30 Ιουλ 2008

Πού είναι ο Αόρατος Κηπουρός;

Εφόσον απεγνωσμένα έψαξα να βρω τον Αόρατο Κηπουρό και δεν τον βρήκα, αποφάσισα να πάω διακοπές!
Του δίνω διορία 1-2 μήνες μέχρι να επιστρέψω και αν μέχρι τότε πεισματικά «επιμένει να κρύβεται» φτου ξελευτερία... παύω να παίζω!
Έχω ακουστά ότι το παιχνίδι αυτό παίζεται εδώ και χιλιάδες χρόνια και κανένας δεν κατάφερε να τον βρει... γιατί κανένας δεν έψαξε εδώ.
Αυτοί που λένε πως τον βρήκαν, τον είδαν με αντικατοπτρισμό.
Έλαμπε μπροστά τους…

…όμως θαμπωμένοι από την ανοησία, δεν πρόσεξαν ότι, μπροστά τους αντικατοπτριζόταν η Θέλησή τους... που εκπορευόταν κατευθείαν από τον εγκέφαλο!
Έτσι διατήρησαν για πάντα την εικόνα αυτή:


Σας εύχομαι ένα... Καλό Καλοκαίρι




...ραντεβού το Σεπτέμβρη
...πιο Σεπτέμβρη δηλαδή…
...καλό Οκτώβρη!


Και επειδή τη βλακεία μόνο με σάτιρα την καταπολεμάς,
πάρτε και ένα καλοκαιρινό κουίζ:

Γιατί οι θρησκείες μοιάζουν με κωλοφωτιές;

(Η απάντηση πίσω, στο πρώτο σχόλιο).

21 σχόλια:

Άθεος είπε...

«Οι θρησκείες μοιάζουν με κωλοφωτιές γιατί λάμπουν μόνο στο σκοτάδι!»
Α. Schopenhouer
Να είστε καλά… Καλό καλοκαίρι και… καλά μυαλά!

Unknown είπε...

Απο τις πιο σοβαρες αντιφασεις κατα την γνωμη μου του χριστιανισμου ειναι η εξης(και η οποια μου ειναι αρκετη για να απορριψω ολο το χριστιανικο δογμα).Επειδη τυχαινει να εχω διαβασει αποσπασματικα καποιες φορες τις ’αγιες γραφες’και να εχω μιλησει με χριστιανους λεω το εξης.Οι πιστοι γενικοτερα του χριστιανισμου θεωρουν οτι ο Θεος τους ειναι Θεος της αγαπης,στοργικος πατερας,πατερας που σεβεται την ελευθερια των ανθρωπων,το δικαιωμα τους να πιστεψουν η να μην πιστεψουν σε αυτον.Γιαυτο τον λογο αλλωστε και δεν αποδεικνυει ποτε δημοσια και ευρεως το οτι υπαρχει.Γιατι δεν θελει να μας επιβαλλει να πιστεψουμε σε αυτον.Θελει να πιστεψουν μονο οσοι τον αναζητουν.Και μην μου πει κανεις οτι δεν εχει τροπους να μας αποδειξει το οτι υπαρχει.Αλλα βεβαια μας δινει που και που καποιες ’ευκαιριες’και περιμενει να ανταποκριθουμε.Ο ιδιος Θεος εχει φτιαξει εναν τοπο μαρτυριου και βασανιστηριων ατελειωτων για τους απιστους και τους ’αμαρτωλους’.Ελπιζω μεχρι εδω να τα ειπα καλα.
Συνεχιζω.Η μεγαλη πλειοψηφεια οσων εχουν απορριψει την χριστιανικη πιστη το εχει κανει αυτο οχι επειδη ειναι κακοι ανθρωποι,με σκληρη καρδια,αμειλικτοι,διεφθαρμενοι,
κακοπροαιρετοι,ψευτες,υποκριτες,αδικοι
που ’δεν πανε τον χριστουλη’.κ.α.οπως μας ελεγαν οι θεολογοι μας στο γυμνασιο αλλα επειδη πολυ απλα δεν ειχαν αρκετα στοιχεια για να πιστεψουν.Το πραγμα ειναι απλο.Ενας που κανει εναν ισχυρισμο ειδικα αν ειναι υπαρξιακου τυπου δηλ.για το αν κατι υπαρχει η οχι αυτος ειναι που πρεπει να προσκομισει στοιχεια που να τον επιβεβαιωνουν και οχι εκεινοι που δεν τον πιστευουν.Και κατα την γνωμη μου τα στοιχεια(δεν λεω αποδειξεις καμια πλευρα αλλωστε δεν εχει χειροπιαστες αποδειξεις για την υπαρξη η μη του Θεου) και τα επιχειρηματα των θρησκων ειναι αδυναμα,ελλειπη και αντιφατικα.Αρα λοιπον χρησιμοποιησα την κριτικη μου σκεψη και κατεληξα στο συμπερασμα οτι ο Θεος δεν υπαρχει.Aν βιωνα καποιο εκπληκτικο γεγονος η αν γενικα οι θρησκοι βασιζαν τις πεποιθησεις τους σε επιχειρηματα και σε σοβαρες ενδειξεις δεν θα ειχα κανενα απολυτως προβλημα να γινω χριστιανος ορθοδοξος η οτιδηποτε αλλο.Δεν μπορω ομως ετσι αβιαστα να πιστευω το καθε παραμυθι η την καθε παρανοικη ιστορια(με ολο τον σεβασμο) που θα διαβασω.Προτιμω απλα να βλεπω περα απο τις επιθυμιες,τους φοβους μου και να εξεταζω κριτικα τα στοιχεια της καθε πλευρας.Προσεξε ποια ειναι η αντιφαση.Αν,αν λεω αν ο Θεος υπαρχει τοτε αυτος ειναι που μας εχει φτιαξει και αυτος μας εχει δωσει και την λογικη και την κριτικη σκεψη.Μας εχει δωσει και συμφωνα με τα προαναφερθεντα το δικαιωμα να μην πιστευουμε.Εδω ειναι η αντιφαση.Ειναι δυνατον ο ιδιος Θεος που μας εχει δωσει το δικαιωμα να απορριψουμε την πιστη σε αυτον να μας τιμωρησει(η εστω να επιτρεψει να παμε σε αιωνια βασανιστηρια) γιατι καναμε χρηση του δικαιωματος που μας εδωσε?Δεν θα ηταν κουτο κατι τετοιο?Το θεμα ειναι μπορει να μου αποδειξει καποιος οτι κανω λαθος καπου στον συλλογισμο μου?Μπορει να μου αποδειξει κανεις πιστος οτι τα παραπανω δεν συνιστουν αντιφαση?Γιατι αν οντως υπαρχει αντιφαση πρεπει να ξερετε οτι δογμα με αντιφασεις δεν ειναι προιον θεου αλλα ανθρωπου.Και μην ακουσω γελοιες απαντησεις του στυλ οτι μονος σου το επελεξες να μην πιστεψεις επειδη το ’ηθελες’.Δεν ειναι θεμα επιλογης.Κανενας λογικος σκεπτομενος ανθρωπος δεν πιστευει σε κατι μονο επειδη του αρεσει να το πιστευει αλλα εξεταζει τα επιχειρηματα της καθε πλευρας.Αν τα επιχειρηματα δεν ειναι πειστικα που στην συγκεκριμενη περιπτωση των θρησκων δεν ειναι τοτε απλα απορριπτει.Περιμενω καποιο θρησκο να μου λυσει αν μπορει αυτην την αντιφαση.

Unknown είπε...

Να συμπληρωσω κατι:η αντιφαση αυτη μπορει να τεθει και με αλλο τροπο.Δεν ειναι δυνατο ο θεος ο οποιος επιμενει πεισματικα να αρνειται να μας δειξει οτι υπαρχει η εστω να να μας επιτρεψει με καποιον τροπο να ανιχνευσουμε(εδω βεβαια δεν συμπεριλαμβανω τις ’αποδειξεις’ με θαυματα και πρασινα αλογα γιατι πολυ απλα αν κανεις καθισει και τις ψαξει και τις αναλυσει ολες θα δει οτι περιεργως για ολες!αλλα ομως ολες υπαρχει καλλιστα επιστημονικη εξηγηση οπως π.χ. το οτι ειναι αυταπατες,αυθυποβολες,απατες κ.α.) την υπαρξη του και συνεχιζει να κρυβεται εδω και χιλιαδες χρονια δεν στεκει να μας στειλει σε αιωνια βασανιστηρια(η εστω να επιτρεψει να παμε σε βασανιστηρια γιατι και αυτο ειναι συνενοχη).Ο λογος πολυ απλα ειναι οτι απο την στιγμη που μας κρυβεται συνεχως δεν μπορει να μας ζητησει και τα ρεστα που δεν τον πιστευουμε.Αφου δεν μας αποδεικνυει το οτι υπαρχει εμεις φταιμε που δεν πιστευουμε σε αυτον?Οχι βεβαια.Θα ειναι σαν να τιμωρησει εμας για κατι για το οποιο φταιει ο ιδιος!Απλα ανεφερα την ιδια αντιφαση με αλλο τροπο.

Unknown είπε...

Ουτε βεβαια αποτελουν αποδειξη οι ψευδοεπιστημονικες θεωριες περι ευφυους σχεδιασμου που στην πραγματικοτητα ειναι δογμα που καμουφλαρεται ως επιστημονικη θεωρια.Που την ειδατε την σχεδιαση στο συμπαν?Aπο που προκυπτει οτι οτι υπαρχει αρμονια και ταξη η οποια δειχνει οτι υπαρχει ελλογος σχεδιαστης?Γιατι κοβετε και ραβεται τον θεο στα μετρα σας?Ο θεος σας λειτουργει και σκεφτεται οπως ενας ανθρωπος σχεδιαστης?Αν υπαρχει και καλα ενα τελειο και υπερευφυες ον αυτο νομιζετε οτι θα εφτιαχνε τον κοσμο οπως θα τον εφτιαχνε ενας ανθρωπος σχεδιαστης? Ε λοιπον οχι θα τον εφτιαχνε με τελειως διαφορετικο τροπο γι’αυτο και ειναι και υπερευφυες.Συνεπως δεν υπαρχει τροπος να ελεγξουμε αν κατι εχει φτιαχτει απο ανωτερη ευφυια ακριβως γιατι ειναι ανωτερη ευφυια.Αυτοι που λενε οτι η θεωρια της εξελιξης ειναι λαθος μονο και μονο γιατι ετσι ταιριαζει στην πιστη τους δεν θεωρω οτι πρεπει να παρω σοβαρα τα λεγομενα τους. Αλλα ας μην παρεκκλινω.Το θεμα μου ειναι να παρω απαντηση στην αντιφαση που παρουσιασα.Θα την παρουσιασω με παρομοιο τροπο οπως περιπου την ειχε παρουσιασει και ο Επικουρος.O Επίκουρος δεν θεωρούσε τον εαυτό του άθεο αν και απέρριπτε τις αντιλήψεις για τους Θεούς, που ήταν δημοφιλείς στην Αρχαία Ελλάδα. Οι Θεοί είναι τέλειοι, έλεγε. Συνεπώς δεν μπορούν να είναι τα ατελή όντα που περιγράφονται από τον Ησίοδο, τον Όμηρο και άλλους. Οι Θεοί τους έχουν ανθρώπινα ελαττώματα, συμπεριλαμβανομένης και της ζήλιας. Τέλεια όντα δεν διαταράσσονται από τίποτα, ούτε και από την ανθρώπινη συμπεριφορά. Συνεπώς η ιδέα ότι οι Θεοί θα μας τιμωρήσουν ή θα μας ανταμείψουν(η εστω θα επιτρεψουν να τιμωρηθουμε η να ανταμειφθουμε επαναλαμβανομαι το ξερω), είναι παράλογη. Το να είσαι τέλειος είναι το να είσαι αδιατάραχτος. Άρα η ιδέα της τελειότητας απαιτεί τους Θεούς να είναι αδιάφοροι για την ανθρώπινη συμπεριφορά. Κάποιοι έχουν απορρίψει την πίστη στον Χριστιανικό Θεό για παρόμοιους λόγους. Ο θεος, αν υπάρχει, δεν θα ήταν θεος αν ότι έκαναν οι άνθρωποι ή οποιοσδήποτε ζωντανός οργανισμός, μπορούσε να τον ευχαριστήσει ή να τον δυσαρεστήσει. Ο Επίκουρος έκανε ένα πολύ ωραίο επιχείρημα με αυτή την σκέψη, πολλούς αιώνες πριν. Υποστήριζε ότι οι άνθρωποι φτιάχνουν τους Θεούς καθ'εικόναν και ομοίωση τους, και όχι το ανάποδο (ανθρωπομορφισμός) και ότι οι Θεοί δεν θα ήταν τέλειοι αν οι ικεσίες μας ή οι θεατρινισμοί μας μπορούσαν να τους επηρεάσουν με οποιονδήποτε τρόπο. Η Mary Baker Eddy προφανώς συμφωνούσε με τον Επίκουρο, " Ο Θεός δεν επηρεάζεται από τον άνθρωπο" έλεγε.* "Μήπως περιμένουμε να αλλάξουμε την τελειότητα;" * ρωτούσε ρητορικά.
Και θα να το θεσω καπως παρομοια.Λενε οι θρησκοι οτι ο θεος ειναι αναλλοιωτος και απειρος και αχρονος δηλαδη που υπερβαινει τα ορια του χρονου και του χωρου.Δηλαδη ειναι εκτος χρονου,ειναι υπερανω του χρονου ο χρονος οπως και καμια αλλη διασταση δεν μπορει να τον εγκλωβισει μεσα της.Αρα ενας τετοιος θεος ειναι αδιαταραχτος.Δεν ειναι ’ανθρωπινος’ θεος που κλαιει,λυπαται ευχαριστιεται δυσαρεστειται αγαπα και αλλα γιατι αυτες οι πραξεις συμβαινουν μονο μεσα στον χρονο για οντα που δεν υπερβαινουν τον χρονο που βρισκονται εντος του χρονου και δεν ειναι ουτε τελεια ουτε αναλλοιωτα.Αυτα.Διατυπωσα την ιδια αντιφαση με αλλο τροπο.

Unknown είπε...

Α και να ζητησω απο τον διαχειριστη του μπλογκ συγγνωμη για τον χωρο που επιασα αλλα ηθελα να γινω κατανοητος και να δω-πραγματικα θα με ενδιεφερε-αν υπαρχει καποιος θρησκος που να μπορεσει να απαντησει σε αυτην την αντιφαση(την μια απο τις πολλες)

Unknown είπε...

εννοουσα συγγνωμη που επιασα τοσο χωρο και ελπιζω τα σχολια μου να μεινουν μηπως και τα δει κανεις και προσπαθησει να απαντησει.

Ευχαριστω

Ανώνυμος είπε...

Καλή επάνοδο, άθεε!
Μην ξεχάσεις να ξανακοιτάξεις στον υπότιτλό σου τη φράση ότι το πρόβλημα του θεού (εθισμό στο φόβο και βάφτισμά του ως σκιάχτρο) ΔΕΝ είναι παλιότερο από τη χτεσινή εποχή των φαραώ, όταν οι θαρραλέοι άνθρωποι υπάρχουν KAI με τη χρήση της φωτιάς, εκατομμύρια χρόνια: αν δεν είχαν θάρρος δε θα επιβίωναν στο έδαφος, όταν δεν έχουν άλλες δυνατότητες από τα χέρια, το μυαλό και την αλληλοβοήθεια!
Δεν υπάρχει καμία απεικόνιση ή άλλο σύμβολο φόβου πριν τη Σαχαρασία, και είναι κρίμα να αφήνουμε τους φοβικούς να διαδίδουν αυθαίρετα ότι όλοι οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους δειλοί, άρα "δικαιολογημένα" υποταγμένοι στα ψοφο-ιερατεία.
Αντίθετα, όταν ένας φιλειρηνικός θεοφοβούμενος καταλάβει ότι (όχι οι δεσποτάδες τους που θεωρούν μόνο "πραγματικό" θεό τον εαυτούλη τους) αλλά οι πραγματικοί άθεοι θέλουν την αφοβία όλων, τότε θα το ξαναθυμάται κάθε φορά που οι ιεροεξεταστές θα ζητάνε εκφοβιστικά τα λεφτά του, να τους κληρονομήσει κοκ.

Ανώνυμος είπε...

πόσο κομπλεξικό άτομο είσαι για να φτιάξεις σαιτ με τέτοιο τίτλο? Πόσο?

Ανώνυμος είπε...

Σε όλους όσοι ισχυρίζονται ότι τον Θεό τον βρήκαν μόνοι τους ψάχνοντας μεσα στην ψυχή τους και διαμαρτύρονται ότι εμείς που δεν πιστεύουμε* μπερδεύουμε τον Θεό με την εκκλησία και τους κατεστημένους θεσμούς:Να είστε πιό ευγνώμονες στην εκκλησία.Χωρίς τους καταπιεστικούς της θεσμούς,τον δισχιλιόχρονο διωγμό κάθε διαφορετικής άποψης,την θεσμοποίηση της θρησκείας τόσο στο Βυζάντιο όσο και στη Δύση,σε βαθμό που η παραμικρή απόκλιση από το δόγμα να επισύρει βασανιστηρία και θάνατο,η σημερινή σας "μεταλλαγμένη" και λάιτ "πίστη" - "πιστεύω σε μιά ανώτερη δύναμη","ενέργεια""αγάπη" κλπ-δεν θα υπήρχε ούτε κάν σα σκέψη.Είναι η μόνη μορφή στην οποία μπορεί η θρησκεία να επιβιώσει στην εποχή που η επιστήμη και ο ορθός λόγος έχουν αρχίσει να δίνουν πειστικές απαντήσεις στα πανάρχαια ανθρωπινα ερωτήματα.Απλά να θυμάστε:δεν είναι υποχρεωτικό οι απαντήσεις να σας αρέσουν.

*Η αθεία δεν είναι πίστη ούτε θρησκεία.Δεν έχει σχέση ούτε με την θεοποίηση του χρήματος,ούτε με τον αμοραλισμό,ούτε με τον σταλινισμό. Είναι έλλειψη πίστης στην έννοια του Θεού.Αν η έλλειψη πίστης είναι θρησκεία τότε και η καράφλα είναι χρώμα μαλλιών ή η υγεία μορφή ασθένειας.

Σε αυτούς που λένε ότι οι άθεοι δεν μπορούν να αποδείξουν την ανυπαρξία του θεού:Δεν χρειάζεται διότι α)κανείς δεν μπορεί να αποδείξει την ανυπαρξία κάποιου πράγματος εκτός αν είναι λογικά αντιφατικό,όπως ένας παντρεμένος εργένης ή κάποιος που είναι ταυτόχρονα παντοδύναμο και παντογνώστης (οοοps!!).Το ότι δεν μπορώ να αποδείξω ότι δεν υπάρχει ένα λιοντάρι με πχ 6 πόδια δεν είναι λόγος για να πιστεύω ότι υπάρχει..και β)"Ότι προβάλλεται χωρίς αποδείξεις μπορεί και να απορριφθεί χωρίς αποδείξεις" Christopher Hitchens.

Σε αυτούς που αναρωτιούνται γιατί όσοι δεν πιστεύουν στον Θεό ασχολούνται με την Θρησκεία:α)Γιατί εδώ και 2000 χρόνια τα παραμύθια στα οποία πιστεύετε μας έχουν κάνει την ζωή πατίνι και συνεχίζουν να μας την κάνουν.Έχετε λόγο για όλα-ποιοί πρέπει να παντρεύονται,με ποιόν και πότε πρέπει να κάνουμε sex,τι πρέπει να διδασκονται τα παιδιά μας στα σχολεία που ανήκουν σε όλους μας,τι πρέπει να ερευνά η επιστήμη.Αν κάποιος θέλει λεπτομέρειες ή δεν καταλαβαίνει γιατί μιλάω ας το πεί και θα του το εξηγήσω.Αν την θρησκεία σας την κρατήσετε για τον εαυτό σας τότε οκ.
β)Για ποιό λόγο η θρησκεία να είναι υπεράνω κριτικής;Δεν ντρέπεστε να ζήτατε το προνόμιο αυτό που κανείς και τίποτε άλλο δεν το απολαμβάνει στην κοινωνία εκτός από την θρησκεία;Ποιοί νομίζετε πως είσαστε τέλος πάντων;Μπορεί κανείς να κριτικάρει την ομάδα του άλλου,τις πολιτικές του απόψεις,το καλλιτεχνικό του γούστο,αλλά την θρησκεία του ΟΟΟΟΟΧΧΧΙΙΙ!!!Λυπάμαι αλλά δεν θα σας κάνουμε την χάρη.Την πατήσατε.Αν και υπάρχει ελπίδα:να γίνετε μουσουλμάνοι και να μεταναστεύσετε στο Ιραν που η αθεία τιμωρείται ακόμα με θάνατο.

Σε όσους λένε ότι ο Θεός είναι υπεράνω της ανθρώπινης αντίληψης-κυρίως όταν στριμωχνεστε με λογικά επιχειρήματα:Αλήθεια;Περίεργο!Γιατί εγώ τουλάχιστον σας ακούω συνεχώς να μιλάτε για αυτόν λες και πίνετε κάθε μέρα καφέ μαζί του,είσασταν σειρές στο στρατό και μετά αφού πιάσατε μαζί δουλεία γίνατε και μπατζανάκηδες.Αν όντως ο Θεός είναι άγνωστος και ακατανόητος από την λογική τότε που το ξέρετε ότι αυτά που λέτε για αυτόν ισχύουν;Μπορεί ο Θεός να μην είναι αγάπη αλλά αδιαφορία ή ακόμα και μίσος...πού το ξέρετε;εεεεεε;

Τέλος αν σκεφτείτε για ποιό λόγο απορρίπτετε τις θρησκείες των άλλων τότε θα καταλάβετε για ποιό λόγο απορρίπτουμε την δική σας (και αυτό κλεμμένο είναι αλλά δεν θυμάμαι από που).

Giatros Toy Ika.

YΓ 1:Όχι δεν είμαι γιατρός.Συγγνώμη για το μακρoσκελές post αλλά θα έσκαγα.

ΥΓ 2:Σε αυτόν/ην που έγραψε το τελευταίο post-περί κόμπλεξ.Ούτε η πνευματική καθυστέρηση δεν είναι αρετή.

Αόρατη Μελάνη είπε...

"πόσο κομπλεξικό άτομο είσαι για να φτιάξεις σαιτ με τέτοιο τίτλο? Πόσο?"

Καθόλου.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Περικλέους, σου συνιστώ θερμά να φτιάξεις δικό σου μπλογκ! Έχεις εδώ υλικό ήδη για 4 με 5 αναρτήσεις...

Δεν είμαι θρησκευόμενη οπότε δεν μπορώ να σου απαντήσω στα ερωτήματά σου, διότι συμφωνώ μαζί σου.

Αόρατη Μελάνη είπε...

Ανώνυμε δεύτερε, συμφωνώ και με σένα. Εσένα δε, καθώς και σε όλους τους Ανώνυμους, συνιστώ να βρεις ένα ψευδώνυμο, έστω και χωρίς να κάνεις προφίλ στο μπλόγκερ, ένα ψευδώνυμο που θα γράφεις απλώς στο τέλος κάθε σχολίου σου, έτσι για να μη μπερδευόμαστε με το ποιος ανώνυμος γράφει τι.

Να σου δώσω κι άλλο ένα επιχείρημα που πιστεύω θα σου αρέσει: όλοι όσοι απεχθάνονται τον ορθολογισμό της επιστήμη και λατρεύουν την θεϊστική πίστη, χρησιμοποιούν παρόλα αυτά καθημερινά ένα σωρό αντικείμενα που αποτελούν καρπούς της τεχνολογίας, απόρροια της επιστήμης, τέκνο του ορθολογισμού. Και φυσικά όταν αρρωσταίνουν μπορεί να κάνουν τάμα στον άγιο, αλλά τρέχουν καλού-κακού και στο γιατρό και τον χρυσοπληρώνουνε...

Κώστας είπε...

Φίλε pericleous,
πολύ ενδιαφέρουσες οι σκέψεις σου, αλλά και ο τρόπος
με τον οποίο τις διατυπώνεις. Έθεσες διάφορα ζητήματα, για
μερικά από τα οποία τοποθετούμαι παρακάτω:

► Πνευματική ελευθερία που συνοδεύεται από κυρώσεις,
είναι δώρον άδωρον, πόσω μάλλον όταν οι κυρώσεις αυτές
επιβάλλονται από εκείνον που (υποτίθεται ότι) προσφέρει
το δώρο!

► Οι (συνειδητοποιημένοι) ορθόδοξοι δεν αντιλαμβάνονται
την κόλαση όπως έχει επικρατήσει να πιστεύεται, ως έναν
κτιστό δηλαδή τόπο αιώνιων βασανιστηρίων. Ήδη μερικοί
από τους πρώτους μεγάλους χριστιανούς στοχαστές όπως
ο Ωριγένης και ο Γρηγόριος Νύσσης απέρριπταν την κατά
γράμμα ερμηνεία των Γραφών σχετικά με το θέμα αυτό
και αντιλαμβάνονταν την κόλαση ως μια μεταθανάτια
πνευματική κατάσταση συνεχούς θλίψης μακριά από τη
χάρη τού Θεού. Και βέβαια το γιατί απέρριπταν την κατά
γράμμα θεώρηση, είναι ευνόητο. Τα κείμενα είναι, βλέπεις,
πολύ σκληρά…

► Για την αντίφαση σχετικά με τη χρήση τής λογικής και
κριτικής σκέψης, συμφωνώ και επαυξάνω.

► Οι ορθόδοξοι διατείνονται ότι ο Θεός δεν ανακαλύπτεται
αφού κάτι τέτοιο θα περιόριζε την απόλυτη ελευθερία του,
αλλά ΑΠΟκαλύπτεται, και μάλιστα μόνο σ’ αυτούς που
Εκείνος θέλει. Πολύ βολικό, δε συμφωνείς;

► Τέλος, αναφορικά με το τελευταίο ζήτημα που έθεσες
σχετικά με το πώς ΔΕΝ μπορεί να είναι οι θεοί, παραθέτω
ένα μικρό απόσπασμα από ένα κείμενο μου που πρόκειται
να δημοσιεύσω τις επόμενες μέρες:

«Πώς είναι ποτέ δυνατόν να ισχυρίζεται κανείς στα σοβαρά
ότι η προγιγνώσκουσα και άτρεπτη Τριαδική Θεότητα μπορεί
να… επηρεάζεται και ν’ αλλάζει γνώμη για το οτιδήποτε;
Το εξήγησα πολλές φορές στο παρελθόν και δεν θα
κουραστώ να το λέω: όσο ψυχρό και κυνικό κι αν ακούγεται,
όσο ακραίο κι αιρετικό, το τίμημα τού δόγματος τής εκ των
προτέρων γνώσης και απόλυτης ατρεψίας τού Θεού είναι
ένας Θεός που -αλίμονο!- δεν έχει συναισθήματα!!

[…]

Ο Τριαδικός Θεός -αν όντως είναι άτρεπτος και
παντογνώστης- δεν είναι δυνατόν να επηρεάζεται ούτε
ν’ αναθεωρεί ούτε να εξευμενίζεται ούτε να οργίζεται
ούτε ν’ απογοητεύεται - ούτε κυριολεκτικά ούτε μεταφορικά,
ούτε ανθρωποπαθώς ούτε με οποιονδήπτε άλλον τρόπο!
Και δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό για τον απλούστατο
λόγο ότι όλα αυτά τα συναισθήματα θα αλλοίωναν άμεσα
την ατρεψία Του αφού θα Τον έκαναν να νιώθει κάτι που
«πριν» δεν ένιωθε! Θ’ αλλοίωναν όμως επίσης και την
παντογνωσία Του αφού οι αιτίες των συναισθημάτων
αυτών θα έπρεπε να Του ήταν ανέκαθεν γνωστές, προτού
καν ακόμα αρχίσει ο ίδιος ο χρόνος, και σίγουρα απόλυτα
υποταγμένες στη θεϊκή Του απάθεια και παντοδυναμία.»

Περισσότερα για το θέμα μπορεί κανείς να διαβάσει και
εδώ:

anazitiseis-hh.blogspot.com/2007/08/blog-post_09.html

Ανώνυμος είπε...

Αόρατη μελάνη,έβαλα ψευδώνυμο στο τέλος (σχεδόν...) του post μου.
Υπόγραψα ως:Giatros Toy Ika.

Giatros Toy Ika

Ανώνυμος είπε...

Στὴν διεύθυνση http://www.zeitgeistmovie.com μπορείς νά δείς ἕνα ἐκπληκτικὸ ντοκυμανταὶρ μὲ ἑλληνικοὺς ὑπότιτλους.
Τὰ στοιχεῖα ποὺ παραθέτει γιὰ τὴν Παγκόσμια Νέα Τάξη εἶναι πολλὰ καὶ ἀπίστευτα.

Ανώνυμος είπε...

Η εν λόγω ταινία έχει επίσης και ένα σωρό συνομωσιολογικές αηδίες για τους δίδυμους πύργους.Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα όσα λέει βέβαια -και στα 3 μέρη- είναι άχρηστα.

Άθεος είπε...

Την αντίφαση αυτή που διατυπώνεις… pericleous… βεβαίως-βεβαίως… είναι η πιο χτυπητή που και οι αγράμματοι ακόμα θα μπορούσαν να σκεφτούν, όμως και πάλι αδυνατούν! Σκέφτεσαι πολύ σωστά. Λοιπόν, είναι όχι μόνο αντιφατική με τη λογική, για τους λόγους που αναφέρεις, αλλά και εγωιστική. Για σκέψου… το Υπέρτατον Ον να σκέφτεται ότι, αν κάποιος δεν τον πιστεύει, αν και είναι καλός άνθρωπος, να τιμωρείται. Είναι επίσης η άποψη αυτή και ανήθικη γιατί δεν αρμόζει σ’ ένα υπέρτατο ον να τιμωρεί με βασανισμό! Στην κόλαση, λένε οι χριστιανοί, τα μαρτύρια δεν έχουν τελειωμό στον αιώνα τον άπαντα! Τι διεστραμμένο μυαλό έκανε τη σκέψη αυτή… Όμως στο τρίτο σου σχόλιο απαντάς ο ίδιος «ο Θεός σας λειτουργεί και σκέφτεται όπως ένας άνθρωπος σχεδιαστής». Όχι μόνο για τη δημιουργία αλλά γενικά, γιατί ο Θεός και βέβαια είναι δημιούργημα του ανθρώπου! Φυσικά τα σχόλιά σου θα μείνουν για πάντα και ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου. Ακόμα κι αν με έβριζες, όπως κάνουν οι χριστιανοί, θα τα άφηνα σαν μνημείο. Για παράδειγμα, στον Ανώνυμο που με είπε κομπλεξικό για το όνομα της σελίδας που έφτιαξα, όχι μόνο το σχόλιό του θα κρατήσω, αλλά να αναμένει στο άμεσο μέλλον ανάρτηση σχετική, για να του απαντήσω, όχι μόνο πόσο κομπλεξικός είμαι αλλά και πόσο μαζοχιστής! Μερικές φορές είναι ευκολότερο να αυτοσαρκάζεσαι παρά να βρίζεις! Βέβαια, πολλές φορές οι Άθεοι διαλέγουν το πρώτο ενώ οι Χριστιανοί το δεύτερο! Είναι θέμα Αρχής!
Ο δεύτερος Ανώνυμος, αλλά επονομαζόμενος πια σαν Giatros tou Ika απάντησε σε όλα και με ιδιαίτερη ευφυΐα. Άλλωστε έτσι ξεχωρίζουμε το ένα από το άλλο. Αν δεν υπήρχαν κουτοί θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε κάποιον άλλο για έξυπνο; Νόμος των αντιθέτων. Πάντα θα υπάρχουν ανόητοι και μάλιστα αυτοί θα είναι πάντα και οι περισσότεροι! Περιέργως στην ανάρτηση αυτή μόνο ένας βλάκας έσκασε μύτη, γιατί εκτός από το Giatro tou Ika και ο Κώστας έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Ο ένας καλύτερος από τον άλλο. Για την Αόρατη Μελάνη τι να πω… αν και Έλληνας προσκυνώ την Μεγαλειοτάτη Ρωζ Μονόκερω… που με αλλαξοπίστησε… Έξυπνη, ευφυής και… σπινθηρομάτα με… κρυφά χαρίσματα! Τον Μιχάλη τον έβαλα στην αναμονή. Θα τα ξαναπούμε…

Ζητώ την επιείκειά σας για την υπομονή που κάνετε να με περιμένετε, μα βρίσκομαι εν αναμονή νέας σύνδεσης! Παρακολουθώ τα τεκταινόμενα σε ολόκληρη την έκταση του blog και αντιλαμβάνομαι ότι έχω πολύ δουλειά επιστρέφοντας. Ήδη έχω ετοιμάσει αρκετά θέματα προς ανάρτηση…
Στέλνω Αγωνιστικούς χαιρετισμούς προς όλας τας Δημοκρατικάς Δυνάμεις των προοδευτικών blogers… Ίδωμεν…

nkarakasis είπε...

Μια που προσπαθώ να διαβάσω το μπλοκ, (είναι κομμάτι χρονοβόρο, βλέπεις δεν είναι οι αναρτήσεις που πρέπει να διαβάσει κανείς αλλά και τα σχόλια..) δεν είναι κακό να συμπληρώνω κάποια σχόλια με την δική μου ματιά.
Να απαντήσω στον pericleous και την φημισμένη αντίφαση πιστοί πάνε στον παράδεισο, άπιστοι στην κόλαση ..
Πιστεύω ότι είναι μεταφορικό και έχει παραφραστεί εδώ εκλαϊκευμένα..
'Ενας μάγος έχει δύο ποτήρια, το ένα έχει νερό μέσα και το άλλο είναι άδειο.
Στο δίνει να επιλέξεις.. χωρίς να ξέρεις το περιεχόμενο...
Αν πιεις από το γεμάτο, ξεδιψασμένος θα γνωρίσεις τον εαυτό σου, θα αγαπήσεις και θα αγαπηθείς απλά γιατί δεν θα πεθάνεις από λυψιδρεία. Αν επιλέξεις το άδειο, θα πεθάνεις. Πρώτα εσωτερικά και μετά εξωτερικά. Ποια η μεγαλύτερη κόλαση του ανθρώπου αν δεν αγαπήσεις ή δεν αγαπηθείς;
Έχει γνωρίσει κανείς αληθινά κακό άνθρωπο; άδειο, κενό ; εγώ έχω.
Άρα για μένα είναι ή γίνεσαι Χριστιανός - όχι σαν θρησκεία αλλά σαν άνθρωπος, ηθικός με αγάπη και αρχές ή καίγεσαι στην κόλαση του εαυτού σου.

Αντιγράφω από την κενή Διαθήκη.

2. Και εάν έχω το χάρισμα της προφητείας και εάν γνωρίζω όλα τα μυστικά σχέδια των βουλών του Θεού και έχω όλη την γνώσιν, που μπορεί να αποκτήσει ο άνθρωπος, και αν έχω κάθε βαθμό πίστεως, ώστε να μεταθέτω και βουνά ακόμα, δεν έχω όμως αγάπη δεν είμαι τίποτε.

3. Και αν διαθέσω όλα τα υπάρχοντά για να θρέψω με ψωμιά τους πτωχούς, και αν παραδώσω το σώμα μου δια να καώ, δεν έχω όμως αγάπη, δεν ωφελούμαι τίποτε από τα θυσίες αυτές.

Άλλο εδάφιο είναι η προς τους Ρωμαίους Επιστολή που λόγω μάκρους δεν την αναγράφω. Ανοίξτε να δείτε τα πρώτα κεφάλαια.. (επίσης δεν γράφει πουθενά για κόλαση αλλά για μάτια να μην βλέπουν, αυτιά να μην ακούν, σκοτισμός.. αυτή είναι η τιμωρία ...)
Επίσης αν το πάρουμε κυριολεκτικά, ο Χριστιανισμός συγχωρεί τους εχθρούς του, πώς τους στέλνει και στην κόλαση μόνος του; μόνοι τους πάνε.. (Καθότι ο Θεός είναι μέσα μας..)

Το λάθος του Χριστιανισμού είναι οι αντιπρόσωποι της.. Και αυτοί θα την φάνε στο τέλος..
Ελπίζω να μείνει η αγάπη και η ηθική .. και ας την πούνε και Χουχανισμό...!

Άθεος είπε...

Τα έχουμε πει και αλλού: Η ηθική δεν εκπορεύεται από καμιά θρησκεία, από κανένα θεό. Επειδή όλα αυτά που αναφέρεις είναι κομμάτια της Καινής Διαθήκης, κανένας δεν πρέπει να ισχυριστεί ότι δεν είναι καλά και δεν προάγουν την αρετή, όμως και χωρίς αυτήν (την Κ.Δ.) δεν θα ήταν χειρότερος ο κόσμος!
Οι αρχαίοι έλληνες έκαναν λόγο για αρετές τόσες όσες σε καμιά θρησκεία δεν έγινε λόγος. Όμως αυτοί που ασπάστηκαν την Κ.Δ. κατηγόρησαν τους έλληνες σαν μιαρούς, ειδωλολάτρες, δαιμονισμένους και άθεους. Πού είναι οι αρετές τους για το σεβασμό προς τους άλλους πιστούς;
Οι αρχαίοι έλληνες λάτρευαν ακόμα και τους θεούς των βαρβάρων, ενώ οι έλληνες χριστιανοί μίσησαν ακόμα και την εθνικότητά τους!
Πού είναι οι αρετές τους;
Για τους εβραίους έγραψαν εγκωμιαστικά και για τους έλληνες λίβελους!

Ανώνυμος είπε...

το προβλημα στον συλλογισμο σου , πιστευω οτι ειναι , το οτι θεωρεις την λογικη ικανοτητα του ανθρωπου , θεικο δωρο.Υποθετεις δηλαδη οτι ο θεος εχει τα χαρακτηριστικα προσωπου και η σχεση θεου και ανθρωπου εχει διαπροσωπικο χαρακτηρα. Εαν η ερευνα σου σε οδηγησει στο να θεωρησεις τα παντα αλληλενδετα ( σχεση υλης - ενεργειας , εν το παν , κτλ )τοτε θεος και ανθρωπος ειναι απλα διαφορετικα σταδια μιας αεναης πορειας. Σε αυτην την περιπτωση ο 'θεος' ταυτιζεται με την ολοκληρωμενη /τελεια κατασταση απ'την οποια η υπολοιπη υλη απεχει.Δεν υπαρχει κολαση και παραδεισος κυριολεκτικα παρα διαφορετικα επιπεδα υπαρξης-συνειδησης ,τελειοτητος και ατελειας . Ουτε υπαρχει τιμωρια και βασανισμοι επιβληθεντες απο καποιον , αλλα αποτελεσματα πραξεων των ελλογων οντων (δραση- αντιδραση).Αιτια ελλομενου, θεος αναιτιος.Πιστευω οτι η επιταγη 'Γνωθι σεαυτον' των Ελληνων σοφων προς τους συνανθρωπους τους αποσκοπουσε στο να συνειδητοποιησουν μεσω της ερευνας -φιλοσοφιας οτι η υπαρξη τους (εγω), ειναι μια ψευδαισθηση και οτι ουσιαστικα ειναι εν δυναμει θεοι.Δεν θελω να μακρυγορησω αλλο. Αν σ'ενδιαφερουν οι αποψεις μου υπαρχει ενα κειμενο στο σχολιασμο του blog στις 16 ιανουαριου.

Άθεος είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε δεν θεωρώ την λογική ικανότητα του ανθρώπου θεϊκό δώρο, επειδή δεν πιστεύω σε θεούς. Ακόμα και σαν ύπαρξη μου φαίνεται τραβηγμένη υπόθεση από τα μαλλιά, αφού δεν μπορώ να διανοηθώ στο σύμπαν την ύπαρξη ενός τέλειου σώματος. Σαν έννοια μου είναι αδιανόητη. Αυτή δεν θα έπρεπε να κινείται, να αλληλεπιδρά αντικειμενικά με την ύλη και την ενέργεια, να γεννιέται και να παεθαίνει…
…κατάλαβες; Όμως νομίζω σε ανέλαβε ένας φίλος (Σταύρος) που έδειξε ενδιαφέρον για τις θέσεις σου. Εγώ απλά παρακολουθώ. Αν πηγαίνατε στο νέος του blog θα σας παρακολουθούσα και εκεί, μιας και στη θέση εκείνη αρχίζουν συζήτηση κάτι παραπονιάρηδες του blog.

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ανθολογία 5 διηγημάτων Ε.Φ. (2019 σελ. 204) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014 σελ. 306) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (2010 δοκίμιο 608 σελίδες) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (1998 μυθιστόρημα 348 σελίδες) Εξαντλημένο. Λίγα κομμάτια μόνο στο βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχαμός" Μαυροκορδάτου 7 Αθήνα σε προσιτή τιμή. Τηλέφωνο 2103824629

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.

Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!

Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!

2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;


3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»

4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία

5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους

Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!

6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!

Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!

7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing


Σχολιάστε το blog στο σύνολό του

Σχολιάστε το blog στο σύνολό του
Κάντε κριτική, πέστε τη γνώμη σας. Πείτε τη γνώμη σας άφοβα, ελεύθερα, ξάστερα!
Λόγω μεγάλου αριθμού σχολιαστών, παρακαλώ στο τέλος των σχολίων επιλέξτε Νεώτερο ή πατήστε εδώ.





Χριστιανικοί Βανδαλισμοί

Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.

Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους

Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους. Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC. Καλή διασκέδαση. Religulous 1 Religulous 2 Religulous 3 Religulous 4 Religulous 5 Religulous 6 Religulous 7 Religulous 8 Religulous 9 Religulous 10 Religulous 11 …και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα

Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins

Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel) Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5