όπως γράφεις κι εσύ, κατάφερε να τους ξεσηκώσει ενάντια στους Τούρκους και να τους ταρακουνήσει σε σχέση με το πατριαρχείο, πράγμα που αργότερα δημιούργησε και το αυτοκέφαλο στην Ελλάδα. Σήμερα είναι επίκαιρος πάλι, προβάλλοντας την ανάγκη χωρισμού της εκκλησίας από το κράτος.
Δυστυχώς στο δεύτερο μέρος δεν γράφω για τα μπαξίσια του πατριάρχη προς τον Σουλτάνο. Η έκταση είναι περιορισμένη και εστιάζομαι περισσότερο στην επανάσταση και τον αφορισμό της από το Πατριαρχείο!
Ίσως σε μια άλλη ανάρτηση, για την άλωση ας πούμε, τον Μάη, όπου θα το θίξουμε μαζί με την παράδοση της Πόλης στους Τούρκους, γιατί και εκεί έβαλαν το χέρι τους!
Πού όμως ο Βαρθολομαίος έθιξε την συμβίωση των ελλήνων με τους τούρκους και την επανάσταση των ξεβράκωτων; Μου διαφεύγει αυτό! Οι ξεβράκωτοι είναι οι μορφωμένοι και οι επηρεασμένοι από την Γαλλική Επανάσταση Έλληνες, που τόσο πολύ μισούσαν οι ρωμιοί χριστιανοί, έτσι;
Το κατάπτυστο του Cia-κωβου είναι μια παραλλαγή του Μάρκου 7.27 όπου, ο Ιησούς υποτίθεται, αποκαλεί τους Έλληνες σκυλιά σε σχέση με τα παιδιά των συμπατριωτών του Εβραίων!

Anemos είπε...

Φίλε σου παραθέτω το link όπου για πρώτη φορά είδα τη δήλωση. Υποτίθεται πως είχε δημοσιευτεί και στην Αυριανή στο φύλο της 30ής ΟΚΤ '91.

http://www.epanellinismos.com/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=1324

Αν έχεις χρόνο για έρευνα και το επιβεβαιώσεις ή όχι, με ενημερώνεις κι εμένα...
Καλησπέρα.

argosholos είπε...

Η ημέρα έναρξης της Επανάστασης αναφέρεται στο κείμενο: 24 Φεβρουαρίου, όταν ο Ιερός Λόχος διέβη τον Προύθο(;;) ποταμό και μπήκε στη Βλαχία - Ρουμανία. Τι πάει να πει 'στην Ελλάδα η επανάσταση έγινε 23-25 Μαρτίου'; Υπήρχε Ελλάδα; Ποιό ήταν το όραμα του Ρήγα;

Το άρθρο ξεκαθαρίζει και ένα άλλο ζήτημα. Λένε για τους Έλληνες ότι δεν έχουν "δημοκρατική" συνείδηση αφού η στοιχειώδης δημοκρατία εδώ έχει ζωή μόνο 35 χρόνια. Παρόλα αυτά, η Νομαρχία εκδόθηκε μόλις λίγα χρόνια μετά τη Γαλλική επανάσταση, όταν η ιδέα "κυριαρχίας των Νόμων" (νομων -αρχία) ήταν πολύ επαναστατική.
Επίσης το Α' Σύνταγμα της Τροιζήνας αναγνώριζε το ελεύθερο των ανθρώπων, δεν αναγνώριζε τίτλους ευγενείας !!!! και πολλά άλλα πράγματα πρωτόγνωρα για την εποχή που υπήρχαν δούλοι στη Βρετανική Αυτοκρατορία και τις ΗΠΑ.
Ακόμα και στον 19ο αιώνα, επί Χ. Τρικούπη, υπήρχε ικανοποιητική δημοκρατία.
Δυστυχώς ο 20ος αιώνας είδε Γουδί, διχασμούς, καθημερινά πραξικοπήματα από Παγκάλους και Γονατάδες, Μεταξά, εμφύλιο, εκτελέσεις, ξερονήσια και Χούντα για να φτάσουμε ασθμαίνοντες στο 1974...

Τηλέμαχος είπε...

Πίσω από αυτήν την θρησκευτική οργάνωση με την ονομασία Χριστιανισμός, κρύβονται οι λόγοι που στο σημερινό Ελληνικό κράτος , ευδοκιμούν όλα τα ζιζάνια και τα παράσιτα.

Τους προτείνω να πάνε ένα ταξιδάκι στην Αβάνα, εκεί έχει πούρα και καλο πιόμα.

Άντε να χαρούμε λίγο και εμείς και αυτοί από την α... που τους έχει βαρέσει στο κεφάλι.

Όσο για το αν υπάρχει Θεός, τούτο θαρρώ είναι το σωστό είτε αρέσει είτε δεν αρέσει ακόμα και στις τάξεις των άθεων θρησκευτών!.


Το πρόβλημα είναι ότι μερικοί λεν ότι υπάρχει Θεός και ΔΡΑ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ, ορίστε τα λένε και οι (αν)ιερές γραφές μας.


Από την μια μεριά αυτοί λοιπόν και από την άλλη κάμποσοι άλλοι που αυτοί έχουν την αλήθεια έμφυτη στο κεφάλι τους και το φωνάζουν δυνατά, σε λίγο θα κρατάνε και σπάθες, ''ΟΧΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ, αυτή είναι η αλήθεια το γράφουν και τα 43 αθεϊστικά βιβλία που διαβάσαμε και τώρα τα ξέρουμε όλα'.


Κανεις δεν μπορεί να πει ότι υπάρχει Θεός.

Κανεις δεν μπορεί να πει ότι δεν υπάρχει Θεός.

Το μονο που μπορούμε να κάνουμε είναι να φιλοσοφήσουμε.


Υπάρχει Θεός βρε μάγκες και αυτός είμαι εγώ.
Αυτή είναι η δικη μου εκδοχή.

Τώρα τι θα κάνετε θα με κάψετε?
θα με αφορίσετε? θα μου σκίσετε το πτυχίο που δίνει το κατεστημένο?
Η θα κάνετε παρέμβαση στον δικό μου θάνατο, είτε με το να με αναστήσετε οι πρώτοι, είτε με το να με διαγράψετε από τα μητρώα αρρένων του αθεϊστικού παρθεναγωγείου οι δεύτεροι?

Προσοχή λοιπόν παίδες, δεν φεύγουμε από την Σκύλα και πάμε στη Χάρυβδη.

Το καλύτερο είναι η ελευθερια και αυτή προέρχεται από την δυνατότητα να σκέφτεσαι ελευθερα και χωρίς περιορισμούς, "φοβομενος" τι θα πει ο κόσμος η τι θα πει ο Θεός τους μετά τον θάνατο μας.

Αυτά τα ολίγα αιρετικά

Γεια σας και χαρά σας και αέρα στα μυαλά σας.

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ φίλε Anemos. Ψάχνοντας διαπίστωσα ότι οι πρωταρχικές πηγές φαίνεται να αποσύρθηκαν από το internet για γνωστούς λόγους. Όμως η έκταση των sites που ασχολούνται ακόμα με το θέμα, δείχνει τον καπνό που εκλήθη από τη σβησμένη φωτιά που άναψε η πατριωτική ρωμηοτουρκική διάθεση του Πατριάρχη! Θα το χρησιμοποιήσω το θέμα στο μέλλον και μέχρι τότε, αν θα βρω κάτι σημαντικό, θα σου το… σφυρίξω πονηρά στ’ αφτί!

Στην Ελλάδα, argosholos, η επανάσταση έγινε 23 Μαρτίου, αν και μεμονωμένες επιθέσεις, είχαν γίνει και νωρίτερα. Όμως, όταν οι προκηρύξεις της επανάστασης στην Μολδοβλαχία έγιναν από τις 24 Φλεβάρη, δεν σημαίνει ότι στην Ελλάδα έγινε από τότε. Εκεί κινήθηκε ο απόδημος ελληνισμός. Το πατριαρχείο προσπάθησε να αποτρέψει την επανάσταση στην Ελλάδα με τον αφορισμό της, αλλά δεν το κατάφερε. Την μέρα που τον ανακοίνωσε, στην Ελλάδα, η Καλαμάτα ήδη είχε απελευθερωθεί.
Στην δεύτερη παράγραφό σου, συμφωνώ για την επαναστατικότητα της Νομαρχίας και πόσο επηρεασμένη ήταν από τον Γαλλικό διαφωτισμό. Από κει και το μίσος των χριστιανών για τον Διαφωτισμό και τους ξεβράκωτους του 1821 (sans-culottes) σύμφωνα με το ξέσπασμα του Βαρθολομαίου ακόμα και στις μέρες μας!

Τηλέμαχε, συμφωνώ για τα ζιζάνια και τα παράσιτα που προστατεύονται σ’ ένα κράτος ρωμιών που απέχουν από κάθε αρετή, σαν εκείνες που μας συνήθισαν οι πρόγονοι. Όμως γιατί να πάνε στην Αβάνα; Υπάρχουν καπιταλιστικές χώρες που η πορνεία προστατεύεται από το κράτος, ακόμα κι από τη θρησκεία τους!

Ανορθόδοξος είπε...

Φίλε άθεε
Πολύ ενδιαφέρον το απόσπασμα από το βιβλίο σου. Βλέπω μας δίνεις μια πρώτη γεύση για το τι θα ακολουθήσει...

Πάντως για τη ρήση του Βαρθολομαίου, αν και τον έχω μέσα στην καρδιά μου τον «πράσινο (από τα δολάρια) πατριάρχη», έχω τις επιφυλάξεις μου. Είναι δυνατόν να ξεφούρνισε κάτι τόσο προκλητικά ακραίο; Αν ναι, είμαστε τόσο χαζοί που δεν ξασηκωθήκαμε να του πούμε «τι λες ρε μπάρμπα»;;;

Anemos είπε...

Ανορθόδοξε είδες τι πλάκα έχουν; Μας φαίνεται περίεργο να έχουν πει έστω και μία φορά αυτό που πραγματικά πιστεύουν. Πάντως έχει μία λογική το να εκφράζεται έτσι λίγο πριν ενθρονιστεί προκειμένου να κερδίσει την εύνοια της κυβέρνησής του. Και βέβαια έχει λογική το να μην ασχολήθηκε κανείς πληρωμένος νεορωμιός δημοσιογράφος με μια τέτοια δήλωση. Άλλο ένα περίεργο είναι πως το λινκ που παραθέτω παραπάνω, ενώ υπάρχει, αν βάλεις λέξεις που περιέχει στο google δεν το εμφανίζει στα αποτελέσματα της αναζήτησης. Τελικά με μία πρόχειρη έρευνα δεν αναζητεί καθόλου το συγκεκριμένο site ο γούγλης.

Μούτρο είπε...

"Οι ιερείς, αγαπητοί μου, φυλάττοντες ένα σκοπόν, καθόλου διάφορον από τους λοιπούς συμπολίτας, πάντοτε επροσπάθησαν με το μέσον της θεότητος να καταδυναστεύσουν τους συμπολίτας των καθώς μέχρι της σήμερον με την αμάθειαν και κακομάθησιν επέτυχον του σκοπού των. Αυτοί, καλύπτοντες με τίτλον αγιότητος τα πλέον φανερά ψεύματα, εγέμισαν τους αδυνάτους νόας του λαού από μίαν τοσαύτην δεισιδαιμονίαν, ώστε όπου αντί να ονομάσουν ψεύμα το αδύνατον, το ονομάζουν άγιον. Και ούτως αδιστάκτως πιστεύοσυν εις κάθε τους λόγον, ούτε τολμούσι να εξετάσωσι το παραμικρόν, μάλιστα δε τους είναι εμποδισμένον. Όσα έπρεπεν όμως να ειπή τινας δι' αυτήν την κλάσσιν, η συντομία του παρόντος μου λόγου μού τα εμποδίζει, και μόνον αφήνω να στοχασθη καθείς ότι τόσον πλήθος αργών και αμαθών ανθρώπων όπου ζώσι, τρυφούσι και πλουτίζουσι από τους κόπους των λοιπών, πόσον μεγαλύτερον είναι απ' όλα τα βάρη μιας υποδουλωμένης Πολιτείας και πόσον βηθεί την τυραννίαν τοιαύτη κλάσσις, ούσαι και αι δύο δυνάμεις ιδεαστικαί και ανύπαρκτοι."

Ανωνύμου του Έλληνος "Ελληνική Νομαρχία" (1806)

Άθεος είπε...

Μη σου φαίνεται και πολύ τραβηγμένο Ανορθόδοξε! Στην εποχή του Ανώνυμου Έλληνα η αποδοχή του Πατριάρχη γινόταν με μειοδοτικό διαγωνισμό. Σήμερα, όποιος δηλώσει αμέριστη υποταγή στην κυβέρνηση των Τούρκων, ίσως να παίρνει την εύνοια της κυβέρνησής, όπως λέει και ο Anemos!

Όπως και το Μούτρο, θα κλείσω κι εγώ με μια φράση από το κείμενο της Ελληνικής Νομαρχίας, που όπως είπαμε είναι τόσο επίκαιρο σήμερα όπως και τότε.
«Ας εβγάλωμεν, αδερφοί μου, την βρώμαν, δια να αισθανθώμεν την μυρωδίαν των άνθεων. Τα μέσα την σήμερον είναι αρκετά. Η μηχανή, τέλος πάντων, είναι τελειωμένη. Άλλο δεν λείπει, παρά να την κινήση τινας, και έπειτα μόνη της θέλει δουλεύσει».

Artanis είπε...

Αθεε καλημέρα...Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου...θα επιστρέψω και για το δέυτερο μέρος...
Καλά να περνάς...

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ, Artanis. Το δεύτερο μέρος είναι ακόμα καλύτερο, ιδιαίτερα αν δεν ασχολήθηκες περισσότερο με το θέμα, απ’ τα σχολικά σου χρόνια.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια και για αυτή την ανάρτηση!

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ Ανώνυμε, όμως το επόμενο σχόλιο, για να μη σου το απορρίψω που είναι άσχετο με το θέμα της Ελληνικής Νομαρχίας, το μετέφερα στην προηγούμενη ανάρτηση, μαζί με τις άλλες που έκανες σχεδόν την ίδια ώρα, εδώ δηλαδή.
Ας μη γράφουμε άσχετα σχόλια, χαλώντας την ροή γι αυτόν που θέλει να τα διαβάσει…

Μιχάλης είπε...

Παρά τό ὅτι οἱ ἀνεγκέφαλοι σάν τόν Κολοκοτρώνη καί τούς ὑπόλοιπους πού ἔχυσαν τό αἷμα τους, μᾶς ἀπελευθέρωσαν ἀπό τούς Τούρκους, δέν μπόρεσαν νά μᾶς ἀπελευθερώσουν ἀπό τίς Μεγάλες Δυνάμεις.
Ἐκείνη τήν ἐποχή ὑπῆρχε τό Ἀγγλικό, τό Γαλλικό καί τό Ρωσικό κόμμα.
Σήμερα, μετά ἀπό τόσες θυσίες καί καταστροφές, συνεχίζουμε νά ἔχουμε τά τρία αὐτά κόμματα Ἀγγλικό (Δεξιά), Γαλλικό (Σοσιαλιστές) καί Ρωσικό (Ἀριστερά).

Ἡ Ἀόρατη Μελάνη ἔχει ἐν μέρει δίκιο. Χρειάζεται lobying ἡ ἐλευθερία. Ἀλλά οἱ βολεψιματίες τῆς Βουλῆς δέν ἔχουν τά Α@@@@@Α γιά νά κάνουν ἀνεξάρτητη πολιτική ἀπό τίς «Μεγάλες Δυνάμεις».
Ἀπό αὐτήν τήν ἄποψη θαυμάζω τούς Τούρκους πού μόνιμα τά βάζουν μέ ὅλους ὅταν πρόκειται γιά τό συμφέρον τους.

Ὅσο ὅμως γιά τίς «Μεγάλες Δυνάμεις» δέν εἶναι καί τόσο μεγάλες:
-Οἱ ΗΠΑ συντρίφτηκαν στό Βιετνάμ, ρεζιλεύτηκαν στήν εἰσβολή τῆς μικροσκοπικῆς Γρενάδα καί ἀλλοῦ.
-Η ΕΣΣΔ εἶχε τό «Βιετνάμ» της στό Ἀφγανιστάν.
Τό «πολεμικό τσουνάμι» τοῦ Ἄξονα Γερμανίας-Ἰταλίας, στόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ἀφοῦ σάρωσε ὅλη τήν Εὐρώπη καί τήν Βόρειο Ἀφρική ἔσβησε στά βόρεια σύνορά μας μπροστά στόν ἐλάχιστα ἐξοπλισμένο στρατό μας.
-Ἡ Ἀγγλική «αὐτοκρατορία» νικήθηκε ἀπό ἕναν μόνο ἄνθρωπο: τόν Γκάντι.

Τελικά ἡ πολιτική ἀπαιτεῖ ἀπό τούς πολιτικούς νά ἔχουν καί Α@@@@@Α.

Άθεος είπε...

Συμφωνώ, Μιχάλη, στο σύνολο του σχολίου σου (πώς έτσι, εσύ ήσουν αντιδραστικός!) και ιδιαίτερα με την τελευταία σου φράση!
Μόνο μια απορία «επί τη διατυπώση»
Γράφεις «Η ΕΣΣΔ έσβησε στα βόρεια σύνορά μας μπροστά στον ελάχιστα εξοπλισμένο στρατό μας.»
Πότε έγινε αυτό;

ΚΙΡΚΗ είπε...

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ!ΚΑΙΡΟΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΛΙΓΟ-ΛΙΓΟ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ!

ΦΙΛΩ ΣΕ

Panos Konstantinidis είπε...

Ό,τι και να πούμε γι' αυτό το βιβλίο είναι λίγο. Προσωπικώς το κατατάσσω ως το καλύτερο των τελευταίων 500 ετών. Δεν επιτρέπεται Έλληνας και να μην το έχει στη βιβλιοθήκη του.

Άθεος είπε...

Πως φαίνονται οι πατριώτες!
Γεια σου Κίρκη και Panos Konstantinidis!
Μη χάσετε και το δεύτερο μέρος, όχι πως δεν το ξέρετε, αλλά να, για να ζήσουμε συναισθηματικά την ανάμνηση του έπους και τη χλεύη των προδοτών!

Μιχάλης είπε...

-Τί ἀντιδραστικός νά εἶμαι; Ἐδῶ ὑπάρχουν γεγονότα καί ὄχι ὑποθέσεις.
Τό παπαδαριό ἔχει ἀπό ὅλα μέσα: Κεφαλή καί παπάδες βολεμένους καί μή βολεμένους. Ἡ κεφαλή πού καθόταν συνέχεια μέ τούς Τούρκους ἀκόμα καί ΑΝ στήριζε τόν Ἀγώνα θά ἔπρεπε νά τόν καταδικάσει γιά λόγους προσωπικῆς ἐπιβίωσης. Γιά τούς βολεμένους δέν συζητᾶμε καί μερικοί βέβαια παπάδες πού σκοτώθηκαν στήν Ἐπανάσταση, δέν μποροῦν νά κάνουν τήν διαφορά. Παράδειγμα ὁ Παπαφλέσσας. Δεύτερο παράδειγμα ἀπό τόν Μακεδονικό αἰώνα. Ἕνας κρητικός ἔκανε τότε μεγάλη ζημιά στούς βούλγαρους, τόση ὥστε ὅταν οἱ γερμανοί κατέλαβαν τήν Θεσσαλονίκη ὅπου εἶχε πάει καί ζοῦσε, οἱ βούλγαροι ἔψαχναν νά τόν βροῦν παρόλο πού ἦταν τότε κάπου ὀγδόντα ἐτῶν! Στά ἀπομνημονεύματά του ἔγραψε τό ἑξῆς: Κάποιος Μακεδονομάχος δέν πῆγε στήν ἐκκλησία νά κοινωνήσει. Ὅταν ὁ παπάς τόν ἐπέπληξε γιά αὐτό ἐκεῖνος ἀπάντησε ὅτι δέν πῆγε γιατί εἶχε σκοτώσει κάποιους στήν μάχη. Καί ὁ παπάς τοῦ ἀπάντησε: «Δέν πειράζει, Βούλγαρους σκότωσες!»
-Τό ἔσβησε δέν εἶναι γιά τήν ΕΣΣΔ. Δέν τό διάβασες καλά. Εἶναι γιά τό «τσουνάμι» τοῦ ΑΞΟΝΑ. Ἁπλῶς ξέχασα νά βάλω παύλα μπροστά γιά νά ξεχωρίζει.

Γιάννης Πετρόπουλος είπε...

Καλησπέρα σας

Οι πατριάρχες, απ' την πρώτη ορντινάντσα του σουλτάνου, τον Γεννάδιο, έφεραν το βαθμό του πασά τριών ιππουρίδων.

Αυτόν το βαθμό έφερε ο Ιμπραήμ, για να καταλαβαίνουμε τι σημαίνει...

Από μόνος του αποκλείει ίχνος Ελληνικής ψυχής ή συνείδησης.

Απλά αυτό συνεχίζεται, προσαρμοσμένο στο σήμερα, απ' τους πατριάρχες και ανώτερο κλήρο.

Άθεος είπε...

Εν τάξει Μιχάλη! Μια χαρά τα λες! Παίρνω το λόγο μου πίσω. Περίμενα και εδώ να πας κόντρα, αλλά φαίνεται, διάβασες κι εσύ κάτι!

Γεια και σε σένα Γιάννη Πετρόπουλε!
Ακριβώς, έτσι είναι. Μόνο που εσύ τα είπες… πιο επιστημονικά!

AETOS είπε...

Χρήσιμα και διαφωτιστικά τα όσα διάβασα.Ό μεγαλύτερος εχθρός της εκκλησίας-σύστημα, είναι η μάθηση.Έχουν την εντύπωση πως μπορεί ακόμη να μεγαλώνουν γενιές με τα μυθιστορήματα που ονομάζουν ιστορικά γεγονότα.Ο Έλληνας ξυπνάει..

Astron είπε...

Εξαιρετική η δημοσίευσή σου Άθεε. Ομολογώ ότι κι εγώ δεν γνώριζα το περιεχόμενο της "Ελληνικής Νομαρχίας", αλλά από τα αποσπάσματα που παρέθεσες έχω εντυπωσιαστεί.
Ποτέ δεν διδαχτήκαμε τέτοια πράγματα και είναι ιδιαίτερα αποσιωπημένα, λες και μεγαλώνουμε σε μία εικονική πραγματικότητα. Το κείμενο αυτό άραγε επηρέασε συνειδήσεις; Κυκλοφόρησε ευρέως εκείνη την εποχή ή θάφτηκε απ' τους φορείς της εξουσίας;

Πρέπει να πούμε βέβαια ότι οι χριστιανοί ρασοφόροι έκαναν ακριβώς αυτό που τους παρότρυνει ο Απόστολος Παύλος να κάνουν μέσα απ' την αγία τους γραφή: Να σκύβουν το κεφάλι απέναντι σε κάθε δυνάστη και να συνεργάζονται με την εξουσία. Διότι για να έχει κάποιος εξουσία σημαίνει ότι του δόθηκε ...εκ Θεού. Αυτή είναι η χριστιανική πολιτικοκοινωνική θεώρηση σύμφωνα με τον Απ. Παύλο. Οι απόψεις του Απ. Παύλου είναι βέβαια τεράστιο θέμα και σκοπεύω να αφιερώσω σχετικές δημοσιεύσεις στο blog μου στο μέλλον.

Αναμένω με πολύ ενδιαφέρον το δεύτερο μέρος!

Άθεος είπε...

AETOS και Astron γεια σας!
Χαίρομαι που αναγνωρίζετε ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της εκκλησίας-σύστημα, είναι η μάθηση! Και ακόμα πιο πολύ, όταν μαθαίνω πως από τις αναρτήσεις μου, κάποιος διδάχτηκε κάτι, που στη δική του μαθησιακή διαδρομή του ξέφυγε! Το ίδιο ελπίζω να συμβεί και για το δεύτερο μέρος της ανάρτησης!

Anemos είπε...

Πέρασα από εδώ γιατί είδα το τελευταίο σχόλιο του Astron και αναρωτιέμαι αν έχει δωθεί ηλεκτρονικό Link του κειμένου. Από το να ξαναδιαβάσω όλα τα σχόλια λέω απλώς να κάνω ένα copy-paste.
Εδώ λοιπόν όλο το κείμενο.
http://naos.20m.com/ellinikinomarxia.htm
Καλημέρα φίλε.

Άθεος είπε...

Ευχαριστώ πολύ Anemos που έκανες τη σύνδεση αυτή.

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014 σελ. 306) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (2010 δοκίμιο 608 σελίδες) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (1998 μυθιστόρημα 348 σελίδες) Εξαντλημένο. Λίγα κομμάτια μόνο στο βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχαμός" Μαυροκορδάτου 7 Αθήνα σε προσιτή τιμή. Τηλέφωνο 2103824629

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.

Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!

Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!

2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;


3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»

4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία

5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους

Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!

6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!

Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!

7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing


Σχολιάστε το blog στο σύνολό του

Σχολιάστε το blog στο σύνολό του
Κάντε κριτική, πέστε τη γνώμη σας. Πείτε τη γνώμη σας άφοβα, ελεύθερα, ξάστερα!
Λόγω μεγάλου αριθμού σχολιαστών, παρακαλώ στο τέλος των σχολίων επιλέξτε Νεώτερο ή πατήστε εδώ.





Χριστιανικοί Βανδαλισμοί

Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.

Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους

Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους. Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC. Καλή διασκέδαση. Religulous 1 Religulous 2 Religulous 3 Religulous 4 Religulous 5 Religulous 6 Religulous 7 Religulous 8 Religulous 9 Religulous 10 Religulous 11 …και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα

Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins

Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel) Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5