16 Σεπ 2009

Περί Θεού, Ευτυχίας και Μέλλουσας Ζωής (2ο Μέρος)

Αν στο προηγούμενο άρθρο ασχοληθήκαμε με τους «φτωχούς τω πνεύματι», τους φιντεϊστές, και πίσω από τις μεγαλοστομίες τους ανακαλύψαμε την πνευματική ένδεια και ιδιοτέλεια, ζώντας στην κυριολεξία με αφέλεια και την προσμονή πως μετά το θάνατο… θα συνεχίσουν να ζουν... στο άρθρο αυτό πρέπει να δώσουμε απαντήσεις που θα ικανοποιήσουν κάθε υγιές στοιχείο της ανθρώπινης κοινωνίας μας που σκέπτεται τουλάχιστον λογικά.
Δεν θα επικεντρωθούμε τόσο στο θέμα του θεού, που λίγο πολύ σε κάθε άρθρο κάνουμε, αλλά στο ζήτημα της ευτυχίας και του θανάτου που έμμεσα άπτεται και του θεού. Το έχουμε πει τόσες φορές και θα το ξαναπούμε:
Ο άνθρωπος δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί τη δική του ύπαρξη κι όμως διακαώς αγωνίστηκε να αποδείξει την ύπαρξη του θεού και όχι μόνο.
Πώς αντιλαμβάνεται όμως ο άνθρωπος τη δική του ύπαρξη; Η αντίληψη του ανθρώπου σαν ύπαρξη μέσα στον κόσμο ήταν ένα αναπόφευκτο ερώτημα που όχι μόνο γέννησε τον υπαρξιακό του προβληματισμό, αλλά τον γέμισε με δέος και αγωνία. Αντικρίζοντας το όλο, ο άνθρωπος αισθάνθηκε τόσο μικρός και αδύναμος… Μπροστά σε ένα εχθρικό περιβάλλον, αναγκάστηκε να βρει προστασία σε κάτι που θα τον έβγαζε από τη μηδαμινότητά του και παράλληλα θα τον προστάτευε. Ό,τι τον μηδένιζε ήταν Κακό και ό,τι τον ένωνε με το όλο ήταν Καλό.

Ανάμεσα στο δυϊσμό του Καλού και του Κακού έκτισε τη λογική του, τη φιλοσοφία του, τη θρησκεία του, όπως μας την κατέγραψε η ιστορική του διαδρομή.
Οι αποκαλυπτικές θρησκείες όμως νόθευσαν το Καλό και το Κακό. Η ιδιοτέλεια εμπότισε τα πάντα. Οι πιστοί δεν αναφέρονται πια στο σύνολο της κοινωνίας, αλλά στην ατομική ψυχή τους.
Κάποιος, πιστεύουν, που ακολουθεί πιστά το δόγμα και τα μυστήρια της εκκλησίας, απομονωμένος στην κορυφή ενός βουνού, έχει εξασφαλίσει την πόρτα του παραδείσου ανοιχτή, σε αντίθεση από κάποιον που ήταν άθεος και πέθανε ηρωικά στο μετερίζι για την ευτυχία των άλλων!
Όταν όμως ο Άγιος Αυγουστίνος θεωρούσε ότι η ευτυχία δε βρίσκεται στη διάρκεια της επίγειας ζωής μας, αντιλαμβανόμαστε τι ήθελε να πει, όμως όταν έλεγε «σε κάθε εποχή θεωρήθηκε είτε ως αυταπάτη, δέλεαρ, ψευδαίσθηση, άπιαστο όνειρο, ακόμα και σύμπτωμα τρέλας» αντιλαμβανόμαστε ότι θεωρούσε την ευτυχία σαν δέλεαρ υλικών απολαύσεων, συγχέοντας την ευτυχία με την ευδαιμονία της επίγειας ζωής και αντιφάσκοντας με την βαθιά του πίστη. Η τάση του ανθρώπου προς την προσωπική, αποκλειστικά, ευτυχία αποσπασμένη από σκοπούς της κοινωνίας, εκφυλίζεται με εγωισμούς που καταπατούν τα συμφέροντα των άλλων.

Όταν ο Επίκουρος έλεγε «Δεν είναι δυνατό να ζει κανείς ευχάριστα , αν δεν ζει φρόνιμα, ηθικά και δίκαια, όπως και δεν μπορεί να ζει φρόνιμα , ηθικά και δίκαια , αν δεν ζει ευχάριστα» αντιλαμβανόμαστε ότι δεν θεωρούσε την ευτυχία σαν μια ατομική ειδυλλιακή κατάσταση, αλλά σαν μια συνειδητή δράση που αποσκοπεί στην επιτυχία των κοινών σκοπών της κοινωνίας, γιατί η τελευταία μόνο ηθικά και δίκαια μπορεί να επιβιώσει και να αναπτυχθεί!
Να γιατί η αντίληψή μας για την ευτυχία εκφράζει την αντίληψη που έχουμε για το πώς πρέπει να είναι η ζωή του ανθρώπου. Θέλω να πω ότι η έννοια της ευτυχίας έχει αξιολογικό χαρακτήρα.
Τι αξιολογικό χαρακτήρα είχε η ρήση του Ιωάννη, του λεγόμενου Χρυσόστομου, όταν αξιολογούσε τη ζωή σαν «κοιλάδα θλίψης και δακρύων»… και μέσα στην φτώχεια και την κακομοιριά των πιστών του 4ου αιώνα η νεοσύστατη Εκκλησία των Χριστιανών κολυμπούσε στη δόξα και το χρυσάφι…



Ο Επίκουρος θεωρούσε την Ηδονή σαν αρχή και σκοπό της ευδαιμονίας. Την θεωρούσε σαν πρωταρχικό και συγγενικό αγαθό με τη φύση μας, γιατί μας απαλλάσσει από τον πόνο, την αγωνία, τις λύπες και τους φόβους. Θέτοντας όμως την ηδονή σαν σκοπό της ζωής, δεν εννοούσε τις ηδονές των ασώτων και τις άλλες επίφοβες και παράλογες απολαύσεις, που συνήθιζε ο άνθρωπος με τα μεθύσια και τα ξεφαντώματα, αφού και αυτά δημιουργούν ταραχή στην ψυχή του. Κυρίως εννοούσε την αποφυγή του πόνου, συνέπεια της νηφάλιας λογικής, διώχνοντας κάθε φόβο και διαλύοντας φαντασιώσεις που του φέρνουν ταραχή και τον απομακρύνουν από την ευδαιμονία της ζωής. Όταν ο άνθρωπος απαλλάσσεται από αυτά τα δεινά τότε είναι πραγματικά ευτυχισμένος.

Τόνιζε δε ότι πραγματικός πλούτος είναι να αρκούμαστε στα λίγα, γιατί αυτά ποτέ δε λείπουν από κανέναν. Πηγή δυστυχίας είναι οι παράλογες επιθυμίες. Τις επιθυμίες όμως ο Επίκουρος τις ταξινομούσε έτσι:

α) Φυσικές και αναγκαίες είναι εκείνες που διώχνουν τον πόνο, όπως το νερό διώχνει τη δίψα.

β) Φυσικές και μη αναγκαίες είναι εκείνες που διαφοροποιούν την ηδονή χωρίς να διώχνουν τον πόνο, όπως είναι ένα καλό φαγητό.

γ) Μη φυσικές και μη αναγκαίες είναι αυτές που δεν τις έχουμε καθόλου ανάγκη, όπως είναι η δόξα και η χλιδή.

Κατανοώντας τις επιθυμίες αυτές, κάνοντάς τες τρόπο ζωής, ο Επίκουρος, ευγνωμονούσε τη φύση, που τα αναγκαία τα έκανε ευκολοαπόκτητα και τα μη αναγκαία δυσκολοαπόκτητα.

Ο Επίκουρος προέτρεπε τους μαθητές του να φιλοσοφούν, είτε είναι νέοι είτε γέροι, αφού την ευδαιμονία όλοι την αναζητούν. Στις ανθρώπινες πράξεις, έλεγε, καλύτερα να πάει στραβά κάτι το οποίο βασίστηκε σε σωστή κρίση, παρά να πετύχει ένας σκοπός που δεν τέθηκε με σωστή κρίση. Ηθικολογώντας, ο Επίκουρος, θα το έθετε κάπως έτσι: προτιμότερο είναι να είναι κανείς δυστυχισμένος από φρόνηση παρά ευτυχισμένος από αφροσύνη.

Κάποιοι όμως διαλέγουν ακόμα και σήμερα το δεύτερο και το φωνάζουν δυνατά «μακάριοι οι φτωχοί τω πνεύματι»!
Μην σας ξενίζει όμως ο παραλογισμός αυτός.

Ο Τερτυλλιανός (155 –240) ένας από τους πρώτους «πατέρες» της χριστιανοσύνης και «δεινός φιλόσοφος» έλεγε «credo quia absurdum (πιστεύω, επειδή είναι παράλογο) χωρίς να ντρέπεται!

Τέλος, πρέπει να πω και δυο λόγια για το θάνατο ή καλύτερα να αφήσω τον Επίκουρο να τα πει.
Μεγάλο παράγοντα φόβου θεωρούσε ο Επίκουρος το θάνατο, που ο σώφρων έπρεπε να διώξει πάση θυσία. «Κοίτα να συνηθίσεις στην ιδέα ότι ο θάνατος για μας είναι ένα τίποτα» έλεγε στο μαθητή του Μενοικέα «ακριβώς επειδή όταν υπάρχουμε εμείς αυτός είναι ανύπαρκτος, κι όταν έρχεται αυτός είμαστε ανύπαρκτοι εμείς!». Η αισθησιοκρατία του άλλωστε πρόσταζε «…ό,τι αποσυντίθεται παύει να αισθάνεται κι ό,τι δεν αισθάνεται δε μας αφορά»!
Η αλήθεια, λένε, λέγεται με λίγα λόγια και κυρίως απλά, που δεν προσπαθούν με σοφιστείες να σε πείσουν, αλλά σε πείθουν με την απλή λογική τους.
Γι αυτό και δεν έχω τίποτα άλλο να πω!

Καλό κολύμπι!

Εμείς στα βαθιογάλαζα καθαρά νερά της λογικής κι αυτοί στα λασπόνερα του παραλογισμού!

45 σχόλια:

Zanglos είπε...

Χαιρετώ όλους τους φίλους του blog.

Πράγματι ήταν μια βουτιά σε καθαρά γαλανά νερά, από την μια μεριά έχουμε τον Ιωάννη Χρυσόστομο, που αξιολογεί την ζωή σαν «κοιλάδα θλίψης και δακρύων» και από την άλλη τον Επίκουρο που προτείνει να ζούμε φρόνιμα, ηθικά και δίκαια, για να περνάμε ευχάριστα!

Τώρα βεβαια στην εποχή που ζούμε δεν είναι και τόσο εύκολο να είναι κανείς απόλυτα φρόνιμος και δίκαιος, αλλά, αν γινόμουνα λίγο κακός θα έλεγα ότι οι βόρειοι λαοί τις Ευρώπης όπως οι Σουηδοί, είναι Επικουρικοί και οι νότιοι Ιταλία, Ελλάδα, Τουρκια, Xρισοστομικοί!
Εξαιρούνται οι επισκέπτες του blog! Χε ..χε..

kaliteros είπε...

Πολλές (μα πάρα πολλές) φορές αναρωτιέμαι, πόσο πιο απλά και κατανοητά πρέπει να ειπωθούν ορισμένα πράγματα για να είναι "επεξεργάσιμα" από όλων των ειδών τα μυαλά;;;

Ανώνυμος είπε...

ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕ άθεε μας γράφεις πως “Ο Επίκουρος θεωρούσε την Ηδονή σαν αρχή και σκοπό της ευδαιμονίας. Την θεωρούσε σαν πρωταρχικό και συγγενικό αγαθό με τη φύση μας, γιατί μας απαλλάσσει από τον πόνο, την αγωνία, τις λύπες και τους φόβους. Θέτοντας όμως την ηδονή σαν σκοπό της ζωής, δεν εννοούσε τις ηδονές των ασώτων και τις άλλες επίφοβες και παράλογες απολαύσεις, που συνήθιζε ο άνθρωπος με τα μεθύσια και τα ξεφαντώματα, αφού και αυτά δημιουργούν ταραχή στην ψυχή του.”

Μήπως θα είχες την καλοσύνη να μας απαριθμήσεις αναλυτικά αυτές τις άσωτες πράξεις?
Στο προηγούμενο post αν θυμάμαι καλά συμφώνησες με μια κυρία η οποία έγραφε πως ένα ερωτικό τετράγωνο ζευγαριών που ανταλλάσσουν συντρόφους είναι φυσιολογικό.Τι λέει ο διαλεκτικός υλισμός πάνω σ'αυτό?
Ο Επίκουρος μιλούσε για ταραχή στην ψυχή και για τέτοιες περιπτώσεις ερωτικών ανταλλαγών?
Σοφολογιότατε θα επιθυμούσα να μας κατατοπίζατε και για τους θεούς στους οποίους πίστευε ο Επίκουρος.Τι ακριβώς θεοί ήταν αυτοί?

Άθεος είπε...

Χαιρετώ κι εγώ τους φίλους! Η φρονιμάδα, η δικαιοσύνη και γενικά να σκέπτεται κανείς σωστά δεν είναι θέμα γεωγραφικού τόπου, Zanglos, αλλά θέμα μόρφωσης!
Η αγραμματοσύνη ευθύνεται για όλα. Από κει αντλούμε τη λογική από κει και την αλήθεια. Ο μορφωμένος (κοινωνικά καλλιεργημένος) είναι αυτός που μπορεί να βρει την αλήθεια με τη λογική (ορθολογιστής) κι όχι να την αναζητά εκεί που επιθυμεί (συναισθηματικά) γιατί ο εγωισμός τον προτρέπει. Αν οι βόρειοι αναπτύσσονται περισσότερο ορθολογικά και οι νότιοι σαν θρησκόληπτοι αφήνουν το συναίσθημα να τους οδηγεί είναι από την εκπαίδευση που πήραν κι όχι για άλλο λόγο!

Όπως βλέπεις kaliteros όσο και απλά να τα κάνεις, αν ο άλλος έχει άχυρο στο μυαλό του, τίποτα δεν θα καταλάβει, γιατί όπως είπα και πιο πάνω, δεν ψάχνουμε την αλήθεια εκεί που είναι αλλά εκεί που επιθυμούμε να είναι! Δεν πάει να είναι κανείς γιατρός, αν πέρα από την επιστήμη του δεν έβαλε το μυαλό του ποτέ να σκεφτεί, μασημένη τροφή θα μασουλάει στο θέμα της φιλοσοφίας ό,τι του έδωσαν από μικρό παιδί!

Και εκεί που ετοιμαζόμουν να αναρτήσω τα δυο πιο πάνω σχόλια, προέκυψε και το τρίτο, του Ανώνυμου!
Πάνω στην ώρα!
Τώρα αρχίζει η νέα ανάρτηση που κάνω πάντα μέσα στα σχόλια. Αυτή που θα μας καθοδηγήσει διαλεκτικά να βρούμε την «Αλήθεια».
Ρωτώ λοιπόν: τι κάνει αυτόν τον άνθρωπο να σκέφτεται έτσι;
Γιατί εσείς οι πρώτοι είδατε τόσα καλά κι αυτός ο «γνωστός ανώνυμος» δεν πρόσεξε τίποτα; Αντίθετα αυτός τα είδε όλα μαύρα κι άραχνα!
Αυτή είναι η πρώτη εικόνα. Η δεύτερη είναι ότι ξεκινάει με ειρωνεία και κομπασμό: όπως «ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕ» και «Σοφολογιότατε»!
Ουδέν σχόλιο περί αυτών!
Περί των πράξεων ασωτίας που θέλεις να μάθεις (ενώ ξέρεις) είναι να τρως μέχρι σκασμού και να ξερνάς για να ξαναφάς, να πίνεις μέχρι τη μέθη, να πεθαίνεις από πίκρα επειδή δεν σου έκατσε η γκόμενα, να φτάνεις στην κλεψιά για να πλουτίσεις ή να εκμεταλλεύεσαι τους άλλους. Σχετικά λίγα απ’ αυτά που κάνουν αυτοί που ασχολούνται με ασωτίες! Τι θέλεις να πεις…
Προσπαθείς να τα ρίξεις στο ερωτικό τρίγωνο για να θίξεις την Ελπίδα της προηγούμενης ανάρτησης; Αν σου τύχει κάντο! Όμως να πασχίζεις να το αποκτήσεις και να πονάς γι αυτό ή να εκθέσεις κάποιον ή κάποια, αυτό θα ήταν επιλήψιμο ή να το κάνεις κρυφά διακηρύσσοντας ανοιχτά ότι το καταδικάζεις, όπως μερικοί ιερωμένοι!
Τέλος, για τους θεούς ο Επίκουρος έλεγε, ότι αυτοί υπάρχουν, αλλά δεν ασχολούνται με τις υποθέσεις των ανθρώπων και ζουν την μακαριότητά τους!
Σε ενοχλεί αυτό;
Κάντο κι εσύ!
Μπορείς;
Αν πάλι απορείς που ο Επίκουρος πίστευε σε τέτοιους θεούς, εγώ τι φταίω…
Μπορεί να ήταν και ένας πολιτικός χειρισμός! Αν είσαι έξυπνος μπορείς να το σκεφτείς κι αυτό.
Το θέμα φίλε είναι: τι είπαμε που δεν είναι ωραίο και άξιο να εφαρμοστεί!
Αυτό περιμένω να ακούσω!
Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού, που μόνο κάτι μυαλά σαν και το δικό σου σκέφτονται. Δηλαδή, όχι να βρούμε κάτι εφαρμόσιμο για όλους, αλλά πώς να βρούμε κάτι να κατηγορήσουμε τους άλλους για να μείνουμε σε αυτό που πιστεύουμε εμείς!
Αυτό λέγεται εγωισμός, στενομυαλιά και οπισθοδρομικότητα. Αυτά που και οι δυο προηγούμενοι σχολιαστές έθιξαν!

Zanglos είπε...

Δάσκαλε σε καταλαβαίνω ότι άνθρωπος είσαι κι'εσύ και καμια φορα τα λες όχι ακριβώς έξω από τα δόντια, αλλά, almost! Ο φίλος ανώνυμος για κάποιο άγνωστο λόγο κλωθογυρνάει το ίδιο θέμα γύρο γύρο όλοι.

Εγώ, θα προκαλούσα τον ανώνυμο μέσο τις ανωνυμίας να μας πει ποιο είναι το πρόβλημα του και γιατί συνδέει τον έρωτα με την ηθική? Δηλαδή οι δεσποτάδες και οι καλόγεροι τι το κάνουν το κομπολόι τους? Το αφήνουν να αραχνιάσει? Όχι βεβαια!

A και κάτι ακόμα, τα τρίγωνα υπερέχουν του τετραγώνου!

zoyzoy είπε...

Το τελευταίο σου σλόγκαν είναι και το ρεζουμέ του ποστ!
Ο καθένας επιλέγει που θέλει να κολυμπήσει διαλέγει ποιές ανάγκες θέλει να ικανοποιήσει ώστε να είναι ευτυχισμένος και δίκαιος.Και πιστεύω δεν έχουμε λόγο να τον κρίνουμε αν δεν πειράζει και επηρεάζει με τις πράξεις του κανένα.
Ασε με λοιπόν να πλέω στα καταγάλανα νερά μου:))
Καλό βράδυ να'χεις με φιλιά θαλασσινά!!

Άθεος είπε...

Τι almost και ξεσχεδόν Zanglos…
Έξω από τα δόντια μίλησα!
Ο έρωτας δεν είναι επιλήψιμος, όπως και να γίνεται, αρκεί να μην εκθέτεις κανέναν.
Είναι προσωπικό θέμα. Τέλος!
Επικουρικά, μ’ αυτόν που αγαπάς ανήκει στις επιθυμίες της α΄ κατηγορίας, μ’ αυτόν που σου αρέσει στην β΄ κατηγορία!

Zoyzoy μου, ωραία το έθεσες!
Έτσι ακριβώς είναι αν δεν ενοχλεί κανέναν.
Αυτό ισχύει και στον έρωτα!
Καλές βουτιές!

Μαρια Νικολαου είπε...

Φιλοσοφήσαμεν και σήμερον...
Μαρεσει αυτό
Θα επανέλθω γιατι σημερα ειμαι πτώμα...
Ελειπα ολη μερα
Αλλα θα επανελθω
σιγα μην το αφησω ετσι :)

Άθεος είπε...

Μαρία μου τώρα θεματικά είμαι μέσα στο πεδίο της δράσης σου.
Ξεκουράσου και λάμψε με τον ποιητικό σου οίστρο!

Dyer είπε...

Όταν ο Ζαρατούστρας κατέβηκε από το βουνό τον πρώτο που συνάντησε ήταν ένας γέρος. Ένας Άγιος που του είπε:
«Τώρα αγαπάω το θεό δεν αγαπάω τους ανθρώπους. Ο άνθρωπος για μένα είναι κάτι ελαττωματικό. Η αγάπη στον άνθρωπο θα με σκότωνε.»
Τι να μας πουν για την ευτυχία των ανθρώπων οι άγιοι, αυτοί μόνο το θεό ξέρουν να αγαπούν.
Και τι να πω για τον Επίκουρο. Ένα μόνο. Αγαπούσε τον άνθρωπο!.
Για σένα φίλε άθεε να πω ότι, με τη ανάρτησή σου, έδωσες ένα πολύ καλό ερέθισμα για να ασχοληθεί κάποιος αμύητος με την κρυστάλλινη Επικούρεια φιλοσοφία. Μπράβο σου!
Το ότι κάποιοι χριστιανοί προσπαθούν να διαβάλουν τα λεγόμενα σου για τον Επίκουρο μη χαλάς την αταραξία σου. Ξέρεις πολύ καλά πόσο τον μισούν και τον φοβούνται.
Καλή συνέχεια.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία λοιπόν!Αυτό είναι το κήρυγμά μου για τ'αυτιά τους:Είναι ο Ζαρατούστρας ο άθεος που λέει,"Ποιός είναι πιο άθεος από μένα για να χαρώ τη διδασκαλία του?"

Ωχ διδάσκαλε κι αυτή τη φράση,μια που το'φερε ο Dyer για κουβέντα, κλεψιμέικη την έχεις από τον Ζαρατούστρα του Νίτσε?

Αυτά είπε ο ανώνυμος που είχε μελετήσει τον Ζαρατούστρα πολλάκις.Έβγαλε το τόξο του και σημάδεψε το κενό(όχι τον Dyer).Εγώ θα ξεπεράσω τον Ζαρατούστρα είπε και τα γάργαρα νερά του άθεου και θα αποδείξω πως οι θεοί υπάρχουν και μας κάνουν πλάκα.Έτσι ήταν που μίλησε ο Ζαρατούστρα στα ερωτικά ζωάκια του και στα προβατάκια του άθεου.

Zanglos είπε...

Μα τι συμπλέγματα είναι ετούτα?

Κάνε την κριτική σου, τοποθετήσου με θέσεις και άσε την ειρωνεία και τον σαρκασμό, γιατί θέλεις να φέρεσαι σαν κατώτερος?

Μήπως η πικραμένη και καταπιεσμένη ψυχούλα σου ψάχνει τρόπους εκτονώσεις? Xmm, με την ιδιότητα του κτηνιάτρου βρίσκω σωστή την διάγνωση αλλα λάθος την θεραπεία.

Άθεος είπε...

Φίλε μου Dyer, εσύ, εγώ και όποιος μελέτησε τον Επίκουρο κατάλαβε για τι Άνθρωπο επρόκειτο! Όμως, αν είσαι καλός, αναγνωρίζεις και την καλοσύνη στους άλλους, αν κοιτάς την πάρτη σου, αδιαφορώντας για τους άλλους, πώς μπορείς να μιλάς για καλοσύνη…
Και στο προηγούμενο σχόλιο διάβασες τι έγραψε ο «γνωστός άγνωστος» και τον βλέπεις και σήμερα. Εμείς εδώ γράφουμε ότι η έννοια της ευτυχίας έχει αξιολογικό χαρακτήρα και η πίστη μας σ’ αυτήν αξιολογεί και το ποιόν μας και κάποιοι δεν ντρέπονται να αξιολογούνται από τα σχόλιά τους δείχνοντας την μίζερη λογική και το μίσος τους για τον άνθρωπο και στην προκειμένη περίπτωση, για τον οικοδεσπότη του blog που τον φιλοξενεί!
Όχι Dyer δεν χαλώ την αταραξία μου. Ίσα ίσα που ισορροπώ περισσότερο γιατί βλέπω να αποδεικνύονται όσα λέω σωστά!

Αν διάβασες το προηγούμενο σχόλιο που σου έκανα δεν θα έγραφες «Ανώνυμε» γιατί θα ντρεπόσουν. Όμως πρέπει να σου αναγνωρίσουμε το ακαταλόγιστο γιατί το αξίζεις!
Εδώ μιλάμε για την ανθρωπιά και την καλοσύνη και εσύ δίνεις ρεσιτάλ κακίας και συκοφαντίας!
Σε πολλά σχόλια έγραψα από πού πήρα το σλόγκαν του προφίλ μου. Στα πρώτα μου σχόλια, εδώ και σε άλλα blog το ανέφερα!
Όμως τι λέω…
Δες το προφίλ του blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» που αφιερώνω στον Επίκουρο και μπες και στο έτερο blog που αφιερώνω και στον Νίτσε μιας και το έφερε στη συζήτηση ο Dyer, αλλά κι εσύ κουτοπόνηρε με τον Ζαρατούστρα!
Το όνομα του blog έχει τον τίτλο Τάδε Έφη Ζαρατούστρα
Πάνω δεξιά αναφέρω το τσιτάτο, όπως το έγραψε ο Καζαντζάκης στη δική του μετάφραση για τον Ζαρατούστρα από τις εκδόσεις Φέξη που ούτε τις ξέρεις.
Κι εσύ κακομοίρη νόμιζες ότι το άλλαξα για να σας κοροϊδέψω ε,!
Δεν έχω το χρόνο να κάνω αναρτήσεις και εκεί, όμως, μετά την έκδοση του βιβλίου μου κάτι θα βάλω, εκτός από μια μικρή ανάρτηση που ήδη είχα κάνει από τον περασμένο Ιούνη. Διάβασέ τα Ανώνυμε σου ταιριάζουν γάντι!
Όμως πολλά δεν σου έγραψα…

Zanglos, δεν φέρεται σαν κατώτερος, φαίνεται όπως είναι! Σαν κτηνίατρος τι προτείνεις;

Zanglos είπε...

Μα τον Δία, μετά από αυτήν την απάντηση που έδωσες δάσκαλε, τον λυπάμαι λιγάκι τον ανώνυμο, αλλα τα ήθελε και ο κολαράκος του, πιστεύω ότι δεν θα ξαναγράψει για καιρό!

Η διάγνωση λέει “Σύνδρομο Ερωτικής Aνεπάρκειας και Aπογοήτευσης” οπότε θέλει μία ιέρεια σεξολόγο να τον κάνει μερικά massage μπας και στανιάρει.

Ανώνυμος είπε...

Zanglos δείξε πως κάνεις μπεεεεεε στον άθεο.Από τα σχόλιά σας καταλαβαίνω πως δεν έχετε τη φιλοσοφία στο αίμα σας.Άρα το αίμα σας σε μικρή ποσότητα είναι Ελληνικό.Αν φιλοσοφούσατε ειλικρινά δεν θα είχατε καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα για το μυστήριο του κόσμου.Ο διαλεκτικός υλισμός δεν είναι παρά μια αναπόδεικτη θεωρία.Από το σημείο αυτό μέχρι την εμπαθή βεβαιότητα που επιδεικνύετε στο ιστολόγιο και τις ειρωνίες που πρώτοι και καλύτεροι χρησιμοποιείται απέχει πολύ.Επιπρόσθετα η εμπαθής στάση σας δείχνει προσωπικότητες επηρεασμένες ως προς το νευρικό τους σύστημα από τη συνεχή διαμάχη τους με τους θεούς.Αν θέλετε να ησυχάσουν οι ψυχές σας σταματήστε να ασχολείστε με τους θεούς.Με το αρχαιοελληνικό χειρουργικό μου νυστέρι ελπίζω να βοήθησα ακόμη και κτηνιάτρους.Αν θέλετε ακούστε τη φωνή του Τειρεσία.Συμφορές Πενθέα-άθεε σε αναμένουν αν αντιταχθείς στο Διόνυσο.

Άθεος είπε...

Λοιπόν, έχετε την εντύπωση ότι θα συνεχίσω αυτόν τον «διάλογο»…
Zanglos αναφέρομαι και σε σένα για την χρησιμοποίηση της λέξης «κολαράκο».
Αν είχα πτυελοδοχείο θα έβαζα και το δικό σου σχόλιο εκεί! Δεν μου αρέσει όμως να σβήνω σχόλια εκτός κι αν παραβιάζουν κατάφορα τους όρους διακίνησης του λόγου που έχουν θεσπιστεί για το διαδίκτυο.
Προς όλους τους σχολιαστές:
Μην απαντάτε σε εριστικό σχόλιο του εν λόγω Ανώνυμου. Είναι ευπρόσδεκτος να σχολιάσει την ανάρτηση. Όμως, αδυνατώντας να διαλεχτεί δημοκρατικά αναζητά λόγους να τσακωθεί. Δεν θα του κάνουμε τη χάρη. Εκτός θέματος σχόλια θα τα διαγράφω από δω και πέρα για να μην παραβιάζουμε τη ροή των άλλων σχολιαστών. Αρκετά έκανα υπομονή. Δεν θα με παρασύρει ο οποιοσδήποτε σε τόσο ποταπό διάλογο για να ικανοποιήσει τον εγωισμό και τη βλακεία του!

Zanglos είπε...

Xmmmm, ???!!! Grrrrrr ......

Dyer είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Dyer είπε...

Μια διευκρίνηση για τον ανώνυμο πιστό αλλά και προς όλους τους εύπιστους πιστούς.
Πιστεύετε ότι οι άθεοι έχουν διαμάχη με τον θεό ; Καλά το μυαλό σας δεν κάνει ούτε μια λογική διαδικασία ; Τόσο αφελείς τους θεωρείτε τους άθεους ;
Η διαμάχη (δεν μου αρέσει ο όρος διαμάχη) ενός άθεου έχει να κάνει με το ιερατεία και τα παραμύθια που πουλάνε για να ελέγξουν την σκέψη και την ζωή των ανθρώπων, για ίδιον όφελος. Οι συνέπειες αυτής της πρακτικής των ιερατείων, ιστορικά αποδεδειγμένα, ήταν και είναι τραγικές για τον άνθρωπο. Ακόμα και αν δεχτώ, ότι η πίστη στο θεό λύνει κάποια υπαρξιακά προβλήματα σε απλούς ανθρώπους, δεν μπορεί να αντισταθμίσει, τα προβλήματα που δημιουργεί στη ζωή τους, την διαστροφή που προκαλεί στον τρόπο σκέψης, και την εκμετάλλευση την οποία υφίστανται.
Και εν τέλη μπορεί να διαμάχεσαι κάτι που δεν υπάρχει;

Ο Επίκουρος γνωρίζοντας αυτά τα προβλήματα έκανε μια πολύ έξυπνη και ορθολογική τοποθέτηση. Δεν απέρριψε την ύπαρξη των θεών, όχι γιατί τους πίστευε, αλλά φοβούμενος την εμπλοκή (και όχι μόνο) σε ατέρμονες φιλοσοφικές συζητήσεις χωρίς ουσία και νόημα για τον άνθρωπο. Τους απέρριψε όμως ουσιαστικά στην φιλοσοφία του τοποθετώντας τους θεούς στην πλήρη αταραξία σε ένα χώρο που δεν έχει καμία επικοινωνία (και προφανώς συναλλαγή) με τους υλικούς ανθρώπους. Χωρίς θεούς λοιπόν στην πράξη, ασχολήθηκε με το πώς μπορεί ο άνθρωπος να γίνει ευτυχισμένος εν ζωή, απαλλαγμένος και ελεύθερος από ιερά φαντάσματα και δοξασίες , με όπλο του την ορθή σκέψη, και την συναναστροφή των φίλων.
Και ο Επίκουρος λοιπόν δεν είχε καμία διαμάχη με τους θεούς, μόνο με τους ιερείς τις θυσίες και τα παραμύθια της εποχής.
Να γιατί προσπάθησε να εξαφανίσει το ιερατείο, διαχρονικά, τον Επίκουρο (πράγμα που δεν έκανε με τον Πλάτωνα). Δεν έθιγε τους θεούς τους (τους οποίους θεωρητικά μόνο αυτούς υπερασπίζονταν) αλλά τη μέθοδο έλεγχου και εκμετάλλευσης των ανθρώπων (κοινώς, την άσκηση εξουσίας).

Άθεος είπε...

Σωστά το έθεσες Dyer. Δεν είχε πρόβλημα με τους θεούς που γι αυτόν βρίσκονται στην μακαριότητά τους, σαν να μην υπάρχουν, αλλά με το ιερατείο που είναι πονηρό και τους πιστούς τους που είναι αφελείς!
Όπως ο Ζαρατούστρα που τους παρομοίαζε με μύγες και διαπίστωνε, ότι σκοπός της ζωής του δεν ήταν να γίνει μυγοδιώκτης!
Σε κανένα θεό δεν εναντιωνόμαστε, γιατί αυτοί είναι ανύπαρκτοι, αλλά στους πιστούς που γεμάτοι κόμπλεξ και φοβίες σε αποκυήματα της φαντασίας, δεν κάνουν δύσκολη μόνο τη δική τους ζωή αλλά διαιωνίζοντας το ψέμα και την απάτη διαστρεβλώνουν την ιστορία χαλκεύοντας και πλαστογραφώντας την σε βάρος της αλήθειας αλλοτριώνοντας συνειδήσεις!

Artanis είπε...

Εγώ απορώ για ποιο λόγο να γίνεται αυτή η συζήτηση εκτός θέματος στο μπλογκ...Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις απόψεις του και εφόσον τις υποστηρίζει με αξιόπιστα επιχειρήματα, δεν είναι υποχρεωμένος ούτε να τις αναλύσει περαιτέρω αλλά ούτε και να απολογηθεί για αυτές...
Επί του θέματος τώρα: Ο φόβος του θανάτου και του τιμωρού-θεού ήταν αυτός που κράτησε τους ανθρώπους δέσμιους σε θρησκείες, δυσειδαιμονίες, άγνοια και προκαταλήψεις...Ο Επίκουρος και οι διδαχές του χρησιμοποιήθηκαν κατα κόρον για να περιγράψουν την τρυφηλή ζωή και τις απολαύσεις που λανθασμένα πολλοί μελετητές θεώρησαν πώς πρέσβευε...Και φυσικά συμφωνώ με τις απόψεις του περί θανάτου...Οι απόψεις Χριστιανών, αγίων, επισκόπων κλπ δεν με ενδιαφέρουν...
Καλημέρα σου είπα;

naxios είπε...

Αγαπητε φιλε καλημερα,τωρα ανακαλυψα το blog σου,εχει πλακα,απο σχεδιασμο ειναι ωραιο,ομολογω οτι η ωραια υποδειξη προς τους σχολιαστες θα ηταν καλητερη εαν καταλαβαινες και εφαρμοζες αυτα που υποδικνιεις,επισης ειναι αξιο παρατηρησης πως καποιος δηλωνει αθεος και το blogg ασχολειται με τον ανυπαρκτο.Επισης φιλε μου εαν γνωρισεις ανθρωπο να διαβασει το μηνυμα υποδοχης και δεν ισχυσουν αυτα που ωραια γραφεις θα σε παροτρινα να μην απορριψεις τα γραφωμενα του ας ειναι και ανορθογραφα,αυτος ο ανθρωπος θα μπορουσε να σε οδηγησει,να σε βοηθεισει,να ανακαλυψεις Τον Αποκεκαλυμενο,ξερεις φιλε μου,υπαρχουν πολλες θρησκειες,εγω αξιωθηκα να μην ανοικω σε θρησκεια,η ορθοδοξια μαθε κατι που δεν ξανακουσες,δεν ειναι θρησκεια,ειναι η αποκαλυψη Του Θεου στον ανθρωπο και η κοινωνια μαζι Του.Δεν πιστευω ανθρωπος που διαβαζει,ανθρωπος που μελεταει,τολμα να αποριψει Εκεινον που προσωπικα κοινωνω,δεν φανταζομαι οτι δεν εχεις το βαθος που διχνεις αλλα εισαι ριχος,και θα τολμουσες ν'αποριψεις Τον αποκεκαλυμενο προσωπικα σε εμενα και αλλους 2000 συνεχει ετη.....καλε μου φιλε επειδη ειμαι και μελισσοκομος και σε λιγο ξεκινω απο Κατερινη για Χαλκιδικη πρεπει να σε αφησω να ξερεις οτι μου αρεσει να μιλαω για Τον Θεο και οι ωραιες συνομιλιες γινονται με "ΑΘΕΟΥΣ" για σου φιλε.

Άθεος είπε...

Καλημέρα αγαπητή Artanis. Χαίρομαι που έχεις αυτές τις απόψεις στα πέρατα της Ανατολής (Ν. Ζηλανδία). Κάποιοι ρωμιοί εδώ συνεχίζουν να είναι κολλημένοι στις ανατολίτικες δεισιδαιμονίες σε βάρος της ελληνικής λογικής που με τη φιλοσοφία διδάξαμε σε όλους τους λαούς της γης!
Όποιος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τον αντίπαλο με τη λογική τον αντιμετωπίζει με το ρόπαλο! Τώρα αν σου πω ότι το ρόπαλο επάνω γράφει «αγάπη», μην γελάσεις…

Αγαπητέ naxios χαίρομαι για την επίσκεψή σου στο χώρο αυτό. Φυσικά και καλώ τον οποιονδήποτε να κάνει κριτική, να πει τη γνώμη του άφοβα, ελεύθερα και ξάστερα!
Φυσικά και δεν θα απέρριπτα κάποιον αν μου έγραφε ανορθόγραφα (όχι όμως σε greeklish) και φυσικά δεν θα εναντιωνόμουν, επίσης, σε κάποιον που έχει διαφορετική άποψη.
Μα εδώ οι μισοί διαφορετική άποψη έχουν και το έχω δηλώσει επανειλημμένα, μέσα από αυτούς κάνουμε την περισσότερη δουλειά!
Όμως τι εννοείς όταν μου γράφεις «εισαι ριχος,και θα τολμουσες ν'αποριψεις Τον αποκεκαλυμενο προσωπικα σε εμενα και αλλους»
Εγώ δηλαδή δεν έχω δικαίωμα να αμφιβάλλω;!…
Εν πάση περιπτώσει τελείωσε τις δουλειές με τα μελίσσια σου και μεις εδώ θα είμαστε να κάνουμε ό,τι κουβέντα θέλεις!

φωτο vango είπε...

...τί να πώ ; Τό 'χεις τόσο πλούσια γεμίσεις το θέμα, που κάθε φορά, που κολυμπώ στα νάματα του Επίκουρου ξανααισθάνομαι την ψυχική ευδαιμονία, που δείχνει ο Δάσκαλος. Γιατί μιά τέτοια ζωή, γεμάτη απο φώς αλήθειας, είναι ιδίωμα των λεύτερα σκεπτόμενων ατρόμητων νόων...

Άθεος είπε...

Καλέ μου φίλε φώτο vango, όπως θα έλεγε και ο Δάσκαλος της φιλίας Επίκουρος, χαίρομαι που είσαι πάντα εδώ!
Τις ευχές μου να έχεις!

bill είπε...

οι ηλίθιοι χριστιανοί πιστεύουν ότι έχουν κλείσει δωμάτιο στον παραδισο και λένε πρώτα ο θεός δηλαδή είναι άνθρωποι τρίτης κατηγορίας τους ευχoμαι να μην ξυπνήσουν ποτέ με εκτίμηση billtaxi

Άθεος είπε...

Μπορεί bill να σκέφτεσαι καλά, αλλά το ίδιο δεν μπορώ να το πω και για τη γραφή σου! Αυτό το «ηλίθιοι» τι το ήθελες;
Αν δεν μπορείς να το διατυπώσεις διαφορετικά, έπρεπε να το είχες κάνει τουλάχιστον ανόητοι!
Σε γενικές γραμμές όμως, είναι όπως τα λες, όμως, όχι να μην ξυπνήσουν ποτέ…
Εμείς εδώ τι κάνουμε…

φωτο vango είπε...

...μα και βέβαια παρακολουθώ τους ιστοχώρους σου, καθώς και τους όμοιους άλλους. Δέν έχω καλύτερη παρέα απο ολους τους φίλους και το φιλόξενο περιβόλι σου. Τί το πιό καλό να γνωρίζω ανθρώπους λέφτερους και ωραίους...

Ανώνυμος είπε...

Τι μας λες βρε άθεε,εσύ δεν έχεις ακούσει πως και η αρχαία Ελληνική λογική πίστευε σε θεούς;Άνοιξε μερικά βιβλία και θα δεις πως βρίθουν θεών.
Διαφορετικές απόψεις σίγουρα υπήρχαν,ποικιλότητα ναι σίγουρα υπήρχε, αλλά άθεοι ή προάθεοι πολλοί λίγοι αρχαίοι μπορούν να χαρακτηριστούν.
Η πίστη στο θεό είναι προβληματική.Η βεβαιότητα της ανυπαρξίας του θεού επίσης.Μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το μυστήριο του κόσμου.

Αυτά σχολιάζοντας όσα έγραψες στη Artanis

Άθεος είπε...

Να δυο σχόλια διαμετρικά αντίθετα.
Όπως πάντα, έτσι και τώρα: Ο ένας έχει τη γνώμη αυτή, ο άλλος την άλλη.
Ευχαριστώ φώτο vango για τα καλά σου λόγια, όμως περισσότερο πρέπει να εστιαστώ στην αντίδραση του Ανώνυμου (καλώς μας βρήκε πάλι).

Φουριόζος πάλι «Ανώνυμος» με ειρωνεία και αντιπαράθεση έκανες την εμφάνισή σου!
(Τι μας λες βρε άθεε,εσύ δεν έχεις ακούσει πως και η αρχαία Ελληνική λογική πίστευε σε θεούς;)
Για κουλάρησε δικέ μου… Πού το ισχυρίστηκα αυτό πάλι, ότι στην Αρχαία Ελλάδα δεν πίστευαν σε θεούς…
Με την Artanis δεν κάναμε τέτοια κουβέντα…, αλλά ούτε και στο μέλλον νομίζω θα κάνουμε, για να υπονοήσω ότι… μήπως και μας ήρθες από το μέλλον!

φωτο vango είπε...

...μα πώς να επιβάλουμε την άποψή μας σε 'κείνον, που έχει ανάγκη θεού ; Γιά την ψυχική του ηρεμία θέλει ένα ηρεμηστικό. Το βρίσκει στην πίστη του στο θεό του. Ο άλλος δέν έχει τέτοια ανάγκη. Αφού έτσι νοιώθει, πώς να του επιβληθεί η αίσθηση της ανάγκης του να πιστεύει; Έτσι, όλοι είναι ευχαριστημένοι. Ο καθένας βρίσκει το δρόμο του. Δέν μ' ενδιαφέρει να πείσω κανένα ότι η αθεία μου, η αθρησκευτικότητά μου είναι το σωστό. Όμως, μπορώ να επαναλάβω τη φράση του καπετάν Φουρτούνα, όταν στα τελευταία του τον πλησίασε ο παπάς με τα συμπράγκαλά του ''φύγε ταυραμπά και την κατάρα σου νά'χω''...

Άθεος είπε...

Ποιος είπε ότι επιβάλλουμε τη γνώμη μας. Απλά τη λέμε σ’ αυτούς που θέλουν να την ακούσουν!
Οι υπόλοιποι γιατί οδύρονται;

Argy Bargy είπε...

"Life after death is as improbable as sex after marriage."

Χι χι χι!

(Συγγνώμη για τους θεϊστές και τους παντρεμένους. Αν είστε και τα δυο, δυο συγγνώμες ζητώ κι εγώ.)

Argy Bargy

Argy Bargy είπε...

Life's a piece of shit,
When you look at it.
Life's a laugh and death's a joke. It's true.
You'll see it's all a show.
Keep 'em laughing as you go.
Just remember that the last laugh is on you.
And always look on the bright side of life...
Α ρε αθάνατοι (αυτό κι αν είναι οξύμωρον) Monty Pythons

Άθεος είπε...

Εν μέρει έχεις δίκιο Argy, γιατί στο θέμα των παντρεμένων υπάρχουν και εξαιρέσεις.
Επικεντρώσου όμως περισσότερο στη συγκεκριμένη ανάρτηση. Η ζωή είναι σχετική στον καθένα, ανάλογα πώς αντιλαμβάνεται την ευτυχία.
Βέβαια το «always look on the bright side of life...» έγινε σύνθημα και κανόνας της ζωής, όμως κι αυτό είναι τόσο σχετικό, όταν υπάρχουν τόσοι και τόσοι που «κοιτούν σαν φωτεινή πλευρά» την… άλλη ζωή… όταν πια δεν θα υπάρχουν!
Επίσης, απέφευγε τα Αγγλικά, ώστε να καταλαβαίνουν και όσοι δεν γνωρίζουν.

Astron είπε...

Πραγματικά, γαλάζια θάλασσα απ' τη μια και λάσπη απ' την άλλη. Απ' τη μια η αγνή ρεαλιστική φιλοσοφία του Επίκουρου και απ' την άλλη η μεγαλύτερη απάτη όλων των εποχών: η υπόσχεση της αιώνιας ζωής. Μπορεί να φανταστεί κανείς μεγαλύτερη και ανηθικότερη απάτη απ' το να υπόσχεσαι στους θνητούς αιώνια ζωή; Και μάλιστα να τους λες ότι αυτό που αποζητούν απ' την πρώτη κιόλας στιγμή που ανοίγουν τα μάτια τους, θα έρθει μετά το θάνατο!

Γι' αυτό και ο έρωτας είναι μόνιμος στόχος των χριστιανών. Ο έρωτας είναι ίσως η μεγαλύτερη απόλαυση που μπορούμε να ζήσουμε και -δυστυχώς για τους χριστιανούς- μπορούμε να την απολαύσουμε σε ΑΥΤΗ τη ζωή. Με λίγα λόγια τον αντιμάχονται γιατί τους ...κλέβει την πελατεία! Άνθρωπος που ζει ευτυχισμένα και ενάρετα σε τούτη τη ζωή, γεμάτος από διανοητικές και υλικές απολαύσεις, γεμάτος από αισθήσεις και εμπειρίες, δεν δελεάζεται εύκολα από παραδείσους και υπερφυσικές αντιλήψεις.

Ένας άνθρωπος όμως μαθημένος να μισεί τον έρωτα και την ομορφιά, ένας άνθρωπος απαίδευτος που ζητά εύκολες απαντήσεις και αποκούμπια μπορεί πολύ εύκολα να παρασυρθεί και να θεωρήσει ότι η ζωή είναι πόνος, ή ότι η ζωή είναι δευτερεύουσας σημασίας και ότι η πραγματική ευτυχία έρχεται μετά από αυτήν.

Να 'σαι καλά άθεε για τα ωραία σου άρθρα!

Άθεος είπε...

Αχ, βρε φίλτατε Astron!
Δεν μένεις εσύ υπόχρεος που διάβασες δυο ωραίες κουβέντες από μένα, αλλά εγώ, που βρήκα εσένα και δυο τρεις άλλους να μου λένε αυτά τα υπέροχα λόγια. Τότε καταλαβαίνω, ότι ο κόπος και ο χρόνος μου δεν πάνε χαμένα!
Όμως και για έναν λόγο ακόμα σε ευχαριστώ: Το σχόλιό σου ήταν μια μικρή ανάρτηση με πολλά νοήματα. Απλό, κατανοητό, έξυπνο και αφοπλιστικό.
Αχ, πόσο θέλω έναν χριστιανό να μου πει ότι έχουμε άδικο…!
Σαν ψέματα θα μου φανεί!
Είναι δυνατόν… υπάρχουν τόσο… (θα το πω, χωρίς να θέλω να βρίσω κανένα τους), υπάρχουν τόσο κρετίνοι που να αντιδρούν ότι ο θνητός… δεν μπορεί να γίνει… αθάνατος…

nkarakasis είπε...

Έχετε δίκιο, αλλά συνάμα έχετε μεγάλο άδικο. Όχι γιατί ορθολογήσατε αλλά γιατί σκεφτήκατε αδικώντας..

Αν δείτε ένα άλογο φοβιτσιάρικο που αρνείται να πηδήξει τον φράχτη - έστω και αν είναι ένα μόνο - θα το πυροβολούσατε;
Αυτό μου θυμίζει. Δεν ενισχύεται το θάρρος ενός που φοβάται τον θάνατο, κατηγορείτε την λογική του. Τις ελπίδες του είναι το πιο σωστό, γιατί η θρησκεία δεν έχει λογική αλλά συναισθηματισμούς. Ελπίδα, αυτό προσφέρει.

Να σας προλάβω, οι παπάδες και το ιερατείο είναι αλλού παπά ευαγγέλιο, για την θρησκεία μίλησα πιο πάνω.

Τα γραφόμενα σου άθεε, δεν είναι λάθος. Ο τρόπος είναι η διαφωνία μου. Δεν είναι ντροπή να ελπίζει κανείς.. να πιστεύει σε κάτι. Και το παράλογο του ενός είναι λογικό για κάποιον άλλο. Πόσοι πιστεύουν στα φαντάσματα; Πόσοι φοβούνται το σκοτάδι; Πόσοι διαβάζουν τα ζώδια; Πόσοι περνάνε κάτω από μία σκάλα χωρίς να σκεφτούν έστω και στιγμιαία την γρουσουζιά; Και δεν είναι θέμα μόρφωσης όπως αναφέρθηκε, αλλά παιδείας. Αυτά δεν διδάσκονται πουθενά, η αναλυτική λογική είναι μίξη γνώσης με σκέψη. Και την δεύτερη δεν την διδάσκεσαι..

Και κάτι άλλο, τι θα ήταν ο Επίκουρος αν δεν υπήρχε το δωδεκάθεο; Ποιά η θέση της λογικής αν δεν υπήρχε η "παραλογία;". Ποια η θέση της ελπίδας αν δεν υπήρχε ο φόβος;
Ακαδημαϊκή ερώτηση πάντα..

Να γιατί αποφεύγω, στα δικά σου άρθρα δεν μπορώ να έχω φειδώ και πιθανόν κουράζω..

Heliotypon είπε...

Τα είπες υπέροχα. Δεν θα μπορούσα να προσθέσω τίποτε!

Άθεος είπε...

Φίλε, Nkarakasis, δεν μπορεί να έχω δίκιο και άδικο ταυτόχρονα!
Όταν λες ότι η θρησκεία δεν έχει λογική, μην νομίζεις ότι διαφέρουμε σε αυτά που λέμε.
Όμως, όταν λες «Δεν είναι ντροπή να ελπίζει κανείς.. να πιστεύει σε κάτι» μπορεί σε προσωπικό επίπεδο να πιστεύει σε ότι θέλει, όμως όταν το επιβάλει, αλλάζει το πράγμα. Τα έχουμε πει κι άλλη φορά αυτά.
Στις άλλες ερωτήσεις που κάνεις, απαντάς και μόνος. Όμως τι θέλεις να πεις «Αν δείτε ένα άλογο φοβιτσιάρικο που αρνείται να πηδήξει τον φράχτη - έστω και αν είναι ένα μόνο - θα το πυροβολούσατε;» Αυτό δεν το κατάλαβα. Ποιος πυροβολεί τον φοβισμένο;
Απ’ ότι ξέρω μόνο οι χριστιανοί το έκαναν, όταν έκαιγαν τα φοβισμένα τους θύματα.
Τίποτα άλλο συγκεκριμένο δεν με ρώτησες για να απαντήσω.
Νομίζω, αρκούν αυτά.

Φίλε μου heliotypon δεν χρειάζεται να πεις περισσότερα.
Κι αυτά που είπες… πολλά ήταν!
Ευχαριστώ!

Μάνος Δίκαιος είπε...

Και διαβάζοντας αυτό το ωραίο άρθρο θέλω να ρωτήσω αν έχεις να προτείνεις κάτι σχετικό με Επίκουρο σε βιβλίο.

Άθεος είπε...

Βεβαίως! α) "Επίκουρος" εκδόσεις Θύραθεν.
β) "Επίκουρος" Χ. Θεοδωρίδης εκδόσεις Εστία. γ) Λουκρήτιος "Για την φύση των πραγμάτων" εκδόσεις Θύραθεν.

Άθεος είπε...

Και λίγα γενικά στο blog μου για την φιλία και τον Επίκουρο
http://epic-filia.blogspot.gr/

Μάνος Δίκαιος είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ.. Θα διαβάσω έστω ένα από αυτά που προτείνεις, αφού πρώτα διαβάσω 2 σίγουρα από τα βιβλία σου.. Το ένα μάλιστα θυμάμαι είχε προκαλέσει σωρεία σχολίων σε ένα blog πριν ακόμα επισκεφθώ το παρών site σου!

Άθεος είπε...

Το Χαλκεύοντας την Ιστορία έγινε Μπεστ Σέλερ. Οι Φιλοσοφικές Σχολές της Αρχαίας Ελλάδας είναι καινούριο, ακόμα δεν έχω εικόνα. Άρχισε από αυτό.

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (2014 σελ. 306) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
ΧΑΛΚΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ (2010 δοκίμιο 608 σελίδες) Εκδόσεις ΕΝΑΛΙΟΣ

Τα βιβλία μου

Τα βιβλία μου
Η ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ (1998 μυθιστόρημα 348 σελίδες) Εξαντλημένο. Λίγα κομμάτια μόνο στο βιβλιοπωλείο "Βιβλιοχαμός" Μαυροκορδάτου 7 Αθήνα σε προσιτή τιμή. Τηλέφωνο 2103824629

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

1. Οι θρησκείες, το είπαμε πολλές φορές, δεν ενώνουν τους ανθρώπους. Τους χωρίζουν.

Λαίλαπα για την ανθρωπότητα οι θρησκείες, δηλητηριάζουν τη ζωή!

Όπως έλεγε και ο Βολτέρος «Εκείνοι που μπορούν να σε κάνουν να πιστέψεις σε ανοησίες, μπορούν να σε κάνουν να διαπράξεις και εγκλήματα»!

2. Διαβάστε στο άλλο blog Τετραφάρμακος, το επίκαιρο άρθρο Υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;


3. Στο έτερο blog «Ας φιλοσοφήσουμε για τη φιλία» αναρτήθηκε νέο θέμα «Για τη φιλία και τη ζωή σύμφωνα με τον Επίκουρο»

4. Πρόσκληση για δράση: αιτήσεις κατάργησης προσευχής και θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία

5. Να και μια είδηση που ενδιαφέρει: Παιδική κατασκήνωση για...άθεους

Επιτέλους υπάρχει επίθεση στην οπισθοδρόμηση!

6. Αντικαταστήστε άχρηστες θρησκευτικές γιορτές με ουσιαστικές γιορτές που εξυψώνουν τον άνθρωπο και την αλήθεια!

Απολαύστε το Children of Evolution και την «Ημέρα της Εξέλιξης» σαν μια πιθανή γιορτή που δεν θα αργήσει να γιορταστεί απ’ όλους μας!

7. Επίσης μην ξεχάσετε κι αυτό: Is This The Real Thing


Σχολιάστε το blog στο σύνολό του

Σχολιάστε το blog στο σύνολό του
Κάντε κριτική, πέστε τη γνώμη σας. Πείτε τη γνώμη σας άφοβα, ελεύθερα, ξάστερα!
Λόγω μεγάλου αριθμού σχολιαστών, παρακαλώ στο τέλος των σχολίων επιλέξτε Νεώτερο ή πατήστε εδώ.





Χριστιανικοί Βανδαλισμοί

Δείτε το λογοκριμένο κομμάτι της ταινίας του Κώστα Γαβρά για τους βανδαλισμούς των Χριστιανών επί της Ζωοφόρου του Παρθενώνα ΕΔΩ.

Ντοκιμαντέρ του Bill Maher Religulous 1 έως 11 με ελληνικούς υπότιτλους

Δείτε το Ντοκιμαντέρ του Bill Maher με ελληνικούς υπότιτλους. Αν δεν εμφανίζονται υπότιτλοι, πατάτε το άσπρο τρίγωνο κάτω δεξιά ενώ παίζει το video και στην στήλη που εμφανίζεται ενεργοποιείτε τους υπότιτλους πατώντας το κουμπί CC. Καλή διασκέδαση. Religulous 1 Religulous 2 Religulous 3 Religulous 4 Religulous 5 Religulous 6 Religulous 7 Religulous 8 Religulous 9 Religulous 10 Religulous 11 …και μια μικρή συνέντευξη του Richard Dawkins στον Bill Maher για όλα

Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ - Richard Dawkins

Παρακολουθήστε τις βλαβερές συνέπειες της θρησκείας μέσα από πέντε μικρά video του Richard Dawkins (μέσω paratiritis7's Channel) Αν δεν εμφανίζονται οι ελληνικοί υπότιτλοι ενεργοποιήστε τους με το κουμπί στη δεξιά κάτω πλευρά της οθόνης. Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ video: 1-5