Η πρωταρχική σούπα ήταν γαρνιρισμένη με κεραυνούς! |
Σαν υπόθεση προτάθηκε από τον Αλεξάντερ Οπάριν (Aleksandr Ivanovich Oparin 1894-1980) και τον Μπ. Σ. Χάλντεϊν (John Burdon Sanderson Haldane 1892-1964) που
πίστευαν ότι οι συνθήκες της νεαρής τότε Γης θα μπορούσαν να ευνοήσουν χημικές
αντιδράσεις που θα συνέθεταν, από ανόργανα υλικά, οργανικές ενώσεις. Αυτές ήταν
κολλοειδή διαλύματα ή καλύτερα συσσωματώματα όπως τα είπε ο Οπάριν που
αποτελούνταν από αλκοόλη και διάφορα αμμωνιακά άλατα.
Ο Οπάριν πίστευε ότι στην πρωταρχική ατμόσφαιρα της Γης
κυριαρχούσε το μεθάνιο, το υδρόθειο, η αμμωνία, το μονοξείδιο και το διοξείδιο
του άνθρακα ή και κάποια άλλα υλικά, πάντα από το χώρο της ανόργανης χημείας.
Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες εξάτμιζαν το νερό και μέσω της βροχής αυτό με τις προσμίξεις
των αερίων επέστρεφε στην αρχέγονη σούπα, που μάλλον ήταν μια ήσυχη λιμνούλα.
Ο Στάνλεϊ Μίλλερ (Stanley Lloyd Miller 1930 - 2007) και ο Χάρολντ Ούρι (Harold Clayton Urey 1893-1981) το 1952 στο Πανεπιστήμιο
του Σικάγο δημιούργησαν εργαστηριακά τις συνθήκες της «πρωταρχικής αρχέγονης
σούπας». Η πειραματική συσκευή που θα προσομοίωνε τις αρχικές συνθήκες στη Γη
φαίνεται στη διπλανή εικόνα. Το νερό (H2O) έβραζε σε ένα δοκιμαστικό
σωλήνα όπου οι ανερχόμενοι υδρατμοί έφταναν σε έναν άλλο όπου εκεί προσομοιωνόταν
η αρχική ατμόσφαιρα. Εκεί βρίσκονταν αέρια μεθανίου, υδρόθειου,
αμμωνίας, μονοξείδιου και διοξειδίου του άνθρακα. Στα δυο
ηλεκτρόδια του σωλήνα διοχετεύονταν ένα υψίσυχνο ρεύμα 60 KV έτσι ώστε
να δημιουργείται ένας ηλεκτρικός σπινθήρας, που θα προσομοίωνε τον ατμοσφαιρικό
κεραυνό. Κάτω από το δοκιμαστικό σωλήνα ένα σύστημα ψηκτρών έψυχε τους
υδρατμούς και υγροποιημένοι πια επέστρεφαν στον αρχικό σωλήνα θέρμανσης όπου η
ίδια διαδικασία επαναλαμβάνονταν συνεχώς για μια βδομάδα. Σε τόσο μικρό διάστημα,
όταν ο Μίλλερ και ο Ούρι άνοιξαν τον σωλήνα των αερίων, μεταξύ των άλλων αερίων
βρέθηκαν και οργανικές ενώσεις: ασπαραγγινικό οξύ, αλανίνη και γλυκίνη. Σε
κάποια πειράματα δε εμφανίστηκε και σάκχαρο. Αμινοξέα δηλαδή, που είναι τα
δομικά υλικά από τα οποία φτιάχνονται οι πρωτεΐνες, τα ένζυμα και τα λιπίδια
των πρώτων βιογενών μορίων, των κυττάρων.
Έκτοτε έγιναν κι άλλα πειράματα,
αντικαθιστώντας στην «αρχέγονη ατμόσφαιρα» του σωλήνα προσομοίωσης κι άλλα
ανόργανα υλικά στην οποία συντελούνταν νέες στοιχειώδεις μορφές που
προσομοίαζαν στα γνωστά απλά κύτταρα.
Σ’ αυτήν, την αβιογενή φάση, πριν από 3,5
δισεκατομμύρια χρόνια τα πρώτα βιομόρια εξελίχθηκαν σε πρωτόγονες κυτταρικές
δομές με χαρακτηριστικά ζωντανού οργανισμού. Πρώτος φορέας γενετικών
πληροφοριών ήταν το RNA και αργότερα το DNA.
Όμως ταυτόχρονα άλλαζε και η ατμόσφαιρα. Τα
πρώτα βακτηρίδια δέσμευαν άζωτο, που το χρησιμοποιούσαν για να καλύψουν τις
ανάγκες τους σε αζωτούχες ενώσεις, επηρεάζοντας έτσι και τη σύσταση της
ατμόσφαιρας που εμπλουτιζόταν σε οξυγόνο και όζον. Η υπεριώδης ακτινοβολία
οδηγούσε γρήγορα στη διάσπαση της αμμωνίας σε άζωτο. Η Γη όλο και ψύχονταν. Οι
νέοι οργανισμοί είχαν περισσότερο ανάγκη μια χαμηλότερη θερμοκρασία από κείνη
της αρχέγονης σούπας.
Από τα προκαρυωτικά βακτηρίδια δημιουργήθηκαν
οι πρώτοι κυτταρικοί πυρήνες που σχημάτισαν τους πρώτους απλούς οργανισμούς,
πρόδρομους των μιτοχόνδριων κυττάρων που άρχισαν να αναπαράγονται
αναδιπλασιαζόμενοι με την γνωστή μίτωση.
Ο αβιογενής σχηματισμός των πρώτων οργανικών
ουσιών από υδατάνθρακες και νουκλεϊνικά οξέα σήμερα δεν είναι μια απλή υπόθεση
για την βιολογία. Όμως δεν είναι και θέμα που θα έπρεπε εκτεταμένα να
απασχολήσει και μας. Ο ενδιαφερόμενος σήμερα μπορεί να βρει πολλές εργασίες σε
βιβλία ή στο διαδίκτυο, ενώ τα πειράματα συνεχίζονται και θα συνεχίζονται για
πάντα. Η γνώση δεν τελειώνει ποτέ. Μπορεί τα πραγματικά αρχέγονα υλικά των
πρώτων κυττάρων να έχουν εξαφανιστεί και να μην δουν ποτέ το φως των
ηλεκτρονικών μας μικροσκοπίων, όμως οι επιστημονικές θεωρίες που επιβεβαιώνουν
τα δεδομένα των επιστημονικών μας μελετών μπορούν να απαντήσουν με μια σχετική
βεβαιότητα. Η γνώση άλλωστε είναι σχετική και ιστορικά καθορισμένη. Σε κάποια
μελλοντική εποχή θα γνωρίζουμε πολύ περισσότερα από σήμερα. Όμως οι απλοϊκές
θεολογικές εξηγήσεις ανήκουν στο μακρινό παρελθόν και δεν θα έπρεπε να μας
απασχολούν διόλου. Οι θεολογικές εξηγήσεις, δεν είναι μόνο αντεπιστημονικές
αλλά και βαθύτατα γελοίες, όπου ένα υπέρτατο Συμπαντικό ον δημιουργεί ζωή σε
άπειρα σημεία του Σύμπαντος και όχι συχνά, λαθεύει ή μετανιώνει καταστρέφοντας
τα δημιουργήματά του και αρχίζοντας από την αρχή.
Νομίζω και αρκετά ασχοληθήκαμε με την φαιδρή
αυτή άποψη που μόνο στην γραφικότητα παραπέμπει.
Ο Βιταλισμός αποδείχτηκε τόσο γελοίος, όσο
και ο αιθέρας στη φυσική. Το ίδιο και η τελεολογική εξήγηση αφού κάτω από
τυχαίες διεργασίες της φύσης καμιά σκοπιμότητα δεν έχει νόημα. Όπως φαίνεται,
μόνο η δυνατότητα της ύλης να αυτοοργανώνεται ισχύει, όταν τυχαία αυτή
βρίσκεται σε ένα ευνοϊκό περιβάλλον. Αυτή η ενδογενής δυνατότητά της να περνά
σε ένα ανώτερο εξελικτικό στάδιο, σαν γεγονός αυτοοργάνωσης, νομίζω ότι είναι
όχι μόνο ένα από τα πιο θαυμαστά μυστήρια της φύσης, αλλά και ένας αξιωματικός
νόμος που αναδεικνύει τις περίπλοκες δομές που βρίσκονται θαμμένες σ’ αυτό που
αποκαλούμε ύλη! Η δυνατότητά της να αυτοοργανώνεται σε όλο και υψηλότερες δομές
επιτυγχάνεται με την κίνηση που είναι το ενδογενές κατηγόρημά της ύλης! Η τάξη
και η εντροπία, σαν μέτρο της ατομικής αταξίας του συστήματος, είναι η
διαλεκτική άρνηση εκείνου που χαρακτηρίζουμε ζωή. Η πολυπλοκότητα των
συστημάτων δεν είναι τίποτα περισσότερο από το αποτέλεσμα που δημιουργούν μια
σειρά απλότητες, όταν το κύτταρο αρχίζει να μεταβολίζεται με το περιβάλλον του.
Όπως λέει και ο διάσημος καθηγητής φυσικοχημείας του πανεπιστημίου της Οξφόρδης
«Από τότε που τα μόρια έμαθαν να ανταγωνίζονται και να δημιουργούν παρόμοια
μόρια, οι ελέφαντες και τα πράγματα που τους μοιάζουν στον κατάλληλο χρόνο θα
βρεθούν να περιπλανιούνται στην ύπαιθρο»! («Η Δημιουργία» σελ. 13 εκδόσεις
κάτοπτρο).
Όλα αυτά δείχνουν ότι κάθε βιολογικό γεγονός
είναι απλά μια δυνατότητα, από τις άπειρες δυνατότητες της παντοδυναμίας των
πιθανοτήτων, που ενδογενώς βρίσκονται θαμμένες στην ύλη. Αν τα μόρια κάποια
στιγμή σκόνταψαν στην αναπαραγωγή ώστε να δημιουργήσουν πιστά αντίγραφά τους,
δεν σημαίνει ότι κάποιος τα κατηύθυνε προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά ότι αυτή
ήταν μια από τις πιθανές και ενδεδειγμένες κατευθύνσεις των ενδογενών
δυνατοτήτων τους. Απλοϊκά θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα μόρια που διατηρήθηκαν
και αντέγραψαν τον εαυτό τους, απλά σκόνταψαν στην καλοτυχία τους ενώ κάποια
άλλα, πολλαπλάσια από τα πρώτα επέστρεψαν στα στοιχεία που τα συνέθεσαν,
αποσυντιθημένα επέστρεψαν στο περιβάλλον τους. Τελικά, όπως φαίνεται, η
εμφάνιση της ζωής είναι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα της αυτοοργάνωσης της ύλης
και όχι κάτι σπάνιο που είχε την εύνοια από μια συγκεκριμένη καθοδήγηση. Τα
επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η δεύτερη άποψη δεν είναι μόνο ακάλυπτη
επιστημονικά αλλά φαντάζει και εξόχως εξωπραγματική. Από την στιγμή που
εμφανίστηκαν τα ζωντανά μόρια με ικανότητα αναπαραγωγής, όπως λέει και ο
διάσημος αστροφυσικός του Καίμπριτζ και συγγραφέας εκλαϊκευμένων βιβλίων
John Gribbin «…οι αντιδράσεις έπαψαν να γίνονται στην τύχη και άρχισαν
να εκμεταλλεύονται το περιβάλλον προς «όφελος» των μορίων, διασπώντας τις άλλες
ενώσεις και παράγοντες περισσότερους αντιγραφείς. Έτσι μπήκε αμέσως σε εφαρμογή
ένας καινούργιος φυσικός νόμος, που στα πλαίσια της εξέλιξης των ζωντανών
μορίων επιταχύνθηκε χάρη στη διαδικασία της φυσικής επιλογής» (βλέπε «Γένεσις»
σελ. 204 εκδόσεις Ωρόρα).
Ο δρόμος της εξέλιξης ήταν πια ανοιχτός και
το μόνο πρόβλημα ήταν η προσαρμογή του περιβάλλοντος, η τροφή και ο
ανταγωνισμός ανάμεσα στις νέες μορφές που ήρθαν αντιμέτωπες η μια με την άλλη.
Η προσαρμογή δεν απαιτούσε την αλλαγή του οργανισμού με το περιβάλλον. Οι ίδιοι
οργανισμοί άλλαζαν το περιβάλλον, απορροφώντας διοξείδιο του άνθρακα και
πλημμυρίζοντας το περιβάλλον με οξυγόνο! Σε άλλες περιπτώσεις οι αποτυχημένοι
αντιγραφείς γίνονταν τροφή των επιτυχημένων. Όσο άλλαζε το περιβάλλον άλλο τόσο
άλλαζε και ο μεταβολισμός των νέων αντιγραφέων, έτσι ώστε σήμερα να
αναγνωρίζουμε ότι είμαστε αφ’ ενός απόγονοι ενός μολυσμένου περιβάλλοντος, αφ’
ετέρου οι οργανισμοί εκείνοι είχαν μια ιδιαίτερη πλαστικότητα που εύκολα
μπορούσαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι τα
προκαρυωτικά κύτταρα (τα πρώτα κύτταρα που δεν είχαν πυρήνα) ήταν δομικά
επιτυχημένες μηχανές επιβίωσης που αυτοοργανώθηκαν σε ευκαρυωτικά κύτταρα χωρίς
την βοήθεια κανενός θεού. Η αρχή έγινε από τυχαίες χημικές αντιδράσεις και
συνεχίστηκε κάτω από τους νόμους της φυσικής επιλογής ή όπως θα το λέγαμε στην
φιλοσοφία κάτω από αυτό που λέγεται αναγκαιότητα.
Το λόγο τώρα έχει ο Δαρβίνος και η πορεία
προς την φυλογένεση όπου η κληρονομικές μεταβολές και οι αλματώδεις
διαφοροποιήσεις (μεταλλάξεις) θα αναγκάσουν μέσω της εξελικτικής πορείας τους
οργανισμούς να διαφοροποιηθούν σε είδη. Ξανά η προσαρμογή, μέσω του τυχαίου και
της αναγκαιότητας: θα προκύψουν νέες μορφές ζωής που στην πάλη για την
επιβίωση, κάποια είδη θα εξαφανιστούν και κάποια θα συνεχίσουν, λόγω φυσικής
αναγκαιότητας, να ολοκληρώνουν έναν ανθεκτικότερο οργανισμό σε σχέση με το
περιβάλλον που αναπτύσσονται.
Ο Δαρβίνος ήταν εκείνος που θέτοντας τα σωστά ερωτήματα πήρε
τις αναγκαίες απαντήσεις κατ’ ευθείαν από τη φύση.
Οι μελέτες στα νησιά Γκαλαπάγκος απέδειξαν ότι τα φυτά και
τα ζώα είχαν κοινή προέλευση με τα φυτά και τα ζώα του απέναντι ηπειρωτικού
εδάφους. Όμως παράλληλα ανακάλυψε και ουσιαστικές μεταβολές που απέδωσε στην
εξέλιξη.
Τρεις ήταν οι παράγοντες που συντελούν στην πραγματοποίηση
της εξελικτικής τους πορείας
α) Η μεταβλητότητα
β) Η κληρονομικότητα
γ) Η φυσική επιλογή
α) Η μεταβλητότητα
β) Η κληρονομικότητα
γ) Η φυσική επιλογή
Η
μεταβλητότητα διαφοροποιεί συνεχώς τη δομή και τη λειτουργία του
οργανισμού, λόγω μεταβολών των συνθηκών ζωής και διασταύρωσης των ειδών.
Η κληρονομικότητα σταθεροποιεί τις διαφοροποιήσεις των παλαιών ειδών, σχηματίζοντας τις ποικιλίες που θα απομονωθούν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν τα νέα είδη.
Η φυσική επιλογή καθοδηγείται από τον αγώνα για την επιβίωση και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Επιβιώνουν μόνο τα είδη που μπορούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Τα υπόλοιπα εξαφανίζονται.
Αυτή είναι με δυο λόγια η ουσία της Δαρβινικής θεωρίας ή της «Εξέλιξης των Ειδών».
Η κληρονομικότητα σταθεροποιεί τις διαφοροποιήσεις των παλαιών ειδών, σχηματίζοντας τις ποικιλίες που θα απομονωθούν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν τα νέα είδη.
Η φυσική επιλογή καθοδηγείται από τον αγώνα για την επιβίωση και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Επιβιώνουν μόνο τα είδη που μπορούν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Τα υπόλοιπα εξαφανίζονται.
Αυτή είναι με δυο λόγια η ουσία της Δαρβινικής θεωρίας ή της «Εξέλιξης των Ειδών».
Όσοι το κατάλαβαν απάντησαν στα χρόνια
ερωτήματα που ταλαιπωρούσαν τους επιστήμονες. Όσοι δεμένοι στο άρμα της
θρησκείας αρκέστηκαν στις συκοφαντίες και την παραπληροφόρηση. Ο χρόνος έδειξε
ότι ο Δαρβίνος είχε δίκιο και όσα ερωτήματα τότε δεν μπορούσαν να απαντηθούν, η
επιστήμη σιγά-σιγά τα απάντησε στο μέλλον, όπως ήταν οι μεταλλάξεις, που
αποτελούσαν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα στη θεωρία.
Πρέπει ακόμα να σημειώσουμε και το εξής: Ποτέ ο Δαρβίνος δεν είπε ότι ο Άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο, αλλά πως και οι δυο τους είναι διαφοροποιημένοι απόγονοι κάποιου πρωτεύοντος προγονικού είδους.
Σήμερα μόνο οι άσχετοι και οι πιστοί των τριών αποκαλυπτικών θρησκειών αντιτίθενται στην εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου που απέδειξε, πέρα πάσης αμφιβολίας ότι ο άνθρωπος δεν είναι ο Θείος Επιστάτης που δημιουργήθηκε από κάποιο θεό να επιβλέπει και να εκμεταλλεύεται τα δημιουργήματά του, αλλά απόγονος κάποιου ζωικού είδους που η μεταβλητότητα, η κληρονομικότητα και η φυσική επιλογή μέσα από τον ανταγωνισμό και την προσαρμοστικότητα του περιβάλλοντος, διαμόρφωσε το είδος εκείνο που η περιέργειά του το έσπρωξε να δει τι υπάρχει πίσω από το λόφο.
Πρέπει ακόμα να σημειώσουμε και το εξής: Ποτέ ο Δαρβίνος δεν είπε ότι ο Άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο, αλλά πως και οι δυο τους είναι διαφοροποιημένοι απόγονοι κάποιου πρωτεύοντος προγονικού είδους.
Σήμερα μόνο οι άσχετοι και οι πιστοί των τριών αποκαλυπτικών θρησκειών αντιτίθενται στην εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου που απέδειξε, πέρα πάσης αμφιβολίας ότι ο άνθρωπος δεν είναι ο Θείος Επιστάτης που δημιουργήθηκε από κάποιο θεό να επιβλέπει και να εκμεταλλεύεται τα δημιουργήματά του, αλλά απόγονος κάποιου ζωικού είδους που η μεταβλητότητα, η κληρονομικότητα και η φυσική επιλογή μέσα από τον ανταγωνισμό και την προσαρμοστικότητα του περιβάλλοντος, διαμόρφωσε το είδος εκείνο που η περιέργειά του το έσπρωξε να δει τι υπάρχει πίσω από το λόφο.
Μόνο η συνείδηση του πιστού,
σταθερά αποξενωμένη από τη ζωή, βρίσκεται σε κοσμική απόγνωση και οι πιστοί
σταθερά προσηλωμένοι σε πανάρχαιες ιδέες που εμφανίστηκαν πριν χιλιάδες χρόνια,
παραμένουν οπισθοδρομικοί, επιθετικοί, κτητικοί και εγωιστές, σαν τους
κτηνώδεις πρόγονους τους.
Η άγνοια με το φόβο μετουσιώνεται σε θρησκεία κι αυτή με τη σειρά της σε μίσος ανάμεσα στους αλλόδοξους!
Αυτό απέδειξαν, ιστορικά εδώ και αιώνες, οι τρεις
αποκαλυπτικές θρησκείες!
Βοηθήματα: Ιστορία της ανθρωπότητας.
Περισσότερα για τον Δαρβίνο μπορείτε να
βρείτε σε μια παλαιότερη ανάρτηση:
ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ στον ιστοχώρο
Και κάποιες εικόνες και σχόλια σαν βοήθημα
ψάρι τέρας
Αρρώστια
το κοριτσάκι με τα δυο πρόσωπα
Η φύση δεν δημιουργεί μόνο ομορφιά αλλά και ασχήμια. Αν και
οι έννοιες είναι σχετικές, ο άνθρωπος προσαρμόζεται στο περιβάλλον του. Η
εικόνα που έχουμε για τους εξωγήινους είναι σχετική. Να το αποτέλεσμα των
άπειρων δυνατοτήτων γέννησης νέων ειδών που ενώ δημιουργούνται, αδυνατούν να
επιβιώσουν και να διαιωνίσουν το είδος τους!
Αναλογιστείτε τι σημαίνει «λάθος» και τι «σωστό».
Όταν το «λάθος» γίνει κανόνας τότε εμείς θα το βλέπουμε σαν
σωστό!
Συνεπώς, ας μην κομπορρημονούν οι πιστοί ότι ο θεός με σοφία
δημιούργησε τη ζωή. Οι τελευταίοι ας το έχουν υπ’ όψιν τους αυτό όταν αμέριστη
η κατσαρίδα βολτάρει πάνω στο τραπέζι τους!
Υπάρχουν όμως μορφές ζωής που όχι μόνο επιβίωσαν αλλά μας είναι και παντελώς άγνωστες και φαντάζουν σαν… εξωγήινες για τα δικά μας μέτρα σε αβυσσαλέα βάθη των ωκεανών μας (βλέπε video)
14 σχόλια:
...πλήρες, ώριμη σκέψη...
φωτο vango
Πολύ καλό άρθρο, με εμφανείς πολιτικές προεκτάσεις αυτοοργάνωσης :p
Ev.b (φώτο vango) χαίρομαι που είσαι ακόμα ένας δραστήριος αναγνώστης.
Πολλά λόγια δεν λες, αλλά τουλάχιστον δίνεις το «παρών»!
Readingerichfromm Σουρεαλιστική η απάντησή σου, εν πάση περιπτώσει όμως, χαίρομαι που σου άρεσε το άρθρο.
Το άρθρο σου ενδιαφέρον και κατανοητό.
Αυτό που με προβληματίζει είναι εφ'οσον αυτά είναι γνωστά εδώ και χρόνια στο πείραμα του Cern τι περιμένουν να βρουν??
Είναι γνωστό ότι τον Θεό τον έχουν ανάγκη οι φτωχοί και κατατρεγμένοι όπως εμείς οι Ελληνες αυτοί τη στιγμή (με την κυβέρνηση που βγάλαμε:)
ενώ οι εύποροι και πλούσιοι καρφί δεν τους καίγεται!
Και το τελευταίο σου βίντεο πολύ ενδιαφέρον.
Θα μπορούσαμε να πούμε άνετα ότι είναι εξωγήινοι αν και περισσότερο με αμοιβάδα μοιάζει σε μεγάλο μέγεθος.
Αχ zoyzoy… έχεις χάσει επεισόδια!
Δεν ξέρω αν διάβασες και το 1ο μέρος για την δημιουργία της ζωής ή ακόμα τα πιο προηγούμενα άρθρα για την φυσική. Στο Cern αναζητούμε εκτός άλλων και το «πρότυπο» που πρέπει να δεχτούμε στη φυσική. Ενδέχεται να έρθουν τα πάνω κάτω. Όμως θα ήμουν εκτός θέματος αν συνέχιζα.
Και στο θέμα της πολιτικής πάλι εκτός θα ήμουν, αλλά αν ήταν να σχολιάσω θα έλεγα ότι χθες δείξαμε πόσο βλάκες είμαστε!
Η τελευταία πρόταση σχετική με το θέμα και η παρατήρησή σου πολύ εύστοχη!
Ούφ… ήρθε ώρα για δέκα μέρες διακοπές. Μας περιμένουν άσχημες μέρες και γι αυτό ας πάμε τώρα που μπορούμε. Τα λέμε τον Ιούλη!
Ως συνήθως, Άθεε, δεν θα είμαι λακωνικός. Και θα σταθώ σε κάποια σημεία της αναλύσεώς σου.
1. «Η φύση δεν δημιουργεί μόνο ομορφιά αλλά και ασχήμια».
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να ορίσουμε το όμορφο και το άσχημο. Αλλά μπορούμε; Με ποιο μέτρο θα προβούμε σε ένα τέτοιον ορισμό; Προφανώς το δικό μας, άρα ως μέτρο συγκρίσεως θα ορίσουμε το υποκείμενό μας, το οποίον σημαίνει ότι η «εξ αντικειμένου» θεώρησις δεν υφίσταται. Με την εξαίρεση των τερατογενέσεων, όπου και αν συμβαίνουν αυτές, προσωπικώς δεν έχω διαπιστώσει ασχήμια στην δημιουργία της φύσεως. ΠΟΥΘΕΝΑ! Αλλά και αυτές, ως αποτέλεσμα, εξηγούνται επαρκέστατα από την επιστήμη της βιολογίας. Και βεβαίως δεν θα τις ώριζα ως «ασχήμια», αλλά ως σύμπτωμα μιας σειράς μειονεκτικών ή ευρισκομένων σε λανθάνουσα κατάσταση παραγόντων και παραγόντων αταβιστικής καταγωγής υπεισελθόντων στην διαδικασία γενέσεως, γεγονός το οποίον ουδέποτε θα πάψη να συμβαίνη και το οποίον δεν ανταποκρίνεται στο δικό μας μέτρο ορισμού «ομορφιάς και ασχήμιας». Όμορφο ζώο το λιοντάρι, ο ιαγουάρος, το άλογο. Άσχημο ζώο η ύαινα, ο βραδύπους, το άλογο. Για όλους, χωρίς εξαίρεση. Αλλά έχουμε σκυλιά όμορφα –κανίς, μεγάλος δανός– και άσχημα – μουλντόγκ, τσιουάουα. Τα τελευταία για πολλούς είναι πανέμορφα, ό.έ.δ. Δεν διαφωνείς, εξ άλλου η επόμενη πρότασις «Αν και οι έννοιες είναι σχετικές» καλύπτει την προφανή υποκειμενικότητα της θεωρήσεως.
2. «Η εικόνα που έχουμε για τους εξωγήινους είναι σχετική».
Σχετική ως προς τι; Και με ποιο πρότυπο; Η αλήθεια είναι πως ουδεμία εικόνα για τους εξωγήινους έχουμε. Όσες και όποιες κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει τις θεωρώ παραμύθια για ιπτάμενους ουραγκοτάγκους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θεωρώ αυτονόητη την ύπαρξη ευφυούς ζωής αλλού στο Σύμπαν. Εδώ όμως θα καταγράψω ένα ακόμη από τα τόσα παράδοξα που χαρακτηρίζουν την σκέψη των πιστών του θεού-δημιουργού – όποιου. Ενώ πιστεύουν μετά μανίας στην ύπαρξή του και την εκ μέρους του δημιουργία του σύμπαντος –φυσικώ τω λόγω ενός μη εξελίξιμου(!!!) σύμπαντος, άλλος παραλογισμός αυτός–, πιστεύουν συγχρόνως και στην ύπαρξη (και την περιοδική επίσκεψή τους στην Γη) εξωγήινων, ενώ από τα ιερά βιβλία τους καθίσταται σαφές ότι ο θεός αυτός μόνον εδώ δημιούργησε πάσης(;) υπαρχούσης μορφής ζωή και, φυσικά, το έλλογο ον, δηλαδή τον άνθρωπο, τον οποίο μάλιστα ώρισε επικυρίαρχο και νταβατζή της. Τι κάνεις με τούτο εδώ; Το ίδιο... βράζεις ρύζι.
3. «Να το αποτέλεσμα των άπειρων δυνατοτήτων γέννησης νέων ειδών που ενώ δημιουργούνται, αδυνατούν να επιβιώσουν και να διαιωνίσουν το είδος τους!»
ΑΚΡΙΒΩΣ! Μεταβλητότητα, κληρονομικότητα, φυσική επιλογή. Οι υπαρκτικοί φυσικοί κανόνες. Αυτοί και τίποτε άλλο.
4. «Αναλογιστείτε τι σημαίνει "λάθος" και τι "σωστό". Όταν το "λάθος" γίνει κανόνας τότε εμείς θα το βλέπουμε σαν σωστό!»
ΑΚΡΙΒΩΣ! Πέραν του έθους, του εθισμού, είναι και ο εγωισμός του τυφλού τον νουν, ο οποίος θεωρεί δεδομένο και, συνεπώς, ορθό ό,τι τον υπηρετεί ή εξυπηρετεί – ό,τι τον βολεύει. Έτσι και ο θεός του ενετείλατο τον σεβασμό (και όχι το ξέσκισμα) προς τα άλλα δημιουργήματά του, περιλαμβανομένης της Γης, ένα από τα δύο θα είχε συμβή: Ή ο πλανήτης θα ήταν σήμερα η «Εδέμ» ή θα είχε αλλάξει... θεό!
5. «Υπάρχουν όμως μορφές ζωής που όχι μόνο επιβίωσαν αλλά μας είναι και παντελώς άγνωστες και φαντάζουν σαν… εξωγήινες για τα δικά μας μέτρα σε αβυσσαλέα βάθη των ωκεανών μας».
ΑΚΡΙΒΩΣ! Αφού ακόμη και τις επίγειες μορφές ζωής δεν έχουμε καταγράψει εξ ολοκλήρου.
Βέβαια δεν καταλαβαίνω γιατί ο θεός έκαμε τις θάλασσες τόσο βαθειές. Ίσως για να μας εκπλήση κάθε τόσο, να αντιληφθούμε πόσο μεγάλος είναι και να υποταχθούμε στις εντολές του. Αλλά δεν έχουμε άραγε υποταχθή; Πόσο άλλο να υποταχθούμε; Ποιος να ξέρη...
Καλές διακοπές και καλή ξεκούραση, φίλε μου.
Φίλε μου nicolaos demonicos εστιάστηκες σε κομβικά σημεία διαλεκτικού προσανατολισμού και τα ανάλυσες ως έπρεπε!
Σε πιάνω… μιας και δεν βρήκες χρόνο να κάνεις εκείνο το blog βρίσκεις ευκαιρία και διαλογίζεσαι εδώ!
Καλά κάνεις, δεκτός κάθε σχολιασμός!
Να είσαι καλά.
Ευχαριστώ για τις ευχές σου. Ανταποδίδω, μιας κι' εσύ κάνεις διακοπές διαρκείας!
Προσπαθούσα να κάνω ένα σχόλιο συμπληρωματικό στην ομολογουμένως πολύ καλή ανάρτηση φίλε Άθεε και δεν είχα. Δεν ήθελα να γράψω μόνο συγχαρητήρια.
Την αφορμή μου την έδωσε τελικά ο nicolaos demonicos.
Η κοσμολογία της θρησκείας μας έχει αλλοτριώσει τόσο που σχεδόν παραλογιζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε εξωγήινους σαν να ήταν θέμα μόνο τοπικό. Ξεχνάμε ότι η «παντοκρατορία μας» αποτελεί ένα χιλιοστό του δευτερόλεπτου στο συμπαντικό χρόνο. Το να συναντηθούμε με εξωγήινους μέσα σ΄ αυτό το χιλιοστό που υπάρχουμε σαν είδος είναι πολύ απίθανο.
Δεν αρκεί να βρεθούμε μόνο τοπικά αλλά και χρονικά!
Βέβαια σε ένα σύμπαν 6000 χρόνων τα πάντα είναι πιθανά.
Καλό μήνα.
Χαίρομαι Dyer που με την ειλικρίνειά σου μου έδειξες ότι το άρθρο κατανοήθηκε πλήρως χωρίς να αφήνει κενά και απορίες.
Δεν ξέρω γιατί όλοι σας εστιάζεστε στο θέμα «εξωγήινοι» όμως σαν δευτερεύον θέμα κολλάει παντού. Όμως τι εννοείς για σύμπαν 6000 χρόνων;
Στο χρόνο από τη «δημιουργία» αναφέρομαι. Σε ένα σύμπαν 6000 χρόνων είναι πιθανόν να συναντηθείς με κάποιον εξωγήινο σε ένα σύμπαν σχεδόν 14 δις ετών είναι απίθανο.
Κατάλαβα! Σκέψου τώρα σε ένα Σύμπαν 14 δις ετών να συναντηθείς με έναν εξωγήινο ενός Άπειρου Σύμπαντος!
Πολύ όμορφο το άρθρο σου και κατανοητή και ή άποψη περί εξέλιξης. Εγώ θα ρωτήσω για την άποψή σου περί αθείας. Βεβαίως δεν θα σταθώ στην γένεση της παλαιάς διαθήκης γιατί και εγώ την θεωρώ ένα όμορφο παραμύθι.Βάση επιστημονικών πάντα θεωριών ο άνθρωπος που εμείς ονομάζουμε Ιησούς είναι υπαρκτό πρόσωπο καθώς και ή ζωή που γνωρίζουμε πως έκανε,η διδασκαλία του και για κάποιους και τα θαύματα που έκανε.Βέβαια και ο τρόπος που πέθανε. Επίσης υπάρχουν και κάποιες άλλες ιστορίες παρόμοιες με του Ιησού αρκετές χιλιαδες χρόνια πρίν με παρόμοιες αναφορές από τους υποστηρικτές τους αποδίδοντάστες στους αστρικούς κύκλους βάση αστερισμών. Εγώ λοιπόν θέλω να προτείνω την εξής θεωρία.
Γιατί να μήν υπάρχει πράγματι κάτι θεϊκό, μία δύναμη για παράδειγμα ή οποία να ξεκίνησε με την δημιουργία του γαλαξία μας (αν όχι και όλου του σύμπαντος), ή ιστορία βεβαίως να συνεχίζει ακριβώς όπως την αναφέρειςς πολύ όμορφα και αναλυτικά και κάθε περίπου 2000 με 2500 χρόνια (για παράδειγμα) αυτή ή θεϊκή ύπαρξη που δημιούργησε τα πάντα μέσα στην εξέλιξη του πλανήτη ναμήν στέλνει κάποιον στον πλανήτη ο οποίος να διδάσκει την αρμονία μεταξύ των πλασμάτων που καταλαβαίνουν (άνθρωποι) για να αγαπάει ο ένας τον άλλον και να μην υπάρχει έχθρα μεταξύ αυτών.
Και να με συγχωρείς αν το πάρα έκανα με την θεωρία μου. Παρεμπιπτόντως είναι Χριστιανός ορθόδοξος αλλά μου αρέσει ή έρευνα για τα πάντα.
Σπάταλη κίνηση από μεριάς θεού. Πιο εύκολα θα διευθετούσε το καλό με τη δύναμή του και όχι παίζοντας με την ελεύθερη βούλησή μας.
Δημοσίευση σχολίου