tag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post2373214111407865722..comments2024-03-18T18:17:43.291+02:00Comments on Η ΑΘΕΪΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ: Μπορεί η θρησκευτική αγάπη να πυροδοτήσει μίσος και απεχθείς εγκληματικές πράξεις;Άθεοςhttp://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-20797215155225933652015-05-18T10:26:08.749+03:002015-05-18T10:26:08.749+03:00Φυσικά, Μάνο μου, πώς θα γίνουμε ηθικότεροι όσο οι...Φυσικά, Μάνο μου, πώς θα γίνουμε ηθικότεροι όσο οι θρησκείες πυροδοτούν το μίσος για τους αλλόθρησκους… Μία είναι η λύση: η κατάργησή τους. Παράλληλα και με την εκρίζωση του κακού και η εκπαίδευση για το ευ «ζην». Θρησκεία και «Ευ ζην» δεν γίνεται αφού το ένα αναιρεί το άλλο!Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-74645232808103892002015-05-15T00:57:54.683+03:002015-05-15T00:57:54.683+03:00Ναι ενδιαφέρον, αλλά θα σου πω και τον προβληματισ...Ναι ενδιαφέρον, αλλά θα σου πω και τον προβληματισμό μου... Ο άνθρωπος ξεκίνησε από την αρχαιότητα σαν κτήνος και πέρασε από κάποια στάδια για να γίνει καλύτερος και κοινωνικότερος και βασισμένος σε κάποιες αξίες και ιδανικά.. Την σήμερον ημέρα που η παγκοσμιοποίηση, το συμφέρον και η απομάκρυνση από αυτές τις αξίες έχει αφήσει τον άνθρωπο αποκομμένο από την έννοια του "ευ ζην" όπως την εννοούσαν οι αρχαίοι μου φαίνεται δύσκολο για πάρα πολλούς να γίνουν ηθικότεροι παραμερίζοντας την θρησκεία αφού για πολλούς είναι ότι έμεινε από ηθικούς κανόνες όσο λάθος και αν είναι αυτοί... Με λίγα λόγια θέλω να πω όσο λάθος και αν φαίνονται οι ηθικές προσταγές μιας θρησκείας είναι καλύτερα για έναν άνθρωπο σε μια κοινωνία που δεν του έμαθε ποτέ να σέβεται τον συνάνθρωπο του..Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14375246643522668925noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-25555226431517248612015-05-14T19:17:31.036+03:002015-05-14T19:17:31.036+03:00Καλά το διατυπώνεις Μάνο. Στην τελευταία ομιλία μο...Καλά το διατυπώνεις Μάνο. Στην τελευταία ομιλία μου στον Κήπο των Επικουρείων μεταξύ άλλων είπα για τον Πιέρ Μπάυλ, έναν φιλόσοφο του Διαφωτισμού «Επειδή πίστευε ότι η γνώση δεν μπορεί να θεωρηθεί αναμφίβολα αξιόπιστη, παρά μόνο πιθανή άρα και τα θρησκευτικά δόγματα δεν μπορούν να θεμελιωθούν ορθολογικά και γι’ αυτό υποστήριζε ότι την ηθική δεν πρέπει να την ταυτίζουμε με τη θρησκεία. «Η λαϊκή ηθική που ωθεί τον άθεο προς τον ενάρετο βίο» έλεγε «είναι τόσο αυστηρή, όσο και κάθε πειθαρχία θρησκευτικής έμπνευσης». Επίσης με παρρησία διακήρυττε ότι ο άθεος μπορεί να είναι ηθικός και έντιμος άνθρωπος. Ο άνθρωπος, έλεγε, γίνεται κατώτερος όχι με τον αθεϊσμό αλλά με τις δεισιδαιμονίες!»Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-73930558730569934382015-05-14T01:47:28.631+03:002015-05-14T01:47:28.631+03:00Η αγάπη δεν είναι προνόμιο καμιάς θρησκείας.. Η θρ...Η αγάπη δεν είναι προνόμιο καμιάς θρησκείας.. Η θρησκεία μπορεί να αποτρέψει σε κάποιον να κάνει ένα μεγάλο κακό λόγου φόβου τιμωρίας αλλά αυτό ισχύει για άτομα που δεν στηρίζουν την ηθική σε ανθρώπινες αξίες και αρετές αλλά λειτουργούν μόνο με την σκέψη της επιβράβευσης τους ή τιμωρίας από τον Θεό. Αυτοί οι άνθρωποι θα βρουν το παραθυράκι μέσα τους και μέσα από την θρησκεία να εκδηλώσουν την κακία τους αφού η ηθική της δεν έχει να κάνει με σεβασμό του άλλου αλλά με προσωπικό συμφέρον.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14375246643522668925noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-16069951250338926132014-08-25T17:58:31.688+03:002014-08-25T17:58:31.688+03:00Πολύ σωστά τα λες Κυριάκο και σε ευχαριστώ για τα ...Πολύ σωστά τα λες Κυριάκο και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια καλωσορίζοντάς σε.<br />Οι αρχαίοι αντί της λέξης «αγάπη» χρησιμοποιούσαν την λέξη «φιλότης» και αντί της λέξης «μίσος» τη λέξη «νείκος». Ακόμα και σήμερα την αγάπη για τη σοφία τη λέμε φιλοσοφία. Οι λέξεις φιλόζωος και ζωόφιλος έχουν ανάλογη σημασία. Λες να ανακάλυψαν οι χριστιανή την «αγάπη»… το είδαμε στο Μεσαίωνα πόσο αγάπησαν αλλήλους. Όσο, με το δικό τους θεό, αγαπούν σήμερα οι μουσουλμάνοι! <br />Διάβασε και μια παλιά ανάρτηση εδώ <a href="http://epic-atheist.blogspot.gr/2011/06/blog-post.html" rel="nofollow">Αγάπη: η φενακισμένη ηθική του χριστιανισμού</a><br />Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-82692883432468304452014-08-22T18:34:53.914+03:002014-08-22T18:34:53.914+03:00Παρακολουθώντας τη σελίδα σας αρκετό καιρό οφείλω ...Παρακολουθώντας τη σελίδα σας αρκετό καιρό οφείλω να σας συγχαρώ και να σας εκφράσω τον θαυμασμό μου. <br /> Πολύ ωραίο το άρθρο σας και θα επιθυμούσα να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μου. Καταρχήν, η έννοια της αγάπης μου είναι λίγο θολή. Μελετώντας τα τελευταία χρόνια την ελληνική γραμματεία, αλλά και επιλεγμένα φιλοσοφικά ρεύματα δεν παρατήρησα πουθενά την λέξη αγάπη. Πιθανόν να σφάλω και θα επιθυμούσα κάποιος που μπορεί να γνωρίζει κάτι παραπάνω να με διορθώσει. Συνάντησα έννοιες όπως έρως, κάλλος, πάθος, συμπάθεια, σεβασμός, θαυμασμός, άλλα όχι αγάπη. Το γεγονός αυτό με οδήγησε να συμπεράνω ότι την λέξη αυτή την εισήγαγε, τουλάχιστον στον δικό μας πολιτισμό ο χριστιανισμός. Δεν έχω παρατηρήσει την αγάπη πουθενά στη φύση, αλλά ούτε και στις ανθρώπινες κοινωνίες. Στη φύση δεν βλέπω να υπάρχει το καλό και το κακό. Ότι συμβαίνει απλά συμβαίνει. Απλά υπάρχει. Όσον αφορά τους ανθρώπους, η αγάπη που εννοούν οι χριστιανοί υπάρχει για τους γονείς, τα παιδιά μας , τη σύντροφό μας, κάποιον φίλο και αυτό όχι πάντα. Δεν μπορώ να φανταστώ υγιές και φυσικό να έχει κάποιος τέτοια συναισθήματα για όλους τους ανθρώπους, όπως κηρύττει περήφανα ο χριστιανισμός. Είναι έξω από τη φύση του ανθρώπου η αγάπη προς όλους και αυτό το θεωρώ ισορροπημένο και όμορφο. Όχι, δεν μπορώ να αγαπάω τον εχθρό μου. Έναν που δεν τον γνωρίζω. Έναν συνάδελφό μου στη δουλειά που μπορεί να έχουμε και καλές σχέσεις. Σέβομαι απόλυτα την ύπαρξή του, την ακεραιότητά του και την ψυχική του γαλήνη. Αυτά τα θεωρώ ανώτερα συναισθήματα από την αγάπη.<br /> Προσπαθώντας λοιπόν ο πιστός να ακολουθήσει αυτό που του διδάσκει η χριστιανική παιδεία, στην ουσία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την φύση του. Γίνεται αδύναμος, ασθενικός. Αυτό τον οδηγεί σε εσωτερικές συγκρούσεις, συμπλέγματα και τελικά, παρά τις αρχικές αγνές προθέσεις του να γεμίζει με μίσος προς τους υπόλοιπους ανθρώπους που ‘’δεν καταλαβαίνουν’’, ‘’είναι σκληροί’’ , κλπ. Άλλωστε, είναι γνωστό το χριστιανικό δηλητήριο που πετάει ένας πιστός απέναντι σε όποιον αμφισβητεί τις ιδέες του.<br /> Η χριστιανική αγάπη λοιπόν, ένα ανύπαρκτο για εμένα συναίσθημα μπορεί να οδηγήσει έναν πιστό σε βίαιες πράξεις και, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες και το περιβάλλον σε ακόμη πιο αποτρόπαιες καταστάσεις.<br />Κυριάκος.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18087518257145928557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-48932550888303148162014-07-09T18:11:39.711+03:002014-07-09T18:11:39.711+03:00Ακριβώς, χαμένη φιλενάδα, ο φανατισμός είναι ο πατ...Ακριβώς, χαμένη φιλενάδα, ο φανατισμός είναι ο πατέρας των εγκλημάτων! Και εδώ φανατισμός σημαίνει "δυνατή πίστη". Εκτός από αυτό τίποτα άλλο δεν μετράει. Αυτό εξουσιάζει τα πάντα και στο άτομο τη συνείδηση.Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-23945099972067807022014-07-07T22:12:42.444+03:002014-07-07T22:12:42.444+03:00Στην κορυφή των κλιμακώσεων της πίστης είναι ο φαν...Στην κορυφή των κλιμακώσεων της πίστης είναι ο φανατισμός, που είναι ο πατέρας των εγκλημάτων...~reflection~https://www.blogger.com/profile/11052378779021118378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-20208939909647345532014-06-24T19:16:15.518+03:002014-06-24T19:16:15.518+03:00Χαίρομαι για την επανεμφάνισή σου ndemonicos. Εύχο...Χαίρομαι για την επανεμφάνισή σου ndemonicos. Εύχομαι πάντα να είσαι καλά.Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-9402454116253817582014-06-24T17:41:30.758+03:002014-06-24T17:41:30.758+03:00(Συνέχεια)
Στην προς τον αγνό φίλο σου απάντηση, σ...(Συνέχεια)<br />Στην προς τον αγνό φίλο σου απάντηση, στην δεύτερη παράγραφο, γράφεις την φράση «βγαίνει χωρίς καταναγκασμούς και μάλιστα τόσο δικαιολογημένα που έχεις την εντύπωση ότι όχι κακό δεν κάνεις αλλά επιβραβεύεσαι και από το θεό». Νοιώθω την ανάγκη να επισημάνω ότι το ορθό μετοχικό επίθετο στην περίπτωση είναι το «αιτιολογημένα», διότι το «δικαιολογημένα» εμπεριέχει την έννοια του δικαίου, κάτι το οποίο, όσον αφορά στην «αγάπη» που οι χριστιανοί των πρώτων 14ρων αιώνων από εμφανίσεως του Χριστιανισμού, αρχής γενομένης, ένεκα της του Μεδιολάνου συνθήκης, από τα μέσα του 4ου (οπότε μετρώ από τον 5ο), επέδειξαν προς τους Έλληνες τους μη λατρεύσαντες τους δεκανίκιους, προς ευκολώτερη επιβολή της κοσμικής εξουσίας, εβραιοθεούς.<br />Από την άλλη θα υποστηρίξω ότι δεν είναι αυτό καθαυτό το πρόβλημα το οποίο «μετατέθηκε από τον πραγματικό κόσμο σε έναν ιδεατό και ανύπαρκτο κόσμο» αλλά η «λύση» του προβλήματος. Το πρόβλημα στα καθ' ημάς θα υφίσταται αδιαλείπτως, μη δυνάμενο να λυθή κατά την διάρκεια του βίου. Διότι πέραν των εγγενών αδυναμιών της ύλης, είναι, που να πάρη ο διάβολος, και κείνο το προπατορικό. Και τι κάνεις με τούτο;<br />Το ερώτημα που τίθεται εδώ και αφορά στους αλλά και απευθύνεται προς τους πιστούς των τριών όμαιμων μονοθεϊστικών είναι το εξής:<br />Έχει άραγε υπάρξει στην ιστορία του ανθρώπου άλλο παράδειγμα αναγκαστικής επιβολής της περίφημης «αγάπης» δια της χρήσεως τόσου μίσους, εάν και εφ’ όσον βεβαίως το μίσος συνιστά μέσον δια του οποίου προβάλλεται και προωθείται η αγάπη, ή υπόστρωμα επί του οποίου, ως βούτυρο επί φέτας άρτου, επαλείφεται η αγάπη.<br />Εξ άλλου, φίλε μου, ο Ιησούς των ευαγγελίων μόνον επιστημονικό μίσος εδίδαξε· η υποτιθέμενη αγάπη του προς τον άνθρωπο (με την γενική σημασία του όρου, διότι για τον Ιησού και τον πατέρα του όπου άνθρωπος = Ιουδαίος) κι αν είναι φενάκη! Αν μάλιστα αναλογιστής κι εκείνο το «αγάπησε τον εχθρόν σου», δεν έχεις παρά να ερωτήσης: Πώς; ψητόνε, βραστόνε για ωμόνε;<br />Να είσαι καλά, Άθεε, να έχης υπομονή να γράφης.<br />Μη αναρωτηθής για την μακρά απουσία μου - τώρα νομίζω πως έχω ξεπεράσει το πρόβλημα, είμαι καλά.ndemonicoshttps://www.blogger.com/profile/17869297463170667252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-69352499724889243402014-06-24T17:41:02.593+03:002014-06-24T17:41:02.593+03:00Η αγάπη είναι προοπτική, δυνατότητα αλλά, πριν και...Η αγάπη είναι προοπτική, δυνατότητα αλλά, πριν και πάνω απ’ όλα, ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ. Προκειμένου να υπάρχη αγάπη από προς, αναγκαία είναι η ύπαρξη της ικανότητος του «αγαπάν». Υπάρχουν άνθρωποι ανίκανοι να αγαπήσουν – και, δυστυχώς, δεν συνιστούν μειοψηφία. Και αυτό διότι από τα γεννοφάσκια τους διδάσκονται το μίσος ή, αν προτιμάτε, την κατευθυνόμενη προς ιδιαίτερα «όντα» αγάπη, η οποία πρέπει και να εξαντλήται σε αυτά. Ως να είναι μερίδα φαγητού.<br />Και πώς να μη συμφωνήση ο έλλογος, όταν διαβάζη:<br />«ποία εντολή μεγάλη εν τω νόμω;» ερωτάται ο Ιησούς, η δε η απάντησίς του είναι: «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εν όλη τη καρδία σου και εν όλη τη ψυχή σου και εν όλη τη διανοία σου»; Ή όταν ο θεός στον οποίο έχεις –ακόμη και εν αγνοία σου– παραδώσει την καθ’ υπόθεσιν υπαρκτή ψυχή σου εντέλλεται προς Σαμουήλ εκείνος δε προς Σαούλ: «και νυν πορεύου και πατάξεις τον Αμαλήκ και Ιερίμ και πάντα τα αυτού και ου περιποιήση εξ αυτού και εξολοθρεύσεις αυτόν και αναθεματιείς αυτόν και πάντα τα αυτού και ου φείση απ’ αυτού και αποκτενείς από ανδρός και έως γυναικός και από νηπίου έως θηλάζοντος και από μόσχου έως προβάτου και από καμήλου έως όνου».<br />Όπως ο Σάϋλωκ δεν μπορούσε να αγαπήση άλλο τι πέρα από τον πλούτο του, έτσι και ο χριστιανός, ο ιουδαϊστής και ο ισλαμιστής δεν μπορούν να αγαπήσουν άλλο από εκείνο που οι θρησκείες τους (παραδόσεις πλέον) τους επιβάλλουν – ευθέως ή πλαγίως. Ίσως όχι όλοι και ίσως όχι όλα. Αυτό που σίγουρα δεν μπορούν να αγαπήσουν είναι το «σκέπτεσθαι ελευθέρως». Και αφού δεν μπορούν αυτό, τότε όποιας μορφής εκδήλωσις αγάπης τίθεται εν αμφιβόλω. Και ως προς αυτήν καθαυτήν αλλά και ως προς την αφετηρία ή γενεσιουργό αιτία εκδηλώσεως του συναισθήματος.<br />Πολλοί νομίζουν ότι καψουρευόμενοι ή ερωτευόμενοι αγαπούν, οι δε περισσότεροι από αυτούς δεν γνωρίζουν άλλα πεδία αγάπης από αυτά – με την εξαίρεση του σε λανθάνουσα ή εν υπνώσει τρόμου, ο οποίος άγαρμπα προβάλλεται ως αγάπη, προς τον προτεινόμενο ως θεό της αγάπης θεό τους. Κι ας έχη αυτός δολοφονήσει μύριους όσους, διότι «δεν του κάθησαν», ή στο όνομά του έχουν δολοφονηθή μύριοι όσοι.<br />(Συνεχίζεται)ndemonicoshttps://www.blogger.com/profile/17869297463170667252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-74073935240137477652014-06-23T16:17:22.969+03:002014-06-23T16:17:22.969+03:00Αν και δεν κατάλαβα τι υπονοείς, την ευθύνη της ύπ...Αν και δεν κατάλαβα τι υπονοείς, την ευθύνη της ύπαρξής μου την έχουν οι γονείς μου, όταν αποφάσισαν να αποκτήσουν παιδί. Την ευθύνη των πράξεών μου έχω, αν υπονοείς αυτό!Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3103657588975146550.post-76326393588519206412014-06-22T13:47:12.900+03:002014-06-22T13:47:12.900+03:00Εμμέσως πλην σαφώς υπονοείς ότι πρώτον και κυρίως ...Εμμέσως πλην σαφώς υπονοείς ότι πρώτον και κυρίως έχεις την ευθηνη της ύπαρξής σου, ας μην το ξεχνάμε αυτό.Δημακόπουλος Γιώργοςhttps://www.blogger.com/profile/06598592651344400702noreply@blogger.com