Αν στην προηγούμενη ανάρτηση
ισχυρίστηκα ότι το Σύμπαν δεν είναι δημιούργημα, δεν μπορώ να πω το ίδιο και
για την ζωή. Η ζωή, η έμβια ύλη δηλαδή, δεν εμφανίζεται ταυτόχρονα με την άζωη
ύλη. Δεν εμφανίζεται ακαριαία με την δημιουργία των σωματίων της ύλης.
Αντίθετα, εμφανίζεται σε ένα στάδιο εξέλιξης της ύλης, όπου απαιτείται ένα
στάδιο οργάνωσης ανώτερο από το προηγούμενο. Το πέρασμα δηλαδή του
συστήματος από μια αρχική κατάσταση αταξίας σε μια πληρέστερη οργανωμένη τάξη,
ας την πούμε ευταξία. Όμως για την αυτοοργάνωση αυτή
πιο κάτω θα πούμε περισσότερα.
Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά,
ώστε η ανάρτηση αυτή να μπορεί να αποτελέσει τη συνέχεια της προηγούμενης, ώστε
να κατανοηθεί το αέναο γίγνεσθαι των κόσμων σε όλες τις εκφάνσεις του.
Πράγματι, η ύπαρξη είναι το
θεμελιακό σύνολο των άπειρων εκφάνσεων του Είναι. Η ύλη σαν ουσία είναι η
βάση όλων των πραγμάτων και των φαινομένων του κόσμου ή καλύτερα των κόσμων που
περιέχονται στο Σύμπαν. Θεμελιακά είναι αγέννητη και άπειρη στο χώρο και το
χρόνο. Βρίσκεται σε συνεχή κίνηση και αλληλουχία με τον κόσμο σε ένα αέναο
γίγνεσθαι. Τοπικά εναλλάσσεται ανάμεσα στη εμφάνιση και την εξαφάνιση, την
δημιουργία και την καταστροφή, την γέννηση και το θάνατο. Συνεπώς μέσα στο
αέναο γίγνεσθαι ο χρόνος γένεσης δεν θεωρείται «αρχή» αλλά μια στιγμή του
απείρου. Ακόμα και το big bang σαν τοπικότητα μέσα στο αχανές άπειρο σύμπαν είναι μία
«στιγμή» που σηματοδοτεί μία σχετική αρχή μέσα στον άπειρο συμπαντικό χρόνο.
Επίσης, η ύλη δεν είναι στατική
και αμετάβλητη, αλλά εναλλάσσεται ανάμεσα σε μορφές άπειρης πολυμορφίας και
δομής. Κάθε υλική μορφή διαθέτει μία ανεξάντλητη πολυμορφία δομικών συνδέσεων
στην κλίμακα των επιπέδων οργάνωσης. Τα επίπεδα αυτά δημιουργήθηκαν στην πορεία
εξέλιξης των κόσμων. Τέτοια επίπεδα (μέχρι στιγμής) είναι το υποκβαντικό,
το κβαντικό, το ατομικό, το μοριακό, το μακροσκοπικό, το γαλαξιακό και το
κοσμικό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το παρατηρήσιμο μέρος του Σύμπαντος. Ανάλογα
δημιουργήθηκε και μία κλίμακα της συνθετότητας της ύλης, όπως είναι η
μικροσωματική, η σωματιδιακή, η ατομική, η μοριακή, η έμβια και η έλλογη ζωή, που
προϋποθέτει την μέγιστα δυνατή οργάνωση της οργανικής και έμβιας ύλης. Αν
υπάρχει άλλο ένα επίπεδο, για μας είναι άνευ σημασίας αφού δεν έχει πέσει στην
αντίληψή μας.
Πριν δούμε όμως τι είναι αυτό που
αναγκάζει την ύλη να οργανωθεί και να εξελιχθεί σε έμβια και έλλογη ζωή καλό θα
ήταν να απαντήσουμε πρώτα στο ερώτημα τι είναι αυτό που διακρίνει την ανόργανη
από την οργανική ύλη και σε τελευταία ανάλυση από την έμβια και έλλογη ζωή.
Το πρόβλημα αρχικά απαντάται από
την χημεία που την χωρίζει σε δυο κλάδους, την ανόργανη και την οργανική. Κύριο
χαρακτηριστικό είναι οι ενώσεις του άνθρακα. Οι ενώσεις αυτές είναι που
δημιουργούν τους δεσμούς, τις διασυνδέσεις δηλαδή ανάμεσα στα άτομα που
συνθέτουν τα μόρια των χημικών ενώσεων. Οι πάμπολλοι συνδυασμοί των ατόμων του
άνθρακα λοιπόν δημιουργούν εκατομμύρια ενώσεις με άτομα του υδρογόνου, του
αζώτου, του οξυγόνου και άλλων στοιχείων που και αυτές με τη σειρά τους
δημιουργούν μια εκπληκτική ποικιλία μορίων, τις αλυσίδες, μέσα από τις οποίες
συγκροτείται η χημεία της ζωής, αυτής που ονομάζουμε οργανική χημεία. Στην
κατηγορία αυτή εξαιρούνται το μονοξείδιο και το διοξείδιο του άνθρακα μαζί με
δυο τρία ακόμα στοιχεία που περιέχουν μεν άνθρακα, όμως δεν ανήκουν στην
οργανική χημεία.
Πριν δούμε πώς γίνεται το πέρασμα από την ανόργανη ύλη
στην οργανική πρέπει να απαντήσουμε και στο ερώτημα «τι είναι ζωή» ή «τι
διαφοροποιεί την ανόργανη ύλη από έναν ζωντανό οργανισμό».
Αυτό που διαφοροποιεί τη «νεκρή
ύλη» από ένα ζωντανό οργανισμό είναι ότι ο δεύτερος έχει την ικανότητα της
αναπαραγωγής. Παράγει δηλαδή αντίγραφα του εαυτού του. Έπειτα έρχεται ο αγώνας
για επιβίωση και η φυλογένεση, όμως γι
αυτά θα μιλήσουμε πιο κάτω.
Αυτή είναι η αυτοοργάνωση της ύλης
που στην διαλεκτική αποτελεί ένα εξελικτικό άλμα προς τα μπρος ή προς τα πίσω
(οπισθοδρόμηση), αν και το «μπροστά» και «πίσω» είναι δυο σχετικές έννοιες.
Αρχικά όμως θα πρέπει να αναφερθούμε σε ότι αναγκάζει ένα υλικό μόριο να
αποκτήσει ζωή.
Από την ανόργανη ύλη μπορούμε να
περάσουμε στην οργανική και την εμφάνιση της ζωής (γέννηση) και με το θάνατό
της στην αποσύνθεση και την επιστροφή σε άλλα υλικά, μέσα από τα οποία με
χημικές αντιδράσεις θα εμφανιστεί και πάλι μια καινούρια ύπαρξη. Η εναλλαγή
ανάμεσα στη γέννηση και στο θάνατο, τον μετασχηματισμό και την διατήρηση, είναι
το αέναο γίγνεσθαι της ύλης, όπου από το απλό περνάμε στο σύνθετο και από το
σύνθετο στο πολυσύνθετο όπου εμφανίζονται νέες δομές και μορφές ζωής με
αποκορύφωμα την έλλογη ζωή που αναπαράγει τον εαυτό της. Όμως, πάντα μέσω
της φυσικής δημιουργίας, του μετασχηματισμού και της διατήρησης, όταν το
περιβάλλον θα ευνοεί την διατήρηση.
Δηλαδή, αυτή η αυτοοργάνωση
προϋποθέτει ότι οι χημικές δομές που θα ελέγχουν και θα κατευθύνουν όλη τη
μελλοντική δραστηριότητα του μορίου πρέπει να είναι κάτι σαν ένα πρόγραμμα σε
υπολογιστή. Τι είναι αυτό που θα κατευθύνει την διαδικασία για την μελλοντική
εξέλιξη του μορίου; Η περιβόητη αρχιτεκτονική της διπλής έλικας είναι η
θεμελιώδης βάση της ζωής και όσο να σας φαίνεται απίθανο αυτή είναι χημική!
Αυτά που ευθύνονται για την δημιουργία του DNA
και RNA δεν είναι άλλα από τα νουκλεϊνικά οξέα! Αυτή είναι φίλοι
μου η βάση της ζωής, σε όλα τα οργανικά μόρια που έχουν ζωή. Από το φύκι μέχρι
τον άνθρωπο!
Πουθενά σε όλη αυτή την διαδικασία
δεν συναντούμε κάποια μεταφυσική οντότητα. Η «ψυχή» είναι παλαιολιθική έννοια
και πολύ κράτησε. Απορρίψτε την!
Τώρα όμως πρέπει να βρούμε τρόπο να συνδέσουμε την
ανόργανη με την οργανική χημεία, ώστε να αρθούν ακόμα και οι μηχανιστικές
αντιρρήσεις.
Ο χωρισμός της ανόργανης από την οργανική χημεία έγινε το
1752 από τον Λομονόσοφ.
Όμως, όχι και πολλά χρόνια πριν, πιστευόταν ότι η χημεία
απαγορεύει το πέρασμα από την ανόργανη στην οργανική. Η «λογική» αυτή
υπαγορευόταν από τον Βιταλισμό, μια ιδεαλιστική άποψη αιώνων που δεχόταν ότι η
ύπαρξη της ζωής οφείλεται στη ζωτική δύναμη (vis vitalis) που υποτίθεται
προϋπάρχει σε όλες τις ζωτικές λειτουργίες των έμβιων οργανισμών.
Ο γερμανός χημικός Friedrich Wöhler όμως από το 1824
αμφισβήτησε την παραδοχή του Βιταλισμού παρασκευάζοντας οξαλικό οξύ από
δικυάνιο, μια ουσία δηλαδή που την παράγουν ζωντανοί οργανισμοί από ανόργανα
άλατα! Τέσσερα χρόνια μετά έδωσε και τη χαριστική βολή στον Βιταλισμό
συνθέτοντας μια οργανική ουσία, την ουρία, θερμαίνοντας μια ανόργανη ουσία
(κυανιούχο αμμώνιο). Η ουρία παράγεται μόνο στα ούρα των ζωντανών οργανισμών!
Αν αυτό που ο Βέλερ έκανε στο εργαστήριο ήταν εφικτό, τότε η
φύση θα μπορούσε να το κάνει ακόμα καλύτερα, έχοντας σαν σύμμαχο τον χρόνο. Και
τα αποθέματα του χρόνου, πιστέψτε με, ήταν αστρονομικά! Κάπως έτσι άρχισε να
διατυπώνεται αυτό που θα οδηγούσε στην βιολογία και θα απαντούσε στο ερώτημα τι
είναι ζωή. Οι υποθέσεις και τα πειράματα στήριξαν τις αρχές της που η πρώτη και
καθοριστική ήταν ότι και τα βιολογικά συστήματα υπακούουν στους νόμους της
φυσικής και της χημείας χωρίς να προϋποθέτουν δυνάμεις βιταλιστικές. Ο
υλισμός ήταν αυτός που κυριάρχησε και στην βιολογία, που θεμελίωσε την άποψη
ότι η ζωή και το πνεύμα βρίσκεται σε χρονική υστέρηση από την εμφάνιση της
ανόργανης ύλης, ενώ η ζωή εμφανίζεται, σαν ενδογενής δυνατότητα, σε ένα
συγκεκριμένο στάδιο εξέλιξης της ύλης (Antonio Gramsci 1891-1937).
Η ζωή λοιπόν δεν ήταν τίποτα περισσότερο από ένας συνδυασμός
οργανικών χημικών ενώσεων που προήλθαν από κάποια κρίσιμη χημική αντίδραση
ανόργανων ουσιών, παράγοντας ένα μόριο που σε κάποια στιγμή της εξέλιξής του
αυτοοργανώθηκε σε τέτοιο βαθμό που κατάφερε να παράγει αντίγραφα του εαυτού
του. Ούτε ψυχές, ούτε θεοί! Απλή χημεία φίλοι μου και μηχανισμοί αυτοοργάνωσης,
δηλαδή τρόποι συμπεριφοράς εξελιγμένων βιολογικών συστημάτων που ο διάσημος
μαθηματικός και Χημικός Ilya Prigogine τις ονομάζει «δομές διασκορπισμού»,
θεωρία που του χάρισε μάλιστα και το βραβείο Nobel Χημείας, όμως είναι θέμα που άπτεται των μαθηματικών και
δυστυχώς δεν είναι του παρόντος. Απλά να σημειώσω μόνο ότι χάρη στη συμβολή του
Progogine η επιστήμη της μη αντιστρέψιμης θερμοδυναμικής μεταμορφώθηκε
θεμελιακά και γεφυρώθηκε το χάσμα ανάμεσα στα βιολογικά και κοινωνικά
επιστημονικά πεδία της έρευνας. Για την εργασία του μπορείτε να δείτε εδώ και
εδώ.
Επίσης δείτε μια συνέντευξη που έδωσε παλαιότερα στην Αθήνα.
Ο αβιογενής σχηματισμός οργανικών ουσιών πυροδότησε νέες
αντιδράσεις και ερωτήματα που κάποιοι προσπάθησαν να τα απαντήσουν θεωρώντας
ότι η ζωή στη Γη… ήρθε από το διάστημα!
Πολύ αφελής άποψη, που πλησιάζει αυτή της δημιουργίας της
Γης από το θεό! Κανένας δεν αμφιβάλει ότι οργανικά μόρια, σαν ενώσεις του
άνθρακα με το υδρογόνο, το οξυγόνο, το άζωτο ή άλλων ουσιών μπορούν να
δημιουργηθούν στο διάστημα. Οργανικές ρίζες έχουν παρατηρηθεί όχι μόνο στις
χαμηλές θερμοκρασίες του κενού χώρου του διαστήματος, αλλά και στις υψηλές των
άστρων, όπως του Ήλιου. Το ίδιο συμβαίνει και σε πλανήτες που δεν είναι καθόλου
απίθανο να φιλοξενούν διάφορες μορφές ζωής, ακόμα και πολύ διαφορετικές από τη
δική μας. Σε πολλούς μετεωρίτες που έφτασαν στη Γη βρέθηκαν υδρογονάνθρακες και
άλλα οργανικά στοιχεία. Αυτό δεν σημαίνει ότι η ζωή προήλθε από το διάστημα.
Μια τέτοια άποψη θα μετέθετε το αίνιγμα της εμφάνισης της ζωής αλλού, αντί να
το λύσει! Έχω την εντύπωση ότι τέτοιες απόψεις διατυπώνονται από κάποιους μόνο
για προβολή και όχι για να προσθέσουν κάτι στο προαιώνιο ερώτημα. Μια τέτοια
άποψη περισσότερο με υπεκφυγή ταιριάζει. Αν αυτό που προήλθε από το διάστημα
εμφανίστηκε σε κάποιο πλανήτη, ποιος ο λόγος να μην εμφανιστεί και στον δικό
μας; Αν πάλι μπορούμε να δικαιολογήσουμε την εμφάνιση ζωής σε κάποιο πλανήτη,
τι μας απαγορεύει να πούμε το ίδιο και για τη Γη; Τέλος, αφού υπάρχει αυτή η
δυνατότητα ποιος ο λόγος να μην θεωρήσουμε ότι η Γη μας, αντί να πήρε ζωή από
το διάστημα, δεν έσπειρε και μερικούς σπόρους αλλού;
Όμως το ζητούμενο τώρα είναι η απάντηση στο ερώτημα: Πώς
δημιουργήθηκε η ζωή ή καλύτερα πώς προκλήθηκαν οι χημικές αντιδράσεις που με τη
σειρά τους προκάλεσαν την εμφάνιση της ζωής στον πλανήτη μας;
Ο πρώτος σχηματισμός οργανικών ουσιών πρέπει να προήλθε από
ενώσεις του άνθρακα, του υδρογόνου και του οξυγόνου, δημιουργώντας
υδατάνθρακες, νουκλεϊνικά οξέα και πρωτεΐνες, αμινοξέα και λιπίδια. Αυτά ήταν
τα δομικά στοιχεία της ζωής. Τα μόρια πρωτεΐνης είναι οι αλυσίδες που
δημιουργούν τα αμινοξέα, ενώ τα πολύ μικρά νουκλεοτίδια είναι μόρια που σχηματίζουν κι αυτά αλυσίδες
δομικών λίθων των γνωστών μορίων DNA που είπαμε πιο πάνω και περιέχουν τις πληροφορίες που
συγκεντρώνονται μέσω της φυσικής επιλογής.
Τα οργανικά αυτά μόρια αναπτύχθηκαν σε μια «αρχέγονη σούπα»
πριν τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια. Τέτοιες αρχέγονες σούπες δημιουργήθηκαν
τυχαία σε ρηχές θάλασσες και λίμνες του πλανήτη που ευνόησαν τέτοιες χημικές
αντιδράσεις. Οι πρώτοι ζωντανοί οργανισμοί που δημιουργήθηκαν από τα πρώτα
αμινοξέα ήταν οι μονοκύτταροι οργανισμοί. Τα πιο παλιά απολιθώματα
μικροοργανισμών χρονολογούνται προ 3,5 δισεκατομμυρίων ετών. Το πάχος του
χρόνου ήταν αρκετό, ώστε η φύση να «πειραματιστεί» για εκατομμύρια χρόνια μέχρι
να επιβιώσει ένας οργανισμός και να αποκτήσει την δυνατότητα να τραφεί από το
αρχικό διάλυμα, να αποκτήσει δηλαδή μεταβολισμό με το περιβάλλον του και τέλος
την δυνατότητα να αναπαραγάγει τον εαυτό του.
Οι πρώτες αυτές αρχέγονες ζωές δεν προσαρμόστηκαν μόνο στο
περιβάλλον τους, αλλά παράλληλα το άλλαξαν (φωτοσύνθεση). Μέσα απ’ όλες αυτές
τις αλλαγές κάποιοι οργανισμοί διατηρήθηκαν και επιβίωσαν. Οι περισσότεροι
απορρίφτηκαν ή έγιναν τροφή των πρώτων.
Η ζωή, στον πλανήτη μας, είχε αρχίσει!
Πάλι στο καλύτερο σας κόβω. Όταν έκανα μεγάλες αναρτήσεις
μου φωνάζατε πώς σας κουράζω. Κάποιοι ούτε που τις διάβαζαν. Προτιμούσαν το facebook, όπου οι αργόσχολοι
γράφουν μια φράση και οι «φίλοι» νωχελικά κάνουν… like! Οι υπόλοιποι αναζητούν εχθρούς για
να δείξουν την «εξυπνάδα» τους.
Για τα ευτράπελα που συμβαίνουν ανάμεσα στους «φίλους» του
φατσοβιβλίου, σας υπόσχομαι μια ανάρτηση στο μέλλον. Όμως για την συνέχεια «πώς
εμφανίστηκε η ζωή» ή «πώς δημιουργήθηκαν στο εργαστήριο τα πρώτα αμινοξέα»,
στην επόμενη ανάρτηση στις 9 του Ιούνη.
22 σχόλια:
ο κρηκ, ένας από τους δυο ερευνητές που βραβεύτηκαν με νόμπελ γιατί ανακάλυψαν τη δόμηση της αλυσίδας του ντι εν έι, είπε:
όποιος πιστεύει ότι η εμφάνιση της ζωής στον πλανήτη έγινε τυχαία, είναι σαν να πιστεύει ότι αν περάσει ένας τυφώνας από μια μάντρα παλιοσίδερα, θα δημιουργηθεί ένα τζάμπο τζετ!
Πράγματι, αγαπητή ria, ο Φράνσις Κρικ, σε συνεργασία με τον Τζέιμς Γουάτσον και τον Μόρις Γουίλκινς το 1962 μοιράστηκαν το βραβείο Νόμπελ για την ανακάλυψη της δομής του μορίου του DNA. Αν διάβασες το βιβλίο του Κρικ «Τι τρελό κυνηγητό» πρέπει να διαπίστωσες ότι ο λαμπρός αυτός επιστήμονας δεν μπορεί ποτέ να παραδέχτηκε σκοπιμότητα στην δημιουργία της ζωής στη Γη. Είναι ρεαλιστής με «ισχυρές τάσεις αθεϊσμού» όπως ο ίδιος ισχυρίζεται (σελ. 29 από τις εκδόσεις Κάτοπτρο 1991). Ο ίδιος άλλωστε παραδέχεται ότι «η φυσική επιλογή είναι ένας όμορφος μηχανισμός μετατροπής σπάνιων γεγονότων». Συγκεκριμένα για το μάτι που είναι ένα αρκετά τελειοποιημένο όργανο παραδέχεται ότι «δεν δημιουργήθηκε σε ένα εξελικτικό στάδιο… αλλά μέσα από μια σειρά μικρών σταδίων» (σελ. 50). Εκθειάζει μάλιστα και τον Ντόκινς που ασκεί σκληρή κριτική στο βιβλίο του επισκόπου του Μπίρμινχαϊμ Μοντεφιόρε («Η πιθανότητα του θεού») προτρέποντας τον αναγνώστη να διαβάσει το βιβλίο του («Ο τυφλός Ωρολογοποιός» για να μην αμφιβάλλει για την δύναμη της φυσικής επιλογής! (σελ. 55).
Η φυσική επιλογή είναι κάτι σαν ένας τυφλός ωρολογοποιός να κατασκευάζει ένα πολύπλοκο ρολόϊ». Όμως αν κάνουμε απλούς αναγωγισμούς, είναι σίγουρο ότι θα καταλήξουμε σε λάθος συμπεράσματα σαν αυτό με το τζάμπο τζετ. Η φυσική επιλογή δεν κατασκευάζει αεροπλάνα, αλλά πολύ λεπτότερα όργανα, όπως είναι για παράδειγμα το μάτι.
Αν κανείς έχει κατά νου τον άνθρωπο, λες και η φύση τον είχε σαν σκοπό κατά την τυχαία επιλογή των μεταλλάξεων τότε ναι, είναι σαν να πιστεύει ότι αν περάσει ένας τυφώνας από μια μάντρα παλιοσίδερα, θα δημιουργηθεί αυτόματα ένα τζάμπο τζετ από μόνο του. Τέτοιες υπερβολές και ο διάσημος μαθηματικός Κράμμερερ χρησιμοποίησε για να δείξει την δύναμη των άπειρων πιθανοτήτων όταν έλεγε «αν βάλεις ένα χιμπατζή να κτυπάει πλήκτρα στην τύχη για δισεκατομμύρια χρόνια, κάποια στιγμή θα δεις και τον «Άμλετ» του Σέξπηρ να τυπώνεται στο χαρτί». Όμως ας μάθουμε να ξεχωρίζουμε την ορθολογιστική διαφορά από την λογοτεχνική υπερβολή μιας φράσης.
Και δυο συμβουλές.
1. Μην πιστεύεις τις κοτσάνες που δημοσιεύουν σκοτεινοί κύκλοι στο internet που μυρίζουν έντονα θεολογία.
2. Όταν αναφέρεσαι σε μια αντίθεση οφείλεις να παραθέτεις την πηγή, όπως έκανα εγώ πιο πάνω και να στηρίζεις την αντίθετη άποψη. (για παράδειγμα αντί της τύχης τι λέει ο Κρικ; πού το λέει κ.τ.λ.) διαφορετικά να μην πιστεύεις τίποτα.
Καλημέρα, Άθεε
Το να σε συγχαρώ για το εξαιρετικά εμπεριστατωμένο άρθρο, στο έχω πει και στο παρελθόν, είναι σαν να ευλογώ τα γένια μου. Το αντιπαρέρχομαι λοιπόν.
Ξέρεις, σε θαυμάζω. Θαυμάζω την επιμονή σου, όχι αυτήν που σε οδηγεί στην συγγραφή τέτοιας υφής άρθρων, αλλά στην αφιέρωση πολύτιμου χρόνου για μια έτσι δομημένη απάντηση σε ένα άτομο που σχολιάζει(;) όπως η αγαπητή ria: «όποιος πιστεύει ότι η εμφάνιση της ζωής ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ συνέβη τυχαία, ας αναλογιστή τι θα απαντήση, όταν βρεθή απέναντι στον θεό». Ή μήπως δεν κατάλαβα καλά;
Τώρα, με το «όταν» εννοείται η δευτέρα, η τρίτη, η παρασκευή παρουσία, δεν γνωρίζω. Βέβαιο είναι μόνον ότι κάποια από αυτές εννοείται.
Όσον αφορά στην προτροπή σου προς την σχολιάστρια «Όταν αναφέρεσαι σε μια αντίθεση οφείλεις να παραθέτεις την πηγή», θα το κάνω εγώ για την συμπαθέστατη ria, αφού εκείνη δεν απάντησε. Πρόκειται για την πηγή Λουτρακίου. Για την οποία μάλιστα έχει κυκλοφορήσει η φήμη ότι προμηθεύεται το προϊόν εμπορίας της από το ΔΙΚΤΥΟ.
Αυτό που δεν μπορεί να χωρέση στο μυαλό μου, είναι τούτο: Καλά, να πιστεύης, άνθρωπέ μου, στην ύπαρξη ενός θεού, δύο ή τριών αν προτιμάς, αλλά να αποδέχεσαι την σκοπιμότητα στην δημιουργία της ζωής; Μα αυτό σημαίνει την παραδοχή σου ότι η ζωή δημιουργήθηκε ΑΠΑΞ, άρα σε ΤΕΛΕΙΑ μορφή, συνεπώς δεν υφίσταται ή, σωστότερα, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ να υφίσταται ΕΞΕΛΙΞΙΣ.
Μια τέτοια (ένεκα της θέσεως περί σκοπιμότητος στην δημιουργία της ζωής) άποψις σε ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ να δεχθής ότι ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΜΒΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΕΞ ΑΡΧΗΣ. Και βεβαίως ορίζει ως παραμύθια τα περί εξαλείψεως ειδών. Διότι μη μου πης ότι η ΦΥΣΙΣ, την οποία εδημιούρτησε ο θεός ΩΣ ΕΧΕΙ, μπορεί να κάνη του κεφαλιού της και να ακυρώνη την βούλησή του! Και εκτός αυτού, της εξαλείψεως δηλαδή, να γίνεται θεός στην θέση του θεού και να δημιουργή νέες μορφές ζωής. Διότι μη μου πης ότι περί HIV, ιού γρίππης (πουλερικών αλλά και γενικώς, διότι ο άτιμος μεταλλάσσεται, παναπή ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ) κ.ά., ων ουκ έστιν αριθμός, είχε και χρονικώς προβλεφθή η εμφάνισίς τους και ορισθή ακόμη και η μεταλλαγή τους. Και δεν θα αναφερθώ στην αέναη διεργασία/μεταλλαγή των «ουράνιων» σωμάτων.
Χαιρετώ και αναμένω το δεύτερο μέρος.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια demonicos, όμως ξέρεις πολύ καλά και από πολύ παλιά, πόση σημασία δίνω στα σχόλια ώστε με αυτά να συμπληρώνω στην ανάρτηση, όλα αυτά που σκόπιμα παραλείπω, για να μην φορτώνω περισσότερο το άρθρο.
Από τον μετρητή βλέπω να επισκέπτονται τη σελίδα πάνω από 150 άτομα τη μέρα και στο fb, μιας και το ανέφερα στο τέλος της ανάρτησης, μετά από τρεις ημέρες δεν βλέπω κανένα σχόλιο και μόνο δυο “like” δίνοντάς μου την γνώμη ότι ο κόσμος βαριέται να διαβάσει. Όπως το είπα, διαβάζει τον τίτλο, συμπεραίνει τι περίπου θα γράφει ο συγγραφέας και αποχωρεί. Προτιμά τις σαπουνόπερες στην τηλεόραση.
Για την απάντηση της ria πιο πάνω ξαναδιάβασα το βιβλίο του Crick στο σύνολό του, σε όσα τουλάχιστον είχα υπογραμμισμένα από το 1992 που το είχα πρωτοδιαβάσει. Έψαχνα να βρω μια φράση, περίπου σαν αυτή που μου έγραψε η ria ή τουλάχιστον κάτι που να αναφέρεται σε τύχη ή σε σκοπιμότητα. Τέτοια φράση δεν βρήκα, ούτε την σκοπιμότητα σαν βιολόγος δέχεται, αυτό μας έλλειπε. Όμως βρήκα αρκετές φράσεις που ισχυροποιούν την αντίθετη άποψη που οικειοποιείται και ο ίδιος.
Σωστά στηρίζεις κι εσύ τις απόψεις που δέχεσαι. Μου φαίνεται παράλογο ένας βιολόγος να έχει σπουδάσει μια επιστήμη που να αναιρεί τις θρησκευτικές του προκαταλήψεις και ανάμεσα στην επιστήμη του και τις θρησκευτικές του προκαταλήψεις να δέχεται τις τελευταίες! Είναι σαν ένας άθεος να σπουδάζει… παπάς!
Φίλε Άθεε να σου δώσω τα συγχαρητήρια για την εξαιρετική ανάρτηση (αυτή τη φορά χωρίς κανένα ενδοιασμό!). Το κείμενο είναι προσιτό και διαφωτιστικό και οι παραπομπές άριστες για κάποιον που ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί για ένα κομμάτι της φυσικής όχι αρκετά εκλαϊκευμένο.
Πάνω στο θέμα της ανάρτησης να προσθέσω και γω μια παραπομπή με τίτλο: «Γιατί αναδύθηκε η ζωή και γιατί συνεχίζει να υπάρχει;»
http://www.physics4u.gr/news/2008/scnews3570.html
Σύντομη περιγραφή μιας επιστημονικής μελέτης που στηρίζει την αιτία της ύπαρξης της ζωής στους βασικούς νόμους της θερμοδυναμικής.
Νάμαστε καλά να δούμε καλύτερες μέρες!!!
Ευχαριστώ Dyer και για τα καλά λόγια και για την παραπομπή.
Αν και το άρθρο που μου έστειλες λέει σωστά πράγματα, εν κατακλείδι γράφει ότι «ο Δαρβίνος δεν απαντά με ποιο τρόπο πραγματικά προήλθαν τα διάφορα είδη. Και στη συνέχεια απορεί ρωτώντας «πώς από την πρώτη μικρή δεξαμενή των χημικών ουσιών αναπήδησε η ζωή, εξακολουθεί να αποτελεί έναν άλυτο ακόμα γρίφο».
Για το πρώτο: Ο Δαρβίνος στην εποχή του και πολλά έγραψε. Σήμερα η θεωρία της εξέλιξης είναι σύμφωνη με τα δεδομένα της επιστήμης.
Για το δεύτερο: Στη δεύτερη ανάρτηση αυτό θα εξετάσουμε. Ναι, από την πρώτη μικρή δεξαμενή των χημικών ουσιών αναπήδησε η ζωή και δεν αποτελεί κανένα άλυτο γρίφο. Η θεωρία είναι σύμφωνη με τα δεδομένα της επιστήμης, όμως να έχεις υπ’ όψιν σου και κάτι ακόμα: Μερικές απόψεις στην κοσμολογία και στην βιολογία και παλαιοντολογία δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθούν πειραματικά, γιατί πρόκειται για γεγονότα μην αντιστρεπτά. Συνεπώς δεν επιβεβαιώνονται με πειραματικό τρόπο. Εκτός κι αν κάνουμε το πείραμα και περιμένουμε μερικά δισεκατομμύρια χρόνια. Η πειραματική συσκευή του Miller που θα δούμε στην επόμενη ανάρτηση, δίνει απαντήσεις.
Το άρθρο φίλε Άθεε επιχειρεί να δώσει μια εξήγηση στο γιατί εμφανίζεται η ζωή και όχι στο πως γίνεται αυτό. Το κίνητρο για να αρχίσει αυτή η διαδικασία, της αυτοοργάνωσης της ύλης, είναι το 2ο θερμοδυναμικό αξίωμα, που σε πρώτη σκέψη λειτουργεί αποτρεπτικά της οργάνωσης της ύλης. Είναι σημαντικό μια θεωρία να είναι συμβατή και με τη θερμοδυναμική.
Σε αναμονή για το δεύτερο μέρος.
Αν αναγκάζεσαι να απαντήσεις γιατί εμφανίζεται η ζωή είσαι αναγκασμένος να αιτιολογήσεις και πώς γίνεται αυτό. Έτερον εκάτερον!
Στο δεύτερο μέρος όμως απαντούμε και στα δυο ερωτήματα.
Μια απορία αν γνωρίζετε: Υπάρχει ένα πρόσφατο επιχείρημα των ιδεαλιστών που λέει πάνω-κάτω πως αφού ο γενετικός κώδικας του DNA ακολουθεί όλους τους βασικούς κανόνες γλώσσας (σύνταξη, σημασιολογία, γραμματική κτλ όπως πχ τα αγγλικά), ένα τέτοιο μήνυμα-σχέδιο βασισμένο σε γλώσσα μπορεί να δημιουργηθεί μόνο από ένα ον με συνείδηση:
http://www.cosmicfingerprints.com/read-prove-god-exists/language-design-product-mental-process/
Η απορία μου είναι αν η γλώσσα και το μήνυμα (σχέδιο) του DNA μπορεί να εξηγηθεί με την εξελικτική θεωρία
Όσοι τουλάχιστον έχουν την εμπειρία πώς σκέφτονται οι ιδεαλιστές πολύ γρήγορα θα αντελήφθησαν την σοφιστεία στην διατυπωθείσα ερώτηση «…ο γενετικός κώδικας του DNA ακολουθεί όλους τους βασικούς κανόνες της γλώσσας»!
Αν ο γενετικός κώδικας ακολουθούσε τους βασικούς κανόνες της γλωσσολογίας τότε θα έπρεπε να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι ο κώδικας DNA είναι αποτέλεσμα πνευματικής διεργασίας! Και ότι αυτός που το σκέφτηκε… ήταν ο θεός!
Χα χα χα… πολύ φαντασία είχε αυτός που το σκέφτηκε!
Η γλώσσα είναι μια διεργασία εγκεφαλικών σημάτων που μέσω ηλεκτροκινητικών σημάτων των μυών του στόματος και της γλώσσας επιτυγχάνεται η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Με απλά λόγια θα έλεγα ότι η γλώσσα αντικειμενοποιεί την αυτοσυνείδησή μας, μεταδίδοντας την πληροφορία. Συνεπώς είναι μέσον έκφρασης. Παραλληλισμός της νόησης και της ομιλίας. Είναι δηλαδή ένα κοινωνικό φαινόμενο που εμφανίζεται κάποια στιγμή της ιστορικής του διαδρομής.
Ιδεαλιστικά, ποια αντιστοιχία βρίσκεται μέχρι εδώ;
Καμιά!
Όταν ο άνθρωπος θέλησε να σχηματοποιήσει τις λέξεις, προκειμένου να εφευρεθεί ο γραπτός λόγος, επινόησε σύμβολα, έννοιες και γραμματικούς κανόνες.
Αν εδώ ο ιδεαλιστής προσπαθεί να βρει ομοιότητες για να κάνει επαγωγισμούς, τότε όχι μόνο διαστρεβλώνει τη λογική, αλλά γελοιοποιεί και το θεό του, που υποτίθεται έβαλε κανόνες προκειμένου να επικοινωνήσει με τη φύση, δηλαδή με το δημιούργημά του!
Τέλος, πρέπει να σου πω ότι η γλώσσα στον άνθρωπο εμφανίζεται από ανάγκη, από επιτακτική ανάγκη να επικοινωνήσει με τους άλλους ανθρώπους, προκειμένου να επιβιώσει!
Αν ο κύριος Ιδεαλιστής κάνει επαγωγισμούς ας μας πει, ποια ανάγκη ώθησε το θεό του να αναπτύξει αντίστοιχα μια γλώσσα επικοινωνίας!
Εδώ φαίνεται ο ανθρωπομορφισμός της πιο πάνω σοφιστείας και ο φτωχός επαγωγισμός της!
Ο θεοκράτης Perry Marshall, Άθεε, εμφανώς περιωρισμένης αντιλήψεως και, ως εκ τούτου, αναλυτικής ικανότητος, προβαίνει στους επαγωγισμούς στους οποίους αναφέρεσαι στο απαντητικό σχόλιό σου, βέβαιος ότι πολλοί εκ των εν αμφιβόλω τελούντες περί το ζήτημα «δημιουργία ή εξέλιξις;», έχοντες πλέον ένα ακόμη ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ(!) ερώτημα να απαντήσουν, θα αρκεστούν στον «πού να μπλέκω τώρα; Δεν με παρατάς, λέω 'γω!» αφορισμό και θα καθαρίσουν. Βέβαια δεν θα καθαρίσουν εκείνοι, το καθίδρυμα θα καθαρίση, εγκλωβίζοντας μέρος της εν αμφιβόλω τελούσης πελατείας του. Το δίλημμα της οποίας ευρίσκεται και απαντάται στον περίφημο διάλογο ενός εξ αυτών με ένα μη εν αμφιβόλω τελούντα:
– Πιστεύεις ὅτι γίνονται θαύματα;
– Βεβαίως.
– Γιατί;
– Διότι τὰ κάνει ὁ θεός.
– Πιστεύεις δηλαδὴ ὅτι ὑπάρχει θεός;
– Βεβαίως.
– Γιατί;
– Μά… ἀφοῦ κάνει θαύματα!
Οπότε η λογική παραδίδει τα όπλα.
Αυτός είναι και ο στόχος. Και φυσικά όχι οι σκεπτόμενοι.
Κάτι τέτοιοι κυκλικοί συλλογισμοί demonicos μου θυμίζουν εκείνους που τρέχουν ιλιγγιωδώς γύρω από το δέντρο… ξέρεις γιατί…
Από ότι κατάλαβα η απάντηση στο ερώτημα με το DNA παίρνει ως δεδομένο την γλώσσα που έχει ως σκοπό την επικοινωνία, όμως το επιχείρημα των ιδεαλιστών δεν εννοεί κάτι τέτοιο. Αντιθέτως εννοεί την γλώσσα προγραμματισμού (πχ IF x=y THEN x=a+b ELSE x=a-b ) και κάτι τέτοιο κάνει τα πράγματα λίγο πιο πολύπλοκα....
Ξέρω πολύ καλά τι εννοεί. Μάλλον εσύ δεν κατάλαβες ότι ο αναγωγικές θεωρίες και γενικά ο αναγωγισμός όχι και σπάνια μας οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα προσπαθώντας να απολυτικοποιήσει και να μαθηματικοποιήσει την φυσική ή την βιολογία, αγνοώντας την ιδιοτυπία του επιπέδου και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιφέρει κάθε μετάβαση σε ένα υψηλότερο επίπεδο οργάνωσης. Σαν μεθοδολογία δεν γίνεται αναγωγή ανάμεσα στα επίπεδα οργάνωσης φίλε μου. Θα σε συμβούλευα να διαβάσεις ένα υπέροχο βιβλίο βιολογίας και ψυχολογίας του Άρθουρ Καίσλερ «Πέρα από την αναγωγική θεωρία» από τις εκδόσεις Χατζηνικολή.
"Το πάχος του χρόνου ήταν αρκετό, ώστε η φύση να «πειραματιστεί» για εκατομμύρια χρόνια....."
αυτό το επιχείρημα είναι λάθος...
όποιος δεν πιστεύει, ας κάνει τις μαθηματικές πράξεις και θα δει...
Βάϊε... ό,τι δεν σου αρέσει δεν σημαίνει ότι είναι λάθος. Κυρίως όμως πρέπει να μάθεις, όταν αντιτίθεσαι σε ένα επιχείρημα, να εκθέτεις την άποψή σου με επιχείρημα και όχι με γνώμη!
Ωραία ντρίμπλα, αποφυγή και παραλίγο καλάθι, αλλά τελευταία στιγμή τον μπλοκάρει ο black mamba (Kobe Bryant)(nbaμπασκετόφιλος γαρ) ^_^
το θέμα δεν είναι αν μου αρέσει ή όχι...
το επιχείρημα είναι οι μαθηματικές πράξεις, οι οποίες αποδεικνύουν ότι το σύμπαν είναι πολύ μικρό σε ηλικία ώστε να δημιουργήθηκε μόνη της η ζωή...
εσύ μπορεί να λες το αντίθετο από μένα, αλλά απλώς φιλοσοφείς και δεν το αποδεικνύεις...
αν δεν πιστεύεις, απλώς κάνε τις πράξεις, αν ξέρεις, αλλιώς βάλε κάποιον που ξέρει (κανέναν χημικό ίσως, δεν μπορώ να είμαι σίγουρος)...
σόρρυ, δεν μπορώ να βοηθήσω παραπάνω :(
Ευχαριστώ! :)
Μάλλον πιστεύεις ό,τι σου αρέσει Βάϊε. Σου απάντησα πιο πάνω και συνεχίζεις να κρέμεσαι από τα λόγια σου.
α) Δεν βλέπω κανένα επιχείρημα. Δεν έχεις, έτσι;
β) Σε ποιες πράξεις αναφέρεσαι και γιατί δεν σου φτάνει ο χρόνος;
γ) Μην μου πεις ότι θεωρείς δεδομένο ότι το Σύμπαν είναι δημιούργημα... και φτιάχτηκε πριν από 14 δισεκατομμύρια χρόνια, γιατί εγώ τέτοιο πράγμα δεν είπα ποτέ!
δ)Ξέρεις τι λέω εγώ Βάϊε. Κλείσε την Παλιά Διαθήκη και άνοιξε τον Δαρβίνο και άσε τους υπολογισμούς σαν τον Νεύτωνα. Ο κόσμος δεν δημιουργήθηκε, γιατί ο κόσμος δεν είναι δημιούργημα. Διάβασε τις σχετικές αναρτήσεις και ξαναέλα!
Αποδεικνύεται με μαθηματικές πράξεις ότι το σύμπαν είναι πολύ μικρό ώστε η γη να δημιουργήθηκε τυχαία από μόνη της.
Επίσης, έχει αποδειχτεί, άσχετα αν το έχεις πει εσύ ή όχι ή αν το πιστεύεις, ότι το σύμπαν είναι σχεδόν 14 δισεκατομμυρίων ετών, όταν και έγινε το λεγόμενο big bang, απ'το οποίο προέκυψε η ενέργεια και μετέπειτα η ύλη ώστε να δημιουργηθεί και να διαμορφωθεί το σύμπαν όπως είναι σήμερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι το σύμπαν δεν είναι αέναο και άπειρο και ότι το λεγόμενο big bang ήταν μία στιγμή στο άπειρο σύμπαν. Δεν έχει όμως αποδειχτεί ότι το σύμπαν είναι αέναο και γι'αυτό θεωρούμε ως αρχή του το τελευταίο big bang που συνέβη, αν συνέβησαν και άλλα. Επειδή όμως κάτι δεν μπορεί να φτιάξει τον εαυτό του, αφού πριν δημιουργηθεί δεν υπήρχε, έτσι καταλήγουμε ότι το σύμπαν δημιουργήθηκε από κάτι που υπήρχε πριν απ'αυτό και έξω απ'αυτό. Οι θρησκείες το ονομάζουν Θεό. Η μοναδική όμως θρησκεία η οποία συμφωνεί με τον τρόπο δημιουργίας του σύμπαντος όπως τον αποδέχεται η επιστήμη, είναι ο Χριστιανισμός, είτε το πιστεύεις είτε όχι.
Όσο για τον Δαρβίνο, είναι για παιδιά δημοτικού οι έννοιες...
έχουν εξελιχθεί οι γνώσεις πλέον...
να σου δώσω ένα παράδειγμα μόνο: 2 λέξεις: εξελικτική δημιουργία
Αυτά.
Παιδαριώδες το σχόλιό σου Βάϊε, χωρίς επιχειρήματα, επιστημονικά στοιχεία και όσα γράφεις φάσκουν και αντιφάσκουν μεταξύ τους. Από τη μια υποστηρίζεις ότι το Σύμπαν έγινε από κάτι και έχει αρχή και από την άλλη μόνος σου γράφεις «Αυτό δεν σημαίνει ότι το σύμπαν δεν είναι αέναο και άπειρο και ότι το λεγόμενο big bang ήταν μία στιγμή στο άπειρο σύμπαν»
Επίσης από τη μια γράφεις «Επειδή όμως κάτι δεν μπορεί να φτιάξει τον εαυτό του, αφού πριν δημιουργηθεί δεν υπήρχε» και από την άλλη αντιφάσκεις όταν συνεχίζοντας λες «…έτσι καταλήγουμε ότι το σύμπαν δημιουργήθηκε από κάτι που υπήρχε πριν απ'αυτό»!
Να συνεχίσω;
Όταν λέμε Σύμπαν, τι εννοούμε;
Ό,τι υπάρχει!
Τι είναι λοιπόν αυτό που βρίσκεται «έξω από το Σύμπαν»; Υπάρχει κάτι έξω από το άπειρο ή αν θες, έξω από το Όλο;
Παιδαριώδης νους γεννά τέτοιες αντιφατικές γνώμες, σαν εκείνες που δημιουργήθηκαν από συγγραφείς Ιουδαίους πιστούς πριν πάνω από 2200 χρόνια τουλάχιστον! Σε τέτοιες μουχλιασμένες ιδέες πιστεύεις τον 21ο αιώνα;
Και μην αναφέρεσαι συνέχεια στα μαθηματικά. Το άπειρο δεν είναι αριθμός για να αφορά τα μαθηματικά, είναι απλά μια φιλοσοφική έννοια που αφορά χώρο και χρόνο.
όχι ρε φίλε....
τα μπέρδεψες τα πράγματα...
θα τα πω πολύ απλά! προσπάθα να με παρακολουθήσεις. Λοιπόν:
1) το σύμπαν όπως είναι διαμορφωμένο σήμερα, είχε αρχή το big bang (για να λέμε την πάσα αλήθεια, δεν έχει αποδειχτεί ακόμη, αλλά όλα τα πειράματα προς τα εκεί δείχνουν...). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πριν το big bang δεν υπήρχε σύμπαν, το οποίο δημιουργήθηκε (ενδεχομένως) από ένα άλλο big bang, άρα το big bang που δημιούργησε το δικό μας σύμπαν ήταν μία στιγμή στο άπειρο σύμπαν, το οποίο καταστρέφεται και ξαναδημιουργείται. Όμως το σύμπαν, κάποια στιγμή στον άπειρο χρόνο, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά, άρα είχε κάποια αρχή, οπότε ξεκίνησε και ο χρόνος να μετράει. Επιπλέον, κάθε φορά που γίνεται big bang , δημιουργείται νέο σύμπαν, το ρολόι μηδενίζεται και κάθε σύμπαν που δημιουργείται, άρα και το δικό μας, έχει αρχή ένα big bang. Ποιος όμως δημιούργησε το σύμπαν για 1η φορά; (αυτό μας πάει στο 2)
2) οτιδήποτε ΜΕΣΑ στο σύμπαν, έχει αιτία δημιουργίας. Το ίδιο όμως το σύμπαν δεν γίνεται να δημιούργησε τον εαυτό του (μιλάω πάντα για την 1η φορά!), άρα κάτι έξω από αυτό, το οποίο εμείς ως άνθρωποι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε με τα ζωτικά μας όργανα, άρα δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι το σύμπαν που αντιλαμβανόμαστε είναι το ΌΛΟΝ, δημιούργησε το ίδιο το σύμπαν. Αυτό το κάτι, οι θρησκείες το ονομάζουν Θεό/Θεούς, αλλά η μόνη θρησκεία η οποία συμφωνεί και δεν καταργεί τις αποδεδειγμένες θεωρίες της αστροφυσικής, χημείας, βιολογίας κτλ, είναι ο Χριστιανισμός.
3) το ότι ένας λαός όπως οι Ισραηλίτες, έγραψαν την ιστορία τους μέσα στους αιώνες (Παλαιά Διαθήκη) και μάλιστα τόσες χιλιάδες χρόνια πριν, δεν σημαίνει ότι είναι λάθος οι όποιες αντιλήψεις τις εποχής τους, που έχουν να κάνουν με τον Θεό κτλ. Αν είναι έτσι, γιατί η ιστορία που έγραψε ο Ηρόδοτος και ο Θουκυδίδης να ισχύει; γιατί να μην έγραψαν ανακρίβειες και να κατέγραψαν λάθος τα γεγονότα;
Οι κοινωνικές αντιλήψεις μπορεί να ήταν λάθος, αλλά ό,τι αφορούσε τον Θεό και το σχέδιό του για την σωτηρία των ανθρώπων, ίσχυε και ισχύει.
4) τα μαθηματικά δεν τα αναφέρω για το άπειρο σύμπαν, αλλά για το γεγονός ότι η ζωή δεν προέκυψε μόνης της, αλλά κάποιος την δημιούργησε, διότι με τα περί ων ο λόγος μαθηματικά αποδεικνύεται ότι το σύμπαν που εμείς ζούμε και είναι 14 δισ/ριων ετών, είναι πολύ μικρό, ώστε να έχει συμβεί ο απαραίτητος αριθμός των χημικών και μη αντιδράσεων για την δημιουργία της ζωής.
Ελπίζω να έγινα πιο κατανοητός.
Ευχαριστώ.
Πολύ το κουράζεις, Βάϊε, λέγοντας συνέχεια τα τετριμμένα της ιδεολογικής κοσμικής δημιουργίας. Εκτός του ότι είσαι αντιεπιστημονικός, είσαι και εκτός θέματος.
Διάβασε αυτό και σχολίασε εκεί.
Δημοσίευση σχολίου